30 Haziran 2021 Çarşamba

Porsche Cayenne Turbo GT


Porsche, en yüksek performanslı SUV modelini tanıttı. Nürburgring - Nordschleife turunu 7:38:925 gibi bir değerle tamamlayan otomobil Cayenne Coupé temelleri üzerine geliştirilmiş ve Turbo ile arasında birçok farklılık bulunuyor.

Dışarıdan ve özellikle de önden bakıldığında sahip olduğu performansı belli etmediği söylenebilen otomobilde genişletilmiş çamurluklar, 22 inç çaplı jantlar, karbon fiberden üretilmiş bir çift spoiler, tavan ve spoiler, merkezi çıkışa sahip titanyum egzoz sistemi ve 17 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi gibi farklılıklar bulunuyor.

Lastik tabanları da genişletilen otomobile 0.45 derece kamber eklenmiş. Karbon seramik fren diskleri standart donanıma alınmış. Aktif şasi kontolü de bu araca özel olarak ayarlanmış. Ayrıca tavana eklenen spoiler de 40 kg et yere basma kuvveti oluşturabiliyor.

İç mekana geçildiğinde bol Alcantara kullanımı dikkat çekerken trim parçaları da farklılaşmış. Turbo GT armalarına sahip bölümde ayrıca direksiyon simidi üzerinde yer alan push-to-pass butonu kırmızı renge bürünmüş. Bu bölümde sunulan asıl yenilikse sonunda Android Auto'ya kavuşan ve hızlanan yeni nesil bilgi-eğlence sistemi olmuş.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 ünite barındıran otomobil 640 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. S E-Hybrid Coupé'den daha düşük güç üretiyor olsa da hafifleme sayesinde daha yüksek performans veren araç 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişle maksimum sürat 297 km/s.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder