Son dönemde birçok modelinin yeni nesil örneklerini tanıtan
Land Rover şimdi de ailenin en lüksü
Range Rover’ın üzerindeki sır perdesini
kaldırdı. Kaput altında bazı güzel yenilikler sunan aracın tasarımıysa tanıdık.
Daha da sadeleşmiş bir görünümle karşımıza çıkan büyük SUV
heybetinden bir şey kaybetmemiş. LED farlar ve ön panjuruyla bir Range Rover
olduğunu belli eden otomobilin farklı versiyonlarında farklı tampon tasarımları
ve çapları 23 inçe kadar çıkan jantlar kullanılmış.
Elektrikli olarak yükselen kapı kollarını bu modele de
ekleyen Land Rover asıl yenilikleri arkada sunuyor. İlginç bir tasarıma sahip
LED stoplar özellikle geceleri, aracı tanımayı kolaylaştıracak kadar farklı
görünüyor. Çift anten de ilginç bir detay olarak sayılabilir. Bütün sütunlarla
birlikte yan aynaların da siyah renkte alınabilmesi, modeli daha zarif
göstermiş.
2.997 mm’lik aks mesafesiyle 5.052 mm’lik boya sahip olan
Range Rover’ın uzun aks mesafeli seçenekleri bu değerlere 20 cm eklemiş. Yerden
yükseklikse 295 mm. 34.7 derece yaklaşma, 27.7 derece askı ve 29 derece
uzaklaşma açıları sunabilen otomobilin su geçiş yüksekliği de 900 mm.
Çok kaliteli duran iç mekanda dijital gösterge paneli ve bir
tableti andıran dokunmatik ekran kullanılan Range Rover ailesinde havalandırma
kumandalarının ekrana alınmadığını görebiliyoruz. Metal ve ahşap trim parçalarıyla
deri döşemeler iç mekanın lüks havasını pekiştirirken üç koltuk sırası, uzun
aks mesafeli seçeneklerin kullanışlılığını artırıyor. Kullanışlılık demişken
yine çift parçalı olarak açılan bagaj kapağının ardında 7 koltuklu araçlarda
312, 5 koltuklu kullanımdaysa 725 litre bagaj hacmi sunulmakta. İki kişilik
kullanımdaysa hacim 2600 litrenin üzerine çıkıyor. Yolcuların müzik zevkini de düşünen Range Rover’larda
kullanılan Meridian ses sistemleri 15 hoparlör ve 400 Watt çıkış gücünden 35
hoparlör ve 1600 Watt çıkış gücüne kadar uzanan seçeneklere sahip.
Gelelim kaput altına. 3 litre hacimli turbo dizel motorun
250, 300 ve 350 beygir üretebilen versiyonlarını sunan Range Rover, bütün
ünitelerde hafif hibrit sistem kullanmış. Motorlardan alınan torksa 600, 650 ve
700 Nm. Hafif hibrit sistemi aynı hacimli benzinli ünitelerde de kullanan araç
bu motorlardan 360 ve 400 beygir güç, 500 ve 550 Nm tork alabilmiş. 4.4 litre
hacimli V8 motorsa çift turbo beslemesiyle 530 beygir güç, 750 Nm tork
üretebiliyor ve büyük gövdeyi 4.6 saniyede 100 km/s sürate çıkarabiliyor.
Yine 6 silindirli, benzinli motorları kullanan iki şarj
edilebilir hibrit seçenek de sunan araç bu ikiliden 440 ve 510 beygir güç, 620
ve 700 Nm tork alabilmiş. 31.8 Kwh’lik kullanılabilir kapasite sunan piller 100
km’ye kadar menzil sunabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve birçok
moda sahip dört tekerlekten çekiş sistemi bütün Range Rover’larda standart
olarak sunuluyor.