29 Ekim 2011 Cumartesi
Chevrolet Corvette Carlisle Blue Grand Sport ve Z06 Ron Fellows "Hall of Fame" Tribute
Chevrolet'nin SEMA Show 2011 yenilikleri arasında Camaro modellerinin yanında iki de Corvette bulunuyor. Her ikisi de 2012 yılında satışa sunulacak olan opsiyonel parçalara sahip olan konsptlerden ilki bir organizasyon, ikincisiyse bir yarış pilotuna adanmış.
Corvette Carlisle Blue Grand Sport, "Corvettes at Carlisle" isimli Corvette sahipleri buluşmasının 30. yılı anısına hazırlanmış. Carlisle mavisi ismini taşıyan özel gövde renginin yanında beyaz renkli şeritler, önde 18, arkadaysa 19 inç çaplı şık jantlar, karbon fiberden üretilmiş splitter ve yan etekler, arka spoiler ve gri fren kaliperleri sunuluyor.
6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan ara. Corvette'in standart 6.2 litre hacimli v8 motoruna sahip olsa da bu ünite elde üretilmiş. Adaptif süspansiyon sistemiyle daha iyi bir yol tutuş performansına sahip olan aracın egzoz sisteminde de ses seviye ayarı bulunuyor.
İç mekanında siyah renkli deri döşeme, alüminyum pedal seti, özel paspaslar, beyaz renkli kol dayanağı, lacivert renkli dikiş iplikleri, karbon fiber konsol kaplaması bulunan aracın 2012 yılı donanım listesinde bulunacak olan Bose marka ses sistemi dokunmatik ekranla birlikte USB ve iPod portları sunuyor.
Corvette Z06 Ron Fellows "Hall of Fame" Tribute, isminden de anlaşılacağı gibi C5.R ve C6.R takımlarında yarışan ve 2011 yılında Corvette Hall of Fame'ine kabul edilen pilot Ron Fellows onuruna hazırlanmış bir otomobil.
Z07 performans paketiyle donatılan kırmızı renkli araçta beyaz çift şerit, karbon fiberden üretilmiş splitter ve yan etekler, siyah renkli far çerçeveleri, yine aynı renkte yan ayna ve jantlar, kırmızı fren kaliperleri ve özel grafikler yer alıyor.
İç mekanında siyah renkli deri döşeme ve kırmızı dikiş iplikleri kullanılırken direksiyon simidi, vites ve el freni kollarında süet kullanılmış. 2012 yılında sunulacak olan Centennial paketinde yer alan koltuklara sahip olan araçta metal pedal seti ve adaptif süspansiyon sistemi de bulunuyor.
Chevrolet Camaro Red Zone, 1LE ve ZL1 Carbon
2011 SEMA Show'un Amerikalı katılımcıları da kendilerini yavaş yavaş göstermeye başlıyor. Ön tanıtımı yapılan araçlarıyla Chevrolet, gelecekte seri üretimde sunmayı planladığı donanımları sergiliyor.
Özel parlak kırmızı rengi ve gövde üzerinde bulunan gri grafikleriyle ilk bakışta tanınan Red Zone konseptinde 21 inç çaplı jantlar, gövde rengi ön panjur, alçaltılmış süspansiyon sistemi, ön kule gergisi, siyah ön konsol kaplamaları, açık renkli deri döşeme, Camaro logolu paspaslar ve gri kapı içi cıtaları gibi ek donanımlar bulunuyor.
Daha sportif görünüme sahip olan 1LE konseptinde siyah renge boyanmış motor kaputu, yan aynalar, ön splitter, yan etekler, difüzör, 20 inç çaplı jantlar ve bagaj üstü spoiler bulunuyor. Kısa oranlara sahip 6 ileri vitesli manuel şanzıman, sportif süspansiyon sistemi, ön kule gergisi ve ZL1 tarzı egzoz sistemiyle donatılan otomobilde kullanılan Brembo marka fren sisteminde önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler görev yapıyor.
Kırmızı renkli motor üst kapağına sahip olan aracın iç mekanında metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, siyah deri döşeme, beyaz dikiş iplikleri, deri kaplı vites topuzu ve açık renkli konsol kaplamaları bulunuyor.
