14 Ağustos 2021 Cumartesi

Hyundai Custo


Çin'e özel araçlar ortaya çıkmaya devam ediyor. Bu ülkede popüler olan uzun aks mesafeli sedan araçların haricinde geniş iç hacim sunan MPV modeller de ilgi görüyor. Hyundai de bu nedenle en büyük otomobil pazarına özel araçlarından birini tanıttı.

Markanın diğer güncel modellerinde olduğu gibi köşeli tasarım anlayışına sahip olan otomobilin ön bölümünde LED farlar ve parçalı gündüz aydınlatmaları dikkat çekiyor. Yan bölümde uzun aks mesafesi haricinde köşeli çamurluklar ve belirgin karakter çizgileri görülebiliyor. Arkadaysa spoiler, yüzgeç anten ve bagaj kapağını boydan boya geçen LED stoplar dikkatlerden kaçmıyor.

İç mekanında da modern çizgiler hakim olan araçta dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge tablosu, dik yerleşime sahip bilgi eğlence ekranı, ince yapılı havalandırma ızgaraları, bir çift tekli üniteye sahip orta koltuk sırası ve iki tane sunroof bulunuyor.

Kaput altında ne tip bir motor kullanılacağı henüz kesinlik kazanmamış olsa da Hyundai'nin 1.6 ve 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorlarını Custo'ya uygulamasına kesin gözüyle bakılıyor.

Bugatti Bolide


Bugatti'den sürpriz bir haber geldi. Geçtiğimiz yıl tanıtılan çılgın konsept Bolide sınırlı üretime geçiyor. Konseptin gördüğü ilgi sonrasında yine sadece pistlere özel olarak karşımıza çıkan otomobilin fiyatıysa vergiler hariç 4 milyon Euro olacak.

Tasarımı yeniden detaylandırmaya gerek yok. Konseptin ana hatlarını koruyan modelin aerodinamik kiti hafifçe güncellenirken bazı havalandırma ızgaraları kapatılmış. Bu değişiklikler, arka bölümde görülen difüzörün de farklılaşmasını sağlamış.

Dört tubo beslemeye sahip, 8 litre hacimli W16 motorsa biraz değişmiş. 110 oktan yarış yakıtıyla 1.850 beygir güç üretebilen konseptin aksine bu araç 98 oktan benzinle 1.600 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebiliyor. Otomobil 210 kg ağırlaşarak 1.450 kg'a ulaşmış olsa da temellerini paylaştığı Chiron'dan yarım ton daha hafif olmayı başarmış.

13 Ağustos 2021 Cuma

Lamborghini Countach LPI 800-4


Countach geri döndü. Modelin 50. yaşında aramıza dönen otomobil 112 örneğe sahip olacak. Klasik ve fütüristik çizgileri birlikte sunmayı başaran tasarımı ardında hibrit teknolojisi sunan araç tanıdık temellere sahip.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan burun kısmında alçak tasarlanan otomobilin bu bölümünde ince bir splitter, LED farlar, klasik Countach'ın kapaklı farlarına göndermeler yapan çıkıntılar ve ince panjura eklenen model ismi görülebilen otomobilde 20 ve 21 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Kapılar ve arka çamurluğun önüne yerleştirilen hava girişleri ve ince yan eteklerle öne çıkan yan bölüm sade dururken arkada Sián'a göndermeler yapan LED stoplar, gizlenebilen spoiler, dörtlü egzoz çıkışı ve çok öne çıkmayan difüzör yine çok öne çıkmayan bir duruşa sahip.

İç mekanı da Sián'dan alınan otomobilin tavanı ortasında yer alan cam bölüm bu kısmı daha ferah kılmış. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekrandan oluşan orta konsolun haricinde tanıdık çizgiler vites konsolu ve direksiyon simidinde devam ediyor.

Kaput altı da Sián kokan Countach'ın 6.5 litre hacimli V12 motoru 780 beygir güç, 720 Nm tork üretebilen otomobil 48 Volt süper kapasitörden 34 beygir güç, 35 Nm ek tork alabiliyor. Sadece 34 kg ağırlığa sahip olan sistem sayesinde aracın ağırlığı 1.595 kg'da kalmış.

7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımana ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken 0-200 km/s deparı 8.6 saniye sürüyor. Maksimum süratse 355 km/s olarak açıklanıyor. Bu sürati aşağıya çekme göreviyse önde 400, arkadaysa 380 mm çapa sahip karbon seramik diskler ve 6 ile 4 pistonlu kaliperlere verilmiş.

Honda/Acura NSX Type S


Honda, bir süredir teaser fotoğraflarını paylaştığı NSX Type S'i tanıttı. Temel olarak standart NSX ile aynı olan otomobilin performansı artarken tasarımında da bazı aerodinamik verimlilik değişiklikleri yapılmış. 350 adet örneği üretilecek aracın 300'ü A.B.D. pazarında satılacak.

Dışarıdan bakıldığında splitter entegre edilen yeni tasarım ön tampon, farklı tasarıma sahip, önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar, daha büyük spoiler, arka çamurluklar önünde Type S armaları yatay reflektörlere sahip daha agresif görünümlü arka tampon ve büyük bir difüzör gibi yenilikler sunulmakta.

