11 Eylül 2010 Cumartesi
Peugeot
Fransız üretici Peugeot, 508 modelinin ilk etapta piyasaya sürülecek motor seçeneklerinin ardından Euro5 egzoz emisyon normlarına uyumlu motor ailesini tanıttı.
Bu motorların görev yaptığı Peugeot modelleri, araçların kullandığı şanzımanlar ve CO2 emisyon miktarı şu şekilde:
207 Hatchback modelleri için:
1.6 HDI (Turbo Diesel), 112 beygir güç, 6 ileri vitesli manuel şanzıman, 117 gram/ km CO2
1.6 HDI (Turbo Diesel), 92 beygir güç, 5 ileri vitesli manuel şanzıman, 110 gram/ km CO2
1.6 THP (Turbo Benzinli), 156 beygir güç, 6 ileri vitesli manuel şanzıman, 165 gram/ km CO2
1.4 VTI (Benzinli), 95 beygir güç, 5 ileri vitesli manuel şanzıman, 137 gram/ km CO2
308 Hatchback modelleri için:
1.6 HDI (Turbo Diesel), 112 beygir güç, 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman, 114 gram/ km CO2
1.6 HDI (Turbo Diesel), 92 beygir güç, 5 ileri vitesli manuel şanzıman, 115 gram/ km CO2
1.6 THP (Turbo Benzinli), 156 beygir güç, 6 ileri vitesli manuel şanzıman, 153 gram/ km CO2
1.6 THP (Turbo Benzinli), 156 beygir güç, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, 171 gram/ km CO2
1.4 VTI (Benzinli), 98 beygir güç, 5 ileri vitesli manuel şanzıman, 144 gram/ km CO2
3008 ve 5008 modellerinde kullanılacak olan motorlarsa:
2.0 HDI (Turbo Diesel), 163 beygir güç, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, 173 gram/ km CO2 (3008)
1.6 THP (Turbo Benzinli), 156 beygir güç, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, 178 gram/ km CO2 (3008)
Ülkemizde popüler olacak 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor, 112 beygir gücün yanında, eski motorun ürettiğinden %12.5 oranında daha fazla tork sunabiliyor. Normal durumlarda 270 Nm seviyesinde olan tork değeri overboost fonksiyonu sayesinde 285 Nm'ye çıkıyor.
Peugeot 508
İç ve dış mekan fotoğrafları ilk olarak Temmuz ayında basına dağıtılan Peugeot 508'in ilk etapta sahip olacağı motor seçenekleri de açıklandı. Benzinli motor seçenekleri sadece 1.6 litre hacimli ünitelerle sınırlıyken turbo Diesel seçenekler arasında da eskiden olduğu gibi bir v6 bulunmuyor.
Aracın sahip olduğu motor seçenekleri ve bu ünitelerin sedan versiyonun kaputu altında ulaştığı performans değerleriyse şöyle:
Benzinli:
1.6 VTI. 120 beygir güç, 160 Nm tork. 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 11.5 saniye. Maksimum sürat: 203 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.2 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 144 gram/ km.
1.6 THP. 156 beygir güç, 240 Nm tork. 6 ileri vitesli manuel şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 8.6 saniye. Maksimum sürat: 218 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.5 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 149 gram/ km.
1.6 THP. 156 beygir güç, 240 Nm tork. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 9.2 saniye. Maksimum sürat: 217 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 7.1 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 164 gram/ km.
Turbo Diesel:
1.6 HDI. 112 beygir güç, 240-254 Nm tork. 5 ileri vitesli manuel şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 11.3 saniye. Maksimum sürat: 188 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.8 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 124 gram/ km.
1.6 e-Hdi. 112 beygir güç, 270-285 Nm tork. 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 11.9 saniye. Maksimum sürat: 194 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.2 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 109 gram/ km.
2.0 HDI. 140 beygir güç, 320-340 Nm tork. 6 ileri vitesli manuel şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 9.8 saniye. Maksimum sürat: 210 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.8 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 125 gram/ km.
2.0 HDI. 163 beygir güç, 340 Nm tork. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 9.2 saniye. Maksimum sürat: 223 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 5.7 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 149 gram/ km.
2.2 HDI. 204 beygir güç, 450 Nm tork. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 8.2 saniye. Maksimum sürat: 232 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 5.7 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 150 gram/ km.
