7 Mart 2020 Cumartesi

Mercedes-AMG E53 4MATIC+


Makyajlı Mercedes E Serisi ailesi genişliyor. Alman firma ilk olarak gamın alt kısmında kalan seçenekleri tanıttıktan sonra işleri AMG'ye devretti. Şimdi sıra bu üç harfe sahip versiyonların en düşük güçlüsünde.

Yenilenen aydınlatma grubuyla birlikte bir AMG'den beklenen Panamericana ön panjur, daha agresif görünümlü tamponlar, dörtlü egzoz çıkışları, daha geniş yan etekler, küçük spoiler ve isteğe göre 19 veya 20 inç çaplı alınabilen jantların tamamına sahip olan otomobil hem sedan hem de station wagon olarak sunuluyor.


Önde 370, arkadaysa 360 mm çaplı fren diskleriyle donatılan modellerde adaptif süspansiyon sistemi ve AMG Dynamic Plus paketi sunuluyor. Ayrıca dört tekerlekten çekiş sistemine de drift modu eklenmiş.

İç mekanında daha sportif koltuklar, AMG grafikli dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, karbon fiber trim parçaları ve metal pedal seti sunulurken sabit kafalıklı ön koltuklar opsiyonel olarak alınabiliyor.


Turbo beslemenin yanında küçük bir de kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motoru 435 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen otomobilin elektrik desteğiyle, kısa süre için 457 beygir güç, 770 Nm tork üretebildiğini belirtelim. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla sedan seçeneği 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşan E53'ün wagon gövdesi aynı iş için 4.6 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Maksimum süratse 250 veya 270 km/s'te sınırlandırılıyor.

Fisker Ocean


Fisker'ın yeni SUV modeli yakında Avrupa pazarında satışa sunulacak. İptal edilen Cenevre otomobil fuarı sırasında tanıtılması planlanan otomobilin online sergilenmesi yapıldı bile. Araç, özellikle menziliyle öne çıkmak istiyor.

Küçük LED farlar ve tamponun büyük kısmını kaplayan ızgara benzeri desenle dikkat çeken modelin yanında yüksek cam çizgisi görülüyor. Büyük jantlar ve siyah renkli gövde korumaları bu bölümde görülen özellikler. Arkada yine ince yapılı stoplar ve siyah renkli tampon sunan otomobilin ön camı haricinde bütün camları açılabiliyor.


4.640 mm boya, 1.930 mm genişliğe ve 1.615 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 566 litre hacimli bagaj bölümünü de kullanıma sunmuş. Bu hacim, şapkalık kaldırılarak 708 litreye genişletilebiliyor.

Sade bir iç mekan sunan Ocean'da alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük bir dokunmatik ekran ve aydınlatmalı marka logosuna sahip kafalıklar sunan koltuklar bulunuyor.


80 kWh üzerinde kapasite sunan pillerle menzili 480 km üzerine çıkan aracın en güçlü seçeneklerinin 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilmesi bekleniyor. Bu arada tavanda yer alan güneş panelleri sayesinde yılda 1.600 km'nin üzerinde menzil kazanımı söz konusu.

6 Mart 2020 Cuma

Aston Martin V12 Speedster


Ferrari'nin Monza ailesini fazla İtalyan bulanlar için İngiltere'den bir çözüm geldi. Aston Martin'in tavansız modeli V12 Speedster, sadece 88 adet üretilecek bir model olarak ürün gamında yerini aldı.

Aydınlatma grubuna bakınca tasarımında Vantage etkileri görülebilen otomobil bunun dışında kendine özgü hatlara sahip. Küçük kaput, öne çıkan panjur, ön çamurluklar üzerindeki hava çıkışları, tek bijonlu 21 inç çaplı jantlar, büyük difüzör ve ortaya yerleştirilmiş çift egzoz çıkışı detayların sadece bazıları.


Bagaj kapağında iki cam bölüm bulunan otomobil burada iki adet kask taşıyabiliyor. Ön ve yan camları bulumayan aracın koltukları arkasında takla barları görev yapıyor. Ayrıca sürücü ve yolcu arasında da bir gövde parçası bulunuyor.

Kabinde de Vantage'dan alınan bazı parçalar olsa da buranın da büyük bölümü kendine özgü tasarım detaylarına sahip. Her iki koltuğun önüne çekilen dik yerleşimli havalandırma ızgaraları ve kırmızı renkli kemerler bunlardan ikisi.


Kaputu altında 700 beygir güç üretebilen, 5.2 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V12 motor görev yapan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabiliyor. 752 Nm tork üretebilen modelin maksimum sürati 300 km/s'te sınırlandırılmış. Karbon seramik fren disklerini standart olarak sunan modelin motorunu DBS Superleggera'dan tanıyoruz.

