BMW’nin C
segmentinde yer alan hatchback modeli 1 Serisi yeni nesline kavuştu. Aslında
kapsamlı bir makyaj operasyonu gibi duran işlem sonucunda yeni motor
seçeneklerine ve teknolojilere kavuşan otomobilde diğer BMW modellerine de sıçrayacak değişiklikler de var.
Son zamanlarda
makyajlanan kuzenleri gibi sadeleşen gündüz aydınlatmalı LED farlara kavuşan
otomobilin panjuru genişlemiş olsa da tampona doğru aşırı bir büyüme olmamış.
Güvenlik sistemlerinin tam ortaya yerleştirilen alıcı ve vericileriyse panjuru
M paketli seçeneklerde tek parça haline getirmiş. Diğer BMW’lerde olduğu gibi
tamponların tasarımları, donanım paketine göre değişiyor ve M Sport paketli
araçlarda daha köşeli hatlarla parlak siyah detaylar kullanılıyor.
Çapları 19 inçe
kadar uzanan jant seçeneklerine sahip olan 1 Serisi’nin en güçlü versiyonu olan
M135’te artık dört egzoz çıkışı görev yapıyor. Kısa süre önce isimlendirmede
yeniliğe gideceğini açıklayan BMW, benzinli motora sahip araçlarında “İ”
harfini artık kullanmayacak. Bu kuralın uygulandığı ilk otomobil 1 Serisi oldu.
Ayrıca seri adını öne çıkartmak için bagaj kapağında yer alan 1, diğer
rakamlardan daha büyük yazılıyor.
Eskisinden 42 mm
uzun ve 25 mm yüksek olan otomobilin çok büyüdüğü söylenemez. Aks mesafesinin
de aynı kalması araçta ciddi oranda büyüme bekleyenleri üzebilir. Yaşam
alanında deri haricinde geri dönüştürülmüş plastikten üretilen koltuk
kaplamalarına da yer vermeye başlayan BMW, kokpit tasarımında 5 Serisi’nden
esinlenmiş. Özellikle çok ince tutulan havalandırma çıkışlarının kumandaları ve
ilginç tasarıma sahip ambiyans aydınlatmaları bu modeli hatırlatıyor.
Orta konsolunda
hiçbir fiziksel düğme sunmayan aracın dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence
ekranı da birbirine bağlanmış. Ön koltuklar arasındaki konsoldaysa artık vites
kolu yerine küçük bir selektör bulunuyor. Bagaj hacmi eskisi gibi 380 litre
olan 1 Serisi’nin arka koltuk sırtlıkları 3 parçalı olarak katlanabiliyor.
Yalnız unutmadan, hafif hibrit yardımcısı olan seçeneklerde bu hacmin 300
litreye gerilediğini belirtelim.
Aracın burulma direncini artıran BMW, süspansiyonda da
ciddi değişiklikler yaptığını belirtiyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemini
M135’te standart donanıma ekleyen Alman üretici ilk etapta dört motor seçeneği
sunacak. 120’de görev yapan hafif hibrit ünite 1.5 litre hacimli, 3 silindirli,
benzinli motora ve 170 beygir güce sahip. 2 litre hacimli Diesel seçeneklerden
ilki 118d. Bu araç 150 beygir güç üretebilirken 48 Volt hibrit yardımcılı
120d’de güç 163 beygire çıkıyor.
M135’in aynı hacimli benzinli motoruysa 300
beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle
donatılan bu araç, diğer kardeşleri gibi 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı
otomatik şanzımanla donatılmış ve 0’dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede
ulaşabiliyor. Veriler etkileyici olsa da önceki nesilde aynı modelin 306 beygir
güç, 450 Nm tork ürettiğini hatırlamak gerekiyor.