2011 yılı içerisinde, 3008 HYbrid4 modelinde kullanılan turbo Diesel-elektrik hibrit ünitenin de 508'in motor kaputu altında yer bulması bekleniyor.
Bu verilerin yanında 508 ailesinin bagaj hacmi de belli oldu. Sedan modeller standart halde 515 litre bagaj hacmi sunarken station wagon versiyonda bu hacim 560 litreyi buluyor. Lastik tamir kitiyle birlikte sunulan bu hacim tam boy stepne ile 42 litre küçülüyor.
G-POWER X5 M TYPHOON
BMW modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanınan G-POWER, X5 M temelli çalışması TYPHOON'u daha da güçlendirdi.
Tamamı yeniden tasarlanmış, dev hava girişlerine sahip ön tamponu, aşağıya doğru genişleyen yan etekler, genişletilen çamurluklar, büyütülmüş arka spoiler, yan eteklerin alt kısmında LED aydınlatmalar, yeniden tasarlanmış ve alt kısmına difüzör yerleştirilmiş arka tampon, merkezi çift egzoz çıkışı ve 23 inç çaplı jantlar gibi özellikleri korunan araç en az eski model kadar sportif görünüyor.
İç mekanda ışıklandırmalı kapı eşikleri, yenilenmiş sportif direksiyon simidi, özel pedal takımı, baklava desenli dikişlere sahip yarış koltukları ve paspasların yanında deri ve Alcantara döşemeler ve karbon fiber kaplamalar dikkat çekiyor.
Süspansiyon sisteminin 30 mm alçaltılması yanında fren sistemi de modifiye edilen aracın motoru da artık çok daha kuvvetli.
Aracın çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimi v8 motoru 725 beygir güç, 890 Nm tork üretebiliyor. Bu torka dayanabilmesi için şanzımanı güçlendirilen X5 M TYPHOON, 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 300 km/s'in üzerinde.
Araçların aerodinamik paketleri için 12.185 Euro isteyen G-POWER jantları, Michelin marka lastikleriyle birlikte takım halinde 8.866 Euro'ya satıyor. Egzoz sistemi için 3.021 Euro ücret talep edilirken motor modifikasyonu için istenen miktar 18.000 Euro.
10 Eylül 2010 Cuma
RENM Ferrari F430 Revolver
Artık üretilmiyor olsa da modifikasyon firmalarının geliştirme listesinde kendisine yer bulan Ferrari modeli F430'un güçlendirme çalışmalarına soyunan firmalardan birisi de RENM Performance oldu.
Sportif süspansiyon sistemi sayesinde yere 30 mm daha yakın olan otomobilin yenilenen egzoz sistemi uzaktan kumanda ile kontrol edilerek istenildiğinde daha yüksek ses verebilecek hale getirilebiliyor.
4.3 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışmalar sırasında egzoz sistemiyle birlikte elektronik kontrol ünitesinin yazılımını da yenileyen RENM, karbon fiberden üretilen hava emiş kanalları da kullanarak motorun 520 beygir güç, 495 Nm tork üretebilmesini sağlamış.
Görsel modifikasyonu tamamlamak için karbon fiberden üretilen jantlar sunan firma bu parçaları 19 ile 22 inç arasında değişen çaplarda sunabiliyor.
AC Schnitzer BMW 5 Serisi
5 Serisi GT modellerinin ardından sedan 5 serisi için de gövde kitleri sunmaya başlayan Alman firma AC Schnitzer, bu araç için bir de performans kiti hazırlamış.
Görünümü oldukça değiştirilen aracın makyajlanan ön tampon alt kısmına bir de splitter eklenirken yan eteklerin de arka kısımlarına ekler yerleştirilmiş. Arka tamponunun alt kısmına da küçük bir etek yerleştirilen araç bu kısımda bir de difüzör sunuyor. Biri bagaj kapağında diğeriyse arka camın üzerinde olmak üzere iki adet spoiler ile donatılan araç için sunulan jantlar 19 ve 20 inç çaplı.
İç mekana geçildiğinde özel paspas ve pedal takımı dikkatleri çekerken ön konsol, kapı içleri ve direksiyon simidi üzerinde kullanılan alüminyum ve karbon fiber kaplamalar standart modellerden farklılık yaratıyor.
