16 Temmuz 2022 Cumartesi

Hyundai Stargazer


Hyundai'nin MPV modelleri Asya pazarlarında popüler. Bunun bilincinde olan Koreli üretici Stargazer'ı Endonezya'da tanıttı. Kompakt yapısı ve modern dış görünümüyle dikkat çeken otomobil üç koltuk sırasına sahip.

Markanın çift katlı far tasarım trendini devam ettiren otomobile önden bakıldığında Staria'yı hatırlamak mümkün. Geniş bir ön panjura sahip olan aracın ön tampon-tekerlek mesafesi kısa tutulmuş. 16 inç çaplı jantları şık duran modelin hem omuz hem de kapı altlarında karakter çizgileri kullanılmış.

Arka bölümde de modern Hyundai modellerini örnek alan Stargazer'ın ilginç tasarıma sahip stopları bagaj kapağında birleşiyor. Arka tamponsa kısa tutulmuş. 4.460 mm boya, 1.780 mm genişliğe ve 1.690 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesiyse 2.780 mm.

İç mekanı da modern görünen araçta basit tasarımlı bir dijital gösterge paneli, fiziksel menü kumandalarına sahip dokunmatik ekran, kapı içleri ve koltuk sırlıklarında dahil bir sürü depolama bölümü, ilk iki sırada tekli koltuklar gibi kalemler sunuluyor. 3 sıra koltuka 200 litre bagaj hacmi sunan aracın iki koltuk sıralı bagaj hacmiyse 585 litre.

Kaputu altında tek motor seçeneği bulunan otomobilde atmosferik emişli, 1.5 litre hacimli, benzinli ünite görev yapıyor. 115 beygir güç, 145 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabiliyor.

Toyota Crown


Toyota, büyük bir sürprizle karşımızda. Özellikle Japonya pazarında popüler olan büyük sedan Crown'ı yenilendikten dört yıl sonra üretimden kaldıran marka. Bu aracın ismini taşıyan dört farklı otomobili tanıttı. Üstelik modellerin 40 farklı ülkede satılacağı açıklandı.

Aslında ilk olarak modelin yükseltilmiş sedan seçeneğini tanıtan Toyota, bu aracı Kuzey Amerika pazarında satacağını da açıkladı. Modelin, yakında üretimi tamamlanacak Avalon yerine geçmesi bekleniyor.

Aslında yüksek bir liftback gibi görünen otomobil küçük bir bagaj kapağına sahip. Bu kapak ve kaputu siyah renkte alınabilen otomobilin ön bölümünde ince LED farlar ve agresif duran tampon görülebiliyor. Çapları 19 ile 21 inç arasında değişen jantlara ince yapılı ve siyah renkli gövde korumaları eşlik ediyor.

4.928 mm boya, 1.839 mm genişliğe ve 1.539 mm yüksekliğe sahip olan otomobilde 2.850 mm'lik aks mesafesi sunuluyor. Yan aynaları siyah, kapı kollarıysa çift renkli alınabilen aracın arka kısmında yatık cam, yüzgeç anten, ince bir spoiler ve genişlik boyunca uzanan LED stoplar görülebiliyor.

İç mekanda da modern bir tasarım sunan Crown'da çift renkli döşeme ve trim parçaları alınabiliyor. Geniş dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli aynı düzlemde yer alırken üç kollu direksiyon simidi üzerinde, Japonya'da Crown logosu, diğer ülkelerdeyse Toyota arması yer alıyor. Havalandırma kumandaları fiziksel düğmelerden oluşurken ara konsolda vites selektrörü kullanılmış.

Kaputu altında iki farklı hibrit motor seçeneği sunan aracın 2.5 litre hacimli, atmosferik emişli benzinli motoru 186 beygir güç üretebilirken bir çift elektrik motoru da 120 ve 54 beygirlik katkı yapıyor. Dört tekerlekten çekişli modelde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) görev yapıyor.

İkinci hibrit güç ünitesinde turbo beslemeye sahip, 2.4 litre hacimli bir motor görev yapıyor. 272 beygir güç üretebilen motor, 83 ve 81 beygir gücünde bir çift elektrik motoru yardımıyla karma kullanımda 345 beygir güce ulaşıyor. Bu araçta 6 ileri vitesli, otomatik şanzıman kullanılmış. İlerleyen aylardaysa 306 beygir güç üretebilen şarj edilebilir hibrit ünite aileye katılacak.

