21 Haziran 2025 Cumartesi

Shoreline Bespoke LM Coupe


Son zamanlarda elektrikli otomobil yağmuru yaşansa da arada sırada klasik yakıtlarla çalışan otomobiller üretmek isteyen yeni markalar da doğuyor. Los Angeles merkezli Shoreline Bespoke, iki Makine Mühendisi arkadaş tarafından kurulmuş bir marka ve sunduğu araç da oldukça ilginç.

Geçtiğimiz yıl şasisi tanıtılan otomobilin gövde tasarımı da hazır. Klasik uzun mesafe yarış otomobillerinin görünümüne sahip olan araçta yüksek ön çamurlukların önüne yerleştirilen farlar, geniş yapılı yan ve arka camlar, uzun  bir motor kapağı, küçük yan aynalar, arka çamurlukların önüne yerleştirilen hava girişleri ve çift egzoz çıkışı kullanılıyor.

İç mekanı henüz tasarım aşamasında olan araçta bol karbon fiber kullanılacağını söyleyebiliriz. Bu sayede ağırlığı 635 kg'da tutulan LM Coupe, BMW'nin motosiklet bölümünden alınan 1.65 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motora sahip. 250 beygir güç üretebilecek şekilde elden geçirilen ünite bu gücü arka aksa sıralı bir şanzıman yardımıyla iletiyor.

Škoda L&K 130


Škoda'nın ilginç konsept modellerine bir yenisi eklendi. Senelerdir bisiklet yarışlarına sponsorluk veren üretici bu sefer bisiklet takımlarına özel bir otomobille karşımızda. Bir Superb'i pick up haline getiren Škoda kaputun altında 204 beygir güç üretebilen standart şarj edilebilir hibrit motoru sunuyor.

Beyaz, kırmızı ve altın rengine sahip gövde haricinde marka logolarını da klasik L&K armalarıyla değiştiren Škoda, 20 inç çaplı jantlarla donattığı konseptin arkasını baştan tasarlamış. Tavandan başlayıp kasaya kadar inen raylarla bisikletleri daha kolay bir şekilde taşıyabilen otomobilin kasa kısmı da bir çekmece şeklinde geriye doğru kayıyor. A sütununa telsiz anteni eklenen konseptin ön panjuru da içten aydınlatmalı.

İç mekandaysa gövde renklerine bir de siyah eklenince ortam biraz karışık görünmüş. Markanın 130. yılını işaret eden armaları bütün koltuk sırtlıklarına işleyen Škoda, ön yolcu konsoluna bir tablet eklemiş. Ara konsola da hem telsiz hem de farklı fonksiyonların kumandası için ek düğmeler yerleştirilmiş.

Tavana da ek depolama alanı olması için file geren üretici arkada tek kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Boşalan yerdeyse içecekler için bir soğutucu yer alıyor. Bu kısımda, arkada oturanın kullanabileceği ve dışarıyla iletişime izin veren bir düzenek de yer alıyor. Dikkatli gözlerden kaçmayan bir detay da arka sağ kapıda iki kol bulunması. Bunun nedeni, bu kapının kayarak açılıyor olması.

Volkswagen Golf GTI Edition 50


Volkswagen Golf GTI 50 yaşında. Bu yaşı özel bir versiyonla kutlayan Alman üretici bu şekilde en güçlü önden çekişli Golf modelini de tanıtmış oldu. Hem görsel hem de donanım olarak Clubsport paketine dönüşen bu otomobil performans anlamında da dikkat çekici gelişmeler yaşamış.

Donanımına standart GTI'da sunulmayan iki gövde rengi eklenen araçta siyah-kırmızı 19 inç çaplı jantlar, siyah renkli tavan ve yan aynalar, kapı altlarında özel grafikler, siyah spoiler üzerinde 50. yıl armaları, çift egzoz çıkışı, kırmızı renkli kaliperler ve koyu renkli stoplar sunulan detaylar arasında.

İç mekanda büyük değişiklikler sunmayan aracın sabit kafalıklı ve GTI armalı ön koltukları 50. yıla özel döşemelere sahip. Kırmızı renkli emniyet kemerleri ve 50. yıl armalarına kavuşan yaşam alanında metal pedal setinin de kırmızı renkli plastik dolgulara kavuştuğu görülebiliyor. 

