6 Eylül 2024 Cuma

Ginetta Akula


Bir süredir ismini durmadığımız üreticilerden olan Ginetta son yıllarda yol otomobillerinden çok yarış araçlarına yoğunlaşmıştı. 2019 yılında konsept halini tanıttığı aracı Akula'yı üretime başlayacağını açıklayan marka, bu modelin 20 örneği bulunacağını da belirtti.

Sürpriz bir şekilde aradan geçen 5 yılda tasarımında değişiklik yapılmayan otomobilin köşeli hatları, agresif aerodinamik kiti, tek bijonlu 20 inç çaplı jantları, arka tekerleklerin önündeki egzoz çıkışları ve bol hava giriş-çıkışlı karbon fiber panelleri korunmuş. Değişen tek parça küçülen spoiler olmuş.

İç mekanında sabit koltukların korunduğu görülürken bu parçaların sünger bölümleri yeniden tasarlanmış. Yere yerleştirilen ayarlanabilir metal pedal seti, dijital gösterge paneli, sökülebilir direksiyon simidi ve karbon fiber paneller gibi donanımlar bu tip bir otomobilde normal olsa da dokunmatik ekran ve kablosuz şarj plakası şaşırtıcı.

100 litre hacimli yakıt deposuyla menzili 700 km üzerine çıkabilen otomobilin bagaj hacmi de 473 litre olarak açıklanıyor. Karbon seramik fren diskleri opsiyonel olarak sunulurken sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve limitli kaydırmalı diferansiyel standart.


Kaputu altında, 7.200 d/d'da 608 beygir güç üretebilen 6.4 litre hacimli, atmosferik emişli bir V8 bulunan otomobil 670 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 290 km/s.

Hyundai Ioniq 5 XRT


Hyundai, dikkat çekici tasarıma sahip elektrikli modellerinden Ioniq 5'i A.B.D.'de üretmeye başladı. Mart ayında tanıtılan makyajın getirdiği yeniliklere sahip olan bu araçlarda ayrıca arazi sürüşüne daha uygun XTR isimli bir donanım da alınabiliyor.

Daha düz bir tasarıma sahip ön tamponu siyah renkli olan aracın bu bölümde kırmızı renkli çekme noktaları sunduğu görülebiliyor. 18 inç çaplı jantlar, logolar, tavan rayları, kapı alt korumaları ve yan aynalar da siyah renkli. Spoiler ve çamurluk korumaları da yine bu renkte sunulmuş.

Arka tampon ve bagaj kapağının köşeleri koyu renkli kamuflajla kaplanan otomobilin süspansiyon sistemi de 23 mm yükseltilmiş. Lastikleri de araziye daha uygun seçilen modelin iç mekanında kamuflajlı kumaşlar ve bol bol XRT arması yer alıyor. Bu logoları ön koltuk sırtlıkları ve kapı içlerinde görmek mümkün. Otomobilin tavan döşemesi de siyah renkli.

Renault R17


Son zamanlarda birçok üretici tarafından tanıtılan Porsche Restomod modellerine Fransa'dan ilginç bir kardeş geldi. 70'li yıllarda üretilen coupé modelini tekrardan hayata döndüren Fransız üretici aracın klasik tasarım detaylarını modernize etmeyi çok iyi başarmış.

Sarı renkli, dikdörtgen farları ve panjur görünümlü yapısıyla klasik çizgileri başlayan aracın kapalı jantları ve neredeyse köşeli çamurlukları bu hatları pekiştirmiş. İnce yapılı yan aynalar ve üzerinde tasarımcısı Ora Ito'nun ismi bulunan büyük C sütunu da dikkat çekerken arkada tek parça ve ince yapılı LED stoplar görülebiliyor.

Bej ve kahverengi ağırlıklı iç mekanda kare biçimli ve iki kollu direksiyon simidi, dört parçalı dijital gösterge paneli, cilalı ahşap kaplamalar ve aşağıya konumlandırılmış dokunmatik ekran görülebiliyor. Sabit kafalıklı koltuklar ve 2+2 oturma düzeni de aracın sahip olduğu özellikler arasında.

70'li yıllarda Renault 17'nin kaputu altında benzinli motorlar kullanılmış olsa da R17'de 270 beygir güç üretebilen elektrik motoru bulunuyor. Bu ünite arkaya yerleştirilmiş. Performans verileri açıklanmamış olsa da karbon fiber gövde sayesinde 1.4 tonda tutulan ağırlık sayesinde en azından hızlanma değerleri kötü olmayacaktır.

