8 Temmuz 2011 Cuma
Renault Frendzy
Renault, 2011 Frankfurt otomobil fuarında sergileyeceği küçük ticari araç konseptini tanıttı. Fütüristik detayların arasında markanın gelecekteki ön yüz tasarımını barındıran araç elektrik motorlu.
Camın ardına gizlenmiş A sütunları sayesinde Lancia Stratos ve Škoda Roomster gibi araçları andıran aracın Ön panjuru biraz daha sadeleştirildikten sonra yeni nesil Clio modellerine adapte edilecek. Aydınlatma grubunun tamamında LED teknolojisi kullanılan aracın ön kapıları sade bir duruş sergilerken arka kapılarda durum farklı. Üzerine görüntü verilebilen sağ kapı farklı bir menteşe tasarımıyla geriye ve dışarıya doğru açılırken solda bulunan kapı geriye doğru açılıyor. Bagaj kapağı da çift parçalı olarak açılan Frendzy'nin büyük jantlarının iç kısmında bulunan sarı renkli fren kaliperleri dikkat çekiyor.
Bu kadar ilginç görünen dış mekan içeriyi görünce sade bile kalıyor. Ön konsolda bulunan yeşil renkli LED ışıklandırmayla çevreye saygısını gösteren aracın sade tasarımlı kokpitinde dijital göstergeler, göbeği derine yerleştirilmiş direksiyon simidi, ve havada duruyormuş gibi görünen vites konsolu dikkat çekiyor. Ahşap kaplı bir tabana sahip olan aracın orta konsoluna entegre edilen Blackberry PlayBook fonksiyonların çoğunu kontrol etmek için kullanılabiliyor.
İleriye doğru katlanarak bagaj hacmini artıran ön koltukları da havada duruyormuş gibi görünen aracın arka koltukları da tabana gizlenebiliyor. Küçük çocuklu aileler için bagaj kısmının tabanı boyanıp rahatça silinebilen bir panelle kaplanırken eşyaların savrulmaması için bu kısımda manyetik sabitleyiciler kullanılmış. Aracın değişken yapısını sergileyen bir başka özellikse aşırı büyük eşya taşınması sırasında şeklini değiştirebilen kumaş tavan.
Performans verileri henüz açıklanmayan aracın elektrik motoru 60 beygir güç, 226 Nm tork üretebilirken 1.420 kg ağırlığındaki Frendzy'nin maksimum sürati 130 km/s olarak açıklandı.
Land Rover Discovery 4 ve Range Rover Sport
2012 model yılına yeniliklerle giren markalar arasına İngiliz Land Rover da katıldı. Markanın Discovery ve Range Rover Sport serilerinde kullanılan küçük turbo Diesel motor modifiye edilirken donanımda da değişiklikler bulunuyor.
Yeni gövde rengi ve jant seçeneklerinin yanında iç mekan renklerinde de yenilikler barındıran Discovery 4 donanmında Bluetooth ve Dijital radyo destekleyen ses ile arka koltuklar için kablosuz eğlence sistemi, ses aktivasyonlu arayüz ve (Opsiyonel) Harman Kardon marka, 825 Watt kapasiteli, 17 hoparlörlü ses sistemi bulunuyor. Donanıma eklenen yardımcı sistemlerse yokuş kalkış yardımcısıyla yokuş sabit sürat kontrolü.
Range Rover Sport modellerinde sunulan yenilikler de Discovery modelindekilere benzer. Yeni renk ve jant seçenekleriyle zenginleştirilen donanım bu araçta da dikkat çeken detaylar arasında. Araçta kullanılan alüminyum bagaj kapağı artık elektrikli olarak açılıp kapanabilirken dokunmatik navigasyon ekranına çift açı opsiyonu eklenmiş. Kablosuz arka koltuk eğlence sistemiyle birlikte Harman Kardon ses sistemini de opsiyonlar arasına alan aracın Autobiography versiyonları artık daha zengin standart donanım sunmakta.
