19 Ocak 2023 Perşembe

Mercedes-Benz CLA Serisi


Mercedes, CLA ailesini de güncelledi. Motor seçeneklerinin büyük çoğunluğu aynı kalsa da hibrit versiyonlarında değişiklikler olan otomobilin AMG armalı seçenekleri de farklılıklar sunuyor. Tasarım yenilikleriyse sınırlı.

Bu tür makyaj operasyonlarında alıştığımız üzere tamponları hafifçe elden geçirilen otomobillerde yeni gövde rengi ve jant seçenekleri sunuluyor. AMG 35 modeline Panamericana ön panjur ekleyen Mercedes, AMG 45'e yeni gövde grafikleri paketi eklemiş.

İç mekana geçildiğinde ara konsolda artık dokunmatik bir kumanda birimi olmadığı görülebiliyor. Yeni döşeme seçenekleri ve farklı direksiyon simidi tasarımı haricinde AMG versiyonlarında süspansiyon, motor ve sürüş modları artık bu direksiyon simidinde yer alıyor.

1.33 ve 2 litre hacimli benzinli, 1.5 ve 2 litre hacimli Diesel motorlarını koruyan CLA'nın şarj edilebilir hibrit seçeneklerinde görev yapan elektrik motoru artık 109 beygir güç üretebiliyor. AC şarj hızı da 11 kW'a ulaşan otomobil 15.6 kWh kapasiteli bataryalara ve 82 km elektrik menziline sahip.

18 Ocak 2023 Çarşamba

Aston Martin DBS 770 Ultimate


Aston Martin DBS yolun sonuna geliyor. Bunun şerefine sınırlı üretim bir versiyon tanıtan İngiliz üretici bu araca ek güç vererek kendisini daha da çekici hale getirmiş. Tamamı satılmış olan otomobillerin 300 örneği Coupé 199 örneğiyse Volante olacak.

Ön tamponda yer alan hava girişlerini biraz daha genişleten Aston Martin kaputta bulunan hava çıkışlarını da büyütmüş. Victor'dan alınan jantlarsa 21 inç çaplı. Modelin diğer yeniliğiyse arka çamurluk önünde başlayan deflektörlerin dörtlü egzoz çıkışlarının altına kadar devam etmesi.

İç mekanda tasarım yeniliği olmasa da Sport Plus koltukların standart donanımda sunulması ve daha bol karbon fiber kullanımı dikkat çekici. DBS 770 Ultimate yazıları ve sınırlı üretim armaları da otomobilin iç mekanına serpiştirilmiş.

Çift turbo beslemeye sahip, 5.2 litre hacimli, V12 motoru 770 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanını korumuş. Bu ünite, direksiyon ve süspansiyon sistemleri gibi farklı ayara kavuşmuş. Önde 410, arkadaysa 360 mm çaplı karbon seramik fren diskleriyse değişim geçirmemiş.


1.845 kg ağırlığa sahip olan sabit tavanlı Ultimate 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilirken Volante için aynı iş 3.6 saniyede tamamlanıyor. Kardeşinden 100 kg daha ağır olan otomobilin maksimum süratiyse Coupé'de olduğu gibi 340 km/s.

17 Ocak 2023 Salı

Chevrolet Corvette E-Ray


Corvette'in değişimi durmuyor. 8. nesilde ilk defa motoru yolcuların arkasına alınan otomobil şimdi de ilk defa hibrit motor ve dört tekerlekten çekiş sistemine kavuşuyor. Hatta tam elektrikli olarak kullanılabilmesi sayesinde otomobil sadece önden çekişli bile olabiliyor.

Dış tasarımı Stingray ile Z06 arasında olan otomobilde Z06'te kullanılan genişletilmiş gövde kullanılsa da Stingray'de olduğu gibi önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Diğer modellerde siyah olan trim parçalarının neredeyse tamamı gövde rengine boyanırken dörtlü egzoz çıkışları da Stingray'den alınmış.

Pilleri koltukların arasında olsa da kokpit tasarımı değişmemiş olan E-Ray'in dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranında hibrit sisteme özel grafikler yer alıyor. Aracın arkada bulunan bagajı hacmini korurken öndeki bagaj 2 litre küçülmüş.

6.2 litre hacimli V8 motorunu koruyan otomobilin ön aksında yer alan 162 beygir gücündeki elektik motoru toplam gücü 665 beygire yükseltiyor. 807 Nm tork sayesinde ağırlık 1.7 tonun üzerinde olsa da 0-96 km/s hızlanma 2.5 saniyede tamamlanyor. Otomobilin targa tavanlı coupé ve convertible gövde seçenekleri bulunuyor.

