BMW, C segmentinde yer alan SUV modellerinden
X1’i yeni
nesline kavuşturdu. iX1 adlı elektrikli seçeneğe de kavuşan otomobil yeni nesil
BMW modellerinin abartılı olabilen tasarımından uzak durmuş.
Görünümüne bakıldığında makyajlanmış olabileceği bile düşünülebilen
X1’in ön panjuru tabii ki büyümüş. Daha şık duran LED farlara sahip olan
otomobilin sportif görünen tamponları, donanım seçeneğine göre farklı duruşa
sahip oluyor.
Jant çapları 17 ile 20 inç arasında olan yeni nesil
X1’in çamurluk ve kapı altlarında yer
alan parlak siyah renkli korumalar da M paketli araçlarda gövde rengine
bürünüyor. Hemzemin kapı kolları da kesik anten de yeni nesil BMW modellerinden
alınan detaylar arasında sayılabilir.
Bagaj kapağına doğru incelen LED farlar
ve önde olduğu gibi sportif duran tampona sahip arka bölümde kullanılan
spoilerse çukurlaşan orta bölümüyle önceki nesilde kullanılandan farklı bir
yapıda. iX3 örneğinde olduğu gibi içten yanmalı motorlu kardeşlerine çok
benzeyen yeni iX1’iyse mavi renkli trim parçalarından tanımak mümkün.
Boyu sonunda 4.5 metreye ulaşan X1’in bagaj hacmi 540 litre.
Arka koltuk sırtlıklarının 3 parçalı olarak katlanmasıyla bu hacim 1.600
litreye ulaşıyor. Dört tekerlekten çekişli araçlarda hacim 500 ile 1.545 litre
aralığındayken iX1 ve şarj edilebilir hibritlerde aralık 490 ile 1.495 litreye
kadar düşüyor.
İç mekana geçildiğindeyse tanıdık çizgiler bizleri
karşılıyor. X1’in kokpiti, platform kardeşi 2 Serisi Active Tourer’dan aynen
alınmış. Ek boşaltmalara sahip direksiyon simidi, büyük dijital gösterge paneli
ve dokunmatik ekran gibi özelliklere sahip bölümde yatay yerleşime sahip
havalandırma ızgaraları da kullanılıyor. Altı boş olan ön kol dayanağının ucuna
eklenen vites selektörü ve orta konsolun altında bulunan dikey kablosuz şarj
plakası da tanıdık detaylar.
Gelelim motor seçeneklerine. 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli
motorlarla 2 litre hacimli Diesel üniteye sahip olan giriş araçlarından 2 litre
hacimli üniteyle donatılanları dört tekerlekten çekişli olarak da alınabilse de
3 silindirli motor sadece önden çekiş sistemiyle sunulacak. Çoğu 48 Volt yardımcıya sahip motorların 122 ile 218 beygir arasında değişen
güçleri yeterli gelmezse BMW sizleri şarj edilebilir hibrit araçlara
yönlendirecek.
Kasım 2022’de satışa sunulacak bu modellerde 1.5 litre
hacimli, benzinli ünite elektrik motoruyla eşleştirilecek ve hem 245 hem de 326
beygir güç üretebilen seçeneklere sahip olacak. Karma tork değeriyse 477 Nm ve
her iki araçta da aynı. Dört tekerlekten çekişli ikilide, diğer X1’lerde de
kullanılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev
yapacak.
Tamamen elektriklenmek isteyenlere sunulacak iX1 ise 313
beygir güç, 494 Nm tork üretebilecek. Dört tekerlekten çekişli modelin 0’dan
100 km/s sürate çıkması, güçlü hibrit şeçenekte olduğu gibi 5.7 saniye sürecek.
Maksimum süratse 180 km/s’te sınırlı.