21 Temmuz 2012 Cumartesi
Kahn Aston Martin Rapide
Aston Martin'in şık dört kapılı modeli Rapide zaten etkileyici görünüme sahip bir araç fakat Project Kahn gibi bazı firmalar görünümü geliştirmek için çalışmaktan geri kalmıyor.
Tahmin edebileceğiniz gibi dış görünümde büyük bir değişiklik yapılmayan otomobilin ön panjurunda, ön çamurlukların arkasında ve kaputunda bulunan ızgaralar gümüş veya mat siyah renklerde sunulurken egzoz çıkışları mat siyaha boyanmış.
Kahn tarafından değişime uğramış araçların en çok dikkat çeken yerlerinden olan jantlar 21 inç çaplı seçilirken süspansiyon sistemi de hafifçe alçaltılmış.
İç mekanda yapılabilen değişiklikler neredeyse alıcının hayal gücüyle sınırlı. Koltuklar üzerinde istenilen renkte baklava desenli deri döşeme sunulurken ön konsol ve tavan da değişik renk ve desende deri ile kaplanabiliyor.
Smart ForTwo Brabus 10th Anniversary Edition
Smart ve Brabus, ortaklıklarının 10. yılını kutlamak amacıyla sınırlı üretim bir ForTwo modelini piyasaya sürecek. Teknik bir değişiklik sunmayan araçta görünüme yönelik farklılıklar var.
Stil paketiyle donatılan aracın yan etekleri ve ön tamponu altına yerleştirilen splitter, tridion ve gövdenin geri kalanı gibi gümüş grisine boyanırken jantlar çok daha koyu renkleriyle dikkat çekiyor. Ön panjurda kullanılan ızgaralar yuvarlak delikleriyle dikkat çekerken koyulaştırılmış farlar, kırmızı renkli Brabus logoları ve arka tamponun ortasına yerleştirilen çift egzoz çıkışı standart olarak sunuluyor.
İç mekanına geçildiğinde siyah deri ile kaplı koltukların kafalıklarında Brabus logoları dikkat çekerken yan destekler üzerinde de "10th Anniversary" işlemeleri bulunuyor. Dikiş ipliklerinin yanında gösterge tablosu, hoparlör ve orta konsol üzerinde bulunan göstergelerin çerçevelerini de kırmızı renkte sunan Smart yer yer piyano siyahı kaplamalara da yer vermiş.
Küçük çaplı, sportif görünümlü bir direksiyon simidine sahip olan aracın vites topuzu üzerine motoru çalıştırmak için bir düğme eklenirken ısıtmalı koltuklar, aydınlatma paketi ve numaralı sınırlı üretim plakası standart donanımda bulunuyor.
Sadece 100 örneği bulunacak olan aracın motoruysa diğer ForTwo Brabus modellerinden farksız. Turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli ünite 102 beygir güç, 147 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 155 km/s.
Peugeot RCZ Onyx
Peugeot'nun farklı görünümlü coupé modeli RCZ'nin seçenekleri arasına yeni bir donanım katıldı. Sadece Fransa ve Almanya pazarlarında satılacak olan aracın teknik olarak bir yeniliği bulunmuyor.
Görünümü standart modellerden çok farklı olmayan aracın ön panjuru ve yan aynaları siyah renkliylen 19 inç çaplı jantları da koyu renkli. Toplam dört gövde rengiyle sunulacak olan RCZ Onyx'in kapı üstünde bulunan kemerleri metalik renkli.
İç mekanında spor ve konfor paketleri standart olarak sunulan aracın koltukları yüksek desteklere sahipken ön panel deri kaplı. Küçük çaplı direksiyon simidi ve daha küçük vites topuzunu da donanıma katan Peugeot navigasyon sistemini de standart olarak sunmakta.
Turbo beslemeye sahip iki motor seçeneğiyle piyasaya sürülen aracın 1.6 litre hacimli benzinli motoru 156, 2 litre hacimli Diesel motoruysa 163 beygir gücünde. Her iki üniteyle birlikte 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulmakta. Araçların fiyatları da sırasıyla 32.000 ve 34.500 Euro olarak açıklandı.
