17 Mart 2023 Cuma

Ferrari Roma Spider


Ferrari yaza hazırlanıyor. Markanın şık coupé modeli Roma üzerini açtı. Kaputu altında barındırdığı V8 motor sayesinde dikkat çekici performans değerleri sunmaya devam eden otomobilin dört kişilik yapısı da korunmuş.

Tasarımında sürpriz bulunmayan otomobilin ön bölümü coupé kardeşle paylaşılıyor. A sütunu güçlendirilen modelde bez tavan kullanan Ferrari, bu tavanın 60 km/s sürate kadar 13.5 saniyede açılıp kapanabileceğini belirtiyor. Sabit tavanlı modelin arka camının alt kısmında yer alan siyah bölüm de Spider'da korunmuş.

İç mekanda daha da az yenilik sunan otomobilin dört koltuğu bulunsa da arka koltuklarda oturmak için bacaklarınızın çok kısa olması gerekiyor. Tipik bir Ferrari özelliği olan bol opsiyon listesiyle özel döşeme ve trim malzemeleri bu modelde de sunulmakta.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.9 litre hacimli V8 motoru barındıran Roma Spider 620 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 320 km/s'in üzerinde.

Mercedes-Benz GLA ve GLB Serisi


Mercedes, küçük modellerini makyajlamayı sürdürüyor. Daha alçak yapılı kardeşlerin ardından geldi sıra GLA ve GLB'ye. Görünümlerinde büyük farklılıklar yapılmayan otomobillerin Diesel seçenekleri değişmemiş olsa da benzinlilerde hafif hibrit yardımcı dopingi var.

İlk bakışta ikilinin makyajlanmış olduğunu fark edebilmek zor. Her iki aracın da far şekilleri aynı kalsa da bu ünitelerin iç tasarımları güncellenmiş. Yenilenen ön tamponlar da az da olsa farklı bir duruşa sahip. Daha aerodinamik jantlar ve yeni gövde rengi seçeneklerine sahip modellerin LED stopları da yeni iç desenlerine kavuşmuş.

İç mekanda da ana hatlar aynen korunmuş. Markanın diğer modellerinde de kullandığı yeni direksiyon simitleri, dokunmatik düğmeleriyle GLA ve GLB'de de yer almaya başlamış. Ara konsolda da artık dokunmatik bir plaka yerine sığ bir cep yer alıyor. Yeni döşeme renklerine kavuşan modellerin güvenlik sistemleri de geliştirilmiş.

Kaput altında sunulan benzinli motorların tamamında 48 Volt yardımcı kullanmaya başlayan Mercedes bu sayede 14 beygir ek güçü kısa süre için kullanıma sunabiliyor. 1.33 litre hacimli ünitenin 136 ve 163 beygir güç, 230 ve 270 Nm tork üretebilen seçenekleri sunulurken 2 litre hacimli motor, 190, 224 ve 306 beygir güç, 300, 350 ve 400 Nm tork üretebilen seçeneklere sahip.

2 litre hacimli Diesel motorlarsa 116, 150 ve 190 beygir güç, 280, 320 ve 400 Nm tork üretebiliyor. Motor seçeneğine göre 7 veya 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlar standart olarak sunulurken güçler yükseldikçe dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonelden standarda dönüyor.

16 Mart 2023 Perşembe

Volkswagen ID.2all


Volkswagen'in elektrikli model ailesi genişlemeye devam ediyor. Alman markanın küçük elektriklisi ID.2 konsept haliyle tanıtıldı. Avrupa pazarlarında yaklaşık 25.000 Euro seviyesinden başlayacak fiyatlara satılması planlanan otomobilin gücü de yerinde.

Bir Volkswagen olduğunu ilk bakışta belli eden otomobilde, logo yanlarında birleşen LED farlar, aerodinamik bir tampon, 20 inç çaplı jantlar, ince yan aynalar, tamponlar ve kapıların altında siyah kaplamalar, spoiler ve yine logoda birleşen stoplar yer alıyor. Şişkin çamurluklar ve gizlenmiş arka kapı kolları da dikkat çekici.

İç mekanda da sade çizgiler kullanan konseptte yer alan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekrana klasik Volkswagen modellerinin tasarım detayları yansıtılabiliyor. Üç kollu direksiyon simidi sportif duran aracın ara konsolu da çift katlı. Ayrıca arka koltukların altı da pick up araçlarda olduğu gibi depolama bölümü olarak kullanılabiliyor.

4.050 mm boya sahip olan konsept 2.600 mm aks mesafesi ve 440 litre bagaj hacmi sunuyor. Kapasitesi açıklanmayan bataryasıyla yaklaşık 450 km menzile sahip olması planlanan otomobilde 226 beygir gücünde bir elektrik motoru kullanılmış. Bu üniteyle ID.2all'un 0-100 km/s deparı 7 saniyenin altında tamamlanacak.

Kia EV9

Kia'nın dikkat çekici tasarımları arkası kesilmeden gelmeye devam ediyor. 2019 yılında konsept haliyle karşımıza çıkan büyük ve elektrikli SUV EV9, bu haline sadık kalınarak hazırlanan seri üretim gövdesiyle şaşırtıyor.


