5 Şubat 2022 Cumartesi

Hyundai Casper Van


Hyundai'nin ticari araçlarına bir yenisi eklendi. İsminde yer alan "Van" beklentileri yükseltiyor olsa da otomobil, 2021 yılında tanıtılan Casper'dan başkası değil. Minik hatchback, yapılan değişiklikler sonrasında büyük bir bagaja kavuşmuş.

Temel detayları aynı kalan otomobilin ön bölümünde daha sade görünen tampon kullanılmış. 15 inç çaplı sac jantlar, tavan rayı iptali ve standart anten de Aracın diğer farklılıkları. İç mekandaysa iptal edilen arka koltuklar separatörle birlikte bütün camların önüne eklenen destekler farklılık yaratıyor. Arka kapılar ve camları korunmuş.

Kaputu altında 1 litre hacimli, 3 silindirli, atmosferik emişli, benzinli motor bulunan otomobil 76 beygir güç üretebiliyor. Otomatik şanzımansa 4 ileri vitesli.

4 Şubat 2022 Cuma

Aston Martin DBX 707


Aston Martin en hızlı olmayı seviyor. Otomobilleri genelde İtalyan markaların gerisinde kalmış olsa da İngiliz markanın sportif SUV modeli DBX, sonunda karşılaştırmalı performans anlamında bu üreticilerin sunduğu seçeneklerin önüne geçti.

Kardeşlerinden farklı görünen modelde daha büyük ön panjur, büyüyen hava girişleri ve splitter, siyah renkli yan aynalar ve tavan rayları, arka kapı altında daha büyük bir deflektör, 21 veya 22 inç çaplı jantlar, daha büyük spoiler, dörtlü egzoz çıkışı ve dev difüzör kullanılıyor.

Tahmin edileceği gibi aracın havalı süspansiyon ve direksiyon sistemlerini daha sert ayarlara kavuşturan Aston Martin, standart olarak karbon seramik disklere sahip olacağını açıkladığı fren sisteminde de 420 ve 390 mm çaplı diskler kullanmış.

İç mekanda ana hatlar değişmemiş olsa da standart olarak sunulan döşeme ve trim parçalarının daha koyu renkli oldukları görülebiliyor. Ara konsola sürüş yardımcılarını kumanda edebilmek için düğmeler ekleyen Aston Martin ön koltukları da daha yüksek yan desteğe sahip olanlarla değiştirmiş.

Kaputu altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8'i koruyan DBX, yapılan modifikasyon işlemleri sonrasında 707 beygir güç, 900 Nm tork üretebilir hale gelmiş. 9 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sisteminin standart olarak sunulduğu otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 310 km/s'e ulaşıyor.

1 Şubat 2022 Salı

Škoda Enyaq Coupé iV


SUV çılgınlığı bitmek bilmiyor. Škoda'nın perdesini kaldırdığı yeni modeli, son zamanların popüler gövde seçeneği Coupé SUV'yi yine her geçen gün daha bol gördüğümüz elektrik motorlarıyla birleştiriyor. Üstelik otomobilin bir de RS versiyonu bulunuyor.

Daha sportif görünümlü seçeneğin ön bölümü kardeşinin aynısı, Köşeli hatlar ve ışıklandırmalı panjuru bir kenara bırakıp yana geçildiğinde çapları 21 inçe kadar ulaşan jantlar, iptal edilen tavan rayları, daha yuvarlak hatlı bir tavan ve yatık bagaj kapağı görülebiliyor. Bagaj kapağında kullanılan cam da kardeşininkinden çok daha büyük.

İç mekan tasarımında kardeşinden farklı olmayan otomobilin RS armalı versiyonlarında sabit kafalıklı ve yüksek yan destekli ön koltuklar, farklı desenlerde deri ve Alcantara döşemelerle trim parçaları görülebiliyor. Bagaj hacmiyse 570 litre olarak açıklanıyor.

Giriş versiyonu arkadan itişli olan Enyaq Coupé iV, 204 beygir gücünde ve 82 kWh kapasiteli bataryaları 545 km menzil sunuyor. Çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli ilk versiyon 265, RS armalı ikincisiyse 300 beygir güç üretebiliyor. Bu aracın 0-100 km/s deparı 6.5 saniye sürüyor. Maksimum süratse 180 km/s'te sınırlı.