Crown ailesinin ikinci üyesi olan SUV model ailenin en agresif görüneni. Çift katlı far tasarımına sahip olan otomobil düşük bir burun yapısına sahip. Ayrıca ön tampon da sportif duruşu destekler nitelikte. Arka çamurlukları ekstra geniş tasarlanan aracın bu bölümünde spoiler ve şık LED stoplar görülebiliyor. Arka tampon da yine agresif bir tasarım sunuyor.

Ailenin en ağırbaşlı görünümüyse standart sedan tarafından sunulmakta. Tek katlı far yapısına sahip olan dört kapılı modelin ön tamponu geniş bir hava girişine sahip. Yan görünümünde abartıdan kaçılan otomobilin arkasında da ince bir spoiler biçiminde şekillendirilmiş bagaj kapağı, büyük kelebek camlar ve bagaj kapağından uzanan LED stoplar görülebiliyor.

Son olarak büyük ve iç mekanı daha kullanışlı bir SUV tanıtan Toyota, Crown'ın bu seçeneğinde en ince LED farlarını kullanmış. Ön panjuru da tampona gizlenen otomobil siyah tavan seçeneğine sahip. Aynı renk, çok geniş olmayan yan korumalar ve yan aynalarda da kullanılmış.

Arkası da sade görünümlü olan otomobilde deflektörlere sahip spoiler, bagaj kapağının ortasına doğru incelen LED stoplar ve hem fazla çıkıntı durmayan hem de siyah renkli olarak bırakılan tampon bulunuyor.

15 Temmuz 2022 Cuma

Hyundai N Vision 74


Hyundai'nin etkileyici konseptleri arka arkaya gelmeye devam ediyor. "N Günleri" etkinliği çerçevesinde tanıtılan N Vision 74, markanın Giugiaro tasarımı konsepti 1974 model Hyundai Pony Coupé'ye göndermeler yapan tasarımıyla tanıtıldı.


80'lerin köşeli Japon otomobillerini hatırlatan konsepte önden bakıldığında, geniş hava girişi ve pixel LED farlar dikkat çekiyor. Geniş çamurluklar, aerodinamik jantlar ve ince yapılı yan aynalar da dikkat çekici detaylar arasında. Yan bölümünde de geniş hava giriş ve çıkışlarına sahip olan otomobilin arkasında dev spoiler ve tamponu da oluşturduğu zöylenebilecek difüzör duruyor. Stopların tasarımlarıysa farlarınkiyle aynı.


İç mekan görüntüleri paylaşılmayan otomobilde hidrojen tankı ve 62.4 kWh kapasiteli bataryalara sahip hibrit bir güç ünitesi bulunuyor. 600 km menzil sunabilen otomobil 680 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. Modelin maksimum süratiyse 250 km/s.

Hyundai RN22e


Hyundai, bir taraftan kendisini geliştirirken diğer taraftan sportif araç bölümü N'i öne çıkarıyor. Ayrıca elektrikli otomobiller konusundaki iddiasını da öne çıkaran marka, "N Günleri" sırasında ilginç konseptler sergiledi.


Ioniq 6 temelli olduğu ilk bakışta belli olan otomobilde geniş hava girişine sahip ön tampon, ince yapılı yan aynalar, dev spoiler, genişletilmiş çamurluklar ve yan etekler, 21 inç çaplı jantlar, yanda hava giriş ve çıkışları, deflektörler, büyük difüzör ve hem kaput hem de arka tampona eklenen hava çıkışları gözlerden kaçmıyor.


Aracın iç mekan fotoğraflarını paylaşmayan Hyundai, çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan otomobilin 585 beygir güç, 740 Nm tork üretebildiğini belirtiyor. 77.4 kWh kapasiteli pillere sahip olan aracın maksimum süratiyse 250 km/s'in üzerinde.

Honda ZR-V



Son zamanlarda bol bol SUV tanıtımı yapan Honda şimdi de evi Japonya'da yeni nesil ZR-V'yi tanıttı. Yakın zamanda Kuzey Amerika pazarı için tanıtılan HR-V ile aynı olan modelin kaputu altında Avrupa'da da görülecek motor seçenekleri var.