Modifiye edilen süspansiyon sistemi sayesinde yere 25 mm daha yakın olan aracın güçlendirilmiş fren sisteminde önde 8 pistonlu kaliperler görev yapıyor.
İstenildiğinde yeni egzoz sistemleri ve motor kapaklarıyla donatılabilen aracın modifiye edilen ilk motoruysa 530d modelinde kullanılan turbo Diesel ünite. Üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda bu motor 286 beygir güç, 620 Nm tork üretebilir hale gelmiş.
Hennessey APV VelociRaptor 575
Ford'un, geçtiğimiz hafta F-150 SVT Raptor modelinin dört kapılı versiyonlarını tanıtmasının hemen ardından A.B.D. merkezli firma Hennessey Performance, bu aracı temel alan modifikasyon çalışmasını tanıttı. Daha önec VelociRaptor 500, 600 ve 800 modellerini tanıtmış olan firma bu sefer aracın performansıyla birlikte görünümünü de farklılaştırmış.
Kasasının üzeri kapatılan araç APV (Armored Performance Vehicle - Zırhlı Performans Aracı) takısının hakkını verir bir şekilde zırhlandırılmış. Süspansiyon ve frenleri artan ağırlık nedeniyle modifiye edilen aracın 6.2 litre hacimli v8 motoru bir kompresör yardımıyla 575 beygir güç üretebilir duruma getirilmiş.
Aracı 6, 7 veya 8 kişilik olarak sunabilen Hennessey, donanıma uydu televizyon, yüksek hızlı internet, eğlence ve ofis sistemlerini de ekleyebiliyor.
MEC Mercedes-Benz C63 AMG
Son aylarda modifikasyon firmalarının gözdelerinden birisi konumuna gelen Mercedes C63 AMG için performans kiti hazırlayan firmalar arasına MEC Design da katıldı.
Dış görünüşü hafif bir şekilde modifiye edilen aracı hazırlarken MEC Design'ın favori malzemesi kesinlikle karbon fiber olmuş. Ön tamponun altında bulunan splitter, aynı parçanın yanlarında bulunan hava çıkışları, arka tampon altında bulunan difüzör ve bagaj kapağı üzerindeki küçük spoiler bu malzemeden üretilmiş. Süspansiyon ve fren sistemi modifiye edilen aracın jantlarının çapı da 20 inçe çıkarılmış.
İç mekanda da dışarıda olduğu gibi bolca karbon fiber kullanıldığı görülüyor. Orta konsol ve kapı içleri haricinde aracın sportif direksiyon simidi, gösterge çerçevesi, koltuk zeminlerinin kapı tarafında kalan kısımları ve şaft tünelinin üst kısmı bu malzemeyle kaplanırken Alcantara döşeme ve özel paspas takımı donanıma eklenmiş.
Motor kaputunun altında da ciddi bir güç artışı elde eden firma 6.2 litre hacimli v8 motorun gücünü 600 beygire, torkunuysa 700 Nm'ye ulaştırmış. Bu güç artışı, yeniden programlanan motor kontrol ünitesi, yenilenen egzoz sistemi ve sportif hava filtreleri sayesinde gerçekleşmiş.
Dacia Duster Van
Dacia'nın dikkat çekici SUV modeli Duster, yeni motorları ve modifiye edilmiş versiyonunun ardından ticari bir modele de kavuştu. Şimdilik sadece Avusturya pazarında satılacak olan aracın ticariye dönüştürülen ilk modeli 1.6 litre hacimli benzinli motoru kullanıyor.
Arka koltukların sökülmesi sonrasında 1.636 litrelik dev bir kargo alanına sahip olan aracın arka kısmı sert plastikle kaplanarak yük taşınmasında kolaylık sağlanmış. Beninli motorla donatılan Duster Van yaklaşık 25.000 TL'ye alıcı beklerken bu dönüşümü gerçekleştiren Avusturya merkezli firma Fiskales, 1.5 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış modellerin de yakında piyasada olacaklarını duyurdu.
Lada Granta
Rus üretici Lada, Renault'nun, sahip olduğu Dacia markasıyla ulaşılabilir otomobiller üretip satışlarını katlamasından etkilenmiş olacak ki bu sınıfa kendisi de bir araç sunmaya hazırlanıyor.
Granta adıyla satılacak olan küçük sedan Rusya'da Lada 2190 ismiyle ve yaklaşık 11.000 TL seviyesinde bir fiyat etiketiyle satılacak.
