11 Mart 2022 Cuma

Volvo S60 ve V60


Volvo, D segmentinde yer alan modelleri S60 ve V60'ı sessiz sedasız güncelledi. Görsel olarak büyük değişiklik sunmayan araçların iç mekanlarında da değişen büyük bir şey olmasa da yeni şanzıman önemli bir haber.

Ön tamponda hafif tasarım değişikliğine giden Volvo, bu iki modelin arka tamponunda da artık egzoz çıkışı sunmayacak. Yeni jant tasarımları ve gövde renkleri de görsel farklılıkları tamamlıyor. Core, Plus, ve Ultimate isimli donanım paketleriyse satılacak olan araçların iç mekanında da bilgi-eğlence sisteminin artık Android tabanlı olduğu görülüyor.

Tamamı 2 litre hacimli içten yanmalı motorlarla donatılan hafif hibrit ve şarj edilebilir hibrit versiyonlara sahip olan ikilinin birçok versiyonunda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanımı devam etse de 163 ve 197 beygir güç üretebilen B3 ve B4 isimli seçeneklerde 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapmaya başlamış. Teknik verilere göre bu şanzıman, yakıt tüketiminde sırasıyla 0.3 ve 0.7 litre/100 km'lik düşüş sağlıyor.

Volkswagen ID. Buzz


Volkswagen, 2017 yılında konsept halini sergilediği elektrikli MPV modeli ID. Buzz'ın seri üretim seçeneklerini tanıttı. İlerleyen dönemde uzatılmış versiyonu da satışa çıkacak otomobilin ticari seçeneği de binekle birlikte satılacak.

Ana hatları konsept halininkinden farksız olan ID. Buzz'ın çift renkli olarak alınabilen gövdesinin ön kısmında dev marka logosu ve LED aydınlatmalar dikkat çekiyor. Farklı duran hava girişlerine sahip tampon da ön bölümü ilginç göstermiş.

Çapları 21 inçe kadar çıkan jant opsiyonlarına sahip olan araçta geniş cam alanları bulunuyor. Arka kapılar kızaklı ve tavanda yüzgeç anten kullanılmış. Düz inen bagaj kapağı ve bu kapağı boydan boya geçen ince yapılı LED stoplar da modern görünen detaylar arasında.

4.712 mm boya, 1.985 mm genişliğe ve 1.937 mm yüksekliğe sahip olan araç T6.1'den 192 mm daha kısa ama bu aracın 2.988 mm'lik aks mesafesine sahip. İç mekanda şimdilik iki koltuk sırası sunan araç ilerleyen zamanlarda 3 koltuk sıralı versiyona da kavuşacak.

Yaşam alanı tasarımıysa diğer ID. modelleriyle ticari Volkswagen modellerinin bir karışımı. Çift renkli bölümde dokunmatik kumandalar ve dijital gösterge paneliyle birlikte bolbol cep ve depolama gözü dikkatlerden kaçmıyor. Arka koltuk sırasının ileri geri kaydırılabilip katlanabildiğini de hatırlatalım.

18 inç çaplı jantlarla sunulan ID. Buzz Cargo ise doldurulmuş arka camlara ve ön bölümü arkadan ayıran bir separatöre sahip. Bu model iki veya üç koltuklu olarak alınabiliyor. İki koltuklu seçenekte, binek modelde de bulunan sökülebilir ara konsol alınabiliyor.

İlk etapta tek motor ve batarya seçeneğine sahip olacak araçlarda 204 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen elektrik motoru bulunacak. Arkadan itişli olan ailede 82 kWh (77 kWh net) bataryalar görev yapacak. Maksimum sürati 145 km/s'te sınırlanan araçlar 170 kW hızlı şarjı destekleyecek.

Acura Integra


Acura ILX artık bizlerle olmayacak. Onun yokluğunda küçük Acura olma göreviyse ünlü bir isme verildi. Geçtiğimiz aylarda konsept olarak karşımıza çıkan Integra, bu boşluğu doldurmak için seri üretime hazır gövdesiyle tanıtıldı.

Konsept haliyle neredeyse aynı çizgilere sahip olan liftback'te beşgen ön panjur, büyük LED farlar, 17 inç çaplı jantlar, LED stoplar, yüzgeç anten ve A-Spec donanımında 18 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı ve ince yapılı spoiler görülebiliyor.

Donanımına sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi de eklenen otomobilin iç mekanı kuzeni Honda Civic'i andırıyor. Çift renkli deri döşemeyle alınabilen Integra'da dijital gösterge paneli, küçük dokunmatik ekran ve fiziksel düğmelere sahip havalandırma sistemi bulunuyor.

Kaputu altında da Civic'ten tanıdığımız 1.5 litre hacimli, benzinli üniteyi barındıran otomobil 203 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunulan araç A-Spec'te 6 ileri vitesli manuel şanzımanla da alınabiliyor. Bu şanzımanla birlikte, devir eşleştirme fonksiyonu ve limitli kaymalı diferansiyel donanıma ekleniyor.

10 Mart 2022 Perşembe

Mazda CX-60


Mazda'nın ürün gamı genişliyor. Son yılların favori gövde seçeneği SUV ile model sayısını artıran Japon üretici CX-60 ismini verdiği yeni aracıyla şarj edilebilir hibrit dünyasına da adım attı. Modelin bütün motor seçenekleri elektrik destekli.

Güncel Mazda modellerinin bir evrimi niteliğinde olan tasarımı, gündüz aydınlatmaları farlardan ayrılmış ön bölümle başlıyor. Dik yerleşimli ön panjurla marka kimliğini koruyan otomobilin gövde rengine boyanmış çamurluk ve kapı altı korumalarıysa daha hantal bir duruş ortaya çıkarmış.

