2 Nisan 2011 Cumartesi
Geiger Ford Mustang Shelby GT640 Golden Snake
Amerikan otomobilleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla dikkat çeken Alman firma GeigerCars.de daha önce bir modifikasyon kitini tanıttığı Ford Mustang Shelby GT500 için yeni bir paket yarattı.
Daha önce tanıtımı yapılan versiyondan daha güçsüz olan araçta dikkat çeken yenilikler karbon fiber motor kaputu, 20 inç çaplı jantlar, yenilenen egzoz sistemi, ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve mat altın gövde rengi olarak sıralanabilir. Otomobilin aerodinamik yapısını iyileştirebilmek için ön tamponun altına karbon fiberden üretilmiş küçük bir splitter da eklenmiş.
Kaput altında bulunan kompresör beslemeli, 5.4 litre hacimli v8 motor 640 beygir güç, 789 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 295 km/s olarak açıklanırken deneme amaçlı ilk model Almanya'da 89.000 Euro fiyattan satılığa çıktı.
Samsung SM7
Renault'nun Güney Kore'de bulunan kardeş firması Samsung, büyük sedan modeli SM7'nin konsept versiyonunu tanıtmaya hazırlanıyor. Teknik verileri henüz açıklanmayan aracın ilk fotoğraflarından görüldüğü kadarıyla Avrupa pazarı yakında yeni bir Safrane'a kavuşabilir.
Arkaya doğru bombe yapan tavan tasarımı nedeniyle büyük bir hatchback gibi duran aracın stop grubu SAAB 9-5'i hatırlatırken konseptin seri üretime hazırmış gibi görünen hali de dikkatlerden kaçmıyor.
Avrupai hatları sayesinde bu kıtada büyük sedanlar kategorisinde Renault'yu temsil etmeye hazırmış gibi duran aracın kardeşleri SM3, Fluence, SM5 ise Latitude adıyla ülkemizde de satılmakta.
1 Nisan 2011 Cuma
Chevrolet Miray
2011 Seul otomobil fuarının sürprizlerinden birisi de Chevrolet'nin Miray isimli konsepti oldu. "Gelecek" anlamına gelen Miray hibrit bir roadster.
Keskin çizgilere sahip gövdesi, önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantları ve çerçevesiz camlarıyla etkileyici bir görünüm sergileyen otomobilde karmaşık görünümlü LED aydınlatma grubu kullanılırken fütüristik tasarım anlayışı iç mekanda da devam ediyor. Üst kısmı bulunmayan eliptik direksiyon simidi ve minimalist çizgilere sahip bir orta konsola sahip olan Miray'ın kontrol düğmeleri dokunmatik.
Ön aksa yerleştirilen iki elektrik motoru toplam 40 beygir güç üretebilirken içten yanmalı motor turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli bir benzinli ünite. 1.6 kWh kapasiteli pillerle donatılan araçta fren enerjisi geri kazanım sistemi kullanılıyor.
Hyundai Blue2
Hyundai'nin 2011 Seul otomobil fuarında tanıttığı çevreci aracı yakıt pili teknolojisini kullanıyor. Sonata Hybrid gibi modellerle güncel araçlarının da çevreye saygılı olmasını isteyen üreticinin bu konsept modeliyse tamamen kendisine özel bir temele oturtulmuş.
Köşeli tasarımı ve özellikle sportif görünümlü bir hal almış LED aydınlatma grubuyla etkileyici bir görünüm sunan aracın yan aynaları yerine kameralar kullanılırken tavana panoramik bir alan yerleştirilmiş. Özellikle aerodinamik olarak tasarlanmış olan jantları sayesinde yakıt tüketimini aşağıya çeken Blue2, düşük yuvarlanma direnci sunan tekerleklere de sahip.
İç mekanı da en az dışı kadar fütüristik bir görünüme sahip olan aracın TOLED ekranları parlak yapılarıyla dikkat çekerken kapı kollarının bile dokunmatik zeminlerden oluşması ilginç bir ayrıntı. Arka koltuk yolcuları için özel eğlence sistemi sunan Hyundai araç içerisinde mavi ambiyans ışıklandırmasına yer vermiş.
Yakıt pili teknolojisi kullanan motoru 122 beygir güç üretebilen bu Hyundai modelinin ortalama yakıt tüketimiyse 2.9 litre/100 km seviyesine çekilmiş.
Kia Naimo
Seul otomobil fuarının 2011 ayağı da şu sıralar düzenlenen diğer organizasyonlarda olduğu gibi elektrikli otomobillerin istilasına uğradı. Fuarın ev sahiplerinden Kia'nın elektrik motorlu aracı Naimo ismini aldı.
Kutu şeklinde bir tasarıma sahip olan yüksekçe tasarlanmış araç 20 inç çaplı jantlara sahip. Organik LED kullanan aydınlatma grubu değişik şekillerle dikkat çekerken B sütununun bulunmaması ve arka kapıların geriye doğru açılması içeriye giriş ve çıkışı kolaylaştırıyor.
İç mekana geçildiğinde sade bir görünüm tarafından karşılanan yolcular taban ve kapı içlerinde ahşap kaplamayla şımartılırken eliptik direksiyon simidi ve şeffaf gösterge paneliyle bir konseptin içerisinde olduklarını anlıyor. Aracın direksiyonu yanında bulunan eğlence ekranının aynısı arka koltukların da arasına yerleştirilmiş.
Toplam 109 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla 150 km/s maksimum sürate ulaşabilen aracın menzili 200 km/s olarak açıklandı. 27 kWh kapasiteli pillerle donatılan araç hızlı şarj ünitesiyle %80 doluluğa yaklaşık 25 dakikada ulaşabiliyor.
BMW M3 Pickup
Bu yıl yapılan en ilginç 1 Nisan şakalarından birisi BMW'den geldi. Alman üretici, sportif modeli M3'ün pickup versiyonunu hazırladı. Seri üretime alınmayacak olan araç yine de otomobilseverlerin yüzlerini güldürebiliyor.
Platformu ve iç mekanı standart bir M3'ünkinden farksız olan aracın 4 litre hacimli v8 motorunun ürettiği 420 beygir güç de diğer modellerle aynı. Toplam 450 kg yükleme kapasitesine sahip olduğu belirtilen aracın maksimum sürati 300 km/s'i buluyor.
Ağırlığı, üzeri açılabilen bir M3'ünkinden 50 kg daha az olan bu otomobilin targa tavanı söküldüğünde hem 20 kg'lık bir kazanç sağlanıyor, hem de ağırlık merkezi aşağıya çekiliyor.
30 Mart 2011 Çarşamba
Audi A5 e-tron Quattro
Son zamanlarda elektrik motorlu e-tron ailesiyle dikkat çeken Audi A8, A6 ve Q5 gibi modellerinde kullandığı hibrit sistemi A5'e adapte ederek e-tron'un ilk hibrit versiyonunu üretti.
Henüz konsept aşamasında olan araç tasarım olarak standart bir A5'ten farksızken güç üniteleri otomobilin gerçek kimliğini yansıtıyor. Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru 211 beygir güç üretebilen bu özel A5'in iki elektrik motorundan 45 beygir gücünde olanı ön, 81 beygir gücünde olanıysa arka tekerleklere güç aktarıyor.
9.4 kWh kapasiteli pillerle donatılan araç karbon fiber ve alüminyumun bol bol kullanılması sayesinde yaklaşık 1.600 kg ağırlığa sahip. Sadece hızlanırken veya arkadan kayma yaşandığında devreye giren arka elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan A5 e-tron Quattro 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 229 km/s.
Ortalama yakıt tüketim değeri 2.7 litre/100 km olarak açıklanan araç sadece elektrik motoruyla 40 km menzil sunarken bu halde 100 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.
BMW M3 Matte Edition
BMW M3'ün özel seri versiyonlarına bir yenisi eklendi. Sadece Çin pazarında satılacak olan Matte Edition bu tip araçların çoğunda olduğu gibi teknik anlamda bir yenilik sunmazken farkı görselliği yaratıyor.
Siyah ve gri olmak üzere iki gövde rengiyle ısmarlanabilen araçta 19 inç çaplı jantlar ve kırmızı fren kaliperleri standart olarak sunulurken iç mekanda siyah deri döşemeler, kırmızı dikiş iplikleri ve karbon fiber kaplamalar dikkat çekiyor.
4 litre hacimli v8 motorunda bir yenilik olmayan araç 420 beygir güç, 400 Nm torka ve 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımana sahip.
Porsche Panamera Turbo S
Porsche Panamera'nın en güçlü modeli olma şerefi el değiştiriyor. Artık Panamera Turbo'dan da daha güçlü bir model var: Panamera Turbo S.
Porsche'nin model ailelerinde diğer versiyonlardan yüksek olan güçleriyle öne çıkan "S" uzantılı araçlara eklenen yeni otomobil tasarım anlamında bir yenilik sunmasa da standart donanımında 19 inç çaplı jantlar, dinamik şasi kontrolü ve sport chrono paketi bulunuyor.
Çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru 550 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 306 km/s'i buluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemini de standart olarak sunan aracın ortalama yakıt tüketimiyse 11.3 litre/100 km olarak açıklandı.
29 Mart 2011 Salı
Toyota FT-86 II
Toyota'nın Subaru ile birlikte geliştirdiği coupé modeli FT-86'nın ikinci konsept versiyonu 2011 Cenevre otomobil fuarında sergilendi. 2009 yılında Tokyo'da tanıtılmış olan ilk konseptten daha sportif bir yapıya sahip olan araç seri üretime daha yakın bir model.
Uzatılan kaput, ön tamponda LED aydınlatmalar, 3 parçalı splitter, iddialı bir tasarıma sahip arka tampon, çift egzoz çıkışı, arka spoiler ve difüzör gibi sportif detaylara sahip olan aracın motor kaputunun genel şekli Maserati GranTurismo modellerini andırıyor.
4.235 mm boy, 1.795 mm genişlik, 1.270 mm yükseklik ve 2.570 mm aks mesafesine sahip olan aracın boyutları büyürken dingil mesafesi korunmuş. Boxer motoru 6 ileri vitesli manuel şanzımanla birlikte sunulan araç arkadan itişli olarak düşünülmüş.
ABT R8 GT S
Alman modifikasyon firması ABT, Audi R8 Spyder temelleri üzerine geliştirdiği GT S modelini tanıttı. Daha önce aynı aracın GT R isimli coupé modelini tanıtmış olan üretici R8 Spyder temelli bir modeli daha müşterilerin beğenisine sunmuştu.
Neredeyse tamamı karbon fiberden üretilmiş parçalarla görünümü yenilenen otomobilin ön tamponu, büyük hava girişleri ve iri splitter ile dikkat çekerken bagaj kapağı, yan etekler ve yan aynalar karbon fiberden üretilmiş. Arka tamponunda da tasarım değişikliği yapılan araç büyük bir arka spoiler, difüzör, yeni bir egzoz sistemi ve ek hava emişlerle donatılan karbon fiber motor kaputuyla da donatılmış. Araçla birlikte gelen jantlarsa 19 veya 20 inç çaplı olarak tercih edilebiliyor.
Süspansiyon ve fren sistemleri de elden geçirilen aracın 5.2 litre hacimli v10 motoru 620 beygir güç üretebiliyor. Maksimum sürati 320 km/s olarak açıklanan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabiliyor.
Toyota Prius+
2011 Detroit otomobil fuarı sırasında Prius v isimli büyütülmüş bir Prius modeliyle dikkatleri üzerine çeken Toyota aynı yıl Cenevre'de bu aileye 7 kişilik bir MPV ekledi.
Aerodinamik tasarımı diğer Prius modellerini andıran otomobilde panoramik cam tavan kullanılırken hava sürtünme katsayısı 0.29 cX olarak açıklandı.
Motor konusunda da diğer Prius modellerine dönen Toyota, 98 beygir güç, 143 Nm tork üretebilen 1.8 litre hacimli benzinli motoru 80 beygir güç, 208 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla eşleştirmiş.
Mitsubishi e-compact
Japon üretici Mitsubishi, global tasarıma sahip olacağını açıkladığı küçük aracının konsept halini 2011 Cenevre otomobil fuarında tanıttı.
Yuvarlak hatlı tasarımı aynı zamanda dinamik bir görünüm sunan otomobilin boyu 3.74, genişliği 1.68, yüksekliği de 1.49 metre olarak açıklandı. LED aydınlatma grubuyla dikkat çeken aracın yan aynaları oldukça ince bir tasarıma sahipken kapı kolları gövdeyle bütünleşik olacak şekilde tasarlanmış.
1 ve 1.2 litre hacimli iki motor seçeneğine sahip olan araçta 5 ileri vitesli manuel şanzıman, 16 inç çaplı jantlar, Stop&Start ve fren enerjisi geri kazanım sistemi bulunuyor.
Yuvarlak hatlı tasarımı aynı zamanda dinamik bir görünüm sunan otomobilin boyu 3.74, genişliği 1.68, yüksekliği de 1.49 metre olarak açıklandı. LED aydınlatma grubuyla dikkat çeken aracın yan aynaları oldukça ince bir tasarıma sahipken kapı kolları gövdeyle bütünleşik olacak şekilde tasarlanmış.
1 ve 1.2 litre hacimli iki motor seçeneğine sahip olan araçta 5 ileri vitesli manuel şanzıman, 16 inç çaplı jantlar, Stop&Start ve fren enerjisi geri kazanım sistemi bulunuyor.