Üçlü içerisindeki en güçlü otomobil olan ZL1 Carbon'da 20 inç çaplı jantlar, karbon fiberden üretilen kaput havalandırma delikleri ve arka spoiler, splitter, yan etekler ve difüzör gibi dış aksesuarlar kullanılırken Brembo marka fren sistemi, adaptif süspansiyon ve aktif supap kontrollü egzoz sistemi ek olarak sunulmakta.
İç mekanında deri ve süet döşemeyle birlikte kullanılan kırmızı renkli dikiş iplikleri, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, süet ve karbon fiberle kaplı vites kolu bulunan aracın pedal seti de metalden üretilmiş.
28 Ekim 2011 Cuma
Audi RS5
İşte 2011 Frankfurt otomobil fuarında, makyajlı A5 ve S5 ile birlikte tanıtılıp da ancak makyajlı A4 ve S4'in ortaya çıkmasıyla aklıma gelen otomobil. Makyajlı Audi RS5.
Audi'nin tipik orta yaş makyajına sahip olan RS5'te daha köşeli görünüm sunup LED kısımları yeniden şekillendirilen farlar, koyulaşan stoplar, altıgen ön panjur, yeni tasarım motor kaputu ve yine yeniden şekillendirilen ön tampon dikkat çekiyor.
İç mekanında gövde rengi konsol kaplamaları, yine gövde rengi ön koltuk arkası kapaklar, daha büyük ekran sunan eğlence ve bilgilendirme sistemi, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve metal pedal seti dikkat çekiyor.
Kaputunun altında bir yenilik bulunmayan aracın 4.2 litre hacimli v8 motoru 450 beygir güç, 430 Nm tork sunmaya devam ediyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s olsa da opsiyon olarak sunulan paketle bu sınır 280 km/s'e çekilebiliyor.
27 Ekim 2011 Perşembe
CCG CustomGT
İşte Almanya'dan çıkan ilginç bir süperspor otomobil. Kişiye özel üretilen aracın değişik motor seçenekleri ve oldukça dikkat çekici bir görünümü bulunuyor.
Bazı gövde parçalarını Chevrolet Corvette'ten alan aracın alçak yapısı süperspor otomobil kimliğine uyarken farlar ve kaputun tasarımı Ford GT'yi andırıyor. Eski İtalyan otomobillerine benzeyen arka kısmında yüksekliği ayarlanabilen bir spoiler bulunan aracın ortaya yerleştirilen motoru şeffaf arka kapağın ardında görülebiliyor.
4.356 mm uzunluğa, ve sadece 1.016 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.565 mm olarak açıklanırken yapısında kullanılan karbon fiber ve fiberglas gibi malzemeler sayesinde toplam ağırlık 1.400 kg'ın biraz üzerinde.
İç mekanı oldukça sade bir tasarıma sahip olan CustomGT'de analog devir saatinin yanında dijital gösterge tablosu, alt kısmı düzleştirilmiş sportif direksiyon simidi, yüksek yan destekli koltuklar, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve süet-deri karışımı koltuk ve kokpit döşemeleri sunuluyor.
GM raflarından alınan motorları 6 litre hacimli bir v8 ile başlayan otomobil bu versiyonunda 450 beygir güç, 560 Nm tork üretebilirken 7 litre hacimli ünite 550 beygir güç, 605 Nm tork üretebiliyor. LPG ile çalışabilen bir versiyonu da bulunacak olan otomobilin turbo beslemeye sahip 7 litre hacimli motoruysa 740 beygir gücünde.
En güçsüz versiyonu 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşan aracın maksimum sürati 320 km/s'i bulurken 550 beygirlik model 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabiliyor. 6 litre hacimli motorla donatılan aracın 200 km/s sürati görmesi içinse 9.9 saniye yeterli oluyor.
Audi S4
Alman üretici Audi, makyajladığı A4'ün ardından modelin sportif versiyonu S4'ü de tanıttı. Hikaye aynı: Görünümde küçük makyaj, kaput altında aynı motor.
Hafifçe makyajlanan motor kaputu, daha köşeli bir tasarıma sahip farları, sade görünümlü tampon tasarımı ve altıgen şekilli ön panjuruyla S6 modelini andıran otomobilin arka kısmında yeniden şekillendirilmiş stoplar dikkat çekiyor.