Her iki araçta da kullanılan 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motor 256 beygir güç, 600 Nm tork üretecek şekilde modifiye edilirken motorlarla birlikte gelen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman tüketim değerlerini ortalama %5 aşağıya çekmiş. Direksiyon arkasından manuel olarak da kumanda edilebilen şanzımanın geri ve boş vites seçimleri ara konsol üzerinde bulunan yuvarlak düğmeden yapılıyor.
RevoZport Rezonance
İşte RevoZport Racing'in Mercedes E Serisi Coupé ve Cabriolet için geliştirdiği görünüm kiti. Çoğu karbon fiber parçalardan oluşan kitte kullanılan aerodinamik aksesuarlar dikkat çekiyor.
Köşeli bir tasarıma sahip yeni ön tamponuna ek hava çıkışları açılan aracın bu kısmına bir de karbon fiber splitter eklenmiş. Aynı malzemeyi ön panjurda da kullanan firma LED aydınlatma grubunu da buraya entegre etmiş. Yan kısımda yeni jantlar ve karbon fiber yan etekler dikkat çekerken asıl değişim arkada yaşanmış.
Arka tamponun alt kısmına bir difüzör eklenirken bu parçanın orta kısmında bir sis farı görev yapıyor. Biri bagaj kapağında, diğeriyse arka camın üst kısmında olmak üzere iki spoiler ile donatılan otomobilin tavanında bulunan küçük anten Formula 1 araçlarının tepesinde bulunan kamera şeklini almış.
Tavanda bulunan spoiler ve anten dışında bütün kit E Serisi Cabriolet için de uygunken toplam fiyat 4.980 Dolar olarak açıklandı.
7 Temmuz 2011 Perşembe
Ford Fiesta Sport Special Edition
Ford, küçük hatchback modeli Fiesta'ya bir özel seri daha ekledi. Geçtiğimiz yıl yeni modelleriyle birlikte Sport+ isimli versiyonu tanıtılan aracın bu ay tanıtılan modelleri de sportif kullanımı benimseyen sürücüleri hedefliyor.
Sadece 3 kapılı gövde seçeneğine sahip olan aracın iki motor versiyonu bulunuyor. Her ikisi de 1.6 litre hacimli olan motorların biri benzinli diğeriyse turbo Diesel. Motor versiyonuna göre donanımda hafif değişiklikler olan aracın benzinli versiyonunda siyah renkli jantlar 17 inç çaplıyken turbo Diesel'de 16 inç.
Dışarıdan bakıldığında alt kısmına splitter eklenen ön tampon, daha geniş yan etekler, yeni arka tampon ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler gibi donanımlardan ayrılabilen aracın iç mekanında ısıtmalı ve yüksek yan destekli ön koltuklar, kontrast renkli dikişler, metalik gri kapı eşikleri, alüminyum pedal seti ve piyano siyahı kaplamalar sunulmakta.
USB girişli yeni DAB radyo opsiyonu da sunan Fiesta'nın turbo Diesel motoru 95 beygir güç sunarken ortalama yakıt tüketimi 4.1 litre/100 km olarak açıklanıyor. Benzinli motoru 134 beygir güç, 160 Nm tork üretebilen Sport Special Edition 0'dan 100 km/s sürate 8.7 saniyede ulaşırken maksimum sürati 195 km/s olarak açıklanıyor.
6 Temmuz 2011 Çarşamba
Mazda MX-5 Karai Edition
Mazda'nın küçük roadster modeli MX-5'in özel seri versiyonları tanıtılmaya devam ediyor. Çoğunlukla görünümde yapılan değişikliklerle standart kardeşlerinden ayrılan bu otomobillerden bir tanesi de Almanya pazarı için üretilecek.
Yeşil gövde renginden kolayca tanınabilen Karai Edition siyaha boyanmış 17 inç çaplı jantlara sahip. Standart modellerde gövde ve iç mekanda bulunan gümüş renkli parçaların tamamı siyaha boyanırken donanıma sportif egzoz sistemi ve alçaltılmış süspansiyon da eklenmiş.
İç mekanda siyah renkli deri ve Alcantara ile kaplanan Recaro marka koltuklar dikkat çekerken özel paspaslar ve müzik sistemi için sunulan USB ve iPod bağlantıları diğer ek donanımlar. Otomobilin sahibine bir de Sinn marka, kronometreli kol saati hediye eden Mazda bu ürünü de aracın siyah ve yeşil renklerine boyamış.
