8 Mart 2012 Perşembe
Volvo V40
İlk fotoğraflarını geçtiğimiz günlerde paylaştığım Volvo V40'ın teknik verileri de açıklandı. Motor seçeneklerinde bir sürpriz olmayan otomobil BMW 1 Serisi ile yine 2012 Cenevre otomobil fuarında prömiyeri yapılan Audi A3 ve Mercedes A Serisi ile kıran kırana savaşacak.
Daha önce de dikkatimizi çeken çerçevesiz iç dikiz aynasının haricinde sürücü tarafı kapı içerisinde plastik buz kırıcı için yer hazırlayan Volvo İsveç merkezli bir üretici olduğunu detaylarda hatırlatmak istiyor gibi görünüyor. IntelliSafe isimli kaza önleme sistemi düşük süratlerde yapılan kazaların önüne geçmek için otomatik frenleme yapabilirken sistemin devrede olduğu sürat 50 km/s'e yükseltilmiş.
Park manevrası yapmayı araca bırakan otomatik park sistemi aracın 1.2 katı uzunluğunda bir boşluğa park edebilirken şeritte kalma asistanı araç şerit çizgilerine yaklaştığında küçük düzeltmeler yaparak V40'ı çizgilerin arasına geri getiriyor. Kör nokta sensörü sinyal verildiğinde sürücünün kör noktasında bulunan araçları bir uyarıyla şoföre bildirirken akan trafik uyarısı, bir park yerinden geri geri çıkarken otomobile yaklaşan kişi veya araçları iç mekana bildiriyor.
V40'ın yardımcı sistemleri bunlarla da kalmıyor. Yol işaretleri okuma ve yaya izleme sistemleri adaptif hız sabitleme ve yine adaptif uzun farlarla birleşip sürüşü çok daha güvenli bir hale getiriyor. Şoförün aşırı yorgunluğunu gözlerinden anlayabilen V40 yine de kazaya engel olamazsa yayalar için sunulan ve seri üretim bir araçta ilk defa donanıma eklenen dış hava yastığıyla yayanın yaralanma riskini en aza indiriyor.
Motor seçeneklerinde S60'ın izlerini görebildiğimiz V40'da görev yapan ünitelerin tamamı turbo beslemeli. T3 ve T4'te görev yapan 1.6 litre hacimli ünite sırasıyla 150 ve 180 beygir güç üretebilirken maksimum tork değerleri de 240 ve 270 Nm (Overboost ile) olarak açıklanıyor. T5'te görev yapan 2.5 litre hacimli motor artık 254 beygir güç üretebilirken maksimum torku overboost ile 400 Nm'ye ulaşıyor.
Diesel seçeneklerden 1.6 litre hacimli olan D2 115 beygir güç ve overboost ile 275 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli D3 ve D4 sırasıyla 150 ve 177 beygir güç üretebiliyor. Bu ünitelerin her ikisinin de maksimum tork değeri 400 Nm.
T5 dışında kalan modellerin tamamı standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılırken bu araçta yine 6 ileri vitesli olan tam otomatik şanzıman bulunuyor. T4 ve D2'de çift kavramalı yarı otomatik şanzıman opsiyonu sunulurken D3 ve D4'te yine tam otomatik şanzıman opsiyonu bulunuyor. Motorların hepsi standart olarak start/stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemiyle birlikte sunulmakta.
aracın elektronik yardımlarını okuya okuya bitiremedim. ama takıldığım noktalar var. acaba bu yardımlar ne kadar güvenilir? mesela acil durumlarda daha büyük bir kazadan kaçınmak için ani şerit değişikliği yapılmaya çalışıldığında kullanıcının istemediği yönde bir müdahalede bulunur mu bu elektronik yardımlar?
YanıtlaSilbir de bu dış hava yastığının keşke bir fotoğrafı veya videosu olsaydı.
Dış hava yastığının fotoğrafını paylaşmamış Volvo henüz. Sileceklerin arasına yerleştirildiğini biliyoruz ama.
YanıtlaSilŞerit takip sistemi bizim gibi ülkeler için kapatılabiliyor. Zaten direksiyona etkisi minimal düzeyde. Devrede olduğunda da elle komut alıyor.
türkiye'de satışa ne zaman çıkması öngörülüyor ve fiyat aralığı sizce ne olur?
YanıtlaSilDış hava yastığına ilişkin video: http://mashable.com/2012/03/09/volvo-pedestrian-airbag/
YanıtlaSilTürkiye'de yıl sonuna doğru satışa çıkacak ve az sayıda gelecek, 2013 için çok hacimli getirilecek ;ayrıca s40, c30 ve v50 araçları üretimden kalkacak bu araç onların yerini alacak.(Volvo türkiye müdürünün yaptığı açıklamadan)
YanıtlaSilBMW 1 serisi 1.6 dizel motor ile satışa sunulacak; v40 ise 116D arasında güzel bir rekabet olabilir. Gerçi 1 serisinin arkadan itişli olması avantaj gibi görünüyor.
Bir sonraki aracım için alternatifler arasına v40'ı aldım
aracın boyutları ile ilgili sanırım net bir bilgi yok ama a3 ya da 1 serisinden uzun olursa sw ye kayabilicek bir kasa gibi görünüyor.
YanıtlaSilNe zaman geleceği yorumlarda yazıldığına göre fiyatları hakkında tahminde bulunabiliriz. Aynı motorla donatılan S40 ve S60 arasında fiyatlara sahip olması ve fiyatın S60'a daha yakın olması kuvvetle muhtemel.
YanıtlaSilBoyutları da büyük ihtimalle A3 Sportback ile çok yakın oldu.
güzel araba almanlarla rekabet edecek zaten pek fazla marka yok(konfor,yol tutuşu,sağlamlık gibi...)
YanıtlaSilmerhabalar
YanıtlaSilvolvo v40 t4 R design'in yakıt tüketimi hakkında bir bilginiz var mı acaba?
Aracı henüz kullanamadım fakat T4'ün fabrika verisi 6.1 litre/100 km. Bunun yanında genelde pratikte şehir içi kullanımı için verilen tüketim değerleri ortalama olarak tutturulabiliyor ki o da 7.9 litre/100 km. Turbo beslemeye sahip benzinli motorların tüketim değerlerinde yaşanan değişimin kullanım tarzıyla birebir bağlantılı olduğunu da unutmamak lazım. Aynı motor ve şanzımana sahip S60 T4 de 8 litre/100 km ortalama tutturabilse de tempolu kullanımda ortalama 12 litre/100 km'yi rahatlıkla bulabiliyor.
YanıtlaSilagamemnon bey, bir ara şu aracın da testini yapsanız ne güzel olur :)
YanıtlaSilyaya hava yastığı ne zamandır hayal ettiğim bir şeydi, hayata geçtiğini görmek güzel.
bir de şunu anlamıyorum, neden v40? bir zamanlar v volvo'nun sw araçları için kullandığı kısaltmaydı. c40 daha isabetli olurmuş. modelin c30'un yanı sıra s40 ve v50'yi de banttan etmesine de anlam veremedim. özellikle s40 volvo'nun çok satan bir modeliydi.
Test için girişimlere başlayacağım yakında.
SilV'yi artık beş kapısı olan araçlar için kullanacaklar gibi. Diğer modeller geri dönecek. Büyük ihtimalle diğer araçların daha başarılı satış rakamlarına ulaşabilmesi için kaldırdılar eski modelleri. Bir de üretimde yer açılması lazımdı tabi.
Merhaba,
YanıtlaSilV40'i Aralik 2012 den beri kullaniyorum (Kasim gibi Belcika'ya gelmisti)
V40 D2 summon sahibiyim ve cogu kisa yol olmak uzere 6000 KM yaptim.
Daha onceden Audi A3 (2009, 1.4 Diesel , 115HP) kulaniyordum. Audi'ye gore daha hantal bir arac. Hizlanmasi dusuk viteslerde zaman aliyor. Cok hizli kullanan birisi degilim ancak 115 HP lik motorlarla olabildigi kadar agresif kullaniyorum:)
Vites gecislerinden pek memnun degilim, yolcular zaman zaman bosluga dusuyor gibi hissediyor, vites gecisinden once ara gaz vermek gerekiyor. Audi de boyle degildi. Sanirim kavrama noktasina alisamadim hala.
6 vites cok gelmis sanki, cogu zaman 2 den 4 sonra da 6 ya geciyorum ya da 5 den 3 e dusuyorum. Araba hic zorlanmiyor. Vites yardimcisi da ikayetci olmuyor durumdan.