Köşeli hatlarını koruduğu görülen otomobilde ilginç şekilli aydınlatma grubu ve hemzemin kapı kolları kullanılmış. Konseptin üç kollu jant tasarımını dört kollu olarak seri üretime alan Kia, çamurluk korumalarını da parlak siyah renge boyamış. Spoiler ve kısa yapılı tampon da ilginç görünümü tamamlamış. Yan aynalar yerine geçen kameralarsa opsiyonel donanımda.

Dışından daha sade olsa da yine dikkat çekici bir tasarım sunan iç mekanda dört kollu direksiyon simidi, dokunmatik ekranla bitişik dijital gösterge tablosu ve çok amaçlı ara konsol bulunuyor. 6 veya 7 kişilik olarak alınabilecek aracın 6 kişilik modellerinde orta koltuk sırası 180 derece döndürülebilecek. Yan kameraların görüntüleri de kapı camlarının önündeki ekranlara aktarılıyor.

Arkadan itişli seçeneklerinde kullanılan 204 ve 218 beygir gücündeki elektrik motorları 350 Nm tork üretebilen araçların 0-100 km/s deparları sırasıyla 9.4 ve 8.2 saniyede tamamlanıyor. Dört tekerlekten çekişli ve çift motorlu araçsa sahip olduğu 384 beygir güç ve 600 Nm torkla aynı işi 6 saniyede yapıyor. Batarya boyutlarıysa motor seçeneğine göre 76.1 veya 99.8 kWh olacak.

15 Mart 2023 Çarşamba

Mercedes-Benz GLC Coupé


Geçtiğimiz yıl yeni nesline kavuşan GLC'nin ardından daha dinamik görünümlü kardeş GLC Coupé de yeni nesliyle karşımızda. Kardeşinin motor seçeneklerine sahip olan otomobil önceki nesilden %10 daha aerodinamik

Geniş panjurla birleşen LED farları ve sportif görünümlü ön tamponuyla bu kısımda GLC'nin kopyası olan araçta tavan rayları sunulmuyor. Arkaya doğru alçalan tavan 0.27'lik hava sürtünme katsayısı sağlarken bagaj kapağına doğru incelen LED stoplar bu bölümde siyah bir parçayla birbirine bağlanıyor. Bagaj kapağı ucu bir spoiler şeklinde tasarlanan otomobilin arka tamponu da çok daha agresif hale gelmiş.

İç mekanını da GLC ile paylaşan GLC Coupé'nin en büyük farklılığı arka koltuklarda sunulan baş mesafesinin azalmış olması. Bagaj hacmi de 600 yerine 545 litre. Şarj edilebilir hibrit seçeneklerdeyse bu değer 390 litreye geriliyor.

Kaput altındaysa 2 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlarla eşleştirilmiş elektrik motorları görülüyor. GLC 200 4MATIC Coupé ve GLC 300 4MATIC Coupé ikilisinin benzinli üniteleri sırasıyla 204 ve 258 beygir güç üretebilirken elektrik motoru 23 beygirlik küçük bir katkı sağlıyor. 320 ve 400 Nm tork üreteimine elektrik motoru katkısıysa 200 Nm.

Aynı benzinli üniteyi şarj edilebilir hibrit seçeneklerinde de sunan Mercedes, GLC 300e 4MATIC Coupé ve GLC 400e 4MATIC Coupé olarak adlandırdığı ikilinin içten yanmalı motorlarından yaklaşık olarak aynı gücü alsa da elektrik motoru 136 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. Toplam sistem değerleriyse 313 beygir, 550 Nm ve 381 beygir, 650 Nm şeklinde.

Dizel motorlu araçlar da aynı elektrik desteklerine sahip. Hafif hibrit seçenekte 197 beygir güç, 440 Nm tork görülebilirken şarj edilebilen versiyon, 335 beygir güç, 750 Nm sistem performansına sahip. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün GLC Coupé'lerde standart olarak sunuluyor.

Elektrikli olarak 140 km/s sürat yapabilen şarj edilebilir hibrit modellerde 31.2 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor ve bu sayede elektrikli menzil 100 km'nin üzerine çıkıyor. Otomobiller, 11 kW AC veya 60 kW DC şarjdan yararlanabiliyor.

13 Mart 2023 Pazartesi

Xpeng P7i


Xpeng'in en etkileyici modellerinden olan P7 makyajlandı. Dışarıdan bakıldığında değişim büyük olmasa da içeriye geçildiğinde yeni modelin farklılıkları kolayca fark ediliyor. İki motor seçeneğine sahip olmayan devam eden otomobilin ismi de makyajlanmış gibi.

Yeni jant ve gövde rengi seçeneklerine sahip olan otomobilin ön bölümünde yer alan çift katlı far grubunun alt katı küçülmüş. Bölümün çerçevesiyse aynı boyutta. Arka bölümde yapılan değişiklikse daha da küçük. Stopların alt katında artık tek yerine çift LED şeridi bulunuyor.

Göbek ve düğmeleri yenilenen direksiyon simidi, daha şık görünen kapı içi kaplamaları, çift taraftan açılabilen tek kapağa sahip ara konsol, açıkta duran bardaklıklar ve kablosuz şarj istasyonu iç mekanda görülen en büyük değişiklikler. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda da güncellemeler yapılmış.

Tek motorlu seçeneği arkadan itişli olan otomobil 276 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli, çift motorlu P7i ise 473 beygir güç, 757 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s deparlar sırasıyla 6.4 ve 3.9 saniyede tamamlanıyor. Maksimum menzilse yine 700 km'yi buluyor.