165 örneği üretileceği belirtilen aracın fiyatıysa 30.000 Euro olarak açıklandı.
Expression EX E
Mercedes'in iki kapılı modellerinden E Serisi Coupé şimdi de Expression Motorsports'un menüsünde. Araç için bir performans modifikasyonu sunmayan firma görünüşüyse oldukça değiştirmiş.
Yeni ön tamponu daha sportif bir tasarıma sahip olan aracın bu kısmında LED gündüz farları ve küçük sis farları yer alırken çamurlukların genişletilmesi, yeni yan eteklerle birlikte duruşu daha da güçlendirmiş. Kaputunda ek hava çıkışları bulunan araç için sunulan jant seçeneklerinin çapı 20 inçe kadar uzanıyor.
Arka kısımda tamamı kırmızıya boyanan stoplar ve bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler dikkat çekerken tamponun alt kısmına yerleştirilen difüzör yüksek süratlerde yere basma kuvvetini daha da artırıyor. Aracın AMG serisi Mercedes modellerine benzemesindeki en büyük sebepse dört çıkışlı egzoz sistemi.
5 Temmuz 2011 Salı
Honda CR-Z Mugen RR
Şu sıralar üzerinde en çok modifikasyon çalışması yapılan Honda modellerinin başında gelen küçük hibrid CR-Z, Mugen imzalı bir konsepte daha sahip oldu.
Bahar aylarında tanıtılan CR-Z Mugen'den daha da sportif görünen araçta genişletilmiş çamurluklar, daha geniş hava girişlerine sahip bir ön tampon, ön splitter, 18 inç çaplı jantlar, yeniden şekillendirilmiş yan etekler, büyük bir arka spoiler, sportif süspansiyon sistemi, hava çıkışlarına sahip yeni arka tampon, arka difüzör ve dörtgen şekilli çift egzoz çıkışı bulunmakta.
İç mekan fotoğrafları henüz su yüzüne çıkmamış olan aracın motor gücü de belirsizliğini korusa da RR arması bulunmayan Mugen versiyonunun 200 beygir güç üretebilen bir hibrit üniteye sahip olduğunu hatırlatalım.
BMW 3 Serisi M Sport ve Edition Exclusive
Geçtiğimiz günlerde 6 Serisi'nin M Sport ve Individual paketleriyle birlikte 5 Serisi'nin yeni motor seçeneklerini tanıtan BMW şimdi de artık yavaş yavaş yaşlanan 3 Serisi Coupé ve Convertible modellerinin albenisini artırmaya yönelik iki donanım seviyesini duyurdu.
M Sport Edition isimli model, özel tasarımlı ve koyu renkli, 18 inç çaplı jantları, siyah renkli cam şeritleri ve ayna muhafazaları, daha önce sadee M3 modelinde sunulan Silverstone isimli gövde rengi, alt kısmına difüzör eklenmiş arka tampon ve opsiyon donanımda olan bagaj üstü spoiler ile fark yaratırken sertleştirilmiş süspansiyon sistemi sürüşü daha sportif kılıyor.
İç mekana geçildiğinde deri kaplı sportif koltuklar, kontrast renkli dikiş iplikleri, özel paspaslar, M logolu direksiyon simidi ve alüminyum pedal seti gibi ek donanımlar göze çarparken konsol kaplamaları da bu donanım seviyesine özel seçilmiş.
Edition Exclusive'in donanımına da 18 inç çaplı jantlar ve özel bir gövde rengi ekleyen BMW bu pakette yan aynaları gri renkli olarak sunmakta. İç mekanda özel desenli ahşap kaplama ve koltuk döşeme rengiyle karşılanan yolcular kontrast oluşturan dikiş iplikleri ve özel paspaslardan mahrum bırakılmamış.
Volvo S60 Performance Project
Avustralya uluslararası otomobil fuarı sırasında tanıtılan konsept araçlar arasına Volvo'nun S60 modelinin yüksek performanslı bir versiyonu eklendi. Temel olarak daha önce tanıtılan R-Design paketli modelden farksız olan konsept çalışması Avustralya kıtası içinse yeni bir araç.
