18 Kasım 2023 Cumartesi

Toyota Camry


Toyota'nın efsane modellerinden Camry yenilendi. Teknik olarak eski temellere sahip olsa da görünüm olarak yepyeni bir araç olan yeni model sadece hibrit motor seçeneklerine sahip olacak. V6 motorsa tarihe karışmış gibi görünüyor.

Ön bölümde Lexus ve Crown modellerinin izleri görülebilen yeni araçta parantez biçimli LED farlarla dev tampon hava girişi kullanılıyor. Çapları 19 inçe kadar çıkan jantlar donanıma eklenirken yeni gövde renkleri ve siyah tavan da tercih edilebiliyor. Sportif donanımda ince bir spoiler ve stoplar arasında yer alan çubuğun siyah rengi gözlerden kaçmıyor.

İç mekanı çok daha farklı görünen otomobilde dijital göstereg paneli ve çok daha geniş dokunmatik ekran kullanılmış. Direksiyon simidi de yenilenen aracın vites konsolunda yer alan bardaklıklar bile farklı tasarıma kavuşmuş. Yenilenen havalandırma ızgaralarından sağda yer alanı konsola gizlenmiş. Havalandırma kumandaları da daha derli toplu hale gelmiş.

Kaputu altında birçok Toyota modelinde kullanılan hibrit üniteye yer verilen otomobilin 2.5 litre hacimli ünitesi iki veya üç elektrik motoruyla eşleştiriliyor. Önden çekişli seçenekler 228, dört tekerlekten çekişli araçlarsa 235 beygir gücünde. Şanzıman yine e-CVT olsa da aracın tam gaz verildiğinde çıkardığı sesin azaltılması için yeniden programlanmış.

Xiaomi SU7

Çin'de herkesin elektrikli otomobil rüzgarına kapılması teknoloji firmalarını da etkiliyor. Bu üreticilerden olan Xiaomi de ilk elektrikli otomobilini tanıttı. Birçok otomobilin birleşimi gibi duran sedanın dikkat çekici performans sunmasıysa sürpriz değil.

Porsche Taycan ve Hyundai Ioniq 6'nın karışımı gibi duran otomobilin farlarıysa McLaren modellerini hatırlatıyor. 19 ve 20 inç çaplı jantlarla alınabilen modelin yan aynaları cam altlarına sabitlenmiş. LiDar vericisiyse tavana eklenmiş. Hemzemin kapı kolları ve arka tamponda yer alan difüzör çıkışı aerodinamik yapıyı geliştirirken stoplar bagaj kapağında birbirine bağlanıyor. Yüksekliği ayarlanabilen spoiler ve Brembo armalı kaliperler de gözlerden kaçmıyor.

Sade hatların devam ettiği iç mekanda bol deri döşeme ve göbeği Lamborghini modellerini hatırlatan direksiyon simidi dikkat çekiyor. Dev head up display ve daha ince yapılı dijital gösterge paneli haricinde orta konsol ve ön koltukların sırtlıklarına büyük ekranlar kullanılıyor. Bu arada kaput altında bile 105 litre hacimli bir bagaj bulunduğunu belirtelim.

V6 isimli, tek motorlu seçeneği arkadan itişli olan SU7, 299 beygir güç, 400 Nm torkla  0'dan 100 km/s sürate 5.28 saniyede ulaşıyor. 400 Volt mimarisi ve 73.6 kWh batarya kapasitesiyle menzil 650 km'nin üzerine çıkıyor.

Çift motora ve V8 (Max) ismine sahip olan araçsa dört tekerlekten çekişli. 673 beygir güç, 838 Nm tork üretebilen modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.78 saniye sürerken maksimum sürati 265 km/s olarak açıklanıyor. 101 kWh kapasiteli bataryalarsa 800 Volt mimariyle 800 km menzil sunabiliyor. Bu seçenek, hızlı şarjda 220 km menzili sadece 5 dakikada kazanabiliyor.

Renault Twingo


Renault, Twingo'yu yeniliyor. Üstelik bunu, retro tasarım kullanarak yapıyor. İlk nesil örneklerin tasarım detaylarına sadık kalınarak ortaya çıkarılan konsept eskisinden büyük olduğu gibi yeni Twingo modellerinde olduğu gibi 5 kapı sunuyor.

Klasik Twingo'nun gülen yüzünü geri getiren Renault, ilk nesil araçlarda kaput üzerinde yer alan hava girişlerini batarya şarj seviyesi göstergesi olarak kullanmış. Büyük jantlar modeli günümüze taşırken yan aynalar ve ön kapı kolları da eski aracın izinden gitmiş.

Arka kapı kolları C sütunu tarafına gizlenen otomobilin bagaj kapağında yer alan cam çerçevesi kalın ve siyah renkli. LED stopların tasarımı da farları taklit ediyor. Aracın her iki tamponunda da ufak temasların zararsız kapatılabilmesini sağlayabilecek lastik stoperler yer alıyor.

İç mekan detayları henüz paylaşılmamış olan konseptin elektrikli olması dışında performans detayı da paylaşılmadı. Bununla birlikte süper verimli olması için çalışılan Twingo'nun 10 kWh/100 km gibi bir tüketim ortalamasına sahip olması planlanıyor.

Subaru Forester


Subaru'dan ilginç bir hamle geldi. Markanın ünlü modeli Forester, kapsamlı bir makyaj operasyonunun ardından yeni yüzüne kavuştu. teknik olarak az yeniliği bulunan otomobilin gövde tasarımıysa ilk etapta Subaru severler arasında bölünmelere yol açtı.

Çoğunlukla orijinal görünümleriyle dikkat çeken Subaru modellerinin arasında bir taraftan Toyota, Diğer taraftan Ford, hatta Suzuki'ye göndermeler yapan detaylarıyla dikkat çeken otomobile önden bakıldığında iki nesil önceki Ford Explorer ile karıştırmak mümkün. Tamponlar ve kapıların altıyla çamurluklarda sunulan plastik korumaları çok geniş tutulmayan araçta çapları 19 inçe kadar ulaşan jantlar kullanılıyor.

Yeni gövdesinde de cam alanlarının genişliğiyle dikkat çeken otomobilin arkasında şeffaf korumalı stoplar görülebiliyor. Bu stoplar birbirlerine siyah bir şeritle bağlanmış. Küçük spoiler ve gövdeden çok çıkıntı yapmayan siyah renkli tampon da bu bölümde sunulan diğer detaylar.

İç mekanında daha hafif gelişmeler sunan Forester'da aynı direksiyon simidi ve analog gösterge paneli kullanılıyor olsa da çift ekran kendisini tek büyük üniteye bırakmış. Havalandırma kumandaları da artık dokunmatik olarak sunulurken kapı içi döşemeleri de yenilenmiş. EyeSight güvenlik paketi de eskisinden iki kat daha fazla özellik sunuyor.

Kaputu altında aslında bir değişiklik bulunmayan aracın 2.5 litre hacimli, Boxer motoru aynı olsa da ürettiği güç 2 beygir azalarak 183 beygire gerilemiş. Torksa 2 Nm artışla 214 Nm'ye ulaşmış. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) standart olarak sunulurken aracın 0-100 deparının yaklaşık 8 saniyede tamamlandığı belirtildi. Hibrit motorsa önümüzdeki aylarda tanıtılacak.

Lucid Gravity


Lucid model ailesi genişliyor. İlk SUV modelinin seri üretim halini tanıtan üretici, Air'den tanıdığımız tasarım detaylarına sahip. 900 Volt mimarisine sahip olan otomobilin şarj süreleri de bu sayede aşağıya çekilebiliyor.

İnce yapılı LED farları, bir LED şeritle birbirine bağlanan aracın marka ismi de aydınlatmalı. Ön bölümünde de bagaj sunan otomobilde büyük jantlar ve ince yapılı çamurluk korumaları kullanılmış. Camların altına sabitlenen yan aynalar ve hemzemin kapı kolları sayesinde hava sürtünme katsayısı 0.24'e inmiş.

Kalın bir D sütunu ve büyük bir spoiler ile dikkat çeken arka bölümde bagaj kapağı boyunca uzanan ince LED stoplar ve gövdeden çıkıntı yapmayan tampon öne çıkıyor. Bagaj kapağının, aracın çamurluklarına kadar ulaşması da bu bölümü güçlü gösteren bir detay.

İlginç detaylara sahip iç mekanda ön camın tavana kadar uzandığı görülebiliyor. Üç koltuk sırası sunan SUV, ön sırada yer alan ara konsolda göz ve bardaklıklar için şeffaf bir kapak sunmuş. Üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidinin arkasında 34 inç büyüklüğünde bir OLED ekran barındıran aracın orta konsolu da, birkaç fiziksel tuşu bulunan dokunmatik ekrandan oluşuyor.

Sahip olacağı motor ve batarya detayları henüz açıklanmayan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 3.5 saniyede ulaşması planlanıyor. Menzilinin de 700 km üzerinde olması beklenen aracın şarj hızıysa 15 dakikada 320 km'yi bulabilecek.

Karma Kaveya


Karma geri dönüyor. Son zamanlarda hareketleneceğinden söz edilen marka elektrikli bir coupé ile pazara tekrardan dahil olmaya hazırlanıyor. Şık görünümünü yüksek güçle pekiştiren modelin dikkat çekici performans verileri sunması sürpriz olmayacak.