5 Eylül 2024 Perşembe

Wuling Starlight S


Elektrikli Çinli modellere bir yenisi eklendi. Wuling'in yeni SUV modeli Starlight S, hem tam elektrikli hem de şarj edilebilir hibrit versiyona sahip. Otomobilin genel tasarımı da sahip olduğu motor seçenekleri de daha önce diğer Çinli modellerde karşımıza çıkmıştı.

Sivri bir burun tasarımına sahip olan otomobilde çift katlı far grubu kullanılmış. 18 inç çaplı jantlar aerodinamik tasarıma sahipken hemzemin tavan rayları, geniş C sütunu, şık spoiler ve bagaj kapağına doğru uzayan stoplar diğer detaylar. 4.745 mm boya, 1.890 mm ene ve 1.680 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.800 mm.

İç mekanında çift kollu direksiyon simidi, küçük sayılabilecek dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran sunan aracın havalandırma çıkışları konsola şık entegre edilmiş. Açık renkli döşemelere sahip modelin orta konsolu altında depolama hacmi sunulurken arka koltuklar geriye yatırılabiliyor. Cam tavan da donanımlar arasında.

Şarj edilebilir hibrit seçeneklerinde kullanılan 1.5 litre hacimli, benzinli motor ve elektrik motoru eşleşmesi 204 beygir güç, 310 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana (CVT) sahip aracın 9.5 ve 20.5 kWh kapasiteli batarya seçenekleri sırasıyla 60 ve 130 km elektrikli sürüş menzili sunuyor.

Toplamda 1.100 km menzil sunabilen bu seçeneğin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.9 saniye sürüyor. Biraz daha iyi hızlanma süresi için elektrik motorlu versiyon tercih edilebilir. 0-100 km/s hızlanmasını 7.7 saniyede tamamlayan araç 60 kWh kapasiteli bataryalarla 510 km menzil sunabiliyor.

Geome Xingyuan


Geely, alt markalarını tanımamamız için elinden geleni yapıyor. Daha önce Geometry ismiyle bildiğimiz markanın adını değiştiren üretici, küçük ve uygun fiyatlı elektrikli modelini de aynı çatı altında tanıttı. Araçta iki motor ve batarya seçeneği sunulacak.

Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken otomobilde gövdeden çıkıntı yapmayan tamponlar, kontrast renkli tavan, aerodinamik jantlar, hemzemin kapı kolları, damla biçimli LED farlar, spoiler ve bagaj kapağına taşan stoplar gibi detaylar bulunuyor.

İç mekanı, açık renkli döşeme ve plastik parçalarla ferahlaşan Xingyuan'da iki kollu direksiyon simidi, küçük bir dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran ve bol depolama bölümüne sahip vites konsolu kullanılmış. Yolcu paneli ve ön kapı içlerinde yer alan aydınlatmalı şehir silueti de ilginç bir detay.

79 beygir güç üretebilen seçeneğinde 30.12 kWh kapasiteli bataryalar kullanılan otomobil 310 km menzil sunabiliyor. 40.16 kWh kapasiteli bataryalarla donatılan seçenekteyse 116 beygir güç üretebilen elektrik motoru kullanılıyor. Bu aracın menziliyse 410 km.

Nissan Armada


Nissan'ın en büyük SUV modeli Armada bir kere daha makyajlandı. V8 motoruna veda eden otomobile arazi sürüşlerine yönelik Pro-4X donanımı eklendi. İç mekanı da çok daha modern bir tasarıma kavuşan Armada'nın köşeli gövde tasarımıysa korunmuş.

LED farları aşağıya doğru uzayan modelde kullanılan daha büyük ön panjur daha az kromaja sahip. Tamponsa biraz daha sade bir görünüme kavuşmuş. Yeni jantların çapları 18, 20 ve 22 inç olarak açıklandı. Ön çamurluklarda yer alan hava çıkışları genişlerken yan aynaların boyu uzamış. Tavanı siyah renkte alınabilen araçta iki tane yüzgeç anten kullanılmış.

Yeni spoiler, bagaj kapağında birleşen yeni LED stoplar ve tamamen yenilenmiş arka tampon da bu bölümün yenilikleri. Pro-4X paketiyse siyah renkli ön panjur, arka tampon ve çamurluk korumalarına sahip. Kırmızı renkli logolar, yaklaşma açısını iyileştiren ve alt kısmı siyah renkli ön tampon, kırmızı renkli çeki noktaları ve 20 inç çaplı jantlar da donanımın getirilerinden.