20 Temmuz 2012 Cuma
ABT AS1 Sportback
ABT tarafından 2010 yılında tanıtılan ve Audi A1 temelleri üzerine geliştirilen AS1 bu aracın 5 kapılı versiyonu olan A1 Sportback için de tanıtıldı.
Görünümünde büyük bir değişiklik yapılmayan otomobilin ön çamurluklarının arkasında, yan eteklerinin altında ve arka tamponunun alt kısmında bulunan difüzörde karbon fiber kullanılırken 17 ve 18 inç çaplı jantlar daha şık bir görünüm sağlamış.
Aracın motor seçeneklerinde de güçlendirme çalışması yapmış olan ABT, 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 90 beygir güç üretebilen versiyonunu 110 beygir, 105 beygir gücünde olan versiyonunuysa 125 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye etmiş.
Benzinli motorlardan 1.2 litre hacimli TFSI ünitenin gücü 86 beygirden 115 beygire yükselirken 1.4 litre hacimli TFSI 122 yerine 160 beygir güç üretebiliyor. Yine 1.4 litre hacimli motorla donatılan ve standart haliyle 185 beygir güç üretebilen motorsa artık 210 beygir gücünde.
Chevrolet Camaro SS 1LE
Chevrolet, 2011 SEMA Show sırasında konsept halini tanıttığı 1LE donanım paketli Camaro SS'i sonunda seri üretime aldı. Motor performansı değişmeyen aracın yürüyen aksamında pist kullanımına yünelik değişiklikler bulunuyor.
Mat siyaha boyalı motor kaputu, ön tampon altı splitter ve bagaj kapağı üstü için spoiler gibi farklılıklar sunan aracın 20 inç çaplı jantları da aynı renge boyanmış. İç mekanında metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve süet döşemeler dikkat çekerken fren kaliperleri kırmızıya boyanmış.
Seri kullanımda çekiş kayıplarını engelleyip yol tutuşu iyileştirmek için ön ve arka dengeleyici çubukları kalınlaştırılan otomobilin ön aksına kule gergisi eklenirken arka aksta daha güçlü şaftlar görev yapmaya başlamış.
Camaro ZL1'dan alınan benzin pompasıyla performanslı sürüşlere daha da hazır hale getirilen otomobilin daha kısa oranlı şanzımanı 6 ileri vitesli manuel bir ünite.
SPI 911 Turbo F900
İşte Switzer tarafından, özel bir müşterinin istekleri doğrultusunda geliştirilen Porsche 911 Turbo temelli bir otomobil. Aracın ilginç özelliği çevreciliği yüksek performansla birleştirebilmesi
Dış görünüşünde bir değişiklik bulunmayan otomobilin asıl ilginç kısmı kaput altında saklı. Normal kullanımda bir P800'den farksız olan araç istenildiği durumlarda yakıt olarak E85 kullanabiliyor. %85 etanolden üretilen yakıt hem daha çevreci hem de çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli motorun gücünü 800'den 900 beygire ulaştırıyor.
19 Temmuz 2012 Perşembe
Ford Mustang RTR
İki yıl önceye kadar 4.6 litre hacimli motorla donatılan Mustang RTR, Formula Drift'te Ford Mustang ile yarışan Vaughn Gittin Jr. tarafından tanıtılan versiyonuyla 5 litre hacimli motora geçiş yapmış, aynı paketin v6 Mustang modellerinde de sunulacağı açıklanmıştı. Yıl 2012 oldu ve bu modelin de güncellenme zamanı geldi.
Görünüm olarak neredeyse hiç değişmeyen Mustang RTR iki etaplı bir modifikasyonun ürünü. İlk etap değişimler arasında gövde grafikleri ve RTR logolarının yanında 19 inç çaplı jantlar, ek hava çıkışlarına sahip kaput, koyulaştırılmış stoplar, 2.5 cm alçaltılmış süspansiyon sistemi, daha geniş çıkışlara sahip egzoz sistemi ve bagaj kapağı üzerine yerleştirilen spoiler sunulmakta.
İç mekanda yeni bir vites topuzu, metal pedal seti ve karbon fiber benzeri kaplamalar sunan araçta numaralı sınırlı üretim plakası da sunulmakta. Aracın yeni elektronik kontrol ünitesi ve hava filtresine sahip olan motoru egzoz sistemiyle birleşince 437 beygir güç, 610 Nm tork üretebiliyor.
Spec 2 ile birlikte donanıma ön tampon altı için splitter, arka difüzör ve stopların arasına yerleştirilen dev RTR logosu eklenirken süspansiyon sisteminde de daha büyük değişiklikler yapılmış. 2.5 veya 3.75 cm alçaltılabilen süspansiyon sistemi ayarlanabilir sertlik ayarına da sahip.
5 litre hacimli motoru komresör beslemeyle donatılabilen Spec 2 araçlarından isteğe göre 525 veya 624 beygir güç alınabiliyor.
Kahn Range Rover Evoque Vesuvius
Birçok araç üzerinde çalışsa da özellikle Range Rover modelleri üzerinde duran Prıject Kahn, küçük Range Rover, Evoque için geliştirdiği yeni Vesuvius kitini tanıttı. Aynı isimli kit daha önce Range Rover Sport modeli için de sunulmuştu.
Geniş bir hava girişine sahip olan yeni tamponunda dairesel sis farlarıyla birlikte dik yerleştirilmiş LED aydınlatmalar da bulunan aracın ön panjuru da yenilenmiş. Aynalardan başlayarak üst kısmı tamamen siyaha boyanan aracın 22 inç çaplı jantları da füme renkli.
Yan etekleri de genişletilen Evoque'un asıl değişikliğiyse arkasında yapılmış. Çok daha iddialı bir tasarıma sahip olan tampon ve çamurlukların arkasına eklenen hava çıkışlarıyla oldukça iddialı bir duruş sergileyen aracın arka camının hem üst hem de altında birer spoiler bulunuyor.
Arka tamponun ortasına yerleştirilmiş çift çıkışlı egzoz sistemini de donanıma ekleyen Kahn iç mekanda değişik renk ve desenlerde deri döşeme, karbon fiber kaplamalar, metal pedal seti ve yine değişik renklere boyanmış gösterge tabloları sunuyor.
18 Temmuz 2012 Çarşamba
Honda CR-V
Geçtiğimiz yılın sonunda A.B.D. için hazırlanan modelleri tanıtılan Honda CR-V'nin Avrupa pazarında satılacak versiyonları da tanıtıldı.
Genel hatlarında bir değişiklik yapılmayan aracın şimdiye kadar üretilmiş en otomobilvari CR-V modeli olduğu bilirtiliyor. Eskisinden daha uzun olan aracın tavanı 30 mm alçaltılırken arka koltuklar 38 mm aşağıya çekilmiş. Dışarıdan bakıldığında büyük ön panjurunda bir farklılık olmadığı görülen CR-V'nin Avrupa versiyonlarında xenon farlar ve farklı bir ön tampon koruması bulunacak.
Yan aynalarına LED sinyaller eklenen aracın arka kısmındaysa Amerika kıtasında satılan modellerden bir farklılık yok. İç mekanı da değişmeyen aracın sürücü koltuğu da eskisinden 10 mm daha alçak.
Avrupa pazarında ilk olarak 2.2 litre hacimli turbo Diesel ve 2 litre hacimli benzinli motorlarla pazarlanacak olan araca daha sonra 1.6 litre hacimli bir turbo Diesel ünite de eklenecek.
MANSORY CARBONADO
Lamborghini'nin en yeni gözdesi LP700-4 Aventador'un üzerinde yapılan çalışmalara daha önce katılan MANSORY, modifiye ettiği aracın çok popüler olduğunu görmüş olacak ki aynı otomobilin 6 örneği üretilecek bir versiyonunu daha tanıttı.
Tasarım detayları Mart ayında tanıtılan otomobille aynı olan CARBONADO'nun en büyük özelliği karbon fiber gövdenin boyanmamış olması. Önde 40, arkada 50 mm genişleyen araçta ön aksta 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar kullanılmış.