Volvo modelleri üzerinde yapılan çalışmalarıyla ünlenen Heico Sportiv ve Polestar Performance bu araçta da hünerlerini göstermiş. Dışarıdan bakıldığında daha sportif görünümlü ön tampon, yan etekler, siyah renkli ve 19 inç çaplı jantlar, daha sportif görünümlü arka tampon, dört çıkışlı egzoz sistemi ve bagaj kapağı üzerine yerleştirilen ince spoiler dikkat çekerken süspansiyon sistemi alçaltılmış.
İç mekanda deri döşeme, mavi renkli göstergeler ve alüminyum pedal seti haricinde bir yenilik bulunmuyor.
Aracın turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında 325 beygir güç, 480 Nm tork elde edilmiş.
Edo M5 Dark Edition
Yeni nesil BMW M5 tanıtılmış olsa da bir önceki nesil ilgi görmeye devam ediyor. Edo Competition tarafından modifiye edilen v10 motorlu M5, bu ünitenin aşırı besleme kullanmadan da ne kadar güçlendirilebileceğini sergiliyor.
Dış görünümünde büyük değişiklikler bulunmayan aracın ön splitter ve arka eteği yenilenirken yan etekler de yeniden şekillendirilmiş. 20 inç çaplı jantları siyah renge boyanan otomobilin egzoz çıkışları da artık daha geniş.
İç mekanda da büyük değişiklikler olmayan araç için değişik renklerde deri döşeme ve karbon fiber kaplama sunulurken pedal ve paspas setleriyle yeni göstergeler de aksesuarlar arasında yer alıyor.
5 litre hacimli v10 motorun elektronik kontrol ünitesini yenileyen Edo Competition yeni hava filtreleri, katalitik konvertörler ve egzoz sistemiyle gücü 555 beygire yükselmiş. Maksimum torku 560 Nm'ye ulaşan iki tonluk araç 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşırken 100 km/s-200 km/s ara hızlanması 10 saniyenin altına inmiş. Sürat limitörü de kaldırılan araç artık 305 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.
4 Temmuz 2011 Pazartesi
Fiat 500 1.4 Lounge
Tarih boyunca otomobil dünyasına ismini altın harflerle yazdırmış araçlar bulmak mümkün. Almanların Volkswagen Golf GTI'ı, Fransızların Peugeot 205'i, İngilizlerin Mini Cooper'ı bu otomobillerden sadece birkaçı. Bahsi geçen araçlar arasında İtalya'yı temsil eden örnekse tabii ki efsanevi Fiat 500. Üretimine 1957 yılında başlanan ilk nesil modeller minik yapısıyla şehir yaşamının bir parçası olmakta çok zorlanmazken ilk modellerden 50 yıl sonra satışına başlanan yeni 500 de aynı özelliğiyle dikkat çekici bir otomobil durumunda. Standart ve opsiyon donanımlarının yanında sayfalar uzunluğunda bir aksesuar listesine sahip olan otomobil sahibinin zevkine göre kolayca kişiselleştirilebiliyor.
Dış Mekan
Gövde tasarımı, 1957 yılında tanıtılan örneklerini andıran araç retro tasarım anlayışının en başarılı temsilcilerinden. Yuvarlak hatlarıyla şirin bir görünüme sahip olan 500, 3.55 metre boyu, 1.63 metre eni ve 1.49 metre yüksekliğiyle tam bir şehir otomobili boyutlarında. Lounge modelinde standart olarak sunulan 18 kollu ve 15 inç çaplı jantlar genel görünümle uyumluyken yine bu donanım seviyesinde standart olarak sunulan krom kaplama paketi nostaljik esintiler yaratıyor. Lounge'da standart olarak sunulan bir diğer donanım olan sabit cam tavansa opsiyonel renkler arasında en çok dikkat çekenlerden olan sedefli beyazla birlikte kullanıldığında şık bir kontrast oluşturuyor. Kısa tampon-tekerlek mesafelerine sahip olan 500 bu sayede hem daha dinamik hem de daha şık görünüyor.