Geri viteste aktif olan kamera cok kullanisli oluyor. Zaten arka penceresi dar, eskilerin koydugu gibi ufak bir pelus kopek koysaniz, arkasi gozukmez.
Genelde kisa mesafelerde kullaniyorum (5km, 5 dakika, 5 trafik lambasi : is - ev arasi gidis gelis, hafif yokus yukari sabahlari) 400 Km gidiyor bir depo ile. Ortalama da 10Km/Litre civari gosteriyor zaten.
Uzun yollarda cosuyor, 1000KM geciyor bir depo ile. 90-120Km arasinda kullnanirim genelde.
4ncu viteste 160 lara cikmaz cok zevkli oluyor, NFS oynuyor gibi hissediyorsunuz kendinizi, dusuk surus pozisyonu cok iyi ayarlanmis.
On camin citalari guzel yerde, saga sola donuslerde Audi de oldugu gibi kafami oynatmam gerekmiyor. Bir kere sehir ici aktif frenleme sistemi calisti: ani fren yapan yasli teyzeye carpmadim...
Suspansiyonlari cok sert, 17inc jant oldugu icin de olabilir belki bilemiyorum ama kasislerde tekerleri vurmusum gibi ses geliyor.
On konsol gostergeleri guzel yerlestirimis, secenekler her kullaniciyi tatmin eder bence.
Volvo ya ozel bir suru dugme ve ayar tekerine hala alisamadim. Sesi acacagim derken sicakligi degistiriyorum, navigasyonu ayarlarken fan hizini degistiriyorum.
Motor sesi inanilmaz, yuksek guclu modelleriyle deneme surucu yapmak istiyorum.
Cam tavan icerinin havasini tatmiyle degistiyor, hem guzel gorunuyor hem de arka koltuk yolculari bunalmiyor.
ic mekan isiklandirmalari ilginc, garip bi renk sectim araba hala o renk ile aydinlaniyor.
Kitap okuma isiklarini bol bol kullaniyoruz.
Karli yollarda kaydirmaya calistim ama cok zor, kar tekerleri de vardi gerci. Volvo kendimi guvende hissettiriyor.
bagaj cok genis degil ancak arka koltuklar yattiginda oldukca duz ve genis bir alan elde ediyorsunuz; sanirim bu bir opsiyon. yedek tekerin olmasi gerektigi yerde de bosluk var o yuzden bazi seyleri orada sakliyorum/tasiyorum.
Torpido gozu gayet genis ve klimadan soguk hava akisi saglanabiliyor.
Anahtarsiz calismirma sistemi guzel calsiiyor, anahtar cebimde dolasiyorum, geldigimi biliyor, kapiyi acmaya calisdigimda kilitler ve aynalar kendiliginden aciliyor. Sadece bagaji acmak isterseniz 5; kapidaki ufak bir dugmeye degmek yetiyor. Zaman zaman kameraya basiyorum, cok yakin yerlestirmisler.
Audi kendi "particuler' filtresini temizleme de basarisizdi, uzun zaman kisa kisa yolculuk yaptiktan sonra motorun sesi degisiyordu. 20-30 dakika yuksek devirle giderek filtre temizleniyordu. Volvo da henuz bir sorun yasamadim.
Kullanilan silecek kalitesi Audi ile karsilastirilamaz, simdiden camda cizikler olusmaya basladi. Audi ile 3 sene sorunsuz kullanmistim.
Sorulariniz olursa elimden geldigince cevaplaya calisirim,
Sevgiler,
Erbay, Belcika.
Ben de gelecek hafta teste alıyorum V40 D2'yi :)
SilBende volvo v40 d2 aldım ve ekim başında teslim alacağim, ancak kafam takılan önemli bir husus var: powershift şanzıman nasıl? Ben düz vites araç kullanmayı severim, ilk defa otomatik bir araç tercih ediyorum. Acaba bu şanzıman nasıl? Araç vites geçişlerini hissettiriyor mu?
YanıtlaSilÖnce şu linki vereyim: http://onurkoray.blogspot.com/2013/05/volvo-v40-d2-advance.html
SilSonra da şanzıman için bunu: http://onurkoray.blogspot.com/2012/08/ford-focus-16i-trend-powershift.html