İleride hibrit sisteme sahip bir versiyonunun da üretilmesi beklenen aracın bu modelinin yaklaşık 15.000 TL fiyattan pazara sunulması bekleniyor.
Toyota iQ 130G
2010 Paris otomobil fuarında Avrupa'da satılacak makyajlı modelleri sergilenecek olan minik iQ'nun Japonya'da satılan versiyonlarında makyaj biraz daha belirgin olacak.
130G isimli özel bir versiyonun da tanıtımına önayak olan makyaj sonrasında aracın ön tamponu çok daha sportif bir görünüme kavuşurken ön panjur ve egzoz çıkışı da yenilenmiş. İç mekan için de yenilikler hazırlayan Toyota, farklı renk kombinasyonları ve orta konsol kaplamaları sunarak kalite hissini artırmak istemiş.
Sadece 1.33 litre hacimli benzinli motorla satılacak olan bu özel model Japonya pazarında 95 beygir güç üretebiliyor. Standart olarak manuel şanzımanla sunulan aracın opsiyonel donanımında sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) da bulunuyor.
Arden Jaguar XKR 75
İngiliz otomobillerinin modifikasyonu üzerinde uzmanlaşmış Alman firması Arden, Haziran ayında tanıtılan ve sınırlı sayıda üretileceği açıklanan Jaguar XKR 75 için bir modifikasyon kiti hazırladı.
Gövdeye eklenen ve standart şeritlerin ortasına yerleştirilen geniş bir şeride sahip olan otomobil 21 inç çaplı jantlara ve LED gündüz farlarına sahip.
Daha iyi bir yol tutuşu elde etmek için süspansiyon sistemi de alçaltılan aracın kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoru 580 beygir güç, 720 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilmiş. Bu sayede 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 305 km/s olarak açıklandı.
9 Eylül 2010 Perşembe
Hyundai BlueOn
Hyundai'nin geçtiğimiz sene tanıttığı elektrikli otomobili i10 Electric'in son hali BlueOn ismiyle geri döndü. İlk modelden daha güçlü olan otomobil aynı zamanda i10'un yeni yüzüne de sahip.
Hyundai'nin son zamanlardaki tasarım anlayışını yansıtan köşeli ön panjur ve farlarla donatılmış olan otomobil 3.585 mm uzunluğa, 1.595 mm genişliğe ve 1.540 mm yüksekliğe sahip. 16.4 kWh kapasiteli lityum iyon polimer pilleri 140 km menzil sunabilen aracın elektrik motoru 81 beygir güç, 210 Nm tork üretebiliyor.
Düşük süratlerde yaya güvenliği için suni ses üretebilen otomobilin maksimum sürati 130 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate hızlanma 13.1 saniyede gerçekleşiyor.
4.2 inç büyüklüğünde bir ekrandan bütün verileri gözlemlenebilen otomobilin pilleri 220 Voltluk bir prizden 6 saatte şarj olurken 380 Voltluk endüstriyel prizlerde %80 dolum yaklaşık 25 dakikada gerçekleşiyor. Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan otomobilin su pompası ve hidrolik direksiyonu da elektrik motorundan tahrik alıyor.
Lancia Musa ve Ypsilon Diva Collection
Lancia, Musa ve Ypsilon modellerinin İtalyan pazarına özel Diva Collection adlı versiyonlarını tanıttı.
EBD, klima ve CD çaları standart donanımında sunan araçlarda Diva Collection logoları ve krom kaplama paketi standart olarak sunuluyor.
Musa'nın bu özel versiyonu hemen hemen bütün motor seçenekleriyle sunulacak. 1.4 litre hacimli motorun 75 ve 95 beygir güç üretebilen benzinli ve 77 beygir güç üretebilen LPG'li versiyonları bulunurken 1.25 litre hacimli turbo Diesel motor 95 beygir gücündeki versiyonuyla sunuluyor.
Ypsilon'un motor seçeneklerine baktığımızda LPG ile çalışan ünitenin aynen korunduğunu, 1.25 litre hacimli turbo Diesel üniteninse 75 beygir güç ürettiğini görüyoruz. Bu araç için sunulan son motor seçeneğiyse 60 beygir gücündeki 1.2 litre hacimli benzinli makine.
Musa Diva Collection'ın başalngıç fiyatı 15.600 Euro olarak belirlenirken Ypsilon Diva Collection 12.400 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla alıcı bulacak.
HS Audi S5 Cabriolet
Audi'nin şık cabriolet modeli S5 Cabriolet'yi modifiye eden firmalar listesine Alman HS Motorsport da katıldı. Aracın tasarımında bir değişiklik yapmayan firma hem motor hem de yol tutuş performansını artırmaya yönelik çalışmalar yapmış.
Dış görünüşte standart S5 Cabriolet modelleriyle arasındaki tek fark olarak 21 inç çaplı jantları gösterilebilecek olan aracın süspansiyon sistemi yenilenirken Brembo markası taşıyan fren sisteminde önde 380 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.
3 litre hacimli v6 TFSI motorunun elektronik kontrol ünitesi modifiye edilirken yeni bir egzoz sistemiyle donatılan otomobil 375 beygir güç, 525 Nm tork üretebilmekte. Bu motorun otomobile kazandırdığı maksimum süratse 290 km/s olarak açıklandı.
SAAB 9-3
İsveç merkezli üretici SAAB, 9-5'in hemen ardından 9-3 modelinin de yeni motor seçeneklerini tanıttı. Ağırlığı turbo Diesel motorlara verilmiş olan geliştirme çalışmaları sırasında otomobil hafif şekilde makyajlanmış.
9-5'in görünümüne uygun şekilde makyajlanan arka kısımla birlikte artık burada yeni bir ambleme sahip olan otomobilin geri kalanında büyük değişiklikler yapılmamış. Yeni jant seçenekleri donanıma eklenirken yakıt tüketiminin azaltılabilmesi için birçok önlem alınmış. Bu önlemlerin başında aracın alt kısmına yerleştirilen rüzgar deflektörleri gelirken yuvarlanma direnci düşük lastikler, yenilenmiş şanzıman oranları, akıllı alternatör, manuel şanzımanlı modellerde "vitesi yükselt" uyarısı ve daha az enerji harcayan hidrolik direksiyon pompası geri kalan gelişmeleri oluşturuyor.
Yeni motor ve çekiş sistemi kombinasyonlarının başında turbo beslemeli 2 litre hacimli motora sahip olan ve E85 ile çalışabilen BioPower isimli modelin dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış olması bulunuyor. 163 beygir güç üretebilen bu motor standart kurşunsuz benzinle de çalışabiliyor.
SAAB mühendislerinin 18 aylık çalışmaları sonunda tüketim değerleri ortalama %12 oranında aşağıya çekilen turbo Diesel motorlu modellerin tamamında çift seviyeli turbo besleme (TTID) kullanılıyor. Bu sayede 120 ve 150 beygir güç üretebilen TID motorların yerini 130 ve 160 beygir gücündeki TTID kardeşleri alırken 180 beygirlik en üst modelde bir değişiklik bulunmuyor.
Manuel şanzıman ve sedan gövde ile ortalama yakıt tüketimi ve CO2 salınım değerleri 4.5 litre/100 km ve 119 gram/km olarak gerçekleşen motorların Station Wagon (SportCombi) kasa tipinde ulaşabildikleri değerler sırasıyla 4.6 litre/100 km ve 122 gram/km. Sadece 160 ve 180 beygir güç üretebilen modellere sahip olan Cabriolet ise 5.1 litre/100 km ve 134 gram/km ile bu araçları izliyor.
9-5'in görünümüne uygun şekilde makyajlanan arka kısımla birlikte artık burada yeni bir ambleme sahip olan otomobilin geri kalanında büyük değişiklikler yapılmamış. Yeni jant seçenekleri donanıma eklenirken yakıt tüketiminin azaltılabilmesi için birçok önlem alınmış. Bu önlemlerin başında aracın alt kısmına yerleştirilen rüzgar deflektörleri gelirken yuvarlanma direnci düşük lastikler, yenilenmiş şanzıman oranları, akıllı alternatör, manuel şanzımanlı modellerde "vitesi yükselt" uyarısı ve daha az enerji harcayan hidrolik direksiyon pompası geri kalan gelişmeleri oluşturuyor.
Yeni motor ve çekiş sistemi kombinasyonlarının başında turbo beslemeli 2 litre hacimli motora sahip olan ve E85 ile çalışabilen BioPower isimli modelin dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış olması bulunuyor. 163 beygir güç üretebilen bu motor standart kurşunsuz benzinle de çalışabiliyor.
SAAB mühendislerinin 18 aylık çalışmaları sonunda tüketim değerleri ortalama %12 oranında aşağıya çekilen turbo Diesel motorlu modellerin tamamında çift seviyeli turbo besleme (TTID) kullanılıyor. Bu sayede 120 ve 150 beygir güç üretebilen TID motorların yerini 130 ve 160 beygir gücündeki TTID kardeşleri alırken 180 beygirlik en üst modelde bir değişiklik bulunmuyor.
Manuel şanzıman ve sedan gövde ile ortalama yakıt tüketimi ve CO2 salınım değerleri 4.5 litre/100 km ve 119 gram/km olarak gerçekleşen motorların Station Wagon (SportCombi) kasa tipinde ulaşabildikleri değerler sırasıyla 4.6 litre/100 km ve 122 gram/km. Sadece 160 ve 180 beygir güç üretebilen modellere sahip olan Cabriolet ise 5.1 litre/100 km ve 134 gram/km ile bu araçları izliyor.
Hartge BMW X1
Alman modifikasyon firması Hartge, BMW'nin küçük SUV modeli X1 için geliştirdiği modifikasyon kitlerini piyasaya sürmeye başladı.
Araç için ilk olarak yeni bir egzoz sistemi ve yeni jantlar tanıtan üretici daha sonra yüksekliği 30 mm azaltan yeni süspansiyon sistemini sunmaya başladı. İç mekanda da alüminyum pedal takımı ve özel paspaslar gibi donanımlar sunan Hartge 2 litre hacimli turbo Diesel motor için iki modifikasyon kiti sunuyor.
X1 sDrive18d modeli için geliştirilen kitle motorun gücü 179 beygire, torksa 350 Nm'ye ulaşırken performans değerleri xDrive20d seviyesine ulaşmış. Maksimum sürati 217 km/s olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 8.5 saniye.
X1 xDrive20d için geliştirilen kitle güç 209 beygire ulaşırken maksimum sürat 234 km/s'i buluyor. Bu motorla birlikte aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması da sadece 7.2 saniye sürüyor.
Caterham Seven Monaco
İngiliz üretici Caterham, Lambretta versiyonunun ardından efsanevi aracı Seven'ın bir özel üretim versiyonunu daha tanıttı.
Lambretta kadar şatafatlı bir görünüme sahip olmayan bu araç, parlatılmış alüminyumdan üretilmiş gövdesi, Monaco bayrağının renklerine sahip şeritleri ve siyah renkli burun kısmından tanınabiliyor.
İç mekanda da devam eden bu renk tonlarına ek olarak sportif koltuklar sunan Caterham, siyah deriyle kapladığı bu koltuklarda kırmızı dikiş iplikleri kullanış.
Lambretta ile aynı motoru kullanan otomobilde görev yapan Ford çıkışlı 1.6 litre hacimli motor 125 beygir güç üretebiliyor. Yaklaşık 500 kg ağırlığa sahip olan otomobilin İngiltere satış fiyatı 20.995 Sterlin seviyesinden başlasa da ilk 20 sipariş için 1.000 Sterlin indirim sunuluyor.
Wimmer RS C63 AMG Dunlop Performance
İşte Wimmer RS'in Dunlop ile birlikte hazırladığı ve bu yıl koşulan Tuner's Grand Prix'de ikinciliği alan otomobili. Mercedes C63 AMG temelli bu otomobilin görünümü olmasa da mekaniğinde ufak tefek değişiklikler yapılmış.
Üzerinde bulunan sayısız grafik dışında bu kısımda standart modellerden tek farklılığı alçaltılmış süspansiyon sistemi nedeniyle yere daha yakın durması olan araçta 19 inç çaplı jantlar kullanılmış.
Hava emiş kanalları, elektronik kontrol ünitesi, hava filtreleri ve egzoz manifoldu yenilenmiş olan otomobilin 6.2 litre hacimli v8 motoru 540 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 308 km/s'e yükselmiş.
MR Cardesign Black Scorpion
Alman modifikasyon firması MR Cardesign, BMW'nin şık coupé modeli 335i için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıttı.
Görsel olarak standart modelden büyük bir farklılığı olmayan aracın 20 inç çaplı jantları, seçilen lastik takımına göre 2.548 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla sunulurken alçaltılan süspansiyon sisteminin fiyatı 929 Euro'dan başlıyor. Üretici, 1.000 Euro karşılığında aracı BMW M3'ün orijinal kaputuyla donatabiliyor.
Bu kaputun alınmasıysa hiç de kötü bir fikir değil zira aracın motor performansı M3'ünki kadar yüksek. Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru, yeni elektronik kontrol ünitesi (849 Euro), çok daha büyük bir intercooler (899 Euro) ve yeni egzoz sisteminin (850 Euro) ardından 406 beygir güç, 530 Nm tork üretebilir hale geliyor.
M3'ün 4 litre hacimli v8 motorunun 420 beygir güç ve 400 Nm tork üretebildiği düşünüldüğünde performans paketinin değeri daha da iyi anlaşılabiliyor.
Ariel Atom V8
Bir yıldan uzun zamandır piyasaya çıkması beklenen en güçlü Ariel modeli Atom V8'in son teknik verileri, beklendiğine pişman olunmayacak bir otomobille karşı karşıya olduğumuzu gösteriyor.
Görünüm olarak standart Atom modelinden çok farklı olmayan V8'in ön ve arkasında bulunan büyük kanatlar aracın en büyük tasarım farklılığı olarak dikkat çekiyor.
Amerikan Hartley tarafından üretilecek olan 3 litre hacimli v8 motoru aslında iki adet Suzuki marka motosiklet motorunun birleşmesinden oluşan aracın standart halinde 475 beygir güç üretebilmesi planlanırken yarış versiyonunun 500 beygir güç üretmesi planlanıyor.
Süspansiyon sistemi modifiye edilen otomobilde 6 ileri vitesli sıralı şanzıman kullanılırken düşük ağırlığı sayesinde 0'dan 100 km/s'e hızlanmasının 2.5 saniye civarında tamamlanması bekleniyor. 0'dan 160 km/s sürate yaklaşık 5.5 saniyede ulaşması planlanan aracın maksimum süratinin 320 km/s'i bulması bekleniyor.
Sadece 25 örneğinin üretileceği söylenen aracın fiyatıysa 150.000 Sterlin (Yaklaşık 365.000 TL) seviyesinden başlayacak.
SAAB 9-5
SAAB'ın büyük sedan modeli 9-5 yeni motor seçeneklerine kavuştu.
Tanıtılan ilk ünite, geleceği geçen seneden duyurulan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motor oldu. 180 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen motor, aracı 0'dan 100 km/s sürate 9.5 saniyede ulaştırabiliyor. Ortalama yakıt tüketimi 7.8 litre/100 km olan aracın CO2 salınım değeriyse 179 gram/ km olarak açıklandı.
İkinci motor seçeneği bir turbo Diesel olan aracın 2 litre hacimli TTID ünitesi 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilmekte. 9-5'i 0'dan 100 km/s sürate 9 saniyenin altında ulaştırabilen bu motorun ortalama yakıt tüketimiyse 6 litre/100 km. Sadece önden çekiş sistemiyle alınabilen 1.6 litre hacimli motorun aksine 2 litre hacimli TTID ünite dört tekerlekten çekiş sistemiyle de sipariş edilebilecek.
Daha önceden sunulan 2 litre hacimli benzinli motorun temellerini kullanan BioPower ise 220 beygir güç ve 350 Nm tork üretebilmesinin yanında yakıt olarak E85'i kullanabiliyor. Bu motor da Diesel kardeşinde olduğu gibi iki veya dört tekerlekten çekiş sistemleriyle birlikte alınabiliyor.
8 Eylül 2010 Çarşamba
Chevrolet Aveo
Detroit'te RS konsepti, Cenevre'deyse sedan modeli sergilenen küçük Chevrolet modeli Aveo'nun 5 kapılı hatchback versiyonunun seri üretim hali 2010 Paris otomobil fuarında katılımcılarla buluşacak.
Konsept modelin sert çizgilerini koruyan aracın arka kapı kolları camın arkasına gizlenirken genel hatlarda keskin çizgiler dikkat çekiyor. İç mekanında gövde renginde konsol, mavi ambiyans ışıkları ve genel olarak daha kaliteli malzemeler kullanılan aracın donanımına Bluetooth bağlantısıyla birlikte USB ve Aux girişleri de eklenmiş.
Toplam 6 güç eçeneği sunacak olan yeni Aveo'da kullanılan 1.2 litre hacimli benzinli motorun 70 ve 86 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunurken 1.4 ve 1.6 litre hacimli motorlar sırasıyla 100 ve 115 beygir gücündeler. Opel ve Fiat modellerinden de tanıdığımız 1.25 litre hacimli turbo Diesel motoru da seçenekler arasına ekleyen Chevrolet, bu motorun 75 ve 95 beygir güç üretebilen versiyonlarını satacak.
Motor seçeneğine göre 5 veya 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan Aveo'nun donanımına ilk defa 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman da eklenecek.
Peugeot iOn
Peugeot'nun geçtiğimiz sene tanıttığı ve Mitsubishi i-MIEV ile Citroën C-Zero'nun ikiz kardeşi olan iOn'un seri üretim versiyonlarının teknik verileri açıklandı.
3.47 metre boya, 1.47 metre genişliğe ve 1.60 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin tasarımında, konsept modelinden farklı bir özellik bulunmuyor. İç mekanı da dışı gibi oldukça sade görünen araçta dijital göstergelerle birlikte orta konsola dik bir şekilde yerleştirilmiş kumanda düğmeleri görev yapıyor.
100 beygir güç, 180 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla 150 km menzile sahip olan otomobilin 230 kg ağırlığa sahip olan pilleri 16 kWh kapasiteli. 220 Volt prizden 6 saatte şarj edilebilen araç, 380 Volt-3 fazlı prizden şarj edilmesi halinde %50 doluluğa 15, %80 doluluğaysa 30 dakikada ulaşabiliyor.
Standart donanımında merkezi kilit, dört elektrikli cam, sis farları, 6 hava yastığı, ESP, alüminyum alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, Bluetooth bağlantısı ve USB portu bulunan aracın Avrupa pazarında başlangıç fiyatı 29.940 Euro seviyesinde.
MANSORY Maserati GranTurismo S
Maserati'nin şık coupé modeli GranTurismo'nun MANSORY tarafından modifiye edilmiş versiyonu 2010 Paris otomobil fuarında sergilenecek.
Çift renkli dış mekanında bulunan yeni ön panjur, yan etekler, ayna muhafazaları, ön tampon altı splitter, bagaj üstü spoiler ve difüzörün tamamı karbon fiberden üretilen otomobilde 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Süsüpansiyon sistemi 30 mm alçaltılan aracın ön tamponuna LED teknolojili gündüz farları da eklenmiş.
İç mekanda baklava desenli deriyle kaplı koltuklar, deri ve Alcantara kaplanmış ön konsol, tavan ve kapı içleri, özel paspaslar, karbon fiber kaplamalar, üst kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve alüminyum padal takımı sunulan aracın birçok yerinde MANSORY amblemleri bulunuyor.
Kaputu altında da küçük bir modifikasyon çalışması yapılan aracın 4.7 litre hacimli v8 motoru 470 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor.
Opel GTC Paris
Opel, yeni Astra modelinin üç kapılı versiyonu GTC'nin konseptini 2010 Paris otomobil fuarında sergilemeye hazırlanıyor.
Tasarım konusunda 5 kapılı kardeşinin izinden giden otomobilin far ve stop takımının şekli aynı kalırken iç kısımda optikler yenilenmiş. Daha sportif bir görünüme sahip olan ön tamponun kenarlarına, havada asılı gibi duran LED aydınlatma grubu yerleştirilirken arka çamurluklar genişletilmiş.
21 inç çaplı jantları, yan kısımda dikkatleri çekerken arkada çift çıkışlı egzoz sistemi ve büyütülmüş bagaj üstü spoiler dikkat çekici parçalar arasında. Opel, aracın iç mekan fotoğraflarını henüz paylaşmasa da dışarıdan görülebilen yarış koltukları oldukça iyi yan destek sunacakmış gibi duruyor.
Motor konusunda da detaylı bilgi vermekten kaçınan Opel, aracın 2 litre hacimli motorunun turbo beslemeye sahip olduğunu açıkladı. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan otomobilde FlexRide süspansiyon sistemiyle birlikte limitli kaydırma yapabilen bir diferansiyel de kullanılmış.