Süspansiyon sistemi 5 mm alçaltılan modelin direksiyon ve çekiş sistemi de araca özel ayarlanmış. Performans paketiyle birlikte amortisörler %20 sertleşirken süspansiyon da 5 mm daha alçaltılmış. Hafifletilmiş jantlar, semi slick lastikler ve Akrapoviç egzoz sistemiyse ağırlığı 30 kg azaltıyor.

Kaput altında tanıdık 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor sunan Edition 50, 325 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 270 km/s'te sınırlandırılmış. Maksimum tork değeri Golf R ile aynı olan otomobilin maksimum gücü de sadece 8 beygir daha az. Bu da ara hızlanmalarda 100 kg daha hafif olan Edition 50'nin yararına.

Chevrolet Corvette ZR1X


2024 yılında tanıtılan ZR1, daha önce olduğu gibi seri üretim Corvette modelleri arasında en güçlü seçeneği işaret ediyordu. Bu durum ZR1X'in gelişiyle değişti. ZR1 ile E-Ray'in birleşimi gibi düşünülebilecek otomobil markanın ilk hiper otomobili.

Aracın tasarımında farklılık bekleyenler hayal kırıklığına uğrayacak olsa da standart ZR1 de sade bir tasarım sunmuyordu. İç mekan için de aynı şeyi söylemek mümkün. Farklı renklerde alınabilen koltuklar, karbon fiber trim parçaları ve fiziksel düğmelerden arındırılan vites konsolu aynen korunmuş.

5.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motorunu da koruyan otomobilin LT7 isimli bu ünitesi tek başına 1.080 beygir güç, 1.122 Nm tork üretebiliyor. Ön aksa eklenen elektrik motoru 189 beygir güç, 196 Nm tork üretebiliyor ve karma gücü 1.270 beygire yükseltiyor. Modelin 0-100 km/s hızlanması 2 saniye sürüyor.

18 Haziran 2025 Çarşamba

Lada Azimut


Lada'dan beklenmedik bir hamle geliyor. Dünya çapında Niva ile tanınan Rus üretici 2026 yılında piyasaya sunmayı planladığı SUV modeliyle dikkatleri üzerine çekiyor. Şimdilik iki motor seçeneği bulunacağı belirtilen araca daha sonra sportif bir versiyon da eklenecek.

Köşeli hatlara sahip olan gövdesinde çamurluklar çevresinde kullanılan tasarım 18 inç çaplı jantlarla birleşince dinamik bir görünüm sunmuş. Köşelere doğru yerleştirilen LED farlar siyah renkli bir panjurla birleştirilirken yan aynalar, tavan, çamurluk ve kapı alt korumalarının da siyah renkte sunulduğunu söyleyelim.

Hemzemin tavan raylarına sahip olan otomobilin tamponları ve yan etekleri haricinde C sütununda da gri renkli parçalar kullanılmış. Şık bir spoiler ile donatılan aracın arka bölümünde, ortada birleşen LED stoplar, gövdeden çıkıntı yapmayan bir tampon ve sahte egzoz çıkışları bulunuyor.

Köşeli hatları iç mekanda da devam ettiren otomobilin yaşam alanında Renault ve Ford modellerinden izler görmek mümkün. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran haricinde iki kollu direksiyon simidi, gizlenmiş havalandırma ızgaraları, dijital havalandırma kumandaları ve vites konsoluna yerleştirilen sürüş modu selektörü detaylardan bazıları.

Elden geçirilmiş Vesta temellerini kullanan Azimut'un kaputu altında 1.6 ve 1.8 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motorlar kullanılıyor. Sırasıyla 120 ve 132 beygir güç üretebilen üniteler 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabilecek. İlerleyen dönemde turbo beslemeyle birlikte 150 beygir güç üretebilen bir motor da gelecek.

Nissan Leaf


Bir zamanlar elektrikli otomobil dediğimizde aklımıza gelen ilk otomobillerden olan Nissan Leaf yeni nesline kavuştu. Eskiden de olduğu gibi amacı yüksek performans sunmak olmayan modelin tasarımı, markanın yeni nesil otomobillerinden alınmış gibi duruyor.

