16 Ağustos 2013 Cuma
Spyker B6 Venator Spyder
Geçtiğimiz yıl Cenevre otomobil fuarında yeni coupé konsepti Venator'u sergileyen Spyker bu yıl da aynı aracın üzeri açılabilen versiyonunu Frankfurt'a getireceğini açıkladı.
Teknik olarak bir konsept olsa da büyük ihtimalle aynı şekilde seri üretime alınacak olan otomobilde coupé konseptinden hatırladığımız 19 inç çaplı jantlar, LED stoplar, ince yapılı splitter ve yan eteklerle çift çıkışlı egzoz sistemi ve büyük sayılabilecek bir difüzör yer alıyor.
Roadster modelde ek olarak baklava desenli deri süslemeleri olan branda kapağı ve kapılar arkasında "Nulla tenaci invia est via" yazıları görülebiliyor. 4.347 mm boya, 1.882 mm ene ve 2.500 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin ağırlığı 1.400 kg'ın altına indirilmiş.
Çıplak metal ve deri döşemeyle dikkat çeken iç mekanını sabit tavanlı kardeşiyle paylaşan otomobilin bu bölümde bazı parçaları Audi'den tanıdık.
Ortadan motorlu bir araç olan B6 Venator Spyder'da 375 beygir güç üretebilen bir motor ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.
Honda NSX CONCEPT-GT
Honda'nın ünlü spor modeli NSX'in geri döneceği uzun süredir konuşuluyor. Daha önce konsepti tanıtılan, hatta filmlerde başrol kapan otomobilin şimdi de yarış versiyonu tanıtıldı.
Genişletilmiş gövdesi üzerine eklenen difüzör, splitter, deflektör ve dev spoiler ile kolayca tanınan araca ek hava giriş ve çıkışları da eklenince konseptten geriye sadece farlar kalmış.
GT500 kategorisinde yarışacak olan araçta ortaya yerleştirilmiş, turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor hibrit sistemle birlikte sunulmakta.
Cadillac Elmiraj
GM'in lüks araç üreten kolu Cadillac bu yıl da bir sürpiz yaptı ve büyük coupé konsepti Elmiraj'ı tanıttı. 1967 model Eldorado ve 2011 yılında tanıtılan Ciel konsepti gibi otomobillerden esinlenilerek yaratılan aracın kaputu altında da etkileyici bir motor kullanılmış.
Büyük bir panjur ve ince yapılı farların öne çıktığı yüzü ağır bir görünüme sahip olan 5.207 mm boya sahip aracın genel tasarımında kullanılan köşeli hatlar markanın güncel modellerinde de kendisini gösteriyor. İnce yapılı aynalar, kaputun yanlarına açılmış hava çıkışları ve 22 inç çaplı jantlarla sportif detaylar sunan otomobilin kapı camları da çerçevesiz bir tasarıma sahip. Bagaj kapağı kısa tutulan Elmiraj konseptinin LED stopları da farlar gibi inec yapılı.
Seri üretim modellerinin dış görünüşlerini konseptlere yaklaştırma konusunda başarılı olan Cadillac iç mekana geçildiğinde bir konseptle karşı karşıya olduğumuzu belli ediyor. Deve derisi ve gül ağacıyla kaplı olan yaşam alanında dijital göstergeler şeffaf ve kalın blokların arkasına gizlenmiş. Dört adet tekli koltuğa sahip olan konseptte arka koltuğa kolaylıkla geçmek için sunulan donanımda ön koltuk 25 cm öne kayarken arka koltuk da 10 cm öne kayarak giriş ve çıkışı kolaylaştırıyor.
Otomobil hakkında teknik detay vermekten kaçınan Cadillac kaputun altında çift turbo beslemeye sahip 4.5 litre hacimli bir v8 olduğunuysa açıkladı. Yaklaşık 500 beygir güç üretebilen aracın maksimum tork değeri de 680 Nm civarında.
BMW M4 Coupé
BMW için önemi büyük olan 3 Serisi'nin coupé ve cabriolet versiyonlarında 4 Serisi isminin kullanılacağı açıklandığından beri insanların aklında olan soru yanıtlanmaya yakın.
4 Serisi'nin en güçlü versiyonu olan M4'ün seri üretime hazırmış gibi görünen konseptinde beklenen farklılıkları görebiliyoruz. Genişletilmiş çamurluklar, 20 inç çaplı jantlar, karbon fiberden üretilmiş splitter, difüzör ve tavan, daha agresif görünüme sahip tamponlar, karbon seramik fren diskleri, tamamı LED teknolojisi kullanan aydınlatma grubu, yeni ayna ve kaput tasarımı gibi farklılıklar aracın gücünü belli ediyor.
Henüz iç mekan fotoğrafları paylaşılmayan otomobilin asıl merak edilen özelliği olan motor performansı da şimdilik medyadan uzak tutuluyor.
14 Ağustos 2013 Çarşamba
Hyundai Avante / Elantra
Hyundai'nin C segmentinde bulunan sedan modeli Elantra makyajlanıyor. Öncelikle Avrupa dışında tanınan ismiyle sergilenen otomobilin asıl yeniliğiyse bu kıtayı ilgilendiriyor.
Yeniden şekillendirilmiş ön tampon, farklı tasarıma sahip jantlar, LED gündüz farları, hafifçe rötuşlanmış arka tampon, farklı egzoz çıkışları ve LED stoplarla önceki modelden farklılaşan aracın iç mekan fotoğrafları paylaşılmamış olsa da orta konsolda bulunan havalandırma ızgaraları ve ön kol dayanağının yükseltildiği verilen bilgiler arasında.
Avrupa pazarında başarılı olabilmek için donanım konusunda da i30 ailesine yaklaşan otomobile arka havalandırma ızgaraları, ısıtma ve havalandırmalı ön koltuklar, Flex Steer direksiyon modları, otomatik park yardımcısı ve 3.5 inç büyüklüğünde OLED bilgi ekranı eklenmiş.
Avante ailesine asıl önemli katılımsa kaput altında. i30'da da görev yapan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 6 ileri vitesli manuel ve tam otomatik şanzımanlarla bu araçta da tercih edilebilecek. Ünite 128 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor.
Toyota Corolla 1.4 D-4D Active MultiMode
1966 yılından bu yana ulaştığı kırk milyon satış adediyle otomobil dünyasının gediklilerinden olan Toyota Corolla'nın 11. nesil modelleri Haziran ayında tanıtılmıştı. Türkiye'de üretimine ve satışına başlanan popüler sedan 12 Ağustos günü yapılan bir organizasyonla meraklı otomobil basınına da gösterildi.
10. nesil modellerden daha uzun, geniş ve alçak olan aracın tasarımında da daha önce Auris'te gördüğümüz yumuşak çizgiler hakim. Aşağıya indikçe keskinleşen çizgilerle birlikte aracın hava sürtünme katsayısı 0.02 puan iyileştitirlmiş. Günümüz otomobillerinin olmazsa olmazı LED gündüz aydınlatmaları farlara eklenirken bozuk Türkiye yolları için nispeten küçük çaplı jantlar seçilmiş.
İç mekana geçildiğinde başkalaşım geçirdiği daha net anlaşılan Corolla'nın elektrikli cam ve ayna kumandaları diğer Toyota modellerinden de tanıdık. Sade bir görünüm ve fonksiyon düğmeleri sunan deri direksiyon simidi ele iyi otursa da sportif sürüşler için biraz daha kalın olması düşünülebilirdi. Gerçi konfor için tasarlandığı belli olan koltuklara bu simit bile oldukça sportif kaçıyor ama neyse.
Corolla'nın gösterge paneli ve orta konsol tasarımında GT86 modelinden esinlenmiş gibi görünen Toyota sürücünün önünde üç dairesel göstergeye yer verirken asimetrik orta konsolun üst kısmına ince yapılı havalandırma çıkışları ve vazgeçilmez dijital saati yerleştirmiş. Metal görünümlü süs çıtasının altında parlak siyah plastik kaplamalarla birlikte başarılı performansa sahip ses sisteminin kumandaları yer alırken bu bölümün kenarında emniyet kemeri ve kapı kilit uyarıları bulunuyor.
Active donanımında standart olarak sunulan çift bölgeli otomatik klimanın kontrol panelinin hemen altında yer alan kapaklı gözde USB ve Aux bağlantıları göze çarpıyor. Çift bardaklığa sahip vites konsolunda ekonomi ve spor modu seçim düğmesi ve kol dayanağı bulunuyor. Bu arada kol dayanağının ileri geri kaydırılabilir ve çift katlı olması olumlu özellikler arasında sayılabilir.
Aks mesafesi 10 cm uzayan Corolla'nın asıl güçlü olduğu noktaysa arka koltuklar. Şaft tünelinin bulunmadığı orta kısım ve 706 mm gibi uzun bir diz mesafesi bu bölümde üst sınıf konforu yaşatıyor. Zaten bölümün genişliği, büyümesine rağmen 452 litreye ulaşabilen bagaj hacmi ve uzayan orta kısmın göze batmaması için geriye gittikçe yukarıya doğru açı alan arka camlardan da belli.
