29 Haziran 2023 Perşembe

Ferrari SF90 XX


Ferrari, yollarda da kullanılabilecek ilk XX modelini tanıttı. Enzo ile başlayan XX programına daha önce sadece pistlerde kullanılabilen otomobiller dahil eden marka, SF90 XX ile birlikte F50'den beri ilk defa bir yol otomobilinde dev bir sabit spoiler de kullanmış oldu.

Gövdesinde dokunulmamış panel kalmayan otomobilin görünümü SF90'dan oldukça farklı. Yeni ön tamponda daha büyük bir splitter kullanan Ferrari, LED farları da daraltmış. Ön bölümde ek hava geçişleri kullanılırken jantlar da daha aerodinamik. Bütün çamurlukların üzerine hava çıkışları açılırken yan deflektörler de genişlemiş.

Kaputta yer alan hava çıkışlarını da büyüten İtalyan üretici hem standart aracın adaptif spoilerini kullanmış hem de arkaya dev bir sabit spoiler eklemiş. Arka tampona da daha büyük hava çıkışları ekleyen Ferrari, LED stopları dört parçadan tek parçaya indirmiş.

Hem Stradale hem de Spider gövdeyle sunulan otomobillerin iç mekanlarıysa standart SF90'dan alınmış. Kapı içleri döşemelerinden arınan otomobilin vites konsolu da daha çıplak görünüme sahip. Paspasları da bulunmayan araçlarda yarış koltukları ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri standart olarak sunuluyor. Üretilecek 799 Stradale ve 599 Spider'ın tamamı satılmış.

Yapılan aerodinamik yenilikler sonucunda 240 km/s süratte yere basma kuvveti 530 kg'a ulaşan otomobiller çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 üniteyi korumuş. Artık 797 beygir güç üretebilen motor, 233 beygir güç üretebilen üç elektrik motoruyla birleşince araca dört tekerlekten çekiş ve 1.030 beygir güç kazandırmış.

Assetto Fiorano paketli SF90'dan 10'ar kg daha hafif olan XX'ler 0'dan 100 km/s sürate 2.3 saniyede ulaşabiliyor. 0-200 km/s deparı 6.5 saniyede tamamlanan Stradale, 100 kg daha ağır olan Spider'a bu konuda 0.2 saniye fark atıyor. 7.9 kWh kapasiteli bataryalarsa 25 km elektrik menzili sunuyor.

28 Haziran 2023 Çarşamba

BMW X1 M35i xDrive


Geçtiğimiz yıl yeni nesline kavuşan BMW X1 şimdi de en yüksek performanslı versiyonuyla karşımızda. M arması taşıyan otomobil, markanın güncel ürün gamında yer alan en güçlü dört silindirli motorla donatılırken görsel olarak da farklılık sunuyor.

M sport paketli aracın ön tamponuna sahip olan M35i'de orta hava girişi biraz daha farklı iç tasarıma sahip. 19 veya 20 inç çaplı jantlarla donatılabilen otomobilde siyah renkli krom parçalar haricinde yan aynalar da bu renkte alınabiliyor. Arka bölümde daha agresif duran spoiler ve arka tamponla birlikte sahte difüzör ve dört egzoz çıkışı görülebiliyor.

İç mekanda yolcuları siyah tavan döşemesiyle karşılayan araçta M armalı ve arkasında vites değiştirme kulakçıkları bulunan direksiyon simidi, metal pedal seti, aydınlatmalı M armaları ve sabit kafalıklara sahip ön koltuklar ve yine M renklerine sahip emniyet kemerleri sunuluyor. 

Fren sistemi önde 386 mm çaplı diskler ve dört pistonlu kaliperlerle donatılabilen otomobilin adaptif süspansiyon sistemi ve sportif direksiyon sistemi de özel ayarlara sahip. Ayrıca motorun da 6 silindirli ünitelerden ödünç alınan bazı parçalarla güncellendiğini belirtelim.

Motor demişken, X1 M35i xDrive'ın kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli ünite Avrupa'da 300, Amerika'daysa 317 beygir güç üretebiliyor. 400 Nm tork sunan motor 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi ikilisine de sahip. Ön aksta mekanik sınırlı kaydırmalı diferansiyele de sahip olan modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanırken 0-100 km/s deparı 5.4 saniyede tamamlanıyor.

26 Haziran 2023 Pazartesi

Toyota C-HR


Toyota'nın Türkiye'de ürettiği SUV modeli C-HR yeni nesline kavuştu. Geçtiğimiz yıl sergilenen C-HR Prologue konseptinden alınan detaylarla karşımıza çıkan otomobil ilk defa şarj edilebilir hibrit motorla da sunulacak.

Konseptin ana hatlarını kullanan otomobilin sivri burun yapısı ve parantez biçimli LED farları yeni nesil Prius'u da andırıyor. Keskin katlara sahip karakter çizgisi ve gizlenebilen kapı kollarıyla dikkat çeken yan bölüme bakıldığında tavanla birlikte aracın arka bölümünün de siyah renkli olduğu görülebiliyor. Jant çapları da 20 inçe kadar çıkıyor.

Yüzgeç anten ve çift uzantılı spoiler gibi detaylara da sahip olan aracın arka camında, günümüzde giderek yaygınlaşan sileceksiz görünüm öne çıkıyor. Aşağıya doğru genişleyen tampon yapısı bu bölümü biraz hantal gösterse de ince yapılı LED stoplar ve bu parçanın ortasında yazan "Toyota C-HR" da dikkat çeken detaylar arasında.

İç mekanda büyük göbeğe sahip 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, küçük vites selektörü, sportif ön koltuklar ve perdesiz cam tavan gibi detaylara sahip olduğu görülebilen aracın kapı içlerinde uzun ambiyans aydınlatması şeritleri kullanılmış.

Kaputu altında sadece hibrit üniteler bulunan C-HR'in 1.8 litre hacimli üniteyle eşleştirilen sistemi 5. nesil olduğundan 140 beygir güç üretebiliyor. 2 litre hacimli üniteyleyse aracın gücü 198 beygire ulaşıyor. Aileye yeni katılan şarj edilebilir hibrit modelse yine 2 litre hacimli, benzinli motora ve 223 beygir güce sahip.

197 beygir güce sahip olan seçeneği dört tekerlekten çekiş sistemiyle de sunan Toyota, en güçlü C-HR'in 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaştığını açıkladı. Şehir merkezlerine girdiğinde otomatik olarak elektrikli sürüşe geçebilen otomobilin bu halde menzili 65 km. En yavaş C-HR'ın 0-100 km/s deparıysa 9.9 saniyede tamamlanıyor.