3 koltuk sırası sunmayan devam eden aracın dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı yanyana yerleştirilirken orta konsolda birçok fiziksel kumanda düğmesi yer alıyor. Büyük kol dayanağının önünde yer alan bölümse panjurla kapatılmış. Bagaj hacmi, 3 sıra koltukla 578 litre, 2 koltuklaysa 2.750 litre olan aracın donanımında 12 hoparlörlü Klipsch ses sistemi de yer alıyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli V6 motor bulunan otomobil 430 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de sunan aracın Pro-4X seçeneklerinde yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi ve kilitli arka diferansiyel de bulunuyor. Araçalrın çekme kapasitesiyse yaklaşık 3.9 ton.

Volvo XC90


Volvo'nun büyük SUV modeli XC90 bir kere daha makyajlandı. Önceki operasyonlardan daha kapsamlı olan bu işlem sonrasında elektrikli kardeşi EX90'ı andırmaya başlayan modelin iç mekanı da biraz daha modern hale gelmiş. Motor seçeneklerindeyse büyük bir yenilik yok.

İncelen LED farlar, büyüen ve ilginç desenli bir ızgaraya kavuşan ön panjur ve daha sade bir tasarım sunan ön tampon haricinde yeni jant tasarımları ve farklı gövde renkleri sunan XC90, arka bölümde egzoz çıkışlarını kaybetmiş. Ayrıca LED stopların iç desenleri yenilenmiş.

İç mekanda da yeni döşeme ve kaplama seçenekleri sunan otomobilde dijital gösterge panelinin grafikleri yenilenirken dokunmatik ekran büyümüş. Havalandırma ızgaraları da daha şık görünüme kavuşan modelin vites konsolunda yer alan bardaklıkları da yeniden tasarlanmış.

Yenilenen süspansiyon sistemi ve artan izolasyon haricinde motorlarını koruyan otomobilin hafif hibrit B5 seçeneğinde 2 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 250 beygir güç üretebilirken B6'da buna bir de kompresör besleme ekleniyor ve güç 300 beygire ulaşıyor.

T8'in de kaputu altında yer alan 2 litre hacimli motor 310 beygir güç üretebiliyor ve 145 beygir gücündeki elektrik motoruyla birleşip en yüksek performanslı XC90'ı doğuruyor. Dört tekerlekten çekişli bu araç 70 km elektrik menzili sunabilen şarj edilebilir bir hibrit.

Aston Martin Vanquish


Aston Martin'in büyük coupé modeli Vanquish yeni nesline kavuştu. Özellikle iç mekanda markanın yeni yüzünü yansıtan aracın V12 motorundan vazgeçmemesi iyi haber. İngiliz üretici, modelden yılda en fazla 1.000 adet üretileceğini de açıkladı.

Biraz daha yuvarlak hatlara sahip olan otomobil az da olsa büyümüş. Uzun kaputunda şık hava çıkışları yer alırken badem biçimli LED farlar, dev ön panjur ve ince splitter dikkat çekiyor. 21 inç çaplı jantlar, geniş yan etekler, hemzemin kapı kolları ve geniş arka çamurluklar da profili tamamlamış. 

Ucu spoiler biçimli bagaj kapağı, köşelere çekilen 3 boyutlu LED stoplar, dörtlü çıkışa sahip titanyum egzoz sistemi ve difüzör de arka bölümde gözlerden kaçmıyor. Modelin karbon seramik fren diskleri önde 410, arkadaysa 360 mm çapında. Aks mesafesi 80 mm uzayan Vanquish Bilstein DTX amortisörlerle donatılmış.

Bol kişiselleştirme seçenekleri sunan otomobilde dijital gösterge paneli, 3 kollu direksiyon simidi, yatık yerleşimli dokunmatik ekran ve bol bol fiziksel kumanda düğmesi modern bir duruşa sahip. Cam tavan ve 15 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi de donanıma eklenebiliyor. Bu bölümde deri ve karbon fiberin her köşede görülmesi de sürpriz değil.

Kaput altında saklanan 5.2 litre hacimli V12 ünite çift turbo besleme sayesinde 835 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve sınırlı kaydırmalı diferansiyelle arka aksa aktarılan güç, 1.7 tonun biraz üzerinde ağırlık sunan aracı 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 344 km/s.

4 Eylül 2024 Çarşamba

Cupra Terramar


Cupra model ailesine yeni bir C-SUV ekleniyor. Model gamında yer alan diğer araçlara benzer bir yüzle karşımıza çıkan otomobilde tamamen elektrikli seçenek bulunmaması dikkat çekiyor. Terramar, Macaristan'da kuzeni Audi Q3 ile birlikte üretilecek.