Aracın aerodinamik yapısında da değişiklikler yapan firma yan hava girişlerini büyütürken arka spoiler ve difüzörün boyutları büyümüş.
İç mekanda da her yerde karbon fiber kaplama ve deri döşemeler göze çarparken pedal seti, kaymayı önleyici bir kaplamaya sahip alüminyumla değiştirilmiş.
Aracın 6.5 litre hacimli v12 motoru üzerinde de çalışmalar yapan firma ünitenin gücünü 754 beygire, torkunuysa 750 Nm'ye yükseltmiş. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 355 km/s'yi bulmuş.
Alfa Romeo MiTo
Fiat ailesinin en küçük hacimli motoru Alfa Romeo MiTo'nun kaputu altında yer buldu. Performans konusunda çok da başarılı olamayan ünite ortalam tüketimdeyse etkileyici değerler sunuyor.
İlk olarak Fiat 500'ün kaputu altında gördüğümüz ünite turbo beslemeye sahip 0.9 litre hacimli bir motor. MiTo'nun kaputu altında 85 beygir güç, 145 Nm tork üretebilen versiyonu bulunan iki silindirli ünite ortalama 4.2 litre/100 km'lik yakıt tüketimine sahip.
Start&Stop sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan MiTo bu motorla 0'dan 100 km/s sürate 12.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 174 km/s oluyor.
17 Temmuz 2012 Salı
Aspid GT-21 Invictus
İspanyollar süperspor otomobil piyasasına ilginç modeller katacak gibi duruyor. Aspid GT-21 Invictus ile büyük ve güçlü bir motoru hafif bir kasayla birleştiren mühendisler araç üzerinde ilgi çekici teknolojiler de kullanmış.
Köşeli hatlarıyla dikkat çeken aracın ön aksında açık tekerlekler kullanılırken ön kısımda kullanılan splitter ve deflektörler, LED farlarla birleşince otomobile etkileyici bir görünüm kazandırmış. Bir merdiven basamağı genişliğinde olan yan eteklerin arkasında egzoz çıkışları bulunuyor.
4.447 mm uzunluğa, 1.883 mm genişliğe ve 1.226 mm yüksekliğe sahip olan aracın arka tasarımıysa biraz daha sade. Uzun bir motor kaputu ve oldukça kısa bir arka aks-tampon mesafesine sahip olan otomobilin hava çıkışlarına sahip arka tamponunun altında bir de difüzör bulunuyor.
İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmasa da bu bölümde arka koltuklar dahil yüzün üzerinde opsiyona sahip olduğu belirtilen aracın bagaj hacmi de 275 litre olarak açıklandı.
Aşırı ısınmanın önüne geçebilmek için çift kaliper ve çift disk gibi ilginç bir uygulamaya gidilen fren sisteminde görev yapan diskler içlerinde büyük boşluklara sahip. Süspansiyon sistemi de açık tekerlekli yarış araçlarından uyarlanan aracın hemen hemen her yerinde kullanılan kompozit malzemeler sayesinde boş ağırlık 990 kg'ın altına inmiş.
Kaputunun altında BMW'den alınan 4.4 litre hacimli bir v8 motor kullanılan araç 450 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 2.9 saniye olarak belirtilen aracın maksimum süratiyse 300 km/s'in üzerinde.
16 Temmuz 2012 Pazartesi
Vorsteiner C63 AMG Coupé
Mercedes C63 AMG Coupé için gövde kiti sunan firmalar arasına katılan Vorsteiner, sade görünümlü paketlerine bir yenisini daha eklemiş gibi görünüyor.
Karbon fiberden üretilen gövde parçaları ön tamponun altına eklenen splitter ile başlayan aracın ön panjuru da yenilenmiş. Arka kısmında arka fren diskleri için havalandırma delikleri olan yan etekler de yeniyken hafifletilen jantlarda 19 ve 20 inç çaplı seçenekler bulunuyor.