İç Mekan
Dış boyutları tam bir mini olan aracın iç mekanından dev bir hacim beklemek haksızlık olur. Büyük kapılar kullanılarak girilen iç mekanda önde oturanlar için yeterli baş ve omuz mesafesi sunulurken 2.3 metre uzunluğundaki aks mesafesi sayesinde arka koltuklarda da yeterli diz mesefesi bulunuyor. İki kişilik olarak tasarlanan arka koltuklarda omuz mesafesi de genişken baş mesafesi, boyu 1.80'in üzerinde olanlar için sıkıntılı.
Genel görünüm açısından gerçekten de çok şık olan kokpit boydan boya gövde rengi plastikle kaplanırken üst kısımda kullanılan siyah plastik şık bir kontrast oluşturmuş. Şık görünen bir başka unsursa kırmızı renkli deriyle kaplanan koltuk yüzeyleriyle kapı içleri. Kafalıkları beyaz renkli bırakılan koltuklar bu özellikleriyle beyaz renkli deriyle kaplanmış direksiyon simidi ve vites topuzuyla da uyumlu. Orta konsolunun üst kısmında havalandırma ızgaralarıyla birlikte ses sistemi gruplanırken Sport, dörtlü flaşör ve sis farı düğmelerinin altında dijital klima kumandaları yer alıyor. Bu alanın hemen altında bulunan vites topuzu, deri ve kromajın uyumlu görünümüyle şık dururken direksiyona yakınlığı itibariyle oldukça da ergonomik. İç mekanda alışkanlık gerektiren kumandalarsa vites kolunun yanına yerleştirilen elektrikli cam butonları olmuş.
Tek bir daireden oluşan gösterge tablosu aracı ilk görenleri şaşırtırken zamanla verileri okumak sorunsuz bir hal alıyor. Dairenin dış kısmında sürat, daha içeride de devir göstergesi bulunurken orta kısımda, yol bilgisayarı verilerini gösteren dijital ekran mevcut. Bu ekranın sağında motor sıcaklığı, solundaysa yakıt seviye göstergesi bulunuyor. Uyarı ışıkları hız göstergesinin çevresine serpiştirilirken far yüksekliği ayarı gösterge panelinin sağına alınmış.
Oldukça şık bir tasarıma sahip olan direksiyon simidi aynı zamanda ses sistemi kumanda düğmelerine de sahip olan 500'ün yanlarda bulunan dairesel havalandırma ızgaralarının çevresi ve kapı kollarında da krom kaplama kullanılmış. Yan destekleri başarılı olan ön koltuklarından sadece sürücü koltuğunda yükseklik ayarı bulunan 500'ün bu ayarı biraz ilginç çalışıyor. Alıştığımız şekilde bütün koltuğu yukarıya hareket ettirmeyen ayar, tabanın sırtlık kısmıyla birleştiği yeri oynattığı için yükseklikle birlikte bacak açısını da değiştiriyor. Bu nedenle koltuğu alçak pozisyonda bırakmak isteyen sürücü dizlerini kırmak zorunda kalırken özellikle fren pedalının yüksek konumundan dolayı sağ bacağın ön kısmı biraz fazla çalışabiliyor.
Bagaj hacmi de genel boyutları gibi küçük olan otomobil 185 litrelik hacim sunarken daha fazla yükleme yapmak isteyen müşteriler 50/50 oranında katlanan arka koltukları yatırarak isteklerini gerçekleştirebiliyor. Aracın boyutlarının küçük olması burada kullanıcının işine yarıyor zira arka koltukar, önden uzanarak ulaşabildiğiniz mandallardan serbest bırakılıp yatırılabilmekte.
Konfor
Lounge donanımında standart olarak sunulan cam tavan ile birleşen geniş yan yüzeyler aracın içerisinde çok ferah bir hava yaratırken bu durumun bir diğer kolaylaştırıcısıysa açık renkli kaplama ve döşemeler olarak görülebilir. Hafif direksiyon simidinden elektronik klimaya kadar şehir içerisinde gereken konfor donanımlarının çoğuna sahip olan aracın 1.4 litre hacimli motoruyla birlikte sunulan yokuş kalkış asistanı da faydalı bir donanım.
