8 Mayıs 2020 Cuma

Kia Mohave


Bütün bu karmaşanın arasında ortaya yeni versiyonları çıkan araçalra bir tane daha katılım oldu. bu sefer Kore'ye gidiyoruz. Kia'nın büyük SUV modeli Mohave heybetli görünümüyle bizlerle.

Merdiven şasiye sahip bir SUV olan Mohave köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. Dik burun kısmında yer alan dörtgen biçimli LED farlar, yine LED teknolojisi sunan sis farları ve çıkıntılı kaput güçlü bir duruş sağlıyor. Yan bölümde hafifçe şişirilen çamurlukları dolduran 20 inç çaplı jantlar görülebiliyor.


Çift renkli tavan rayları, yan basamaklar ve yüzgeç antenin haricinde arka bölüme biraz da sportiflik katmak isteyen Kia, tavana bir spoiler, tampon altınaysa dört adet sahte egzoz çıkışı eklemiş. Genişlik boyunca uzanan LED stopların iç desenleri farlara göz kırpıyor.

İç mekanı sade bir duruşa sahip olan SUV üç koltuk sırasına sahip. Dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekrana sahip Mohave'nin kumanda düğmeleri düzenli bir şekilde yerleştirilmiş. Sürüş modu seçme butonuysa vites kolunun arkasına eklenmiş.


Kaputu altında 3 litre hacimli, turbo Diesel bir V6 yer alan otomobil 260 beygir güç, 560 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da standart donanımda yer alıyor.

Mercedes-Benz CLS 260


Bugün yine Çin'den gelen bir haberimiz var fakat üreticimiz bu ülkeye özel değil. Alman marka Mercedes, Çin'e özel üretilen seçeneklerine bir yenisini ekledi ve CLS'yi yeni bir motorla donattı.

Türkiye'de olduğu gibi motor hacmine dayanan saçma vergi sistemi olan bir diğer ülke Çin'de piyasaya çıkan CLS seçeneğinin iç ve dış görünümünde kardeşlerininkinden farklı bir detay bulunmuyor.


Kaput altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor barındıran CLS 260 bu üniteyi C Serisi ile paylaşıyor. 48 Volt hafif hibrit sistem de entegre edilen motor 184 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.7 saniye sürüyor.

7 Mayıs 2020 Perşembe

Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder


Lamborghini'nin ürün gamı çeşitlenmeye devam ediyor. Ocak ayında arkadan itişli seçeneği tanıtılan Huracán EVO'nun şimdi de üzeri açıldı. Modelin farklılıkları sanırım kimseyi şaşırtmayacaktır.


Ön ve arka yüzünde sabit tavanlı kardeşinde bulunan detaylar aynen kopyalanan Spyder seçenek, tavan ve kaput bölümünün farklılaşmasıyla dikkat çekiyor. Artık bir camın altında olmayan motor yan tarafa yerleştirilen ve gerektiğinde yükselip genişleyebilen hava girişleriyle nefes alıyor. Jantlarsa 19 veya 20 inç çaplı olarak alınabiliyor.

İç mekanında da tavanı açıp kapamaya yarayan düğme dışında bir değişiklik sunmayan otomobil bu işi 50 km/s sürate kadar gerçekleştirebiliyor. 1.509 kg ağırlığa sahip model, coupé kardeşinden 120 kg daha ağır.


5.2 litre hacimli V10 motoru 610 beygir güç, 560 Nm tork üretebilen otomobilde 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s sürate ulaşması 9.6 saniye sürüyor. Maksimum süratse 324 km/s.

Alfa Romeo Giulia ve Stelvio Quadrifoglio


Alfa Romeo'nun sportif kuzenleri de makyajlı yüzlerine kavuştu. Aslında daha çok güncelleme olarak adlandırılabilecek yenilikler çoğunlukla kullanılan teknolojilerin gelişmesine yaramış.

Geçtiğimiz yıl tanıtılan güncellenmiş Giulia ve Stelvio'nun yeniliklerine kavuşan araçlarda yeni gövde renkleri ve titanyum Akrapoviç egzoz sistemi alınabiliyor. Ayrıca karartılmış stoplar, karbon fiber parçalar ve Stelvio için sunulan 21 inç çaplı jantlar da aksesuarlar arasında bulunuyor.


İç mekanda da yeni renk kombinasyonları sunan Alfa Romeo, gösterge panelinde sunulan renkleri hafifçe değiştirirken daha büyük ekranlı bir bilgi-eğlence sistemini de donanıma katmış. Vites konsolu da yeniden düzenlenmiş. Bunun sonucunda bardaklıklar artık kapaksız hale gelmiş, park freni tuşu vitesin soluna alınmış ve bu parçanın sağına, anahtar için bir bölme eklenmiş.

Asıl yeniliklerini 2. seviye otonom sürüş sistemi paketi altında toplayan ikilide aktif asistanı, trafik işareti tanımlama ve uygulama, dur-kalk destekli adaptif hız sabitleme sistemi ve çapraz trafik uyarısı gibi yardımcılar sunulmakta. Emniyet kemerleri de artık yeşil veya kırmızı renkli olarak da seçilebiliyor.