Gumpert Tornante by Touring
Apollo modeliyle isminden söz ettiren Alman spor otomobil üreticisi Gumpert, İtalyan Touring firmasıyla birlikte geliştirdiği Tornante isimli aracını 2011 Cenevre otomobil fuarında tanıttı.
Temellerini Apollo modeliyle paylaşan aracın tasarımı da Gumpert'in diğer aracından daha yuvarlak hatlı. Oldukça küçük tutulmuş yan camları ve geniş çamurluklarıyla iddialı bir duruşa sahip olan otomobilin dörtgen şekilli stopları, büyük difüzörü, çift arka camı ve dörtgen egzoz çıkışları farklı bir görünüm sunarken önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar bu görünümü tamamlamakta.
4.475 mm boya, 1.971 mm ene, 1.215 mm yüksekliğe ve 2.700 mm aks mesafesine sahip olan aracın bagaj hacmi 200 litre olarak açıklanırken boş ağırlık 1.300 kg'da tutulabiliyor.
Audi'den alınan 4.2 litre hacimli v8 motoru çift turbo besleme yardımıyla 700 beygir güç üretebilen araçta 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman görev yapıyor.
28 Mart 2011 Pazartesi
Suzuki Swift S-Concept
Suzuki'nin 2011 Cenevre otomobil fuarı sürprizi Swift modelinin S-Concept isimli sportif konsept versiyonu oldu. Swift Sport'un gelecekte üretilecek modellerinin bir provası niteliğinde olan otomobil makyajlı Swift'in ilk özel modeli.
Dışarıdan bakıldığında daha sportif çizgilere sahip olan ön tampon, hava girişine sahip yan etekler, 18 inç çaplı jantlar, kırmızı fren kaliperleri, delikli fren diskleri ve hava çıkışlarına sahip bir arka tamponla dikkatleri üzerine çeken otomobilin arka kısmında bulunan büyük spoiler, çift egzoz çıkışı ve difüzör ayrıca dikkat çekiyor.
İç mekana geçildiğinde gövdenin özel sarı rengiyle süslenmiş siyah renkli deriyle kaplı Recaro marka koltuklar, alüminyum pedal seti, piyano siyahına boyanmış konsol parçaları ve deri direksiyon sistemi dikkat çekiyor.
1.6 litre hacimli bir motorla donatıldığı belirtilen aracın teknik verileri paylaşılmazken şanzımanın 6 ileri vitesli manuel bir ünite olduğu belirtildi. 3.890 mm boya, 1.755 mm ene ve 1.475 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.430 mm.
SsangYong SUT 1 Concept
Güney Kore merkezli üretici SsangYong da 2011 Cenevre otomobil fuarına konsept bir araçla gelen firmalar arasındaydı. Pick up konsepti SUT 1 ile dikkat çeken marka asıl yeniliğini bu otomobilin kaputu altında sunuyor.
Önden bakıldığında günümüz konseptlerinin büyük çoğunluğunda görülen kızgın yüz ifadesi, köşeli tasarımla birlikte dikkatlerden kaçmazken arka kısımda güncel Actyon Sports modelinin izleri görülebiliyor. Bagaj alanı ahşapla kaplanan aracın donanımına da SsangYong modellerinde sunulan lüks özelliklerin tamamı eklenmiş.
İki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek aracın 6 ileri vitesli şanzımanı manuel veya otomatik olarak tercih edilebiliyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 155 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen konseptin boyu 4.985, eni 1.910, yüksekliği 1.755 ve aks mesafesi 3.060 mm.
SAAB 9-3 Convertible Independence Edition
SAAB'ın 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında tanıttığı tek 9-3 yeniliği ailenin makyajı olmadı. GM çatısı altından çıkmayı kutlayan üretici bu olaya özel üretilen cabriolet modeliyle de organizasyonda dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.
Tasarımındaki değişiklikler diğer 9-3 modellerinde bulunanlardan farklı olmayan otomobilin 18 inç çaplı jantları sadece bu donanımda kullanılırken bakıra çalan turuncu renk de araca özgü. İç mekana geçildiğinde kapılar ve deri kaplı ön konsolda turuncu renkli kaplamalar dikkat çekerken beyaz deri döşemenin üzerinde yer yer tutuncu süslemeler göze çarpıyor.
Independence Edition logolarıyla da donatılan otomobilin motor seçenekleri ailenin diğer üyeleriyle aynıyken toplam üretim rakamı 366 adetle sınırlandırılmış.