Koenigsegg Gemera


Koenigsegg çıldırdı! Alıştığımız araçları bile uçuk performans özellikleri sunan markanın Gemera modeli aynı işi dört kişi için yapabiliyor. 300 adetlik sınırlı üretime sahip olan otomobilde hibrit güç ünitesi görev yapıyor.

Aslında dış görünümü, marka standartlarında sade olan Gemera'da ince yapılı LED farlar, büyük hava girişi sunan ön tampon, yukarıya doğru açılan kapılar, tek bijonlu jantlar, küçük LED stoplar, büyük bir spoiler, geniş difüzör ve kaput üzerine yerleştirilmiş egzoz çıkışları gibi detaylar görülebiliyor.


İç mekanında lüks dokunuşlar bulunan araçta dört adet tekli koltuk ve her koltuk için iki bardaklık bulunuyor. Yan kameraların görünümü A sütunu dibinde bulunan ekranlara aktarılırken orta konsol kumandaları da büyük bir dokunmatik ekrandan kontrol ediliyor.

3 metrelik aks mesafesi sayesinde arka yolcular da başarılı diz mesafesine kavuşurken kullanılan açık renkli deri döşemeler ve cam tavan bu bölümü daha da ferah hale getirmiş. Büyük kapıların çift camlarının alt bölümü açılıyor. Hem ön hem de arkada kablosuz şarj istasyonu sunan modelde 3 bölgeli havalandırma sistemi ve 11 hoparlörlü ses sistemi sunulmuş.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, 3 silindirli, kam mili bulunmayan bir motor saklayan araç bu üniteden 600 beygir güç, 600 Nm tork alabiliyor. Üç elektrik motoru da eklenince dört ekerlekten çekişli olan otomobilin gücü 1.700 beygire, torkuysa 3.500 Nm'ye ulaşıyor.

0'dan 100 km/s sürate 1.9 saniyede ulaşabilen Gemera'nın maksimum sürati 400 km/s'in üzerinde. Sadece elektrikle 50 km menzil sunan araç bu şekilde de 300 km/s sürate ulaşabiliyor. Ayrıca içten yanmalı motor benzin, etanol metanol ve E85 ile çalışabiliyor.

5 Mart 2020 Perşembe

Fiat 500e


Değişim rüzgarları ünlü model işimlerini de vurdu. Fiat, efsanevi 500'ünün elektrikli seçeneğini tanıttı. Daha önce sınırlı sayılı da olsa karşılaştığımız elektrikli 500 modellerini artık daha sık görebileceğiz.

Ana hatları farklı olmasa da aslında 500e yepyeni bir otomobil. LED farlar ve 500 armalı ön bölüm klasik çizgileri korurken 17 inç çaplı jantlar ve gizlenmiş kapı kolunun üstünden geçen karakter çizgisi klasik hatları vurguluyor.

Sadece üzeri açılabilen seçeneği bulunan aracın arka bölümünde de içi dolu LED stoplar dikkat çekiyor. Bu arada 500e, kardeşlerinden 6 cm daha uzun, 6 cm daha geniş ve 4 cm daha yüksek. Aks mesafesinde de 2 cm'lik artış var. İlerleyen aylarda aracın 3 kapılı bir versiyonu da tanıtılacak. Bu versiyonda sunulacak küçük arka kapı yolcu tarafında bulunacak.

İç mekanı çok daha modern duran otomobilin alt kısmı düzleştirilmiş, iki kollu direksiyon simidinin arkasında dijital gösterge paneli bulunuyor. Geniş dokunmatik ekranın altına ince yapılı havalandırma ızgaraları ve havalandırma kumandalarıyla vites selektörünü ekleyen Fiat ön koltukların arasını çok doldurmamış.

Kaputu altında 118 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru barındıran 500e 0'dan 100 km/s sürate 9 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum sürati 150 km/s'te sınırlandırılan otomobilin 42 kWh kapasiteli pilleri 320 km menzil sağlayabiliyor.

Bentley Mulliner Bacalar


Bentley zaten yüksek hacimli bir üretici olmasa da arada çok sınırlı üretim modelleri de karşımıza çıkıyor. İngiliz markanın özel araçlar bölümü, 90 yıldır ilk defa iki kişilik bir otomobil üreten firmanın 12 adet üretilecek modelini hazırladı.


