12 Şubat 2021 Cuma
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC Electric Art
Mercedes'in ilk tam elektrikli modeli EQC Türkiye'ye ayak bastı. Sağladığı gücün yanında standart donanımıyla da markanın diğer modellerinden sıyrılan bu araç özellikle segmentinde yer alan diğer Mercedes modeli GLC ile karşılaştırıldığında öne çıkıyor. Servis ve garanti anlamında da önemli avantajlar sunan bu otomobilin ne kadar başarılı olduğunu gelin hep beraber görelim.
Škoda Scala Edition S
Škoda'nın yeni hatchback modeli Scala'nın motor seçeneklerine bir yenisi eklendi. Almanya'ya özel bu araç, Çek üreticinin Alman modifikasyon firması Abt ile yaptığı ortak çalışmanın ürünü. İlk etapta aracın 500 örneği üretilecek.
Ön tampon alt ek parçası haricinde siyah renkli yan etekler, arka tampon altı ek, daha agresif duran spoiler ve 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobil Monte Carlo donanımı üzerine geliştirilmiş. Süspansiyon sistemi 15 mm alçaltılan Edition S'in bagaj kapağında bir de Abt logosu var.
İç mekanında metal pedal seti ve karbon fiber görünümlü trim parçaları sunan modelin 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motoru 190 beygir güç, 290 Nm tork üretebiliyor. Şanzımansa 6 ileri vitesli manuel.
Citroën C3 Aircoss
Citroën'in B-SUV segmentinde bulunan modeli C3 Aircross makyajlandı. Yeni nesil Citroën modellerine benzeyen bir yüze kavuşan aracın iç mekanında ve motorlarında büyük bir değişim yaşanmadığı söylenebilir.
Ön bölümü tamamen yenilenen otomobilde çift katlı far tasarımı korunsa da altta yer alan LED üniteler incelmiş. C4'ünkini andıran ızgaranın altında, bir SUV'de görülmesi beklenen daha sert ve köşeli çizgilere sahip tampon karşımıza çıkıyor. LED sis farlarıysa tamponun en altında eklenmiş. Yeni jant ve gövde rengi seçenekleri haricinde camlar ve gövdenin farklı noktalarına uygulanan yeni renk paketlerine kavuşan C3 Aircross'un arka tasarımıysa korunmuş.
İç mekanda ana hatlarda bir değişik sunmayan otomobilde 9 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekran kullanıma girmiş. Advanced Comfort koltuklar 15 mm daha kalın sünger ve daha yüksek yan destek sunarken el freni de daha tanıdık bir şekle bürünmüş. Koltukların arasında ek bir depolama bölümüne de yer verilmiş.
Kaput altında, turbo beslemeli, 1.2 litre hacimli benzinli ve 1.5 litre hacimli Diesel motor seçenekleri sunmaya devam eden otomobil manuel veya 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Benzinli ünite 110 ve 130 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahipken Diesel istenirse 110 ve 120 beygirlik iki seçenek bulunuyor.
11 Şubat 2021 Perşembe
Nissan NV300
Nissan ticari araç ailesinin bir üyesi daha makyajlandı. Geçtiğimiz yıl aynı operasyona uğrayan ikiz kardeşi Renault Trafic'in detaylarıyla bezenen model hem dış, hem de iç mekanda çok daha modern bir görünüm sunuyor.
Eskisinden daha köşeli bir burun kısmına sahip olan modelde LED farlar ve dev ön panjur dikkat çekiyor. NV300'ün ön tampon ve kaput tasarımları da yenilenmiş. Yeni jantlar ve gövde renklerinin haricinde stopların da iç tasarımları değişmiş.
İç mekanında da kardeşi Trafic gibi büyük bir değişim geçiren NV300'ün bu kısmında da daha köşeli hatlar hakim. Yeni nesil Renault modellerinde kullanılan daha büyük dokunmatik ekran, daha kaliteli malzemeler, şık görünen direksiyon simidi ve gösterge paneliyle makyajlanan kapı içi bölümleri dikkat çeken detaylar.
2 litre hacimli turbo Diesel motoru artık 110, 150 ve 170 beygir güç
üretebilen seçeneklere sahip olan araç 6 ileri vitesli manuel şanzımanla
sunulsa da 150 ve 170 beygir gücündeki araçlar yine 6 ileri vitesli,
çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.
10 Şubat 2021 Çarşamba
Land Rover Defender Works V8 Trophy
Land Rover Classic, yeni bir araçla karşımızda. Aslına bakarsak karşımızdaki Defender, 2012-2016 yılları arasında üretilen modelin temellerini kullanıyor fakat kabuğunun altında birçok yeni ve dikkat çekici özellik bulunuyor. Tamamı aynı renkte üretilecek olan araçların fiyatları 195.000 Sterlin seviyesinden başlayacak ve toplamda 25 örneği retilecek.
Gözleriniz sizi yanıltmıyor. İngiliz üreticinin sunduğu "yeni" model aslında eski bir Defender. Kısa aks mesafei 90 ve beş kapılı 110 seçeneklerine sahip olan otomobilin dış görünümündeki en modern kalem LED farlar. Çelik ön tampon, vinç, gövdenin üst kısmını çevreleyen ve port bagaja bağlanan borular, spotlar, basamaklar, merdiven, paçalıklar ve çeki kancası da bu özel araçla sunuluyor.
İç mekanda da klasik Defender'ın modern versiyonlarında kullanılan yapı görülebiliyor. Hava yastığının yerleşimi için büyüyen direksiyon simidi, geniş orta konsol, araca özel analog saat, yeni nesil Land Rover modellerinden alınan vites kolu ve sabit kafalıklı ön koltuklar standart donanımda yer alıyor.
Kaputu altında, atmosferik emişli, 5 litre hacimli bir V8 motor bulunan bu Defender, 405 beygir güç, 515 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, dört tekerlekten çekiş sistemi ve iki ileri transfer kutusu da standart donanımda.
Audi e-tron GT
Audi'nin aylardır kamuflajlı olarak karşımıza çıkardığı elektrikli sedan modeli e-tron GT sonunda resmen tanıtıldı. Porsche Taycan temelleri üzerine geliştirilen otomobil, kardeşine dişli bir rakip olabilecek kadar etkileyici.
4.989 mm boya, 1.964 mm genişliğe ve 1.413 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.898 mm. 3 yıl önce tanıtılan konsept haliyle neredeyse birebir aynı tasarıma sahip olan araç, alçak ve geniş yapısıyla etkileyici bir duruşa sahip. Bu tasarım, 0.24'lük hava sürtünme katsayısını mümkün kılmış.
Agresif duran ön tamponunda hava girişleri ve diğer Audi modellerinde kullanılana benzer bir panjur şekline yer verilen otomobilde Laser LED farlar kullanılmış. Kaputun bombeli yapısı da şişkin çamurlukları ortaya çıkarmış. Jant çapları 19 ile 21 inç arasında değişiyor. Kapıların alt bölümleri de şişkin tasarlanan otomobilin kapı kollarıysa Taycan'dakilerin aksine sabit.
Arka kısmında da geniş çamurluklar sayesinde şık bir görünüm bulunan e-tron GT'nin ok desenli stopları boydan boya uzanıyor. Tabanı tamamen düz olan aracın arka tamponunda da difüzör kullanılmış. Ayrıca havalı süspansiyon sistemi, önde 420 mm çaplı karbon seramik fren diskleri ve yönlendirilebilir arka aks da donanıma eklenmiş.
İç mekanı Taycan'ınkinden çok daha "normal" görünen araçta kullanılan dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi diğer Audi'lerde de karşımıza çıkıyor. Orta konsolda havalandırma ızgaraları aşağıya yerleştirilmiş olsa da kumandaların fiziksel düğmelerden oluşması dikkat dağılmasını engelleyebilir. Aracın çalıştırma düğmesi, vites selektörünün önüne yerleştirilmiş. Arkada yer alan bagajı 405 litre hacim sunan e-tron GT'nin önde de 81 litre hacimli bir bagajı bulunuyor.
Gelelim performansa: Çift elektrik motoruna sahip araçların arka motorlarında 2 ileri vitesli bir şanzıman kullanılıyor. Standart araç, 476 beygir güç, 630 Nm tork üretebilirken RS armalı seçenekler 598 beygir güç, 830 Nm tork üretebiliyor. 2.5 saniye süren overboost fonksiyonuyla güçler 530 ve 646 beygir oluyor. Maksimum süratleri sırasıyla 245 ve 250 km/s olan ikilinin 0-100 deparları da 4.1 ve 3.3 saniye sürüyor.
86 kWh kullanılabilir kapasite sunan pillerle 488 km'ye kadar menzil sunan e-tron GT'nin 800 Volt mimarisi, 270 kW hızlı şarja olanak sağlıyor. Bu da %5-%80 arası şarjın sadece 22.5 dakikada tamamlanacağı veya 100 km menzilin yaklaşık 5.5 dakikada sağlanabileceği anlamına geliyor.
9 Şubat 2021 Salı
Ford S-Max ve Galaxy Hybrid
Ford'un Avrupalı MPV modellerinden bir haber var. Üstelik, pazar payı sürekli gerileyen bu segmentte araçların üretiminin sonlanması gibi bir şeyden bahsetmiyorum. İkili de elektriklenme modasına uydu ve hibrit motorlarına kavuştu.
Dış görünümlerinde "Hybrid" logoları haricinde kardeşlerinden farklı olmayan ikilinin iç mekanında da gösterge paneli ve dokunmatik ekranda kullanılan farklı grafikler yeniliklerin büyük kısmını oluşturuyor. Bagaj altına yerleştirilen piller, S-Max'te 285, Galaxy'de 300 litre hacimli bagajlar olarak geri dönüyor. Her iki aracın da bu verileri 3 koltuk sırasıyla sunduğunu belirtmeliyim.
Kuga Hybrid'den de tanıdığımız sisteme sahip ikilide 2.5 litre hacimli, benzinli motor ve elektrik motoru ikilisi 190 beygir güç üretebiliyor. Bataryalarsa 1.1 kWh kapasiteli. S-Max, 0'dan 100 km/s sürate 9.8 saniyede ulaşabilirken Galaxy, aynı işi 10 saniyede tamamlıyor. Ortalama yakıt tüketimleriyse 100 km mesafede 6.4 ve 6.5 litre olarak veriliyor.