4.768 mm boya, 2.002 mm ene ve 1.255 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.718 mm aks mesafesi sunuyor. Sivri ve uzun bir burun sunan modelde kapaklı farların geri dönmesi güzel bir detay. 19 inç çaplı jantlar ince kollarıyla dikkat çekerken ön çamurluklar şişkin bir yapıya sahip.

Kapıları önünde hava çıkışları bulunan konsptte ince yapılı yan aynalar, seviye ayarlı spoiler, ince yapılı LED stoplar ve arka tampona entegre edilmiş bir difüzör bulunuyor.Cam tavana sahip olan modelin iç mekanıysa resmi olarak tanıtılmadı.

Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan elektrikli otomobilin 1.196 beygir güç, 1.720 Nm tork üretebildiği açıklandı. Yaklaşık 2.4 ton ağırlığa sahip olan konseptin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 3 saniye sürerken maksimum sürat 290 km/s. 120 kWh kapasiteli bataryalarsa yaklaşık 400 km menzil sunuyor.

14 Kasım 2023 Salı

Galaxy E8


Her otomobil için bir marka kuruyormuş gibi görünen Çinli üreticiler bu işe devam ediyor. Geely'nin yeni alt markası Galaxy, BYD Han'ın rakibi olarak konumlandırılan büyük sedan modeli E8'i tanıttı. Otomobilin hem 400 hem de 800 Volt mimarili seçenekleri bulunuyor.

0.199 hava sürtünme katsayısı dikkat çekici olan model 5.010 mm boya, 1.920 mm ene ve 1.465 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesiyse 2.925 mm. Sivri burnunda ince yapılı LED farlar ve bol LED aydınlatmalar dikkat çeken E8'in Kapılarında yer alan karakter izgileri de öne çıkan detaylar arasında.

Camların altına sabitlenen yan aynalar, büyük kısmı kapalı olan jantlar ve hemzemin kapı kollarına sahip olan modelin arkası, yatık bir cam ve Porsche modellerini andıran LED stoplarla öne çıkıyor. Cam tavana sahip otomobilin kapı camları da çerçevesiz.

İç mekana geçildiğinde ilginç biçimli ve iki kollu direksiyon simidi arkasına yerleştirilen 8K ekranla dikkatleri çeken otomobilde ince havalandırma çıkışları, yüksek ara konsol, deri ve Alcantara döşemeler görülebiliyor.

400 Volt mimarisine sahip seçenekleri 272 beygir güç üretebilen E8'in bu versiyonlarında 62 veya 76 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. Büyük kapasiteli ünite, dört tekerlekten çekişli aracın tek seçeneği. Bu modelde öndeki motor 224, arkadakiyse 421 beygir güç üretiyor.

13 Kasım 2023 Pazartesi

Volvo EM90


Volvo'nun ilk lüks MPV modeli tanıtıldı. Aynı zamanda elektrikli bir otomobil olan EM90, Zeekr 009'un teknik ikizi. Şimdilik tek motor seçeneğiyle sunulacak olan model arkadan itişli ve ilk etapta sadece Çin pazarında satılacak.

Köşeli tasarımını 009 ile paylaşan EM90'ın ön bölümüyse çok daha alımlı. Volvo'nun diğer elektrikli modellerinde de kullandığı LED farlar ve aydınlatmalı ön panjurun çok daha sade görünümü, modeli kardeşinden daha çekici kılmış.

5.2 metre üzerindeki boyu, 3.2 metreden uzun aks mesafesi ve 2 metrenin üzerinde olan genişliğiyle büyük bir otomobil olan EM90'ın çift parçalı A sütunu ve C sütununda yer alan çentik de tanıdık. Arka bölümdeyse stopların ortada birleşmek yerine D sütununa doğru yönelmesi tipik bir Volvo imzası.

İç mekanını da büyük ölçüde 009 ile paylaşan modelde Volvo direksiyon simidi ve kristal vites selektörü farklılıkların en büyükleri. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran aynı kalırken 2+2+2 oturma düzeni, çift cam tavan, kayar arka kapılara yerleştirilen dokunmatik kumandalar ve tavanda görülen ambiyans aydınlatmaları premium ortamı pekiştirmiş.

İlk etapta 009'un 544 beygirlik gücünden uzak olacak EM90'ın arkada yer alan 272 beygir gücünde tek elektrik motoruyla satılacak. 0'dan 100 km/s sürate 8.3 saniyede ulaşabilen modelin 116 kWh kapasiteli bataryaları 720 km üzerinde menzil sunabiliyor.