16 Ekim 2020 Cuma

Renault Mégane eVision


Renault'nun da gelecekte piyasaya sürmeyi planladığı elektrikli otomobili konsept haliyle tanıtıldı. İsmiyle hangi aileye dahil olacağını gizlemeyen modelin teknik verileri, kendisini Volkswagen ID.3'ün doğrudan rakibi yapacak gibi.

4.210 mm boya, 1.800 mm genişliğe ve 1.505 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.700 mm'lik aks mesafesi sunuyor. Yuvarlak hatlara sahip olan otomobil seri üretime geçtiğinde markanın parantez biçimli gündüz aydınlatması detayını biraz daha geliştirecek gibi görünüyor. Konsept ayrıca logo çevresinde de aydınlatma sunuyor.

Dev jantlar ve yerlerini kameralara bırakan yan aynaların haricinde gizlenmiş kapı kolları da sportif bir görünüm oluşturmuş. Kontrast renkli tavanın renk geçişiyse A sütununda dereceli olarak yapılmış. Geniş arka çamurluklar ve ince uzun LED stoplar da sportif tasarımı pekiştirmiş.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan otomobilin elektrik motoru 220 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyenin altında ulaşacağı açıklanan model 60 kWh kapasiteli pillerle donatılmış.

Dacia Spring Electric


Dacia'dan güzel haberler gelmeye devam ediyor. Romanya merkezli üretici ilk elektrikli otomobilini tanıttı. Avrupa piyasasında fiyatıyla dikkat çekecek model aslında Renault City K-ZE'nin hafifçe elden geçirilmiş hali.

3.734 mm boya, 1.770 mm genişliğe ve 1.516 mm yüksekliğe sahip. olan otomobilin aks mesafesi de 2.423 mm. Tasarımı da çok tanıdık olan Spring Electric, Renault City K-ZE'nin Dacia armasına sahip bir versiyonu olarak tanımlanabilir.

Modelin iç mekanının da Fransız kardeşinden alındığını söyleyebiliriz. Ana hatlar aynı olsa da dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge tablosunda kullanılan grafikler ve bilgi-eğlence ekranı farklı. 300 litre hacim sunan bagaj da arka koltuk sırtlığı katlanarak genişletilebiliyor.

Aracın elektrik motoruysa yüksek performans yerine düşük elektrik tüketimi sağlamak üzere ayarlanmış. 45 beygir güç, 125 Nm tork üretebilen üniteyle araç 125 km/s sürat yapabiliyor. Eco modundaysa güç 31 beygire, maksimum süratse 100 km/s'e geriliyor. 26.8 kWh kapasiteli pillerse şehir kullanımında yaklaşık 300 km menzil sunabiliyor.

15 Ekim 2020 Perşembe

Volkswagen Golf GTI Clubsport


Volkswagen'in sportif Golf ailesi genişlemeye devam ediyor. Şubat ayında tanıtılan GTI'ın üzerinde konumlanan Clubsport, önceki nesil Golf R'ın gücünü önden çekişli altyapısıyla sunmaya başlıyor.

Dışarıdan bakıldığında çok daha agresif görünen bir ön tamponla kardeşlerinden hemen ayrılan otomobilde 18 veya 19 inç çaplı jantlar tercih edilebiliyor. Siyah renkli çıkartmalar ve genişleyen çift egzoz çıkışıyla birlikte sahte difüzör ve çift katlı spoiler de donanımda sunulmakta. Ayrıca çamurlukların üst kısımlarına eklenen küçük deflektörler de dikkatli gözlerden kaçmıyor.

İç mekanında bir tasarım yeniliği sunmayan otomobilin 15 mm alçaltılan süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş. Ayrıca VAQ isimli yeni bir elektromekanik diferansiyel kilidi donanıma eklenmiş. Bu parça, farklı sürüş modlarına uygun olarak farklı şeviyelerde kilit sağlayabiliyor. Ayrıca sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemine Nürburgring modu da eklenmiş.

Kaputu altında yine turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli motoru gördüğümüz otomobil 300 beygir güç, 400 Nm tork sunabiliyor. Önden çekişli model 7 ileri vitesli DSG ile 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 6 saniye altına indirebilmiş. Maksimum süratse 250 km/s'te sınırlı.

Bentley Flying Spur


Yeni nesil örnekleri geçtiğimiz yıl ortaya çıkan Bentley Flying Spur yeni motor seçeneğine kavuştu. Şimdiye kadar W12 motoruyla satılan otomobil daha hafif ve daha düşük güçlü V8 seçeneğine kavuştu.

Aracın dış ve iç tasarımında gerçekleşen değişiklikler çok küçük ve zaten her ikisi de, yüksek oranda kişiselleştirilebildiklerinden daha büyük motorlu kardeşten farksız hale getirilebiliyor. Bununla birlikte siyaha boyanan krom yüzeyler ve dörtlü egzoz çıkışının V8 araçlarda standart olduğunu söyleyebiliriz.