Kaputu altında yenilik sunulmayan ikilinin çift turbo beslemeye sahip, 2.9 litre hacimli V6 motorları 510 beygir güç, 600 Nm tork üretmeye devam ediyor. Her iki modelde de sunulan 8 ileri vitesli, otomatik şanzıman, gücü Giulia'da arkaya, Stelvio'da ise dört tekerleğe aktarıyor.

5 Mayıs 2020 Salı

Alpina D3 S


Alpina, BMW modellerini temel alan yüksek sürat canavarları üretmeye devam ediyor. Bu sefer ortaya çıkan otomobil D3'ün bir üst adımı olarak görülebilecek D3 S. Görünüşe göre 3 Serisi'nin Diesel hali de yeterince dinamik olabiliyor.


Dışarıdan bakıldığında B3'ten bir farklı olmayan otomobil sedan ve Touring gövde seçenekleriyle sunuluyor. Tamponlar, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, yan etekler ve dörtlü egzoz çıkışları gibi dokunuşları bulunan otomobillerde Alpina'ya özel gövde grafikleri ve renkler de sunulmakta.

İç mekanı da 3 Serisi ile aynı olan otomobilde deri döşeme kullanımı çok daha üst düzeyde. Koltuk döşemelerinde farklı desenler sunan firma Alpina armalı gösterge panelini de donanıma eklemiş. Bu bölümde farklı dikiş iplği renklerine de yer verilmiş.


M340d temelleri üzerine geliştirilen otomobilde görev yapan 3 litre hacimli turbo Diesel motor 355 beygir güç, 725 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sisteminin ayarlarıyla da oynayan Alpina, D3 S Sedan ve Touring'in 0-100 deparlarını, sırasıyla 4.6 ve 4.8 saniyede tamamlayıp maksimum 273 ve 270 km/s sürate ulaşabildiklerini açıkladı.

BYD Tang EV600


Çin'den haberler gelmeye devam ediyor. Çok da sürpriz olmayan bir şekilde önümüze gelen araç elektrikli bir SUV. Daha önce blogda yer verdiğim BYD Tang, markanın Avrupa pazarına sürülecek ilk modeli olacak.


Şık bir duruşa sahip olan SUV, ince LED farları ve büyük ön panjuruyla dikkat çekiyor. Büyük jantlar ve dar yan cam alanların dinamik bir hava kattığı otomobilin arkasında ince uzun LED stoplar görülebiliyor. Gövdenin alt sınırında sunulan plastik korumalarsa ince yapılı.

İç mekanda modern bir duruş sergileyen otomobilde deri döşeme ve ahşap kaplamanın yanında üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve büyük bir dokunmatik ekran kullanılmış. Fiziksel butonlarsa vites konsoluna alınmış.


Çin'de benzinli ve şarj edilebilir hibrit seçenekleri de bulunan SUV Avrupa'da sadece elektrik motoruyla satılacak. Önden çekişli modellerinde 245 beygir güç üretebilen bir motor kullanılan otomobilin dört tekerlekten çekişli seçeneklerinde aynı üniteden iki adet bulunacak. Pil kapasitesiyse 82.8 kWh.

3 Mayıs 2020 Pazar

Citroën C3L


Çin'den yeni otomobil haberleri gelmeye devam ediyor. Üstelik bu sefer tanıtılan otomobil elektrikli bir araç değil. Türkiye'de de C-Elysée olarak tanıdığımız sedan, bu ülkede hafif arazi şartlarına uygun seçeneğine kavuştu.

Yenilenen ön bölümünde farklı farlar ve yepyeni bir tampona sahip olan otomobilin gündüz aydınlatmaları da dik yerleşime sahip. Çamurluklar, tampon ve kapı altlarında siyah renkli korumalar sunan modelin arkasında koyu renkli stoplar ve yine daha heybetli görünen tamponlar yer alıyor.


Avrupa pazarında büyük rakibi Dacia Logan Stepway olabilecek model 4.505 mm boya, 1.513 mm yüksekliğe ve 1.748 mm genişliğe sahip. Aks mesafesiyse 2.655 mm.

İç mekanında kontrast renkli döşemeler sunulan C3L'de bunun haricinde en büyük yenilik, sonradan takılmış gibi duran dokunmatik ekran. Diğer Citroën modellerinde kullanılana benzeyen havalandırma ızgaraları da modelin kokpitine renk katmış.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.2 litre hacimli bir benzinli motor bulunan otomobil 116 beygir güç, 190 Nm tork üretebiliyor. Önden çekişli aracın hafif arazi şartlarında ilerleyebilmesi için gövdesi yükseltilirken Grip Control çekiş kontrol sistemi de donanıma eklenmiş. Şanzımansa 6 ileri vitesli otomatik bir ünite.