Makyaj öncesi C63 AMG sedan modelleri için tanıtılan gövde kitinden de sade bir görünüm sunan yeni pakette bagaj kapağı üstü için spoiler ve yeniden şekillendirilmiş difüzör bulunuyor. Firmanın sunduğu yeni egzoz sistemiyse ister paslanmaz çelik isterse titanyumdan üretilebiliyor.
Nissan Note
Japon üretici Nissan yeni Note'u tanıttı. Eskisinden çok daha dikkat çekici bir dış tasarım sunan otomobilin kaputu altında da yenilikler bulunuyor.
Ön kısmına bakıldığında Murano ile birlikte Nissan'ın diğer büyük modellerinde de kullanılmaya başlanan far ve panjur tasarımı dikkat çekerken yan kısımda bulunan dalgalı yapı Opel Meriva'yı andırıyor. Arkadan bakıldığında da Honda Jazz esintileri yaşatan araç orantılı bir yapıya sahip.
İç mekanı dışarıdan daha sade olan Note'un geniş plastik yüzeyleri ortamı boğar gibi olsa da açık renkli döşemeler ve geniş cam alanları ferahlık sağlıyor. Mavi ve beyaz aydınlatmalara sahip olan gösterge tablosunda büyük bir dijital ekran yer alırken orta konsolda dairesel kumandalı otomatik klima ve navigasyon sistemi dikkat çekiyor.
Gösterge tablosu, kapı kolları ve klima kontrollerinin haricinde Micra ile paylaşılan bir diğer üniteyse motorlar. 3 silindir ve 1.2 litre hacimli motorun atmosferik beslemeli versiyonu 80 beygir güç, 108 Nm tork üretebilirken turbo beslemeyle donatılan versiyon 98 beygir güç, 142 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor versiyonunda da manuel ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) seçenekleri sunulacak.
Aracı Kuzey Amerika pazarında Versa Note ismiyle satacak olan Nissan bu kıtada 110 beygir güç, 145 beygir tork üretebilen 1.6 litre hacimli motoru 5 ileri vitesli manuel veya CVT ile eşleştirecek.
Seat León
Geçtiğimiz hafta paylaşılan fotoğrafları sayesinde tasarımı üzerine bolca yorum yaptığımız yeni nesil León'un donanım ve motor seçenekleri de açıklandı. Seat'ın makyajlanan logosunun kullanıldığı ilk seri üretim araç olan León'un opsiyonel donanımları arasında bu segmentte ilk olanlar da bulunuyor.
Köşeli hatlarıyla dikkat çeken yeni León'un dış mekanında A sütununa gizlenen silecekler veya C sütununa gizlenmiş arka kapı kolları olmasa da ekstra ücret karşılığında alınabilen tamamı LED teknolojisi sunan farları segmentte bir ilk.
İç mekanda da ses sistemi için, en düşük donanım seçeneğinde bile 5 inç büyüklüğünde renkli bir ekran sunacağını açıklayan Seat daha donanımlı modellerde 5.8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranın yanına 10 hoparlörü de ekleyecek. Güzenlik donanımları konusunda da iddialı olan yeni León'da yorgunluk sensörünün yanında adaptif farların uzun ve kısa hüzmelerini otomatik olarak ayarlayan sistem ve şerit takip asistanı bulunuyor.
4.26 metrelik boyuyla eskisinden daha kısa olan otomobilin aks mesafesiyse 6 cm uzamış. İç mekanda daha geniş hacim sunan otomobilin bagaj hacmi de 380 litreye yükselmiş. Ambiyans ışıklandırması ve panoramik tavan gibi donanımlara da sahip olan aracın yeni Volkswagen Golf ile paylaşılacak olan platformu ortalama 90 kg'lık bir hafifleme sağlamış.
Motor seçenekleri genel olarak tanıdık ünitelerden oluşan otomobil yine de bir iki sürpriz sunuyor. Benzinli motor seçenekleri 1.2, 1.4 ve 1.8 litre hacimli TSI ünitelerden oluşan otomobilde kullanılan bu motorlar 86 ile 180 beygir arasında güç üretiyor.