Kısa tutulan kaputun yanları şişkin ve önde, ince yapıya sahip LED farlar birbirine bağlanmış. Bu bölümde marka logosu da aydınlatmalı. İnce yapılı çamurluk korumaları ve kalın kapı altı korumaları siyah renkte sunulurken tavan, sütunlar ve yan aynalar da bu renkte sipariş edilebiliyor. Jantlarsa 18 veya 19 inç çaplı.

4.405 mm boya ve 2.690 aks mesafesine sahip olan otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.25. Hemzemin tavan rayları ve ön kapı kolları dışında gizlenmiş arka kapı kolları da aerodinamik özellikleri iyileştiriyor. Üst donanım paketinde sunulan 3 boyutlu LED stoplar arasında marka ismi yazan otomobilin bagaj kapağı camında silecek bulunmuyor. Bu kısımda spoiler de stop tasarımına entegre edilmiş.

Çift renkli döşemelerle alınabilen iç mekanda dokunmatik kumandalarla donatılan iki kollu direskiyon simidiyle iki büyük ekran dikkat çekiyor. Bu ekranlar aynı büyüklükte olsalar da gösterge panelininki oldukça büyük görünüyor. Ön kafalıklara eklenen hoparlörlere sahip Bose ses sistemi ve eletrokrom cam tavan gibi donanımlar da sunan Leaf'in bagaj hacmiyse 420 litre.

İki motor seçeneği sunan modelin 176 beygir güç, 345 Nm tork üretebilen seçeneği 52 kWh kapasiteli bataryalarla satılacak. 218 beygir güç, 355 Nm tork sunan araçsa 75 kWh kapasiteli ünitelerle gelecek. 150 kW DC şarja uygun olan büyük batarya 600 km'nin üzerinde menzil sunabilecek.

17 Haziran 2025 Salı

Audi Q3


Audi'den beklenen haber geldi ve artık yaşlanmaya başlayan Q3 yeni nesline kavuştu. Markanın yeni marka yüzünü yansıtan tasarımı etkileyici olan aracın kaputu altında Diesel motor kullanımı devam ediyor. İç mekandaysa tartışma yaratacak bir donanım yer alıyor.

Daha yuvarlak hatlara kavuşan otomobilin çift katlı farlarının üst katı farklı grafiklere sahip olabiliyor. Büyük ön panjur ve çevresinde yer alan siyah detaylar S Line donanımını daha agresif gösteriyor. Jantları 20 inçe kadar büyüyebilen modelin kaliperleri de kırmızı renkte alınabiliyor. Yan aynalarsa cam altlarına sabitlenmiş.

Hemzemin tavan rayları ve şişkin arka çamurluklara da sahip olan modelin arkasında da çift katlı LED stoplar görülebiliyor. Marka logosu ışıklandırmalı olan Q3'ün bu bölümünde spoiler, sahte tel görünümlü süslemelere sahip tampon ve yine sahte difüzör çıkışı bulunuyor. Egzoz çıkışları gizlenmiş ve hava sürtünme katsayısı 0.30'a indirilmiş.

İç mekanda genel olarak tanıdık detaylar görülüyor. Üst ve alt kısmı düzleştirilmiş ve dokunmatik kumandalara sahip direksiyon simidi, geniş ama kalın olmayan dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran yabancı değil. Havalandırma ızgaralarının tasarımı ve direksiyonun arkasında yer alan kolların hareket etmemesiyse alışık olmadığımız detaylar.

Sertlik ayarlı süspansiyon sistemini opsiyonlar arasında sunan otomobilin bagaj hacmiyse 488 ile 1.386 litre arasında değişiyor. Kaput altında tanıdık motorlar sunan Q3'ün 1.5 litre hacimli benzinli ünitesi 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli, benzinli motor 265 beygir güç, 400 Nm tork üretiyor. Aynı hacimli Diesel motorsa 150 beygir güç, 360 Nm torka sahip.

Şarj edilebilir hibrit versiyonsa yine 1.5 litre hacimli, benzinli motorla destekleniyor. 272 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobilde görev yapan 25.7 kWh kapasiteli bataryalar 120 km elektrik menzili sunabiliyor. Bu bataryaları 50 kW ile hızlı şarj etmek mümkün.