29 Temmuz 2022 Cuma

Ferrari 296 GT3


Ferrari, yeni nesil yarış aracını tanıttı. Dayanıklılık yarışlarına katılmak için üretilen model, İtalyan markanın V6 yarışçılarını da geri getirmiş oluyor. Otomobilin sunduğu özellikler kendisini 488 GT3'ten daha başarılı yapabilecek mi ilerleyen aylarda göreceğiz.

Tasarım anlamında dikkatli bakıldığında hatların 296 GTB'yi andırması sürpriz değil. Bununla birlikte gövdenin her noktasrında yer alan aerodinamik paket detayları, görünümü çok farklı hale getirmiş. Splitter, deflektörler, hava giriş ve çıkışları, difüzör ve dev spoiler gözlerden kaçacak gibi değil.

Kaputun üzeri karbon fiber bir kapakla kapatılan otomobilde tek bijonlu, 18 inç çaplı jantlar kullanılmış. Çift egzoz çıkışı arasına sis farı eklenen modelin fren sistemi de güçlendirilmiş. Önde yer alan karbon seramik diskler 400, arkadakilerse 332 mm çaplı. Bu diskler, önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

Çıplak iç mekanı da büyük bir sürpriz sunmayan araçta dijital gösterge paneli, kumanda paneline sahip, sökülebilir direksiyon simidi, tam boy takla kafesi, koruma filesi, yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri donanımda yer alıyor.

Kaputu altında yer alan çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, V6 motor 600 beygir güç, 710 Nm tork üretebiliyor. Daha aşağıya ve ortaya yerleştirilen motor sayesinde ağırlık merkezi ortaya ilerlerken aracın burulma direnci de %10 artmış.

28 Temmuz 2022 Perşembe

Chevrolet Colorado


Chevrolet'nin orta boy pick up modeli Colorado yeni nesline kavuştu. Daha oturaklı bir görünüme kavuşan aracın kaputu altına turbo beslemeli motor gelirken araziye uygun versiyonlar bu işi daha iyi yapar hale gelmiş.

İnce yapılı LED farlara kavuşan modelin ön panjuru ve tamponu, donanım seviyesine göre farklı şekillere bürünüyor. Alt paketlerde bile ortası çıkıntı yapan kaput, şişkin çamurluklar, LED sis farları ve önde çift çeki demiri bulunuyor.

Arkasında çok dikkat çeken bir yenilik olmayan Colorado'da 1.58 metre uzunluğunda kasa kullanılmış. Aks mesafesi 3.338 mm olarak açıklanan aracın jant çapları 18 ile 20 inç arasında. Bu arada kasa içerisinde kereste sabitleme cepleri, priz ve kapakta kilitli bir göz yer alıyor.

Önceki nesilde de bizlerle olan ZR2 ile arazide iddialı olmak isteyen model bu donanımda 18 inç çaplı jantlar, 33 inç çaplı arazi lastikleri, 76 mm yükseltilmiş süspansiyon sistemi, 272 mm yerden yükseklik, 38.3 derece yaklaşma, 25.1 uzaklaşma, 24.6 askı açısı ve 10 kamera sunuyor. Bu kameralardan bir tanesi aracın altını gösteriyor.

İç mekanı otomobilleri aratmayan Colorado'da dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, şalter görünümlü fiziksel düğmeler ve farklı renklerde tercih edilebilen döşeme ve trim parçaları sunuluyor. Elektrikli sürücü koltuğu, sunroof, kablosuz şarj istasyonu ve deri döşemeyi de donanımda görmek mümkün.

Kaputu altında 2.7 litre hacimli, 4 silindirli, turbo beslemeli bir motor barındıran Colorado, bu üniteyi Silverado ile paylaşıyor. Üç farklı güç seviyesinin en tepesinde 315 beygir güç, 582 Nm tork üretebilen seçenek var. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken pakete göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş donanımda oluyor. Colorado'nun maksimum çekme kapasitesiyse 3.5 ton.

27 Temmuz 2022 Çarşamba

Sono Sion


Almanya merkezli Sono Motors, Sion modelinin seri üretim halini sonunda tanıttı. Daha önce gördüğümüz prototip araca çok benzeyen araç Finlandiya'da üretilecek. Otomobilin ilginç özellikleri arasında güneş panelleri bulunuyor.