Ana hatları bahsi geçen HR-V'den farksız olan otomobilin ön tamponunun tamamı ve yan korumaları gövde rengine boyanmış. Ön panjur ızgarası da Maserati modellerini andıran bir şekilde dikmelere kavuşmuş. Arka tamponun alt bölümü de yeni egzoz çıkışlarıyla farklı bir görünüme kavuşmuş.


İç mekanda da tasarım neredeyse aynı olsa da farklı renklerde döşemeler ve vites kolu yerine geçen düğmeli selektör yenilikleri oluşturuyor. Dijital gösterge paneli, çok büyük olmayan dokunmatik ekran ve şık görünümlü, 3 kollu direksiyon simidiyse korunmuş.

Kaput altında, Japon ve Avrupa pazarlarına daha uygun motorlar bulunan ZR-V'nin 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motoru 190 beygir civarında güç üretirken gücü dört tekerleğe sürekli değişken oranlı şanzımanla (CVT) aktarıyor. Aynı tip şanzıman ve çekiş sistemi, çift elektrik motorlu hibrit seçenekte de mevcut. 2 litre hacimli, benzinli motora sahip olan bu güç ünitesi Civic ve CR-V'de 184 ile 207 beygir arasında güç üretiyor.

14 Temmuz 2022 Perşembe

Radar RD6



Çin'de kısa süre önceye kadar şehir içlerinde pick up kullanılması karşısında bulunan kısıtlamalar yakın zamanda kaldırıldı. Bu değişime ayak uydurmakta gecikmeyen Çinli üreticiler segmenti elektrikli hale getirme konusunda da çok çekinceli davranmadı.

Geely'nin alt markası olarak ilk modelini tanıtan Radar, elektrikli pick up modelinde sade bir tasarım dili kullanmış. LED farları kapalı panjur üzerindeki ışık şeridiyle birbirine bağlayan üretici tamponda agresif duran hava girişlerine yer vermiş.


Yanlarda kromajlı çıtalar, çift renkli jantlar, tavan rayları, basamaklar ve yüzgeç anten görülebilirken arkada da LED stopların kasa kapağı üzerinde birleştiği dikkatlerden kaçmıyor. İçi havuzlu kasada birçok priz girişinin de olduğunu belirtelim. İç mekan fotoğrafları henüz yayınlanmayan aracın kaputu altında da bagaj yer aldığıysa gelen açıklamalar arasında.

Teknik veriler konusunda da çok aydınlatıcı olmayan Radar, ilk modelinin arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabileceğini doğruladı. Motor güçleri 200 ile 400 beygir arasında olması beklenen araçların menzilleri de 600 km'yi bulacak.

13 Temmuz 2022 Çarşamba

Honda CR-V


Honda'nın dönüşümü devam ediyor. Son zamanlarda daha sade tasarımlı araçlarla karşımıza çıkan Japon marka geleneği bozmadı ve yeni nesil CR-V'de de bu yönelimi destekledi. Araç yepyeni olsa da kaput altında tanıdık motorlar var.

Aracın genel yapısında özellikle A sütununun yeniden konumlandırması üzerinde duran Honda, CR-V'nin boyunu 4.694 mm, enini 1.864 mm, yüksekliğini 1.692 mm, aks mesafesiniyse 2.700 mm olarak açıklıyor. Bu ölçüler, aracın büyüdüğünü gösteriyor.


İncelen LED farlar ve dik ön panjur haricinde sportif görünen ön tampon ve camların altına sabitlenen yan aynalara sahip olan araçta 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri sunuluyor. Alçak yapılı tavan rayları, Bagaj kapağına da taşan LED stoplar, spoiler, kısa arka tampon ve egzoz çıkışları da sportif bir görünüm sunmayı başarmış.

İçeriye geçildiğinde ön konsolu Civic'ten almış gibi görünen CR-V bu nedenle yaşam alanında da sadeleşmiş bir tasarım sunuyor diyebiliriz. Üç kollu direksiyon simidi, çok büyük olmayan dokunmatik ekran ve şık bir şekilde gizlenen havalandırma ızgaraları haricinde vites kolunun yerini selektöre bırakmaması dikkat çekiyor.


Çift renkli deri döşeme seçeneğine de sahip olan yeni nesil CR-V'de açılabilir panoramik cam tavan, ısıtmalı direksiyon simidi, dur-kalk trafik asistanlı, adaptif hız sabitleme sistemi, şeritte tutma yardımcısı ve 12 hoparlöre sahip Bose ses sistemi donanım kalemleri arasında bulunuyor. Bagaj hacmiyse, Amerikan ölçüm standartlarına göre 740 ile 2.166 litre arasında.

Kaput altında iki motor seçeneği sunan CR-V'nin 1.5 litre hacimli, benzinli ünitesi, turbo besleme yardımıyla 193 beygir güç, 243 Nm tork üretebiliyor. 2 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motora sahip hibrit üniteyse 207 beygir güç, 335 Nm tork üretebiliyor. Bu araçta bir çift elektrik motoru görev yapıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve CVT, tanıtılan araçların standart donanımında. Şarj edilebilir hibrit seçenekse 80 km üzerinde elektrik menziline sahip olacak.

12 Temmuz 2022 Salı

Haval Cool Dog


Çin'in ürettiği SUV seçenekleri de her geçen gün çeşitleniyor. KuGou isimli yeni araç, Ülke dışında Cool Dog ismiyle tanınacak. Sert hatlarıyla öne çıkan modelin iki ve dört tekerlekten çekişli seçeneklerinde aynı motor görev yapacak.


Köşeli hatlarıyla öne çıkan aracın yuvarlak LED farlarıysa aracın köşelerine doğru yerleştirilmiş. Çamurluk üstü ve kapı altı korumalar, tamponlarla birlikte siyah renkli olarak bırakılmış. Tavan rayları da siyah renkli olan modelde çok büyük olmayan jantlar kullanılmış.

4.520 mm boya, 1.875 mm genişliğe ve 1.745 mm yüksekliğe sahip olan Cool Dog'un aks mesafesiyse 2.710 mm olarak açıklanıyor. Arka bölümde dar bir cam ve bagaj kapağında bu tasarıma sebep olan şişkinlik dikkat çekerken yüzgeç antenin arkasında ikili fren lambaları görülebiliyor.


İç mekanında da köşeli hatlar devam eden otomobil bu bölümde daha sade hatlara sahip. Üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın haricinde gövde rengiyle uyumlu deri döşemeler, karbon fiber benzeri trim parçaları ve 18 hoparlörlü JVC ses sistemi sunulan kalemlerden bazıları.

Kaput altında görev yapan turbo beslemeli, 1.5 litre hacimli, benzinli motor 184 beygir güç, 275 Nm tork üretebilirken 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart donanımda. Araç ister önden ister dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

11 Temmuz 2022 Pazartesi

Aito M7



BMW'den bir M7 bekleyenlere inat Çinli üretici Aito, kendi M7'sini tanıttı. Seres ve Huawei'nin ortak kurucuları oldukları Aito, SUV modelini tasarım olarak öne çıkarmak istemese de sunulan özellikler ve performans etkileyici.

5.020 mm boya, 1.945 mm genişliğe ve 1.775 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.820 mm aks mesafesiyle büyük bir araç. Sade hatlarıyla çok dikkat çekmeyen modelin LED farları, ince bir LED şeritle birbirine bağlanırken büyük ön panjur az da olsa sportiflik sağlamış.


Alçak yapılı tavan rayları, şık jantlar, hemzemin kapı kolları ve çamurluk korumalarının gövde rengine boyanmış olması yandan bakıldığında en çok dikkat çeken detaylar. Arkaya geçildiğindeyse LED stopların aracın eni boyunca uzandığı görülebiliyor.

İç mekanı da sade bir görünüm sunan modelde iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük bir dokunmatik ekran ve bir çift kablosuz şarj istasyonuna sahip orta konsol, kristal vites kolu ve üç sıra koltuk standart olarak sunuluyor. İlk iki koltuk sırasında ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları sunan M7'nin diğer dikkat çekici donanımları deri döşeme, ahşap trim parçaları ve 19 hoparlörlü ses sistemi olarak sayılabilir.


Kaputu altında menzil uzatıcı olarak görev yapan 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli bir ünite bulunduran otomobil bu üniteden 125 beygir güç alıyor. Tek elektrik motorlu seçenek 275 beygir güç, 360 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekişli çift motorlu araç 455 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor.

Her iki araçta da 40 kWh kapasiteli bataryalar kullanan Aito, ilk aracın elektrikli menzilini 195, toplam menziliyse 1.100 km olarak açıklıyor. Daha güçlü seçenekse 165 km elektrikli, 1.000 km toplam menzile sahip. 0-100 km/s deparlarıysa sırasıyla 7.8 ve 4.8 saniye.