12 Mart 2011 Cumartesi
Renault Clio XV de France
Renault, Mégane modeliyle birlikte Clio'yu da Fransa rugby takımına göndermeler yapan donanım seviyesi XV de France ile sunmaya başladı. Eskiden sınırlı üretim bir model olan bu seviye artık ailenin diğer özel donanımları gibi yıl boyunca ısmarlanabilecek.
Sport Tourer ile birlikte 3 ve 5 kapılı hatchback gövde seçenekleriyle de sunulan araçlar Mégane'da olduğu gibi özel kahverengi gövde rengiyle sunulurken jantlar 16 inç çaplı. Exception TomTom isimli donanım seviyesinin temellerine sahip olan XV de France iç mekanında da dışarıda olduğu gibi Fransa rugby federasyonunun logolarını sunuyor. İçeride sunulan diğer yeniliklerse yarım deri koltuklar, ekose döşemeler ve kahverengi konsol elemanları olarak dikkat çekiyor.
İki benzinli iki de Diesel motor seçeneği ile birlikte alınabilen bu özel donanımda 1.6 litre hacimli benzinli seçenekler 100 ve 110 beygir gücündeyken 1.5 litre hacimli turbo Diesel üniteler 95 ve 105 beygir güç üretebiliyor.
Hennessey HPE600 Camaro Convertible
A.B.D. merkezli modifikasyon firması Hennessey Performance, Chevrolet Camaro SS Convertible temelli araçlarına bir yenisini ekledi. Daha önce HPE700 modelini duyuran üretici şimdi de daha güçsüz versiyon HPE600 ile pazarda yerini alacak.
Görünüm olarak hem standart Camaro SS Convertible hem de HPE700'den çok farklı olmayan aracın yeni süspansiyon sistemi yüksekliği azaltırken 20 inç çaplı jantlar daha da alçak bir duruş sağlıyor. Ön splitter, yan etekler ve arka difüzörden oluşan karbon fiber aerodinamik paketi opsiyon listesinde sunan üretici arka spoiler ve gövde şeritlerini de ek ücret karşılığında sunuyor.
6.2 litre hacimli v8 motoru kompresör beslemeyle donatılan araç 602 beygir güç, 819 Nm tork üretebiliyor. Egzoz sistemi de yenilenen otomobilin 0'dan 96 km/s sürate ulaşması 3.9 saniye sürüyor.
HPE600 modelinin motor modifikasyonu için istenen bedelse 15.995 Dolar.
BRABUS 800 Widestar
Mercedes G55 AMG'yi çok güçsüz bulup BRABUS G V12 S Widestar'dan da sıkılan bünyelere ilaç geliyor. BRABUS 800 Widestar.
Standart G Serisi modellerine göre 12 cm genişletilmiş gövdesiyle daha etkileyici bir duruşa sahip olan aracın ön tampon, panjur, farlar ve kaputu yenilenmiş. Ek sis farları ve LED gündüz aydınlatmasına sahip olan 800 Widestar yeni yan etekler, yan egzoz çıkışları ve arka tamponuyla birlikte çapları 20 ile 23 inç arasında değişen jantlarla sunuluyor.
İç mekanında eski Mercedes modellerinden alınan parçaların kullanıldığı dikkat çeken araçta alüminyum pedal takımı, bagaj ve ayak boşluklarını da kaplayan deri döşeme ve değişik renk ve desenlerde kaplamalar sunuluyor. Arka koltuklar için çift ekranlı ve kablosuz kulaklıklı bir eğlence sistemi sunan BRABUS camları da ekstra koyu olarak sunuyor.
Süspansiyon sistemi yükseklik ve sertlik ayarına sahip olan otomobilin frenleri de yenilenmiş. Önde 380, arkadaysa 345 mm çaplı disklere sahip olan sistemde 6 ve 4 pistonlu kaliperler görev yapıyor.
Gelelim motor özelliklerine; Araçta görev yapan 6.2 litre hacimli v12 ünite çift turbo besleme yardımıyla 800 beygir güç, 1.420 Nm tork üretebiliyor. Yürüyen aksama zarar vermemesi için tork değeri 1.100 Nm'de sınırlandırılan motor dev SUV modelini 0'dan 100 km/s sürate sadece 4 saniyede ulaştırabiliyor.
