Bu yıl Mercedes'ten beklenen belki de en büyük haber geldi.
C Serisi, W206 kodlu yeni nesline kavuştu. İlk etapta iki gövde seçeneğiyle karşımıza çıkan otomobil, büyük kardeşi
S Serisi'nden aldığı teknolojilerle segmentinde fark yaratmak istiyor.
S Serisi dokunuşları daha dışarıdan bakıldığında belli oluyor. Yeni LED farlarda bu modelden alınan piksel teknolojisini kullanan Mercedes, stopların tasarımında da hem en büyük kardeş hem de E Serisi'nden esinlenmiş. İlk etapta en büyük jant çapı 19 inç olarak açıklanırken tamponlar, panjur ve yan eteklerin tasarımı, donanım paketine göre değişiyor. Panjurlara yakından bakıldığında görülen minik Mercedes yıldızlarıysa çok şık bir dokunuş.
4.751 mm boya, 1.820 mm genişliğe ve 1.438 mm yüksekliğe sahip olan otomobil eskisinden daha uzun, geniş ve alçak. 2.865 mm olarak açıklanan aks mesafesi 25 mm daha uzamış fakat sedan seçeneğin sunduğu 455 litre bagaj hacminde bir değişiklik yok. Station wagon modeldeyse 30 litre artan bagaj hacmi 490 ile 1.510 litre arasında değişebiliyor.
İç mekansa S Serisi'ne en çok benzeyen bölüm. Bunun nedeniyse C'nin, S'in ardından tamamen yenilenen ilk model olması. Dijital gösterge paneli, renkli head up display ve orta konsolu oluşturan büyük dokunmatik ekran öne çıkan özellikler. Dokunmatik kumandalara sahip direksiyon simidi, ilginç tasarımlı havalandırma kanalları ve kapı içlerine eklenen piyano siyahı yüzeylerse dikkatlerden kaçmayan ayrıntılar.
Bol bol otonom sürüş yardımcısı ve elektronik güvenlik sistemine sahip olan C Serisi'nde adaptif süspansiyon sistemi ve yönlendirilebilir arka aks gibi kalemler de alınabiliyor. Bu arada Mercedes, otomobile ilerleyen zamanlarda All-Terrarin seçeneğinin de ekleneceğini belirtti.
Motor seçeneklerinin tamamı dört silindirli ve turbo beslemeli olan C Serisi'nin en küçük ünitesi 1.5 litre hacimli. 170 ve 204 beygir güç üreten iki seçeneğe sahip olan motorun ürettiği tork değeriyse sırasıyla 250 ve 300 Nm. Yüksek güçlü seçenek dört tekerlekten çekiş sistemiyle de alınabiliyor.
2 litre hacimli motorlardan benzinli olanı çift turbo besleme yardımıyla 258 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Diesel olanınsa 163, 200 ve 265 beygir güç, 380, 440 ve 550 Nm tork üretebilen üç versiyonu bulunuyor. 258 ve 265 beygir gücündeki seçenekler dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.
Bu motorların tamamında, gerektiğinde 20 beygir güç, 200 Nm katkı sağlayabilen elektrik motoruna sahip hafif hibrit sistem görev yapıyor. Ayrıca 9 ileri vitesli otomatik şanzıman da standart olarak sunuluyor.
Yeni neslin ilk şarj edilebilir hibrit seçeneğinde 2 litre hacimli, benzinli motor kullanan Mercedes, bu araçtan 313 beygir güç, 550 Nm tork alabilmiş. 25.4 kWh kapasiteli bataryalarıyla yaklaşık 100 km'lik elektrikli menzile sahip olan araç sadece elektrik enerjisiyle 140 km/s hız yapabiliyor. Ayrıca sedan seçeneğin bagaj hacmi, önceki nesil araca göre 45 litrelik artışla 360 litreye ulaşmış.