29 Nisan 2021 Perşembe

Volkswagen ID.4 GTX


Volkswagen, elektrikli modellerinde de performans seçenekleri sunuyor. Alman markanın SUV modellerinden ID.4, en güçlü seçeneğini GTX ismiyle tanıttı. Araçta karşımıza çıkan performans değerleriyse tanıdık.

Ana hatları değişmeyen otomobilde, alt kısımları da gövde rengine boyanan ve daha agresif görünen tamponlar, üç parçalı LED sis farları, 20 ve 21 inç çaplı jantlarla tamamı siyaha boyanabilen tavan dikkat çeken yenilikler arasında. İç mekanda da en büyük farklılıklar piyano siyahı trim parçaları ve GTX armaları olarak sayılabilir.

Çift elektrik motoru 299 beygir güç üretebilen otomobil opsiyonel olarak 15 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi, progresif direksiyon ve adaptif süspansiyon sunuyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 180 km/s'te sınırlandırılmış. 77 kWh kapasiteli pillerse 480 km menzil sağlıyor.

Honda Civic


Honda'nın efsanesi Civic yenilendi. 11. nesil örneklerin ilk olarak sedan gövde seçeneklerini tanıtan Japon üretici bu tanıtımı A.B.D. odaklı yaptığından iki adet benzinli motor seçeneğiyle karşımıza çıktı. Aracın prototip hali 2020 yılında tanıtılmıştı.

Tasarımı çok daha sadeleşen yeni nesilde ince uzun LED farlar, yine LED teknolojisi kullanan sis farları, ince ön panjur ve geniş tampon hava girişi dikkat çekiyor. Küçültülmüş bir Accord gibi görünen yan bölümde cam altlarına sabitlenen aynalar ve çapları 18 inçe kadar çıkan jantlar görülebiliyor.

Arka tarafta yer alan ilginç biçimli kelebek camları büyük olduğundan görüş açılarını iyileştiren otomobilde yüzgeç anten, yatık yerleşimli arka cam ve kısa tutulmuş bagaj kapağı kullanılmış. Büyük stoplar bagaja kadar taşarken sportif donanım paketlerinde kromajlı egzoz çıkışı yer alıyor.

İç mekanda da çok daha sade bir duruş sunan Civic'te köşeli göbeğe sahip direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, orta konsolun tepesine alınan dokunmatik ekran, yüksek ve geniş vites konsoluyla ilginç biçimde gizlenmiş havalandırma ızgaraları görülebiliyor.

A.B.D.'de giriş modellerinde 2 litre hacimli, atmosferik emişli bir motor sunacak olan Civic, 160 beygir güç, 188 Nm tork sunabiliyor. 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli motorsa 182 beygir güç, 240 Nm tork üretebilmekte. Her iki modelde de sürekli değişken oranlı otomatik şanzımen (CVT) kullanılmış.

27 Nisan 2021 Salı

Mercedes-Maybach S480 4MATIC


Çin'e özel araçlar arasına bir de Maybach katıldı. Uzun aks mesafeli otomobillere bayılan bu ülkenin bu kadar sevdiği bir diğer özellik olan daha küçük hacimli motorla donatılan modelin Avrupa'ya gelmesi de söz konusu.

S Serisi'nde kullanılan 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli, benzinli motorla donatılan Maybach S480'in diğer ülkelerde S450 ismiyle satılması mümkün. 367 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen ünite 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü dört tekerleğe iletiyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 250 km/s'te sınırlı.

Hyundai Kona N


Hyundai'nin sportif model ailesi genişliyor. N armalı otomobillerin arasına bir de Kona katıldı. İsminden beklenen performans artışına sahip olan otomobilin donanımında da iyileştirmeler yapılmış.

Dışarıdan bakıldığında sahip olduğu yeni gövde renkleriyle dikkat çeken aracın önünde, farklı desene sahip panjur ve splitter üzerine eklenen kırmızı şerit bulunuyor. Koyu renkli ve 19 inç çaplı jantlar da modele özel. Yan etekler ve arka tamponda da kırmızı şeritler önümüze çıkıyor.

Güçlendirilen fren sisteminde de kırmızı renkli kaliperler kullanan Kona N, gövde rengi çamurluklara da sahip. Arkadaysa büyük spoiler, üçgen 3. fren lambası ve geniş çaplı çift egzoz çıkışı kullanılmış. Süspansiyon sisteminin de elden geçirildiğini belirtmemize sanırız gerek yok.

İç mekanda, ek düğmelere sahip olan direksiyon simidi, mavi renkli trim parçaları ve detaylar, N armalı ve yüksek yan destekli ön koltuklar, metal pedal seti ve özel grafiklere sahip dijital gösterge tablosuyla dokunmatik ekran sunulmakta.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli bir motor barındıran otomobil 280 beygir güç, 392 Nm tork üretebiliyor ve kısa bir süre için bu güç 290 beygire ulaşabiliyor. Elektronik kilitli diferansiyeli de standart olarak sunan araçta 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılmış. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilen Kona N'in maksimum süratiyse 240 km/s.

Ford Mustang Mach-E GT


Ford, elektrikli Mustang ailesine en güçlü seçeneği ekledi. Dışarıdan bakıldığında büyük bir değişikliği olmadığı görülebilen otomobilin sunduğu performansın yanında sürüş modlarında da güncellemeye gidilmiş.

Daha agresif bir tasarıma sahip ön tamponun haricinde siyah renkli sahte panjur ve ışıklandırmalı logoyla dikkat çeken otomobilde 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunuluyor. Brembo markası taşıyan fren sisteminin kırmızı kaliperleri de araca özel.

İç mekanında GT armaları ve daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar bulunan aracın sürüş modlarında, sadece pist kullanımı için düşünülmüş bir seçenek de sunuluyor.

İki elektrik motoruyla donatılan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 487 beygir güç, 815 Nm tork üretebilen otomobilin Performance Edition seçeneğinde güç aynı kalırken tork 860 Nm'ye yükselmimş. 88 kWh kapasiteli pillere sahip ikilinin 0-100 km/s deparlarıysa sırasıyla 4 ve 3.6 saniye sürüyor.