Yeni gövde renkleriyle birlikte donanımı da zenginleştirilen S4'ün iç mekanında yüksek yan desteklere sahip sportif koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve yeni bir eğlence sistemi bulunuyor.
Kaputunun altı aynı kalan otomobilin kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 motoru 333 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabilen dört tekerlekten çekişli aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 8 litre/100 km.
Five Axis Lexus CT 200h
Lexus markasının kompakt hatchback pazarındaki ilk denemesi olan CT 200h, 2011 SEMA Show'da sahne alacak Lexus modelleri arasında yerini alıyor. Etkileyici bir görünüme kavuşan hibrit otomobilin güç çıkışındaysa bir değişiklik bulunmuyor.
Yenilenen ön tamponu çok daha alçak bir tasarıma sahip olan aracın ön kısmında ek hava girişleri bulunurken özel gövde rengi kendisini 19 inç çaplı jantlarda da gösteriyor. Gövdesi genişletilirken arka kapı kolları gizlenen CT 200h yeni yan eteklere sahip
Arkaya geçildiğinde de köşeli tasarıma sahip yeni bir tampon dikkat çekerken bu tamponun kenarlarına yerleştirilmiş dörtgen egzoz çıkışları ve alt kısımda bulunan büyük difüzör sportif görünüme katkıda bulunuyor.
Süspansiyon ve fren sistemi yenilenen aracın iç mekanında deri ve süet döşeme, piyano siyahına boyanmış kaplamalar, süet tavan kaplaması ve orta konsola yerleştirilen büyük LCD ekran farklılık yaratıyor.
Audi A4
BMW'nin 3 Serisi'ni yenilemesinin hemen ardından bir diğer Alman üretici Audi, aynı segmentte yer alan modeli A4'ü makyajladı. Teknik anlamda büyük yenilikler sunmayan makyajlı modelin özellikle ön görünümü değişmiş.
Ön panjuru yeni nesil Audi modellerinde olduğu gibi altıgen bir şekil alan otomobilin tamponu da yeniden şekillendirilirken farların tasarımı da A6 modellerini andırıyor. Yeni jant seçeneklerine kavuşan otomobilin arka tampon alt kısmı da hafifçe makyajlanırken stopların içerisinde yer alan LED aydınlatma grubunun da oluşturduğu şekil yeni.
İç mekanında yeni bir direksiyon simidi, ön konsolda daha çok metal kaplama ve yeni deri döşeme renkleri dikkat çekerken yeni eğlence sistemi ve ısıtma-soğutmaya sahip ön koltukların düğmeleri de yenilenmiş.
S-Line donanım paketiyle birlikte otomobilin süspansiyon sistemi alçaltılıp sertleştirilirken 18 inç çaplı jantlar standart donanıma eklenmiş. Direksiyon simidi, gösterge tablosu, vites kolu ve koltuklarda S-Line logoları sunulurken 19 inç çaplı jantlar opsiyon olarak alınabiliyor.
Dört silindirli turbo Diesel motorları 120, 136, 143, 163 ve 177 beygir güç sunan aracın 3 litre hacimli TDI motoruysa 204 ve 245 beygir güç seviyelerine sahip. 1.8 litre hacimli benzinli motoru 120 ve 170 beygir güç seviyelerinde sunulurken 2 litre hacimli TFSI ünite 211 beygir güç üretiyor. Fiyatı 35.425 Euro seviyesinden başlayacak olan bu modelin üzerindeyse 3 litre hacimli, aşırı beslemeli v6 motoru 272 beygir güç üretebilen üniteye sahip araç bulunmakta. Verilen güç seviyelerinde değişiklik olmayan motorların tüketim değerleriyse ortalama %11 düşüş kaydedilmiş.
6 ierli vitesli manuel ve 7 ileri vitesli otomatik şanzıman seçenekleriyle alınabilecek olan A4'te eskiden olduğu gibi önden çekiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi Quattro sunuluyor.
VIP Lexus IS350 C
Üreticiler SEMA 2011'de tanıtacakları modifiye edilmiş modellerini yavaş yavaş tanıtmaya başladı. Las Vegas'ta düzenlenen fuarda bu yıl da Japon ve Amerikan otomobillerinin ağırlığı hissedilecek gibi dururken ilk güçlendirme çalışmaları Lexus ile Japonya'dan geldi.
Dışarıdan bakıldığında özel renkli gövde filminin haricinde karbon fiber motor kaputu, yan etekler, arka difüzör ve bagaj üstü spoiler dikkat çekerken 19 inç çaplı jantlar ve far kaşları dış görünüş değişikliklerini tamamlıyor.
İç mekanında F-Sport paspaslar, vites topuzu ve özel deri döşeme dikkat çekerken bu alanda kullanılan aydınlatmada tamamen LED teknolojisi kullanılmış.
Süspansiyon ve egzoz sistemi modifiye edilen otomobilde ön kule gergisi de kullanılırken 3.5 litre hacimli v6 motoruna uygulanan kompresör besleme sayesinde 386 beygir güç, 506 Nm tork elde elde edilebilmiş.
Nissan 370Z NISMO RC
Nissan'ın motorsporları departmanı NISMO, 370Z'nin pistler için hazırladığı versiyonunu tanıttı. Pist yarışlarında zorunlu kılınan bütün aksesuarların donanımına eklendiği aracın ağırlığı da azaltılmış.
Genel tasarımı itibariyle standart 370Z modellerinden farklı olmayan yarış aracının ön tamponu daha aerodinamik bir şekil ve büyük bir splitter sunarken genişleyen çamurluklar yan eteklerle uyumlu bir görünüm sunuyor. Hafifletilmiş 18 inç çaplı jantlar ve arka kısmında bulunan büyük spoiler ile tanınması kolay olan aracın arka tampon tasarımı da yenilenmiş.
İç mekanında Sparco marka yarış direksiyon simidi, orta konsol için karbon fiber kaplamalar, takla kafesi, yangın söndürücü, metal pedal seti, Recaro marka yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlı emniyet kemeri dikkat çekerken boş ağırlık 1.343 kg'a indirilmiş.
Şanzıman, motor yağı ve diferansiyel soğutucularına sahip olan otomobilin 3.7 litre hacimli v6 motoru 355 beygir güç, 375 Nm tork üretebiliyor.
26 Ekim 2011 Çarşamba
Lexus GS350 F-Sport
Yeni nesil modelleri yaz aylarında tanıtılan Lexus GS serisinin GS350 F-Sport modeli de su yüzüne çıktı. İsminden de anlaşılacağı gibi daha sportif bir görünüme sahip olan aracın performans verileriyse motor hacmi göz önüne alındığında çok etkileyici değil.
Oldukça iddialı bir tasarıma sahip ön tampon ve panjurunda petek desenli ızgaralar kullanılan araçya yeni yan etekler ve füme renkli 19 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Bagaj kapağı üzerine küçük bir spoiler eklenen aracın arka tampon altına bir difüzör ve egzoz sisteminin şık görünümlü çift çıkışı yerleştirilmiş.
İç mekanı da sportif görünümlü olan GS350 F-Sport'un şık direksiyon simidi deri kaplanırken kırmızı renkli deri döşemeler bu pakete özel bir donanım olarak dikkat çekiyor. Vites konsolunda piyano siyahı kaplamalar bulunan aracın ön konsol ve kapı içlerinde fırçalanmış alüminyum kullanılırken pedal seti de aynı malzemeden üretilmiş.
Süsüpansiyon sistemi daha sportif ayarlı olan F-Sport paketinde daha büyük ön fren diskleri ve sürtünme oranı artırılmış fren balataları kullanılmakta.
3.5 litre hacimli v6 motoru 306 beygir güç, 375 Nm tork üretebilen otomobil standart olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor. 0'dan 96 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen araç arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabilmekte.
25 Ekim 2011 Salı
Mazda Takeri
Japon üretici Mazda, şık bir sedan konseptiyle dikkatleri üzerine çekmeye hazırlanıyor. Geleceğin Mazda 6'sını müjdeleyen otomobil markanın ileride sahip olacağı tasarım dilini de yansıtmakta.
Otomobilin akıcı hatlarında yuvarlak çizgiler ve köşeli geçişleri bir arada kullanan mazda büyük ön panjur ve küçük farlarla dikkat çekici bir görünüm sunuyor. İnce yapılı ayna ve kapı kolları tipik kosept unsurları olarak görülebilirken yüksek bagaj, LED stoplar ve cam tavan günümüz otomobillerinde görmeye alıştığımız donanımlar arasında bulunuyor.
İç mekanına geçildiğinde bir kosept olduğu daha iyi anlaşılan Takeri'nin direksiyon simidi güncel Mazda modellerinden alınmış gibi dursa da şık gösterge paneli, deri kaplı ön konsol, dokunmatik bir ekrandan oluşan orta konsol ve kontrollerin büyük bölümünün toplandığı vites konsolu sportif etkiler yaratıyor.
Dört adet tekli koltuğa sahip olan koseptin bu koltukları yüksek yan destekleriyle dikkat çekerken kapı içlerinde görülen tasarım dış mekanla uyum içerisinde.
Teknik verileri henüz açıklanmayan aracın en çok dikkat çekmesi beklenen motor seçeneğiyse son vergi zamlarının ardından ülkemizde görülmesi imkansızlaşan 2.2 litre hacimli turbo Diesel ünite. Yeni bir fren enerjisi geri kazanım sistemiyle donatılan aracın bu motoru 175 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor.
24 Ekim 2011 Pazartesi
Çevreci Yakıt LPG
Dünyada kontrol edilemeyen nüfus artışı, göçler ve sanayileşmeden dolayı çevre sorunları her geçen gün artıyor. Bu bağlamda, dünyanın geleceği hakkında büyük endişeler yaşanıyor. Yaşanılabilir bir dünya için, gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak için büyük kuruluşlar üzerlerine düşen görevleri yerine getirmeye çalışıyor. Ancak, birey olarak bizlerin de yapmamız gerekenler, uymamız gerekenler var.
AB üyesi ülkeler çevre için önemli çalışmalara imza atıyorlar. Sadece devlet bazında değil, halk olarak insanlar da sorumluluklarının gereklerini yerine getiriyorlar.
Türkiye’de bizlerin çevreye katkı sağlaması adına yapabileceklerinin başında yer alanlardan biri de çevreci yakıtlar ve enerji kaynakları kullanmak. İşte bu noktada LPG’nin önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. LPG’nin kullanım alanları oldukça fazla olmakla birlikte, LPG ülkemizde en çok otogaz olarak tüketilmektedir. Dünyadaki en büyük ikinci otogaz pazarı olan Türkiye’de otogazın asıl kullanım amacı ekonomikliği. Dünyada ise, gelişmiş ülkeler otogazı çevreciliğinden dolayı tercih ediyor. Karbon salınım oranları diğer yakıtlara göre çok daha düşük olan LPG ve dolayısıyla otogazın ozon tabakasına olumsuz etkileri bulunduğu bilinen sera gazı etkisini azaltıyor.
Ülkemizdeki trafikteki araçların yüzde 35’lik bölümünü otogaz kullanan araçlar oluşturuyor. Neredeyse her 3 araçtan 1’i LPG li. Bu oran bizi otogaz kullanımında dünyanın önde gelen ülkelerinden birisi yapıyor. Daha ekonomik ve daha çevreci özelliklerinden ötürü araçlarda LPG kullanımı, başta AB olmak üzere dünya genelindeki çoğu ülkede, uygulanan çeşitli indirim ve teşviklerle özendirilmektedir. Ülkemizde ise LPG’ye ve otogaza böyle bir ayrıcalık uygulanmamaktadır. Buna rağmen LPG’nin otogaz olarak tüketimi Avrupa’da en yüksek bizim ülkemizdedir.
Türkiye’de LPG’nin araçlarda otogaz olarak kullanım oranının artması ile birlikte her yıl yaklaşık olarak 1 milyon ton daha az karbonmonoksit salınımı gerçekleşmektedir. Bu da LPG’nin önemini ve çevreciliğini bizlere rakamsal olarak daha net ifade etmektedir. Dünyada LPG kullanımı ile her ne kadar sebepleri farklı olsa da Türkiye’nin otogaz sektöründe gösterdiği başarı bütün dünyaca takdir edilmektedir.