5 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan 800 Widestar'ın maksimum sürati de 240 km/s'te sınırlandırılmış olsa da BRABUS tarafından yapılan açıklamada limitörsüz olarak 270 km/s süratin mümkün olduğu belirtiliyor.
McLaren MP4-12C GT3
Seri üretim modellerinin piyasaya çıkması uzun süre beklenen McLaren MP4-12C'nin yarış modeli pistlere oldukça çabuk bir şekilde giriş yaptı.
Standart otomobilin etkileyici tasarımını bir miktar ileriye taşıyan araç FIA'nın GT3 kategorisi için belirlediği şartları karşılıyor. Seri üretim araçtan daha geniş ve daha alçak olan otomobilin karbon fiberden üretilen yeni splitter, deflektör, difüzör ve spoiler takımı dikkat çekerken gövde üzerine ek hava giriş ve çıkışları eklendiği de görülebiliyor.
İç mekanında da GT3'ün gerektirdiği modifikasyonlar göze çarparken Formula 1 araçlarından alınmış gibi duran direksiyon simidi sürücünün, otomobilin birçok ayarını değiştirebilmesini sağlayacak kontrollere sahip. İç mekanı takla kafesiyle çevrelenen aracın frenleri güçlendirilirken süspansiyon sistemi yenilenmiş. Elektronik yardımcıları da yeniden programlanan aracın motoru üzerinde yapılan modifikasyonlar konusundaysa henüz bir bilgi verilmedi.
BMW 5 Serisi GT by Trussardi
İtalyan moda devi Trussardi 100. yılı kutlamaları çerçevesinde BMW 5 Serisi GT modelleri için özel bir donanım paketine ismini verdi. Teknik olarak bir yenilik sunmayan araçlarda bulunan değişikliklerin tamamı görsel.
Özel bir kahverengi tonuna boyanan gövdeleri ve siyah renkli, 20 inç çaplı jantlarıyla kendilerini belli eden araçların gövdeleri üzerinde altın sarısına boyanmış Trusssardi logoları bulunuyor. İç mekanında da kahve tonlarının hakim olduğu görülen aracın koltuk dikişleri moda markasının katalogunda bulunan eldivenlerin şekline uydurulurken kafalıklar ve ön konsol gibi noktalara Trussardi logosu işlenmiş.
Henüz fiyat veya kaç adet üretileceği açıklanmayan bu özel versiyon 530d GT xDrive ile birlikte 535d GT, 535i GT ve 550i GT modellerinde, arkadan itiş veya xDrive dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte alınabilecek.
Chevrolet Captiva Sport
Chevrolet, Opel'in Antara modelini A.B.D. pazarında Chevrolet Captiva Sport ismiyle pazarlayacağını duyurdu. Avrupa'da satılan Captiva modelleriyle aynı platformu paylaşan SUV Meksika'da üretilecek.
Ülkemizde lüks sınıfa yaklaşan fiyat ve imaja sahip olan bu aracın hedef kitlesi A.B.D.'de bambaşka. Captiva Sport'u daha çok filo kiralama şirketlerine satmayı planlayan Chevrolet bu "Kompakt" SUV modelini bu bağlamda fiyatlandıracak.
İki adet motor seçeneği satılacak olan aracın 2.4 litre hacimli motoru 185 beygir güç, 233 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli v6 ünite 268 beygir güç, 301 Nm tork üretebilmekte. Her iki motor seçeneğinde de 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyon listesinde yer alıyor.
Sportec 911 GT2 RS SP800 R
Porsche 911 ailesinin saf sporcularından GT2 RS, Sportec'in dokunuşuyla çok daha etkileyici bir otomobil haline geldi. Görünüş olarak standart modellerden büyük bir fark sunmayan aracın motor gücüyse olabildiğince farklılaştırılmış.
Ön tamponunun altına bir splitter eklenen otomobilin motor kaputu üzerinde bulunan spoiler de yenilenmiş. Her ikisi de karbon fiberden üretilen bu parçaların haricinde 20 inç çaplı jantlar dikkat çekerken süspansiyon sistemi 25 mm alçaltılmış.
Kapsamlı bir modifikasyon işlemi geçiren 3.6 litre hacimli Boxer motoru çift turbo besleme yardımıyla 800 beygir güç, 900 Nm torkl üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 373 km/s'e ulaşmış.