Türkiye'de popülerliği giderek artmakta olan turbo Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle deneme imkanı bulduğum Corolla'nın beni şaşırttığını belirtmeliyim. Daha önce hızlanma için isteksiz bulduğum 1.4 litre hacimli motor çok daha atak bir yapıya bürünmüş. 90 beygir güç ve 205 Nm tork üretebilen motoru asıl iyileştirense ilginç şekilde şanzıman olmuş. İlk nesil örneklerinde tam bir felaket olarak nitelendirilebileceğim yarı otomatik şanzıman bu araçta başarılı çalışıyor. Hatta durum o kadar iyileşmiş ki manuel modda çıkılan yolun büyük bölümünde yüksek hızlara ulaşılmadığından bir CVT ile karşı karşıya olduğumu zannettim. Ünitenin yarı otomatik olduğunuysa otoyolda ulaşılan en yüksek vitesin 7 değil 6 olmasıyla ve sonrasında alınan otomatik modun devir gezinmeleriyle fark edebildim.
Orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 205/55-16 ölçülerindeki lastiklerle yol bozukluklarını başarılı şekilde sönümleyebilen araç ani manevralarda tedirginlik yaratmamış olsa da test sırasında süratin çok yükselmediğini de belirtmeliyim. Bu arada şanzımanın vites kolu ve direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan kumanda edilebilmesi de performanslı kullanımlar için olumlu. Tork konvertörlü otomatik ünitelerde olduğu gibi ayak fren pedalından çekildiğinde ilerlemeye başlayan aracın yokuş kalkış sistemini devreye sokmak için durur vaziyette frene sert basılması gerekliliğiyse ilginç.
Aracın başarılı yönlerinden bir diğeriyse yakıt tüketimi. Gerçi daha önce belirttiğim gibi kısa bir test sürüşü oldu ve şehir içinde gezilmesine rağmen trafik yoğun değildi fakat elde ettiğim 5 litre/100 km ortalaması gayet makul.
Fiyatları, 1.33 litre hacimli benzinli motor ve Life donanım seviyesinde 45.400 TL'den başlayan 11. nesil Toyota Corolla'nın 1.4 litre hacimli turbo Diesel motorla birlikte başlangıç fiyatı 58.900 TL. Test aracında olduğu gibi Active donanım ve MultiMode şanzımanlaysa fiyat 64.100 TL'ye ulaşıyor.
Active paketinde standart olark sunulan donanımlarsa şu şekilde: Yokuş kalkış desteği, araç denge ve fren basıncı kontrol sistemleri, 7 hava yastığı, çok fonksiyonlu, yükseklik ve derinlik ayarlı, deri direksiyon simidi, çift bölgeli otomatik klima, elektrikli cam ve aynalar, 16 inç çaplı jantlar, ısıtmalı ve elektrikli katlanabilen yan aynalar.
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Audi TTS Competition
Audi'nin farklı bir tasarım anlayışının ürünü olan ve coupé ile roadster versiyonları sunan ailesi TT'nin 500.000 üretim rakamına ulaşması özel seri bir TTS ile kutlanıyor. Performans açısından bir farklılık sunmayan araçlardan toplam 500 adet üretilecek.
Sadece koyu füme ve sarı gövde renkleriyle alınabilecek olan araçların bagaj kapakları üzerinde yer alan spoiler mat alüminyum bağlantılarla dikkat çekerken aynı renk 19 inç çaplı jantlarda da görülebiliyor.
İç mekanda da koyu renkli deri döşemeler dikkat çekerken dikiş iplikleri kontrast yaratan sarı renkte seçilmiş. Çok fonksiyonlu direksiyon simidinde de ufak tefek farklılıklar sunan Audi arka park mesafe sensörlerini standart donanıma eklerken kapı eşiklerine sınırlı üretim logoları koymayı unutmamış.
Kaput altında bir yenilik sunmayan TTS Competition'da turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor 272 beygir güç, 350 Nm tork üretmeye devam ediyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda sunulurken 6 ileri vitesli şanzıman manuel veya çift kavramalı yarı otomatik olarak seçilebiliyor.
Škoda Yeti
Çek üretici Škoda'nın kompakt SUV modeli Yeti makyajlandı. Genel hatlarında bir farklılık olmayan aracın ön görünümüyse tamamen yenilenmiş.