Süspansiyon sistemi sert ayarlı olan 500, 185/55-15 ölçülerindeki lastikleriyle konfordan çok dinamiklik için hazırlanmış gibi duruyor. Düşük süratlerde yoldaki bozuklukları kolayca sönümleyebilen sistem aynı işi yüksek süratlerde yaparken zorlansa da bu araçtan üst sınıf sedan konforu beklemek haksızlık olacaktır.
Sürüş
Küçük boyutlar, kasanın uçlarına yerleştirilen tekerlekler, dar yanaklı lastikler, ESP, sert süspansiyon sistemi ve 930 kg'lık boş ağırlık zevkli sürüşleri garanti eden özellikler. Şık görünümlü çıkışı kadar güzel ses çıkartabilen egzoz sistemi, neredeyse tek parmakla geçirilebilen 6 ileri vitesli manuel şanzıman, hafif debriyaj pedalı ve yüksek devir çevirmeyi çok seven motor da karışıma katılınca alınan zevkin miktarı da ikiye katlanıyor. 1.4 litre hacimli motorun ürettiği 100 beygir güç, 131 Nm tork çok yüksek olmasa da aracın 1 tonun altında kalan ağırlığı sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 10.5 saniye sürüyor. Maksimum sürati 182 km/s olarak açıklanan 500'ün bu sürate ulaşması uzun sürse de tekrardan durması, önde hava kanallı, arkada dolu diskler kullanılan fren sistemi sayesinde problemsiz.
Düşük süratlerdeki hızlanmalarda oldukça istekli olan 500'ün yüksek devir çevirmeyi seven motoru maksimum gücünü 6.000, maksimum torkunuysa 4.250 d/d'da üretiyor. Tarifi mümkün olmayan bir kolaylığa sahip olan vites geçişleri, 6 ileri vitesli şanzımanla oynamayı bir zevk haline getirirken bu arada egzozdan yayılan sesler gaz pedalına daha da fazla basmanız için size şarkı söylüyor.
Fiat 500'ün yakıt tüketim değeri oldukça değişken. 110-130 km/s aralığında geçilen otoban sürüşleri sırasında fabrika verisi tüketim değeri olan 5.1 litre/100 km'ye ulaşabilen otomobil sportif kullanımda 10 litre/100 km'yi bile görebiliyor. Yalnız bu değer görülürken suratınızda beliren gülümsemenin de dışarıdan rahatça görülebileceğini belirtmeliyim.
Donanım/Fiyat
Fiat 500 1.4 Lounge zengin sayılabilecek bir donanıma sahip. 15 inç çaplı alaşım jantlar, krom görünüm paketi, cam tavan, ön, yan, perde ve şoför için diz hava yastığı, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, dijital klima, ışıklı makyaj aynası, direksiyondan kumandalı, CD ve MP3 çalabilen, USB girişli, 4 hoparlör ve 2 tweeter içeren ses sistemi, elektrikli cam ve aynalar, katlanabilir arka koltuklar, follow me home fonksiyonu sunan yükseklik ayarlı farlar, ESP, ABS, EBD, Hillholder, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, arka park sensörleri ve sis farları standart donanımında bulunan test otomobilinde sadece deri döşeme ve inci beyazı gövde rengi opsiyonu bulunuyordu.
Standart donanımla birlikte 38.830 TL'ye satılan otomobilin deri koltuk opsiyonu için 1.750, sedefli inci beyazı gövde rengi içinse 1.000 TL ek bedel isteniyor. 500'ün diğer ilginç donanımları arasında 1.000 TL değerindeki açılır cam tavan, 2.500 TL değerindeki Dualogic şanzıman ve 300 TL farkla alınabilen 16 inç çaplı jantlar sayılabilir. Bunlarla birlikte çıkartma ve plastik logolar şeklinde sunulan onlarca görsel öge de aracı kişiselleştirmeye yardımcı oluyor.