10 Mart 2011 Perşembe
Sportec Cayenne SP580
İkinci nesil Porsche Cayenne temelli modifikasyon çalışmalarına bir yenisi daha eklendi. Sportec, hazırladığı Cayenne Turbo modeliyle sade görünümün altında güçlü bir motor sunuyor.
Dışarıdan bakıldığında yenilenen egzoz çıkışları ve 22 inç çaplı jantlarından tanınabilen aracın süspansiyon sistemi de 30 mm alçaltılmış. Duruş performansının artırılması için frenler de yenilenirken 6 ve 4 pistonlu kaliperler araca uygulanmış.
Motor kaputunun altında birçok firmanın sunduğundan daha fazla güç artışını kullanıma veren Sportec çift turbo beslemeye sahip olan 4.8 litre hacimli v8 motoru 580 beygir güç, 700 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye etmiş.
0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 285 km/s'e yükselmiş.
Škoda Fabia R2
Geçtiğimiz yıl hafif bir makyaj görüp sonrasında da Race Package isimli donanımı tanıtılan Škoda Fabia'nın R2 kategorisinde yarışacak olan versiyonu da tanıtıldı.
FIA homologasyonuna sahip olan aracın dış mekanında özel jant ve lastikler, tavanda hava emişi ve küçük yan aynalar gibi tasarım değişiklikleri olsa da genel tasarımda büyük bir yenilik yok.
İç mekanı yarış kuralları gereği takla kafesi ve yarış koltuklarıyla donatılan otomobilde gerekli olmayan donanımların tamamı iptal edilmiş.
Turbo beslemeyle donatılan 1.6 litre hacimli motoru 180 beygir güç, 194 Nm tork üretebilen otomobilde 5 ileri vitesli şanzıman kullanılmış.
8 Mart 2011 Salı
Kia Sportage SX Turbo
Biz 1.6 litre hacimli motorlar ve astronomik benzin fiyatlarıyla boğuşmaya devam ederken Kia, A.B.D.'de Sportage'ın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünitesini sunmaya başladı.
18 inç çaplı özel jantlara sahip olan model yeni bir ön panjur, çift egzoz çıkışı ve hafifçe makyajlanmış yan etekler de sunmakta. İç mekanda kapı eşiklerinin alüminyum kaplama olduğu görülürken gösterge tablosunda kullanılan renkler de yenilenmiş. SX Turbo'nun opsiyonları arasında mavi ve turuncu deri döşeme seçenekleri de bulunuyor. Turuncu seçenekle birlikte direksiyon ve konsol üzerinde de aynı renkte dikiş iplikleri kullanılıyor.
Sonata 2.0T modelinde de görev yapan 2 litre hacimli motor turbo besleme sayesinde 260 beygir güç, 358 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan aracın A.B.D.'de başlangıç fiyatı 25.795 Dolar.
Sportec SPR1 FL
İşte Sportec'in "Her tekerleğinde bir Golf GTI" olduğunu söylediği aracı. SPR1R modelinin gelişmiş hali olarak tanımlanabilecek otomobilin performansında ufak değişiklikler olmuş.
Dışarıdan bakıldığında SPR1R'dan farksız görünen otomobilin motor performansında da büyük bir artış bulunmuyor. Çift turbo beslemeye sahip olan 3.6 litre hacimli ünitesi 858 beygir güç, 880 Nm tork üretebilen araç dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılmış.
Maksimum sürati 380 km/s olarak açıklanan SPR1 FL 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilirken 200 km/s'e ulaşma süresi 9.7 saniye. Gaz pedalı ve şanzımanı uyumlu kullanmanız halinde araç sizi 300 km/s sürate 18 saniyede ulaştırabiliyor.
Volkswagen Bulli
2011 Cenevre otomobil fuarının sessiz isimlerinden olan Volkswagen organizasyon boyunca Bulli isimli konseptini sergiledi. Klasik Bus modelinin güncel yorumlarından birisi olan otomobil 6 kişilik yolcu kapasitesiyle dikkat çekiyor.