Yan aynaları cam altlarına sabitlenen CX-60'ın jant çapları 20 inçe kadar büyüyor. Arka bölümdeyse spoiler, bagaja taşan LED stoplar ve sahte egzoz çıkışları görülebiliyor. 4.745 mm boya, 1.890 mm genişliğe ve 1.680 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.870 mm.

İç mekanında sade bir modernlik sunan otomobilde dijital gösterge paneli ve geniş bilgi-eğlence ekranı bulunuyor. Açık renkli döşeme ve trim parçalarıyla ferahlaşan bölümün arkasındaysa 570 litre hacimli bagaj bölümü bulunuyor. Hacim, arka koltuklar yatırıldığında 1.726 litreye kadar ulaşıyor.

48 Volt hafif hibrit güç ünitelerinden benzinli olanı 3, Diesel olanıysa 3.3 litre hacimli olan CX-60'lar sıralı 6 silindirli motorlara sahip. 2.5 litre hacimli benzinli motorsa Mazda için bir ilk olan şarj edilebilir hibrit ünitede kullanılacak.

328 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen üniteyle 0'dan 100 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 200 km/s'te sınırlandırılmış. 17.8 kWh kapasiteli bataryalarla elektrikli menzili 60 km olan model de diğer seçenekler gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunuyor.

Hafif hibrit yardımcıya sahip, 3.3 litre hacimli Diesel motorlu araç 254 beygir güç, 550 Nm torka sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabiliyor. 1.900 kg ağırlıkla maksimum sürat 220 km/s.

8 Mart 2022 Salı

Volkswagen Virtus


Volkswagen Polo'nun sedan versiyonu Virtus makyajlandı. 2017 yılından beri üretimde olan otomobil yeni yüzünü ilk olarak Hindistan'da göstermiş olsa da 25 ülkeye satılacağı kesinleşti. Aracın motor seçenekleri de zenginleşmiş.

Yenilenen jantlar ve gövde renkleri haricinde LED farlarla daha iyi entegre edilmiş bir ön panjura sahip yüze kavuşan otomobilde daha agresif görünen ön tampon da kullanılmış. GT donanım paketiyle şeffaf stoplar ve ince spoiler haricinde sahte egzoz çıkışları da donanıma katılmış. Aracın model adı da bagaj kapağı ortasına alınmış.

79 mm uzamış olsa da iç mekanda sunulan hacim değişmemiş. Yeni nesil direksiyon simidi ve tamamı dokunmatik kumandalardan oluşan bilgi-eğlence ekranı haricinde çift renkli trim parçaları ve plastikler, yeni vites kolu yine dokunmatik olan havalandırma kumandaları öne çıkan yenilikler arasında. Bagaj hacmi 521 litre.

Kaput altında tanıdık üniteler barındıran Virtus'un 1 litre hacimli, benzinli motoru 115 beygir güç üretebiliyor. 1.5 litre hacimli motorsa 150 beygir gücünde. Her iki motor da 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken ilk ünite 6 ileri vitesli tam otomatik, ikinciyse 7 ileri vitesli DSG ile alınabiliyor.

Renault Austral


Renault, Kadjar'ın yerine piyasaya süreceği modeli Austral'i tanıttı. Kaputu altında Diesel ve tamamen elektrikli motorlar sunmayacak olan otomobil hibrit güç üniteleri kullanacak. Aracın sahip olduğu tasarım ve donanımlar da dikkat çekici.

Genel olarak köşeli hatlara sahip olan otomobil Fransız markanın güncel LED far düzenini korumuş. Büyük Renault logosuna sahip ön panjur ve Esprit Alpine donanımıyla birlikte gelen tampon tasarımı sportif bir görünüm sağlamış.

Kaputunda derin girintiler bulunan Austral, çapları 20 inçe kadar çıkan jantlar ve kontrast renkte alınabilen tavana sahip. Hemzemin tavan rayları ve çok kalın tutulmayan siyah gövde korumaları da dikkat çekici.

Arka bölümde pek de şık görünmeyen bir egzoz çıkışı sunan aracın geriye kalan detaylarıysa sportif görünümü pekiştirmiş. Bunlar arasında yüzgeç anten, spoiler ve bagaj kapağına doğru parantez biçimli uzayan LED stoplar bulunuyor.

İç mekanında Mégane E-Tech havası esen araçta dijital gösterge paneli, büyük ve dikey yerleşimli dokunmatik ekran, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidiyle panoramik cam tavan görülebiliyor. Opsiyonlar arasında Harman Kardon ses sistemi yer alıyor.

Yönlendirilebilir arka aksa sahip olarak da alınabilen Austral, ileri-geri kaydırılabilen arka koltuk sırasına da sahip olabiliyor. Araçların bagaj hacmi, motor seçeneğine göre 430 litreden başlıyor ve yatırılan arka koltuklar sayesinde 1.525 litreye kadar ulaşabiliyor.

Kaputu altında birçok hibrit motor bulunan aracın 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motoru, 48 Volt hafif hibrit sistemle 130 beygir güç üretebiliyor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla gücü ön aksa aktarıyor. 1.33 litre hacimli motoru 12 Volt hafif hibrit olarak sunan Renault, bu güç ünitesini manuel şanzımanla 140, CVT ile hem 140 hem de 160 beygir güç üretebilen seçeneklerde sunmakta. En güçlü Austral yine 1.2 litre hacimli motoru kullanıyor. Bu araçta kullanılan 400 Volt düzenek, 1.7 kWs kapasiteli bataryalarla eşleşiyor ve 200 beygir güç üretebiliyor.