Önden bakıldığında çok daha köşeli hatlara sahip olduğu görülen Yeti'nin farları ve ön panjuruyle birlikte kaputu da yenilenmiş. LED gündüz farlarına da sahip olan otomobilin sis farlarıysa keskin hatlı tamponun alt kısmına taşınmış.
Araç için yeni jant seçenekleri sunmaya başlayan Škoda bu sefer Yeti'yi iki farklı paketle sunacak. Arazi için düşünülen ilk pakette siyah renkli gövde koruma çıtaları dikkat çekerken şehir kullanımına yönelik ikinci pakette bu parçalar gövde rengine boyanmış. Marka logoları artık metalik renkli olan aracın stoplarında da LED teknolojisi kullanılmış.
İç mekanında tasarım olarak büyük bir yenilik olmayan Yeti'nin yeni döşeme rengi seçenekleri, direksiyon simidi, vites kolu ve gösterge paneli zemini gibi farklılıkları bulunuyor. Donanımında geri görüş kamerası sunan ilk Škoda modeli olan Yeti'de yerinden çıkartılabilen LED ışıklandırma ve anahtarsız giriş sistemi de görev yapmaya başlamış.
Önceden olduğu gibi hacimleri 1.2 ile 2 litre, güçleriyse 105 ile 170 beygir arasında değişen benzinli ve Diesel motorlarla donatılacak olan Yeti'de modeline göre iki veya dört tekerlekten çekiş sistemi, 6 ileri manuel veya 6 ile 7 ileri vitesli DSG şanzımanlar alınabilecek.
Mercedes-Benz GLA Serisi
Mercedes'in kompakt SUV modeli resmen tanıtıldı. GLA ismini alacağı önceden kesinleşen aracın genel tasarımı, sürpriz olmayan bir şekilde Nisan ayında tanıtılan konsept modelini andırıyor.
A Serisi temelli bir araç olan GLA'nın dış görünümü de alçak yapılı kardeşini çağrıştırıyor. Alt kısmı siyah renkli korumalara sahip tamponlar, yan etekler ve çamurluklar tampon altlarında yer alan metalik renkli parçalarla birleşince otomobilin arazi kimliği de açığa çıkmış oluyor.
4.417 mm boya, 1.804 mm genişliğe ve 1.494 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.29 olarak açıklandı. Tavan rayları ve daha büyük bir spoiler ile birlikte büyük çaplı jantları da donanımda sunan araçta LED stoplar da dikkat çekiyor.
İç mekanına geçildiğinde özellikle ön panel ve kapı içlerinin A Serisi'nden alındığı görülürken bagaj hacmi 421 litre olarak açıklandı. Yükleme paketiyle birlikte arka koltuk sırtlıklarında yapılan ayarlamayla 60 litre ek hacim sunabilen GLA'nın koltuklar katlandığında sağladığı hacimse 836 litre.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip tanıdık motorlara sahip olan GLA ailesinin 1.6 litre hacimli benzinli motoru 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli ünite 211 beygir güç, 350 Nm tork sağlayabiliyor. 2.1 litre hacimli Diesel motorlarınsa 136 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonları sırasıyla 300 ve 350 Nm tork değeri sunabiliyor.
En güçlü iki motor seçeneğiyle birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi de sunan Mercedes bu araçlarda yokuş iniş sürat kontrolü ve şanzıman için arazi modunu da donanıma eklemiş. Konu şanzımandan açılmışken ailede 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman seçeneklerinin bulunduğunu belirteyim.
11 Ağustos 2013 Pazar
Honda Civic Tourer
Yeni nesil Honda Civic ailesi station wagon gövde seçeneğine kavuşuyor. Genel hatları Mart ayında tanıtılan konsept versiyonuna benzeyen aracın detaylarında hatchback versiyonun özellikleri kullanılmış.
Konseptinde kullanılan dev jantlar ve LED farları kısa boylu kardeşinde kullanılanlarla değiştiren Tourer'da arka kapıların gizlenmiş açma kolları, C ve D sütunları arasında yer alan ince yapılı cam, arka kısımda boydan boya uzanan stoplar ve tamponun ortasına kadar inen bagaj kapağı dikkat çekiyor.
İç mekan tasarımında sürpriz bulunmayan aracın bagaj hacmi 624 litre olarak açıklandı. Hatchback kardeşinde olduğu gibi arka koltuk zeminleri geriye doğru katlanabilen otomobilin bu koltuklarının sırtlıkları katlanınca hacim 1.668 litreye ulaşıyor.
İlk etapta iki motor seçeneğine sahip olacak Civic Tourer'ın benzinli ünitesi 1.8 litre hacimliyken turbo Diesel motor 1.6 litre hacimli.