4.519 mm boya, 1.863 mm ene ve 1.584 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.681 mm. Sivri burun yapısında yer alan üçgen iç desenli farlar ve agresif tamponuyla makyajlı Formentor'u andıran aracın jant çapları da 20 inçe kadar ulaşıyor.

Gövde rengine boyanan yan korumalar ve siyah hemzemin tavan raylarına sahip olan modelin arkasında şık bir spoiler kullanılmış. Bagaj kapağında birleşen ve ortasında aydınlatılmış Cupra logosu sunan LED stoplar ve agresif görünümlü tampon da bu bölümü dinamik gösteriyor.

İç mekanı da diğer Cupra modellerini andıran Terramar'da dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, fiziksel düğmelere sahip direksiyon simidi, metal pedal seti, çok katlı kokpit ve şık görünümlü havalandırma ızgaraları kullanılmış. Sabit kafalıklı ön koltuklara da sahip olan otomobilin bagaj hacmi de 540 litre olarak açıklandı.

Kaputu altında da tanıdık motorlar sunan yeni modelin 1.5 litre hacimli, benzinli ünitesi 150 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli motorun 204 ve 265 beygir gücünde iki versiyonu bulunuyor. Bu ikili dört tekerlekten çekişli olarak alınıyor. Üçlüde 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor.

1.5 litre hacimli motoru baz olarak kullanan şarj edilebilir hibrit seçenekler 204 ve 272 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip. 19.7 kWh kapasiteli bataryaları sayesinde 100 km elektrik menzili sunan araçlar 50 kW DC ve 11 kW AC şarj hızını karşılayabiliyor. Opsiyonel olarak sunulan Akebono kaliperler önde 6 pistonlu ve 375 mm çaplı disklerle eşleştirilmiş.

2 Eylül 2024 Pazartesi

Audi Q5 ve SQ5


Audi'nin popüler SUV modellerinden Q5, 3. nesline kavuştu. Yenilenen diğer Audi modellerinde olduğu gibi markanın elektrikli araçlarında kullandığı bazı tasarım detaylarına kavuşan otomobilde benzinli, Diesel ve hibrit motor seçenekleri sunulmaya devam edilecek.

Özellikle ön bölümde elektrikli kardeşlere benzerlik sunan otomobilin Matrix LED farları ince yapılarıyla öne çıkıyor. Geniş ön panjur ve sahte hava girişleriyle dinamik görünen tampon, çapları 17 ile 21 inç arasında olan jantlarla sunuluyor. Hemzemin tavan rayları ve gövde rengine boyanmış koruyucu plastikler de dikkat çeken detaylar arasında.

Arka bölümdeyse spoiler, ortada birleşen şık LED stoplar, sportif görünen tampon ve egzoz çıkışları görülebiliyor. SQ5'teyse kardeşlerinde gümüş renkte sunulan birçok detayın siyaha boyandığı görülebilirken egzoz çıkışlarının sayısı ikiden dörde çıkıyor.

Q5'in iç mekan tasarımınında A5'ten alındığı söylenebilir. Köşeli bir göbek ve dokunmatik tuşlara sahip direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran ve ön yolcu ekranı her iki araçta da kullanılmış. Sürücü kapısında da birçok dokunmatik kumanda bulunduran otomobilde 685 Watt çıkış gücü ve 16 hoparlör sunan Bang & Olufsen ses sistemi de alınabiliyor.

4.717 mm boya, 1.900 mm ene ve 1.651 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.828 mm. Bagaj hacmi de 520 ile 1.473 litre arasında değişen Q5 ailesinde standart süspasniyon yerine pasif amortisörler veya hem yükseklik hem de sertliklerini ayarlayabilen havalı süspansiyon sistemi alınabiliyor.

Tamamı 48 Volt hafif hibrit yardımcıya ve 1.7 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan motorlardan 2 litre hacimli olan benzinli ve Diesel seçenekler 204 beygir güç üretebiliyor. SQ5'in 3 litre hacimli V6 motoruysa 367 beygir gücünde. 

Tamamı 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulan araçların düşük güçlü benzinli olanı önden çekişli olarak da alınabiliyor. Bu motor aynı zamanda şarj edilebilir hibrit seçeneklerde kullanılacak. 299 ve 367 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip olacak modellerin elektrik menzili 80 km olacak.