Kaput altında görev yapan motor tanıdık. 4 litre hacimli V8, çift turbo besleme yardımıyla 550 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı standart olarak sunan araç, W12 motorlu kardeşine göre 100 kg hafiflemiş. 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen modelin maksmum süratiyse 318 km/s.

Acura MDX


Acura da yeni SUV tanıtan markalar arasına katılıyor. Aslında markanın güncel MDX seçeneğinin yeni neslinin habercisi olan otomobil seri üretime hazır bir prototip. Geleceği parlak olacak gibi duran MDX'in teknik özelliklerindeyse büyük bir sürpriz yok.

Daha da büyüyen beşgen ön panjur ve incelen LED farlarıyla biraz daha heybetli görünen ön bölümde sadeleşen tampon ve dört parçalı sis farları görülebiliyor. İnce yapılı aynalara sahip SUV, 21 inç çaplı jantlar ve çift egzoz çıkışıyla dinamik duruyor. Ayrıca LED stoplar da Cupra modellerine göz kırpıyor.

İç mekanda da büyük modernleşme yaşanmış. Üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve geniş orta konsol lüks bir duruş sergiliyor. Geniş bilgi-eğlence ekranı yolculara yaklaştırılan otomobilin bu donanımı, ara konsolda bulunan dokunmatik yüzeyden kumanda edilebiliyor. Çift renkli deri döşeme de premium havayı pekiştiriyor.

Kaputu altında 3.5 litre hacimli bir V6 motor kullanılacağı doğrulanan yeni nesil MDX'in bu seçeneğinde 10 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapacak. Type S'in kaputu altındaysa ünitenin turbo beslemeli hali bulunacak ve 360 beygir güç, 480 Nm tork üretebilecek. Bu araçta dört tekerlekten çekiş sistemi de standart olarak sunulacak.

Mitsubishi Eclipse Cross


Mitsubishi, yüksek satış adetlerine ulaşamayan SUV modeli Eclipse Cross'u makyajladı. Özellikle çok konuşulan arka bölümde yoğunlaşan operasyon sonrasında araca bir de hibrit seçenek eklenmiş.

Ön bölümde çift katlı far tasarımını devam ettiren otomobilde bu farların üst katı incelirken alt katı büyümüş. Tamponda kullanılan trim parçalarının renk dağılımı, jant tasarımları gibi değişmiş. Arka bölümdeyse bambaşka bir tasarım var. Artık tek parçadan oluşan bagaj kapağı camı ve ortada birleşmeyen stoplar burayı daha alışılmış bir görünüme kavuşturmuş. Tampon da biraz daha sade bir tasarıma sahip.

İç mekanda yenilikler orta konsolda yoğunlaşmış. Artık çevirmeli ses ve istasyon değiştirme butonlarına kavuşan dokunmatik ekran daha büyük. Vites konsolunda bulunan dokunmatik yüzey iptal edilirken havalandırma kumandaları da yenilenmiş.

Kaputu altında yer alan 1.5 litre hacimli, benzinli motorun turbosunu yenileyen Mitsubishi bu sayede turbo gecikmesini en aza indirdiğini belirtiyorç Ayrıca Outlander PHEV modelinin 2.4 litre hacimli, benzinli motor ve bir çift elektrik motoruna sahip şarj edilebilir hibrit sistemi de bu araca uygulanmış. Teknik verilerse yakında paylaşılacak.

14 Ekim 2020 Çarşamba

Volkswagen Taos

Volkswagen'in SUV sevgisinin önü kesilmiyor. Alman marka şimdi de Atlantik Okyanusu'nun diğer kıyısına özel bir modelle karşımızda. Üstelik bu araç, hem Kuzey hem de Güney Amerika pazarlarında sunulacak.

Markanın yeni nesil LED farlı yüzüne sahip olan otomobilin geniş panjuru da ince bir LED çubukla kesilmiş. Dinamik görünüm tamponda ve çapları 19 inçe kadar büyüyen jantlarda devam etmiş. Üst kısmı düzleştirilmiş çamurluklar ve kapıların alt kısımları siyah plastikle korunurken tavan rayları ve kontrast tavan rengi unutulmamış.

Arkadan bakıldığında küçültülmüş bir Touareg'i andıran otomobilin tamponuna hem gri bir koruma hem de sahte egzoz çıkışları eklenmiş. 4.465 mm boyuyla Tiguan'dan 2 cm kadar kısa olan Taos'un 2.690 mm'lik aks mesafesiyse bu aracınkinden yaklaşık 1 cm uzun. Araç ayrıca 1.842 mm genişlik ve 1.636 mm yükseklik sunuyor.

İç mekanı sade bir görünüm sunan Taos'un dijital gösterge paneli ve 3 kollu direksiyon simidi tanıdık. Büyük dokunmatik ekranı konsol üzerine yerleştiren Volkswagen daha yukarıda bir de tepsiye yer vermiş. Aracın analog havalandırma kumandaları da tanıdık olsa da şık vites topuzu ve deri döşemelerin üzerinde sunulan desenler yeni.