Aslında tasarım detayları, geçtiğimiz yıl tanıtılan EXP 100 GT konseptinde kullanılan araç büyük bir roadster. Oval farlar, büyük ön panjur, Agresif duran tampon ve hem kaput hem de ön çamurluklara eklenen hava çıkışları güçlü görünüme katkı sağlıyor.

22 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin ince stoplara sahip arka bölümünde bir çift dörtgen egzoz çıkışı bulunuyor. Tavanı bulunmayan Bacalar onun yerine koltukların arkasında bir kapak sunuyor. Arka koltukların olmasını beklediğimiz yerdeyse özel tasarım çantalara yer verilmiş.


İç mekanı, temellerini paylaştığı Continental GT'den esintiler taşıyan aracın alt kısmı düzleştirilmiş direksyon simidi ve dijital gösterge panelindeki grafikleri farklı. Ayrıca yaşam alanında özel ahşap kaplamalar ve farklı tasarıma sahip havalandırma ızgaraları kullanılmış.

Kaputu altında 6 litre hacimli, çift turbo beslemeli, W12 motor bulunan otomobil 660 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman, 48 Volt hafif hibrit sistem ve dört tekerlekten çekiş sistemi de donanımlar arasında.

Cupra Formentor


Seat'tan ayrı bir marka olmasına rağmen ürün gamı güçlü Seat'lardan oluşan Cupra bunu değiştirmek istiyor. Bu nedenle Formentor isimli Coupé-SUV aracını tanıtan marka segmente iddialı bir giriş yaptı.

Dışarıdan bakıldığında marka kimliğini taşıdığı söylenebilecek otomobilde altıgen panjur, LED farlar, yuvarlak sis farları ve büyük hava girişlerine sahip bir ön tampon bulunuyor. Yan bölümde 19 inç çaplı jantlar ve birçok karakter çizgisinin yanında arkaya doğru alçalan tavan çizgisi de sunan modelin arkasında dörtlü egzoz çıkışı, spoiler ve bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar bulunuyor.


Konsept halinin aynısı gibi görünen otomobil 4.450 mm boya, 1.839 mm genişliğe ve 1.511 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi 2.680 mm. Formentor'un bagaj hacmiyse 450 litre olarak açıklanıyor.

İç mekanda Volkswagen grubuna mensup olduğu anlaşılabilen Formentor'un motor çalıştırma düğmesi, Cupra modu seçimi gibi direksiyon simidinde. Metal pedal seti, dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran haricinde ilginç desenlere sahip, yüksek yan destekli ön koltuklar da donanımda.


Kaputu altında iki motor seçeneği sunan aracın 2 litre hacimli benzinli ünitesi 310 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Şarj edilebilir hibrit versiyondaysa 1.4 litre hacimli benzinli motor kullanılıyor ve elektrik motoruyla birlikte 245 beygir güç, 400 Nm tork üretiliyor. 13 kWh kapasiteli pillerse 50 km elektrik menzili sunuyor.

Bugatti Chiron Pur Sport


Tek modelden oluşan bir marka olsa da Bugatti, birçok farklı versiyonla bu aracı çeşitlendirmeyi çok iyi biliyor. 250. Chiron'un üretiminin tamamlandığı şu günlerde aileye yeni bir seçenek eklendi. 16 örneği bulunacak Pur Sport'un fiyatıysa vergiler hariç 3.2 milyon Euro olarak açıklandı.


Farklı bir aerodinamik paketle donatılan otomobilin ön tamponunda daha büyük hava girişleri bulunuyor. Alçaltılmış süspansiyon sistemi ve önde 20, arkada 21 inç çaplı yeni jantlar farklı duruşu destekliyor. Arkasında dev bir sabit spoiler bulunan Pur Sport'un difüzör büyümüş ve egzoz çıkışları da farklılaştırılmış.

İç mekanında direksiyon simidinde yer alan iki düğmenin maviden kırmızıya dönmesi en büyük yenilik. Bu arada sertleştirilen süspansiyon sistemi ve yenilenen frenlerin ardından aracın 19 kg hafiflediğini belirtelim.


Kaputu altında da bir yenilik olmayan yeni versiyonun 8 litre hacimli, W16 motoru dört turbo besleme yardımıyla 1.500 beygir güç üretebiliyor. 200 d/d ile artık 6.900 d/d'dan başlayan kırmızı çizgi ve yeni oranlara sahip şanzıman sayesinde otomobilin ara hızlanma süreleri daha da iyileştirilmiş.

Škoda Octavia RS iV


Yeni Škoda Octavia'nın tanıtılmasının üzerinden uzun süre geçmiş olmasa da sportif versiyon RS ortaya çıktı bile. Bu sefer RS iV ismini alan otomobil yine iki gövde seçeneğiyle sunulacak. Üstelik bu sefer motor hibrit.


Ön panjur, yan aynalar ve daha agresif görünen tamponunda bulunan siyah trim parçalarıyla tanınabilen otomobilde 18 veya 19 inç çaplı jantlar alınabiliyor. Arka bölümde de küçük spoiler ve tamponun hem yan hem de alt kısmına yapılan dokunuşlar dikkatlerden kaçmıyor.


İç mekanda RS logolu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, sabit kafalıklı sportif koltuklar ve metal pedal seti gibi farklılıklar olan araçlarda karbon fiber benzeri trim parçaları ve Alcantara kaplı konsol görülebiliyor.


Kaputu altında, Volkswagen grubunun birçok modelinde görev yapan şarj edilebilir hibrit ünite görev yapan Octavia RS iV'nin 1.4 litre hacimli TSI ünitesi, elektrik motoruyla birlikte 245 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli DSG ile 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 225 km/s. 13 kWh kapasiteli bataryalarsa 60 km elektrik menzili sunabiliyor.

McLaren 765LT


McLaren her geçen gün modellerinin performansını artırıyor. 720S gibi inanılmaz bir araca sahip olan marka bununla yetinmeyip aynı otomobilin temelleri üzerine gelişirilmiş Long Tail seçeneğini de tanıttı.


Tasarım olarak bakıldığında modifiye edilmiş bir 720S gibi duran 765LT'de birçok yeni aerodinamik eleman kullanılmış. Daha çok hava giriş ve çıkışına sahip olan gövde hafifçe uzarken arkaya da yeni bir aktif spoiler eklenmiş. Arka tamponun yanlarına kanatçıklar eklenirken altta büyük difüzör, üstteyse egzoz sisteminin dörtlü çıkışı görülebiliyor. Jantlarsa hafifletilen diğer parçalar arasında.


Karbon fiber iskeletli koltukları da 720S'inkinden çok daha hafif olan otomobilin iç mekanı bu araçla aynı olsa da klima ve ses sisteminin ücretsiz opsiyonlar haline gelmesi sayesinde toplamda 79 kg hafifleme sağlanmış. Böylece boş ağırlık 1.229 kg'a kadar inmiş.


Kaputu altında 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motoru koruyan araç 765 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilen modelin 200 km/s'i görmesi de 7.2 saniye sürüyor.

Audi A3 Sportback


Audi A3'ün yeni nesli de bu yıl Cenevre'de tanıtılması planlanan modeller arasındaydı. Volkswagen grubunun C segmenti hatchback modelleri arasında yer alan tek premium model daha şık görünümle ortaya çıktı.

Köşeli hatlara sahip ön bölümünde yer alan şık LED farlarla bir Audi olduğunu ilk bakışta belli eden A3'ün büyük ön panjuru ve panjur üzerine kadar uzanan kaputu dikkat çekici. Yeni jantların çapları 19 inçe kadar uzanırken şişkin çamurluklar ve alt çizgi modeli sportif gösteren diğer detaylar. Arkada da şık LED stoplara sahip olan otomobilde spoiler ve sahte egzoz çıkışları gibi noktalar gözlerden kaçmıyor.


Asıl farklılığı iç mekanda sunan A3'ün bu kısmı kendisini farklılaştırıyor. Göbeği küçültülmüş yeni bir direksiyon simidiyle sunulan otomobilin dijital gösterge panelinin yanlarına havalandırma ızgaraları yerleştirilmiş. Diğer iki ızgaraysa ön yolcunun hemen önünde konumlandırılmış.

Güncel araçların büyük çoğunluğunun aksine orta konsolda bazı fiziksel butonları korumayı seçene Audi, A3'te de el yazısı tanımlayabilen dokunmatik ekran kullanmaya başlamış. Bu arada bagaj hacminin 380 litre olduğunu da belirtelim.


Kaputu altında henüz büyük bir heyecan sunmayan otomobilin 1.5 litre hacimli, benzinli motoru 150 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli Diesel ünitenin 116 ve 150 beygir gücünde iki versiyonu mevcut. 1 litre hacimli TSI, 110 beygir güç üretiyor ve 1.4 TSI motora sahip hibrit versiyonla birlikte en az yakıt tüketen benzinli versiyon oluyor. İlk etapta sadece önden çekişli seçenekleri sunulacak modelde 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman alınabilecek.

Porsche 911 Turbo S


Uzun süredir Porsche 911 ailesinin en güçlü seçeneği olan Turbo S sonunda yeni nesline kavuştu. Geçtiğimiz yıl yenilenen modelin detaylarıyla dikkat çeken modelin kaputu altında daha fazla güç sunuluyor.

Önden bakıldığında standart 911 modelinden neredeyse farksız görünen aracın tamponu altında adaptif splitter sunuluyor. Gövdesi, önceki nesil Turbo S'e göre önde 45, arkadaysa 20 mm genişletilen otomobilde önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar kullanılmış.


Daha bol hava çıkışına kavuşan arka tamponun altındaysa oval veya çift kare biçimli çift egzoz çıkışı sunulmakta. Splitter ve otomatik olarak yüksekliğini ayarlayabilen spoiler, maksimum süratte 100 kg downforce sunuyor. Yönlendirilebilir arka aks, adaptif süspansiyon sistemi ve limitli kaydırma sunan orta ve arka diferansiyel donanımda yer alıyor.

İç mekanda güncel 911 modellerinden çok farklı olmayan otomobilin dijital ekranlarında güncellenmiş grafikler bulunurken ön konsol tasarımı ve dikiş iplikleri 930 kasa kodlu ilk nesil Turbo'ya göndermeler yapıyor.


Gelelim kaput altına. 3.75 litre hacimli, çift turbo beslemeli, 6 silindirli Boxer motoru 650 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 0'dan 100 km/s sürate 2.7 saniyede ulaşabilen aracın 0-200 km/s deparı 8.9 saniye sürüyor. Maksimum süratse 330 km/s.

Mercedes-Benz E Serisi


Cenevre'de bu yıl bir fuar düzenlenmemiş olsa da üreticiler yeni modellerini tanıtmaya devam ediyor. Mercedes'ten beklenen haber de sonunda geldi ve makyajlı E Serisi üzerindeki sır perdesi kalktı.


Bu operasyonlarda genelde olduğu gibi yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri sunan otomobilin ön bölümünde biraz daha agresif görünen LED farlar ve aşağıya doğru genişleyen ön panjur kullanılmış. Tamponları hafifçe mekyajlanan aracın arka bölümüyse yeni LED stoplarla A Serisi Sedan'ı andırıyor.


İç mekanda da yenilikler sunan E Serisi'nde yeni grafikler ve MBUX'in son sürümüne sahip dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli bulunuyor. Yeni direksiyon simidinde çift üç kol yer alırken ön koltuklarda da yeni dinlenme fonksiyonları sunulmuş.

Kaput altında da yenilikler sunan otomobilin benzinli motorları 156 ile 367 beygir güç üretmeye devam ederken Diesel seçenekler 160 ve 330 arasında güce sahip. AMG versiyonlarının güçleriyse tabii ki daha yüksek olacak.


2 litre hacimli, benzinli motorla donatılan E350e'de bir de 20 beygir güç, 180 Nm tork üretebilen elektrik motoru sunan Mercedes ayrıca 3 litre hacimli, sıralı 6 silindire sahip benzinli motorunu da ilk defa E Serisi modellerinde kullanmaya başladı. Aracın şarj edilebilir hibrit seçenekleri arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli versiyonlara sahip.

3 Mart 2020 Salı

Alfa Romeo Giulia GTA


GTA geri döndü! Alfa Romeo'nun tarihi boyunca sportif modellerinin ismini süsleyen üç harf artık Giulia ile birlikte yeniden bizlerle. Sadece 500 örneği üretilecek olan GTA ve GTAm modelleri şu anda markanın en güçlü ikilisi.


Çok daha büyük hava girişlerine sahip ön tampona bakıldığı an tanınan otomobillerde tek bijonlu ve 20 inç çaplı jantlar, genişletilmiş çamurluklar, deflektörlü yan etekler, merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı ve büyük difüzör görev yapıyor. GTAm'de ise bunlara çift katlı karbon fiber spoiler ekleniyor.


Karbon fiber demişken, aracın ön tampon, kaput, tavan, ön çamurluk ve arka çamurluk ekleri de bu malzemeden üretilmiş. İz genişliği 5 cm artan ikilinin 100 kg hafiflemesini sağlayan unsurlar arasında Akrapovič titanyum egzoz sistemi, Lexan yan ve arka camlar ve iptal edilen arka koltuklar bulunuyor.


İç mekanında bol Alcantara kullanılan otomobillerden daha haşini olan GTAm'de sabit sırtlık ve kafalıklı yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, kapı kollarının yerini alan kemerler ve yarım takla kafesi kullanılmış.


2.9 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V6 motorunu ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanını Giulia Quadrifoglio ile paylaşan ikili, 1.520 kg'a gerileyen ağırlık ve genişleyen arka lastikler sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabiliyor.