13 Temmuz 2024 Cumartesi

Mercedes-AMG GT 63 Pro 4MATIC+


Mercedes, GT ailesini genişleymeye devam ediyor. En güçlü seçenek GT 63 S E Performance'ın ardından kendisini pistlerde daha rahat hissedecek bir versiyon olan GT 63 Pro 4MATIC+ da aileye katıldı. Aracın donanımındaki eklentiler sürekli hızlı kullanımı destekler nitelikte.

Aracın görünümünde fark yaratan noktalar yenilenen aerodinamik paketten ileri geliyor. Tamponda yer alan ek hava girişleri, splitter ve sabit spoilerle birlikte 21 inç çaplı jantların da yeni tasarımları gözlerden kaçmıyor. Yan etekler ve difüzör çıkışında kullanılan karbon fiberse splitter ve spoiler üzerinde olduğu gibi standart donanımda.

İç mekandaysa bir tasarım değişikliği yok. Siyah renkli döşemeler, ince yapılı koltuklar, metal pedal seti, Alcantara kaplı direksiyon simidi standart donanımda. Aynı şeyi, 420 mm çaplı karbon fiber disklere ve 6 pistonlu kaliperlere sahip ön fren sistemi ve yönlendirilebilir arka aks için de söylemek mümkün. Arka koltuklarsa opsiyonel donanımda.

Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 ünitesi 611 beygir güç, 850 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse 317 km/s.

MG HS

MG'nin Goodwood yenilikleri arasında HS ailesinin ikincis nesil modelleri bulunuyor. Markanın büyük sayılabilecek SUV modeli yeni nesliyle beraber daha da büyürken motor seçenekleri arasında şarj edilebilir hibrit sunmayı da bırakmamış.

4.670 mm boya, 1.890 mm ene ve 2.765 mm aks mesafesine sahip olan otomobil Çin'de satılan Roewe RX5 ile benzer hatlara sahip. İnce LED farlar ve büyük ön panjur dikkat çekerken birbirine bağlanan LED stoplar, 19 inç çaplı jantlar ve hemzemin tavan rayları da diğer detaylar arasında sayılabilir.


İç mekanı eskisinden daha modern duran otomobil yine de sadelikten ödün vermemiş. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranı aynı düzleme yerleştirilen aracın orta konsolunda neredeyse hiç düğme bulunmuyor. Vites selektörüyse yerini korumuş. 45 mm uzayan aks mesafesi arka koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunarken bagaj hacmi 507 litre.

Turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli motoru 170 beygir güç, 275 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılabiliyor. Yine 1.5 litre hacimli motor sunan şarj edilebilir hibrit araçsa 142 beygir güce 210 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla destek veriyor. Bu araç 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilirken modelin 24.7 kWh kapasiteli bataryalarıysa 120 km elektrik menzili sunuyor.

Mazda CX-50


Mazda'nın şık SUV modellerinden CX-50 sonunda hibrit seçeneğine kavuştu. Toyota modellerinden alınan sistem büyük bir yenilik sunmasa da markaya özel ayarlara sahip ve modelin daha sportif sürüş gereksinimlerini karşılıyor.

Tasarımında bir yenilik bulunayan otomobilin yeni jant seçenekleri 19 inçe kadar uzanan çaplara sahip. İç mekandaysa tek yenilik, kırmızı renkte de alınabilen deri döşemeler olmuş. Aynı kalan diğer şeyse 2.5 litre hacimli, benzinli motorun atmosferik emiş ve turbo beslemeli seçenekleri.

Yenilikse yine 2.5 litre hacimli motorla donatılan hibrit ünite. Üç elektrik motoruna da sahip olan sistem dört tekerlekten çekişli ve e-CVT şanzımanla desteklenmiş. 222 beygir güç, 221 Nm tork üretebilen otomobil 680 kg'a kadar römork çekebiliyor.

10 Temmuz 2024 Çarşamba

Ford Capri


Ford'un efsane isimlerinden biri daha elektrikli bir otomobille geri döndü. Artık bir Coupé-SUV olan Capri iki motor seçeneğiyle bizlerle. Abartıdan uzak bir gövde tasarımına sahip olan otomobilin temelleri de daha önceden Explorer'da karşımıza çıkmıştı.

Klasik Capri'nin far ve ön panjurunu andıran bir burun tasarımı sunan otomobilin sade tasarımlı ön tamponunda model adı yer alıyor. Çapları 21 inçe kadar çıkan jantlar, siyah renkli ve ince yapılı çamurluk korumaları, kalın tutulan kapı altı korumaları ve yine siyah yan aynalarla birlikte sunulmuş.

Kalın bir C sütunu sunan otomobilde, yatık bagaj kapağı camı ve siyah bir şeritle birbirine bağlanan LED stoplar da arka bölümün öne çıkan detaylar arasında. Bu bölümde küçük yüzgeç anten ve alt kısmı siyah renkte sunulan tampon da gözlerden kaçmıyor. Silecekse donanıma alınmamış. 4.634 mm boya, 1.946 mm ene ve 1.626 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.767 mm.

İç mekanı Explorer'dan ayenn alınan otomobilde dik yerleşimli, büyük dokunmatik ekran, çift renkli konsol, ince yapılı bir dijital gösterge paneli ve B&O ses sisteminin ilginç tasarımlı hoparlörleri dikkat çekiyor. Üst ve alt kısmı düzleştirilmiş, 3 kollu direksiyon simidiyse daha sportif duran bir 3. kola sahip. Ön kol dayanağı altında 17 litre hacimli göz sunan Capri'nin bagaj hacmiyse 572 litre olarak açıklanıyor.

İki motor seçeneği bulunan elektrikli SUV, tek motorlu versiyonları arkadan itişli olarak sunuyor. 286 beygir güç, 545 Nm tork üreten araçta kullanılan bataryalar 77 kWh kapasiteli ve 627 km menzil sunabiliyor. 2.1 tonluk boş ağırlığıyla modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.4 saniye sürüyor. Şarj hızıysa 135 kW.

Çift motorlu seçenekte de 340 beygir güç sunan Capri'nin maksimum tork değeri değişmemiş. Bu aracın batarya kapasitesi 79 kWh olsa da sunulan menzil 600 km'nin altında. 0'dan 100 km/s sürate 5.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse diğer modelde olduğu gibi 180 km/s'te sınırlı. Aracın ağırlığıysa 2.2 tonun biraz altında. Bu araçsa 185 kW DC şarja uygun.


Ariel Nomad 2


Ariel Nomad yeni nesline kavuştu. İlk bakışta neredeyse hiçbir değişikliğe sahip değilmiş gibi duran otomobilin gövdesinden motoruna kadar her noktası yenilenmiş. 100'ün üzerinde opsiyonel donanıma sahip olan aracın duruşu da sürüşü gibi kişiselleştirilebiliyor.

Boyu 3.400 mm'ye ulaşan otomobilin aks mesafesi 2.396 mm olarak açıklanırken iz genişliğinde de 50 mm artış yaşanmış. 16 veya 18 inç çaplı jantlarla alınabilen otomobilin yeni gövdesi daha kalın tübüler yapı sayesinde %60 daha yüksek burulma direncine sahip. Fren diskleri de %40 daha geniş yüzey sunarken Depo hacmi de %40 artışla 70 litreye ulaşmış. Bu sayede menzil 900 km'ye yaklaşmış.

Plastik çamurluklar, daha yuvarlak hatlara sahip yan aynalar ve çift çıkışa sahip egzoz sistemi haricinde stepne, LED spotlar ve tavanda hava girişi sunan tanıtım aracında iç mekana geçişin de daha kolay gerçekleştiği görülebiliyor. Ön cam ve silecekler de yine opsiyonel olarak alınabiliyor. Standart olarak Eibach amortisörlere sahip olan otomobil ayarlanabilir Öhlins veya Bilstein ünitelerle de donatılabiliyor.

Tek hareketle sökülebilen direksiyon simidi haricinde her şeyi yenilenmiş gibi görünen iç mekanda hidrolik el freninin kolu, metal pedal seti, tek parça koltuklar, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, yenilenmiş kumanda paneli ve artık renkli hale gelen dijital göstergeler dikkat çekiyor.

Honda'dan aldığı üniteye veda eden Nomad artık Ford raflarından alınan 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli motoru kullanıyor. 309 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel veya sıralı şanzımanla gücü arka aksa iletiyor. 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 3.5 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 216 km/s'te sınırlanmış.