Kaputu altında, Kuzey Amerika'da 1.5, Latin Amerika'da ise 1.4 litre hacimli TSI motoru barındıran Taos'un bu üniteleri sırasıyla 160 ve 150 beygir güç üretebiliyor. 250 Nm tork sağlayan motorlar yine sırasıyla 8 ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla eşleştirilmiş. İlerleyen aylarda 2 litre hacimli TSI üntie ve dört tekerlekten çekiş sisteminin de donanıma eklenmesi bekleniyor.

KTM X-Bow GTX



İlk duyurusu Şubat ayında yapılan X-Bow GTX sonunda gerçeğe dönüşüyor. Avusturyalı markanın üzeri giderek kapanan araçlarından en gelişmişi olan otomobil tanıdık güç ünitesiyle yine yüksek performansa oynuyor.

Tasarımının son rötuşları da yapılan aracın görünümünde büyük bir değişiklik yapılmamış. İnce yapılı LED farlarını koruyan köşeli hatlara sahip aracın önünde yer alan splitter ve arkada görülen spoiler ile difüzör niyetinin ciddi olduğunu belirtiyor.

İster yan camlardan, isterse de yukarıya doğru açılan tavandan giriş yapılabilen iç mekanda karbon fiber koltuklar, üst bölümü kesilmiş ve birçok kumanda elemanıyla birlikte gösterge paneline de ev sahipliği yapan süet direksiyon simidi ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunulmuş.

Yükseklik ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemine de sahip olan otomobilin fren sistemindeyse önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperler, önde 378, arkadaysa 355 mm çaplı disklere hükmediyor.

Kaputu altında Audi'den alınan 2.5 litre hacimli, 5 silindirli, turbo beslemeye sahip bir motor bulunan araç 530 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, sıralı şanzımana sahip modelin ağırlığıysa sadece 1.048 kg.

Mercedes-Benz EQC 4×4²


Mercedes'in konsept araçları arasına bir yenisi katıldı. 4×4² ailesine dahil olan model bu sefer elektrik motorlu bir SUV. Tahmin edileceği gibi EQC temelleri üzerine geliştirilen otomobil araziye çok daha uygun hale gelmiş.

Portal akslarla donatılan bir EQC olan konseptte 20 inç çaplı jantlar ve araziye uygun lastikler kullanılmış. Yenilenen süspansiyon sistemi aracın yüksekliğini 20 cm artırmış. 293 mm'lik taban yüksekliğiyse G Serisi'nin sunduğundan bile 58 mm daha iyi.

Her iki yanda da 100 mm genişleyen çamurluklar sayesinde daha heybetli görünen otomobilin 31.8 ve 33 derecelik yaklaşma ve uzaklaşma açıları standart modelin sahip olduğundan yaklaşık %50 daha iyi. 24.2 derecelik askı açısıysa neredeyse iki katı.

İç mekanda bir fark sunmayan konsepte eklenen özel arazi sürüş moduysa dokunmatik ekranda farklı grafiklerle görüntüleniyor. 408 beygir güç, 765 Nm tork üretebilen çift elektrik motorundaysa bir değişiklik yapılmamış.

11 Ekim 2020 Pazar

Taraschi Berardo


Hayata dönen markalara bir yenisi ekleniyor. İtalya'yı 50'li yıllarda koşulan yarışlarda başarıyla temsil eden markalardan olan Taraschi, yeni spor otomobiliyle pazarda şans arayacak. Üstelik araç aslında çok tanıdık bir otomobil.

Dışarıdan bakıldığında Berardo'nun temellerini paylaştığı aracı tanımak zor. Sadece yukarıya doğru açılan kapıları ipucu veren model çamurlukların üzerine doğru uzayan LED farlara ve kaput üzerinde büyük bir hava çıkışına sahip. 21 inç çaplı jantlar, yusyuvarlak arka bölüm, çamurluklara alınmış stoplar, merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı ve difüzör geri kalan detaylar arasında.

İç mekana geçildiğinde altyapısını kullandığı BMW i8'in genel hatları görülüyor olsa da deri ve ahşap kaplamanın bolluğu buraya çok farklı bir hava katmış. Vites konsolu yeniden şekillendirilirken dijital gösterge tablosu da farklı bir görünüme sahip.

Brembo imzalı frenlerinde 380 mm çaplı diskler ve 6 pistonlu kaliperler görev yapan otomobilin karbon seramik fren opsiyonu seçildiğinde disk çapları ön aksta 400 mm'ye yükseliyor. 


BMW'den de tanıdığımız 1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motora eşlik eden elektrik motoruyla 420 ile 520 beygir arasında güce sahip olabilen araç dört tekerlekten çekişli ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. En düşük güçlü seçeneği 0-100 km/s hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayabilen otomobilin bu versiyonu bile 280 km/s sürate ulaşabiliyor.