Sonuç
Fiat 500'e, eskiden olduğu gibi şehir içerisinde rahat ulaşım sağlamanın yanında otomobil ikonu olmak gibi bir görev de yüklenmiş durumda. Mantık kullanılarak yapılacak bir alımda fiyatı yüzünden sorun yaşayabilecek gibi duran otomobil daha çok insanın kalbine hitap ettiği için bu sorunun üstesinden gelebilecek gibi görünüyor. Çevremde gördüğüm Fiat 500 hayranlarının bu otomobile henüz ulaşamamış olmasının tek nedeni olan fiyat bu potansiyel müşterilerin önünde sadece küçük bir engel, zira yeterli finansman ele geçer geçmez alınacak araç belli.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
3 Temmuz 2011 Pazar
FPV GT
Avustralya uluslararası otomobil fuarı sırasında tanıtılan "yerli" konseptlerden birisi de Ford'un performans bölümü FPV'nin Falcon temelli aracı GT oldu.
Standart GT'den farklı olarak daha sportif ön ve arka tamponlar, yeniden şekillendirilmiş yan etekler, siyaha boyanmış 19 inç çaplı jantlara sahip olan aracın bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler ve çıkıntılı kaputuysa güncel GT modelinde de bulunuyor.
Süspansiyon ve egzoz sistemleri modifiye edilmiş olan aracın fren sistemi de elden geçirilmiş. Önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperlerle donatılan otomobilin iç mekanında, seri üretim GT modellerinde en çok tercih edilen opsyionlar görülebiliyor.
Aracın 5 litre hacimli v8 motoru kompresör beslemeye sahip. Standart GT modellerinde 455 beygir güç, 570 Nm tork üretebilen ünitenin bu araçta ne kadar güç ürettiğiyse açıklanmadı.
BMW 5 Serisi
BMW'nin yaz yenilikleri dur durak bilmiyor. 6 Serisi'nin Individual ve M Sport paketleriyle birlikte 640d ve 650i xDrive modellerinin tanıtılmasının ardından sıra 5 Serisi'nin.
Ülkemizde oldukça popüler olabilecek motor seçeneklerine sahip olacağı açıklanan otomobilin 520i modelinde 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor görev yapacak. 520d'de olduğu gibi 184 beygir güce sahip olan ünitenin maksimum torku 270 Nm. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aynı sürate 8 saniyede ulaşabilmekte. Manuel şanzımanla 100 km mesafede ortalama 6.8 litre benzin tüketen aracın otomatik şanzımanla ortalaması 6.4/100 km seviyesine iniyor. Aracın ulaşabildiği maksimum süratse 227 km/s olarak açıklanıyor.
Yine 2 litre hacimli turbo motoru kullanan 528i aynı bloktan 245 beygir güç, 350 Nm tork alabiliyor. Bu aracın teknik verileriyse şu şekilde: 0-100 km/s: 6.2 saniye (Manuel), 6.3 saniye (Otomatik). Maksimum sürat: 250 km/s (Sınırlandırılmış). Ortalama tüketim: 6.8 litre/100 km (Manuel), 6.5 litre/100 km (Otomatik).
520d modeline eklenen EfficientDynamics paketinde Start & Stop ve fren enerjisi geri kazanım sisteminin yanında şehir içerisinde ve düşük süratlerde araç sürerken motor elektroniğini ve elektrik tüketen aksesuarların çektiği gücü kontrol altında tutan bir sistem de bulunuyor. Eskiden olduğu gibi 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen motorun ortalama tüketim değeri bu şekilde 4.6 litre/100 km'ye iniyor.
Diesel modellerin daha popüler olduğu ülkemiz için en iyi haberse 525d modeli. Artık 2 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir motora sahip olan otomobil 218 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7 saniye süren otomobil 243 km/s maksimum sürate ulaşabilirken otomatik şanzımanla 4.9 litre/100 km'lik ortalama tüketim değerine ulaşıyor.
3 litre hacimli turbo Diesel motorlar da değişimden paylarına düşeni almış. 530d'de kullanılan ve 258 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen ünite 5.4 litre/100 km gibi bir ortalama yakıt tüketimi sunarken 535d'nin 313 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen motoru 100 km'de 5.6 litre mazotla yetiniyor. Her iki aracın da maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşmada 530d 6, 535d ise 5.5 saniyelik inanılmaz değerlere ulaşıyor.