Köşeli bir tasarıma sahip olan aracın çift renkli gövdesi eski Samba Bus modellerini andıran bir yapıya sahip. 3.99 metre uzunluğundaki aracın genişliği 1.75, yüksekliğiyse 1.70 metre. Aks mesafesi 2.62 metre olan Bulli'nin iki sıra koltuğu, 3+3 yerleşimiyle 6 kişilik kapasite sunuyor. 370 litre hacimli bir bagaj bölümü bulunan aracın bu hacmi, koltuklar yatırılarak 1.600 litreye kadar yükseltilebiliyor.
18 inç çaplı jantlarıyla oldukça sportif bir görünüm sunan aracın orta konsolunda sadelik hakim. Orta konsolu bulunmayan Bulli'nin bu kısmında bir iPad, aracın kontrollerini ve internetle bağlantısını sağlıyor.
Toplam ağırlığı 1.450 kg olarak açıklanan otomobilin elektrik motoru 115 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. Maksimum menzili 300 km olan motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 11.5 saniyede ulaştırırken Volkswagen'in maksimum sürat olarak verdiği değer elektronik olarak sınırlandırılmış 140 km/s.
7 Mart 2011 Pazartesi
Škoda VisionD
Çek üretici Škoda, 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında iki büyük yeniliğini bir arada sergiledi. Yeniliklerden ilki VisionD isimli konseptken ikincisi yeni renk ve şekliyle marka logosu oldu.
Köşeli hatlarıyla dikkat çeken bir otomobil olan VisionD beş kapılı bir gövdeye sahip. Fabia gibi dik inmeyen bagaj kapağı Octavia'da olduğu gibi geriye doğru uzamıyor. Çerçevesiz kapı camları, panoramik cam tavanı, büyük çaplı jantları ve küçük yan aynalarıyla sportif bir görünüm sunan otomobilin sahip olduğu motor açıklanmazken seri üretim halinde Volkswagen ailesinde sunulan TSI ve TDI ünitelerin büyük kısmına sahip olacağı muhtemel.
İç mekanı sadeliğin yanında diğer Volkswagen ailesi araçlarından alınan kontrol elemanlarıyla da dşkkat çekiyor. Orta kısımlarında LED ekranlar bulunan hız ve devir göstergesi haricinde orta konsolda da büyük bir ekran görev yapıyor.
Markanın sadeleştirilen logosuysa büyük bir yenilik sunmuyor. Logonun boyandığı yeşilin tonu değiştirilirken ana hatları çevreleyen çerçeve kromla kaplanmış.
6 Mart 2011 Pazar
MANSORY Siracusa
MANSORY, 2011 Cenevre otomobil fuarına en iyi hazırlanan modifikasyon firmaları arasında yer alıyor. Fuarın ev sahibi konumundaki üretici, Mercedes SLS AMG temelli Cormeum ve Lotus Evora'nın modifiye edilmiş modeliyle birlikte Ferrari 458 Italia bazlı bir araç olan Siracusa'yı tanıttı.
Görünüşü oldukça değişmiş olan otomobilin ön tamponu yeniden şekillendirilirken daha büyük hava girişleri, büyük bir splitter ve deflektörler bu kısımda dikkat çeken yenilikler olarak sıralanabilir. Kaputu ve yan etekleri de yenilenmiş olan aracın arka kısmında birisi büyük diğeriyse daha ufak boyutlu çift spoiler bulunurken arka tamponda makyajdan payına düşeni almış.
Diğer araçlarında olduğu gibi Siracusa'da da bol miktarda karbon fiber kullanmış olan MANSORY, motor kaputunu yenierken stop lambalarını daha koyu olanlarla değiştirmiş. Arka tamponun altına büyük bir difüzör yerleştiren firma yenilediği egzoz sistemine kare biçimli çift çıkış yerleştirmiş. Aracın siyah renkli yeni jantlarının çaplarıysa önde 20, arkadaysa 21 inç.
İç mekanında da değişiklikler bulunan aracın direksiyon simidi yeniden tasarlanırken kapı içleri, ön panel ve hatta koltuklarda bol miktarda karbon fiber kullanılmış. Otomobilde kullanılan deri döşemelerin dikiş ve kenar şeritleri de sarı dış renge uygun şekilde renklendirilmiş. Aracın genelinde kullanılan karbon fiber sayesinde ağırlık, standart 458 Italia'ya göre 70 kg aşağıya çekilebilmiş.
Motorunda da hafif bir modifikasyon çalışması yapılan otomobil artık 590 beygir güç, 560 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 330 km/s.