Dacia Spring Extreme

Dacia'dan güzel haberler gelmeye devam ediyor. Elektrkli modelleri düşük motor güçleriyle dikkat çeken Spring'in yeni donanım seçeneği, elektrik motorunu da ciddi derecede güçlendirmiş. Üstelik ünite Türkiye'ye de ithal edilecek.

Çift renkli jantlar ve farklı grafiklere sahip gövde korumaları haricinde logolar, yan aynalar ve tavan raylarında göze çarpan bakır rengi detaylar Extreme'i kardeşlerinden ayırıyor. İç mekanda da yeni döşemeler ve yine aynı renkte trim parçaları görülebiliyor. Topografik detaylar kapı eşiklerinde de devam ediyor.

Artık elektrik motoru 45 yerine 65 beygir güç üretebilen otomobil bu şekilde ciddi performans artışı yaşamış. 26.8 kWh kapasiteli bataryalarsa aynen kullanılmakta. Bu üniteler, karma kullanımda 220 km menzil sunarken şehir trafiğinde sunulan menzil 305 km'ye ulaşmış.

16 Ocak 2023 Pazartesi

Tata Sierra


Tata'nın uzun soluklu SUV modellerinde Sierra yakında yeni nesliyle bizlerle olacak. Bu nedenle aracı önce konsept haliyle tanıtmayı seçen Hindistan merkezli üretici, hem içten yanmalı hem de elektrik motorlu versiyonlarını sunacağı otomobilden çok şey bekliyor.

Her iki tamponu da gövdesinden çok çıkıntı yapmayan otomobilin ince yapılı LED aydınlatma grubu da hem ön hem de arkada ortadan birleşiyor. Çift renkli jantlar ve siyah renkli gövde korumaları haricinde hemzemin kapı kolları ve kalın B sütunuyla öne çıkan dış tasarımda spoilerin D sütununun bir uzantısı gibi durması şık bir detay.

İç mekana geçildiğinde dört kollu direksiyon simidi, slt bölümü düzleştirilmiş olarak sunulurken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran yanyana yerleştirilmiş. Havalandırma kumandaları da dokunmatik olan konseptte küçük de olsa bir vites kolu bulunuyor.

Cam tavana da sahip olan otomobilin iki kişilik arka koltuklarında limuzinleri andırmayan bir hacim sunulmuş. C sütununa yerleştirilen aydınlatmalar ve kapılardaki çiçekler de ilginç dokunuşlar. Bu arada şık bir şekilde ön konsola entegre edilen havalandırma ızgaralarının altında yer alan yeşillikler de yosun.

15 Ocak 2023 Pazar

Nissan GT-R


Nissan'ın 15 yaşına giren sporcusu GT-R bir kere daha makyajlandı. Daha önce yapılan tasarım değişikliklerinin çoğundan daha kapsamlı olan yenilikler performansa yansımamış. Bu versiyonda geri dönen kalemler arasında T-spec donanımı da var.

İnceltilen ön panjura sahip olan aracın yenilenen ön tamponunda daha büyük bir hava girişi kullanılmış. Gündüz aydınlatmaları çok parçalı bir yapıya kavuşan GT-R'da yeni tasarıma sahip 20 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Tasarımı hafifçe elden geçirilen spoiler haricinde, arka bölümde stopların altında kalan kısım tamamen yeniden tasarlanmış.

Benzer değişiklikleri Nismo donanımı için de sunan Nissan, bu araçta daha da agresif bir ön tampon kullanmış. Kırmızı renkli detaylar ve karbon fiber kaputun haricinde bu araçta da yeni tasarım jantlar görev yapıyor. Tamamen yenilenen spoiler ve arka tamponun haricinde bu bölümde gövdeye eklenen deflektörler modeli çok daha farklı göstermiş.

İç mekanında bir tasarım yeniliği sunmayan GT-R'ın Nismo'da sunduğu karbon fiber Recaro koltuklar ince yapılarıyla dikkat çekiyor. Bu aracın kabininde bolca Alcantara kullanan Japon üretici kırmızı renge de dikiş ipliklerinden gösterge paneline kadar birçok noktada yer vermiş.

Çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli V6 motorunu da koruyan otomobil 573 beygir güç, 632 Nm tork üretebiliyor. Nismo'da 608 beygir güç, 651 Nm tork üretebilen ünitenin haricinde yenilenen ön diferansiyel ve elden geçirilen süspansiyon sistemi farklılıklar olarak sayılabilir. Nismo ve T-spec donanımlarında karbon seramik fren diskleri standart olarak sunuluyor. 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de bütün GT-R modellerinin standart donanımında.