İç mekana geçildiğindeyse sınırlı üretim armaları, Alcantara tavan kaplaması, NSX armalı koltuk kafalıkları görülebiliyor. Karbon fiber paketindeyse bu malzemeden üretilen tavan, iç trim parçaları ve kaputun haricinde Brembo markası taşıyan ve seramik fren disklerine sahip fren sistemi sunulmakta. Bu paketle birlikte yaklaşık 26 kg hafifleme sağlanıyor.

3.5 litre hacimli ve çift turbo beslemeli V6 motorunu koruyan otomobil üç elektrik motoruna ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 608 beygir güç, 667 Nm tork üretebilen otomobilin 9 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı da daha hızlı vites değiştiriyor.

Aston Martin Valkyrie Spider


Aston Martin'den ilginç haberler geliyor. İngiliz otomobil üreticisi, hibrit hiper otomobili Valkyrie'nin üzerini açtı. 85 örneği bulunacak modelde, daha önceden tanıtılan ve Cosworth imzalı hibrit ünitenin kullanımı devam edecek.

Ana hatlarında bir değişiklik olmayan otomobilin sabit tavanlı seçeneğinde martı kanat şeklinde açılan kapıları, menteşelerin yeni yerleri dolayısıyla makaş şeklinde açılıyor. Ufak tefek aerodinamik değişiklikler de sunan Spider'ın karbon fiber tavanı da tek kişi tarafından sökülüp takılabiliyor.

İç mekanı aynı kalan modelin kaputunun altında da 6.5 litre hacimli V12 motor yer alıyor. Kendi başına 1.000 beygir güç üretebilen motor 11.100 d/d çevirebiliyor. Elektrik desteğiyle 1.150 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen model üzeri kapalıyken 350 km/s'in üzerini görebilirken tavan olmadığında sınır 330 km/s'e iniyor.

11 Ağustos 2021 Çarşamba

BMW iX3


BMW'nin elektrikli SUV modeli iX3 makyajlandı. Kardeşi X3'ün makyajlı versiyonunun bazı özelliklerine kavuşan otomobilin performansındaysa bir değişim yaşanmamış. Görünümse artık içten yanmalı motorlara sahip kardeşlerine daha da yaklaşmış.

Elden geçirilen ön panjur ve incelen LED farlarıyla tanınan araç artık M Sport paketiyle sunulduğundan ön tampon çok daha agresif bir görünüme sahip. Yeni tasarım jantlar 19 ve 20 inç çaplarda sunulurken farklı tasarımlı LED stoplar ve yine daha sportif görünen arka tampon donanıma eklenmiş.

İç mekanda da çok daha şık duran otomobilde daha premium duran bir orta konsolla birlikte metalik trim parçaları, M armalı direksiyon simidi, daha küçük bir vites kolu, yeni dijital gösterge grafikleri ve daha büyük dokunmatik ekran görev yapıyor. Metal pedal seti de donanıma eklenmiş.

286 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla arkadan itişli olmaya devam eden aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.8 saniye sürerken maksimum sürat 180 km/s'te sınırlandırılmış. 80 kWh kapasiteli bataryalarıyla WLTP çeviriminde sunulan menzil 460 km.

Audi Skysphere


Audi, yeni nesil araçlarının muhtemel görünümleri ve özelliklerini tanıtmak için üç konsept çalışmasıyla karşımıza çıkacak. Bu konseptlerin ilki olan Skysphere, 4. seviye otonom sürüş özelliklerine sahip, elektrikli bir model.

Birçok LED üniteyle donatılmış dev bir kapalı ön panjura sahip olan otomobil bu sayede farklı şekillerde yansıyan karşılama ışıklarına sahip. 23 inç çaplı jantlar ve şişkin çamurluklar dinamik bir tasarım sunarken sivri yapılı arka bölümde de aracı boydan boya kaplayan LED stoplar dikkat çekiyor.

İlginç tasarım özelliklerinden ilki, yatık bagaj kapağının tamamen şeffaf olması ve bagaj için özel bavullar bulunmasıyken ikincisi, kapıların geriye doğru açılabilmesi. Üçüncü ilginçlikse 25 cm uzayabilen aks mesafesi olarak gösterilebilir. Kaputun A sütununa yakın köşelerine eklenen kameralarsa ayna görevi üstleniyor. 2 metre genişliğe ve 1.23 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin boyuysa 4.94 ile 5.19 metre arasında değişebiliyor.

İç mekanı da değişken bir yapıya sahip olan konseptte 55.7 inç büyüklüğünde bir gösterge paneli/bilgi eğlence ekranı ikilisi bulunuyor. Yüksek yan destekli koltuklarda ayrı kafalıklar dikkat çekerken iç mekanda kullanılan malzemeler geri dönüştürülebilir olarak seçilmiş. GT modunda direksiyon simidi ve pedallar saklanırken kısa aks mesafesiyle birlikte bu donanımlar geri geliyor. Ayrıca gösterge paneli sürücüye doğru hareket ediyor ve vites konsolu da daha belirgin hale geliyor.

Arkaya yerleştirilen elektrik motoru 632 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen otomobil yaklaşık 1.8 ton ağırlığında. 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen konseptin 80 kWh'ten büyük olduğu açıklanan bataryaları 500 km üzerinde menzil sunuyor. Yönlendirilebilir arka aks ve adaptif süspansiyon sistemi de aracın donanımları arasında yer alıyor.