Diesel motor seçenekleri tanıdık 1.6 litre hacimli ünitenin 90 ve 105 beygir gücündeki versiyonlarıyla başlarken bu ünitelerden beklenen güç artışı diğer Diesel motorlardan geliyor. 2 litre hacimli TDI ünitenin 140 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonları yerlerini 150 ve 184 beygir gücündeki kardeşlerine bırakmış. Bu iki motor sırasıyla 320 ve 380 Nm tork üretebiliyor.
Şanzıman seçenekleri de bol olan León'da motor seçeneklerine göre 5 veya 6 ileri vitesli manuel ile 6 veya 7 ileri yarı otomatik (DSG) şanzıman seçenekleri sunulacak.
Adrenalin... Kaldığı Yerden: Toyota GT86
Toyota’nın 50 yıllık spor otomobil birikimini, heyecan verici tasarım özellikleri ve üstün sürüş keyfiyle birleştiren Toyota GT86 Türkiye’de!
Spor otomobilde tutkunun yeni adı olan arkadan itişli Toyota GT86, sürücüsü ile bütünleşerek gerçek, saf ve eğlenceli sürüş keyfini garanti ediyor. Dünyada sadece Toyota’da sunulan önden yatay (boxer) motor ve arkadan itiş özelliklerinin hayat bulduğu sürücü odaklı Toyota GT86, aynı zamanda dünyanın en kompakt 4 kişilik spor otomobili olarak tüm dikkatleri üzerinde topluyor. Toyota GT86, yere yakın olan ağırlık merkezi ve aerodinamik tasarımıyla heyecan ve sürüş keyfi arayanlara hitap ediyor.
Toyota GT86 ultra hafif gövdesi, kompakt 4 kişilik tasarımı, mükemmel dış tasarımı ve içeride ayrıntılara verilen önem ile sürüş keyfini en üst seviyede yaşatırken, spor otomobil zevkini de geniş kitlelerin erişimine sunuyor. Toyota’nın D-4S teknolojisiyle üretilen 2,0 lt atmosferik boxer motoru ile 200 HP güç ve 205 Nm tork sunan GT86, 6 ileri otomatik vites modellerinde 7,1 lt/100 km yakıt tüketimi ve 164 g/km CO2 salımı ile ekonomik ve çevre dostu sürüşe verdiği önemi de ortaya koyuyor. GT86’da ayrıca ABS ve devre dışı bırakılabilen VSC ile GT86’nın üstün aerodinamik özellikleri sayesinde sürücüler kişisel sürüş kabiliyetlerini ortaya çıkarma fırsatını da bulabiliyorlar. GT86’da sunulan VSC SPORT seçeneği ise dengeden ödün vermeden aracın dinamik sınırlarının keşfine imkan tanıyor.
Toyota GT86 İstanbul Park’ta yapılan lansmanla Türkiye’de satışa sunuldu. Toyota GT86’nın turuncu, kristal siyah, saten beyaz ve şimşek kırmızı olmak üzere 4 farklı renk seçeneği bulunuyor.
Toyota GT86’yı daha yakından keşfetmek için www.adrenalinkaldigiyerden.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Tüm yeniliklerden anında haberdar olmak için Toyota’yı Twitter’dan takip edin: https://twitter.com/Toyota_Turkiye
Bir bumads advertorial içeriğidir.
Wald Lexus CT 200h Black Bison
Lexus'ın hibrit hatchback modeli CT 200h için gövde kiti hazırlayan firmalar arasına Japon Wald International da katıldı. Modifikasyon firmasının diğer çalışmaları gibi idialı olan kitle birlikte performans artırıcı bir çalışmaysa sunulmuyor.
Geniş bir hava girişine sahip köşeli ön tamponuna LED aydınlatmayı dik olarak yerleştiren Wald araca yeni jantlar ve geniş yan etekler eklemiş. Black Bison logosu ön çamurluğun arkasına yerleştirilirken arka kısımda da köşeli tasarıma sahip bir tampona yer verilmiş.
Yenilenen egzoz sisteminde dört çıkış bulunan aracın bu kısmında bir de difüzör sunulurken bagaj kapağı camının hem alt hem de üstünde birer spoiler bulunuyor.