Köşeli hatlara sahip bir MPV olan Sion, arkaya doğru daralan ve bagaj kapağında iyice küçülen camlarıyla öne çıkan bir tasarıma sahip. Çok etkileyici görünmeyen tasarım LED aydınlatma grubuyla biraz renklense de büyün gövde panelleri üzerinde yer alan güneş panelleri asıl farklı görünen detay.

İç mekanda da basit çizgilerle dikkat çeken otomobilde dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran bulunuyor. Ön konsolda ayrıca ilginç görünümlü bir trim paneli de yer alıyor. Bu arada prototip araçtan farklılıklardan birisi de 3 kollu direksiyon simidi.

163 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan otomobilin 54 kWh kapasiteli bataryaları 75 kW hızlı şarja uygun. 305 km menzil sunan bataryalar güneş panelleri sayesinde haftada 245 km'ye kadar menzil kazanabiliyor.

MINI Concept Aceman


MINI'nin çehresi değişiyor. İngiliz üretici, yeni tasarım anlayışını konsept SUV moedeli Aceman ile ortaya çıkardı. Elektrikli bir otomobil olan aracın teknik verileri henüz paylaşılmasa da bu konuda BMW ailesinin yardımı alınacağına kesin gözüyle bakılıyor.

Önden bakıldığında bir MINI olduğu anlaşılabilen otomobil çok daha köşeli bir tasarım diline sahip. Bu bölümde bir panjur bulunmasa da hayali panjurun kenarları LED aydınlatmaya sahip. Farlarıyla da köşeli tasarımını öne çıkarabilen otomobilde 20 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Şişkin çamurluklar ve üst bölümleri hemzemin kapı kollarıyla BMW modellerine göz kırpan konsept kontrast renkli tavana ve siyah plastik çamurluk korumalarına sahip. Sade görünümlü arka kısımdaysa çıkıntı yapmayan tampon ve iyice köşelere çekilmiş "Union Jack" desenli LED stoplar görülebiliyor.

4.05 metre boya, 1.99 metre genişliğe ve 1.59 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin iç mekanı da minimal tasarıma sahip. 3 kollu direksiyon simidi arkasında gösterge paneli bulunmazken bu görev, orta konsol üzerinde yer alan dokunmatik ekrana verilmiş. Cam tavan ve sabit kafalıklı ön koltuklar haricinde canlı renklerin dikkat çektiği iç mekanda neredeyse her malzeme sürdürülebilir özellikli.

25 Temmuz 2022 Pazartesi

Audi Q6


Audi modellerine bir yenisi eklendi. Sadece Çin pazarında satılacak olan Q6, büyük boyutları ve ilginç tasarımıyla öne çıkıyor. Üstelik son zamanların modasından uzaklaşarak kaputu altında benzinli motorlara yer veriyor.

Son zamanlarda A.B.D. merkezli üreticilerin benim sedikleri bir ön görünümü bünyesinde kullanan Q6'da aşağıya alınmış büyük ön panjur, panjur üzerinde birleşen LED farlar, 21 inç çaplı jantlar, siyah renkli tavan, şişkin çamurluklar, spoiler, sportif duran bir arka tampon ve bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar kullanılmış.

İç mekanda bizleri sade bir modernlik karşılıyor. 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, abartılı boyutlara sahip olmayan bilgi-eğlence ekranı ve altında yer alan dokunmatik kumanda paneli gibi detaylar, çift renkli döşemeler ve farklı yerlere eklenmiş ambiyans ışıklarıyla birlikte sunuluyor.

5.099 mm boya, 2.014 mm ene ve 1.784 mm yüksekliğe sahip olan aracın 2.980 mm'lik aks mesafesi, temellerini paylaştığı Volkswagen Atlas'ınkiyle aynı. 6 veya 7 koltuklu olarak alınabilen aracın donanımında açılabilir panoramik cam tavan ve 14 hoparlörlü, Bang & Olufsen ses sistemi bulunuyor. Bagaj hacmiyse neredeyse 2.400 litreye kadar büyütülebiliyor.

Kaputu altında 2 ve 2.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorlar bulunan Q6'da otomatik şanzıman, dört tekerlekten çekiş sistemi ve havalı süspansiyon sistemi standart olarak sunulacak. Ünitelerin güçleri 265 ve 300, torklarıysa 400 ve 500 Nm. Güçlü versiyon 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabiliyor.