29 Ekim 2021 Cuma

Mazzanti Evantra Pura


2012 yılından beri kendisinden haber almadığımız Mazzanti geri döndü. Sınırlı üretim modeli Evantra'yı fabrikasından çıkarmaya devam eden İtalyan üretici, bu modelin tasarımında bir yenilik sunmasa da kaput altında güncelleme var.

Dış görünümünde bir yenilik sunmayan otomobilin arkadan menteşeli kapılarını açıp iç mekanına geçildiğinde farklılıklar göze çarpıyor. Göbeğinde dijital ekran bulunan direksiyon simidinin arkasında küçük bir dijital gösterge paneli yer alırken orta konsolun tamamı dikey bir dokunmatik ekrandan oluşuyor. Vites kolu, yerini selektröre bırakırken el freninin tasarımı da yeni.

90 kg hafifleyen otomobilin ağırlığı 1.290 kg'a inmiş. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantların arkasında görev yapan fren sisteminde 380 ve 360 mm çaplı diskler görev yapıyor. Kaliperlerse önde 6, arkadaysa 4 pistonlu.

Asıl farklılığı kaput atlında yer alan otomobilin Corvette'te de kullanılan 7 litre hacimli V8 motoru yerini, yine Corvette'in kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli V8 ünitesine bırakmış. 760 beygir güç, 910 Nm tork üretebilen ünite gücünü arka aksa 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla aktarıyor. Maksimum sürati 360 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.9 saniye sürüyor.

Toyota bZ4X


Toyota'dan güzel haberler gelmeye devam ediyor. C-HR'dan beri seri üretim modellerinin görünümlerini konsept hallerine çok benzeten Japon üretici bir kere daha aynı işi yaptı ve Nisan ayında konseptini sergilediği bZ4X'in seri üretim seçeneğini tanıttı.

Köşeli görünümü ve sivri burun yapısını koruyan otomobilde ince uzun LED farlar da bulunuyor. Tavan, yan aynalar ve tamponların alt kısımlarıyla birlikte çamurluklar da konseptte olduğu gibi siyaha boyanmış. Çift renkli jantlar ve arkaya doğru iki çıkıntı yapan spoiler, arkayı boydan boya geçen LED stoplar ve küçük difüzörle birleşince hoş bir duruş elde edilmiş.

4.690 mm boyuyla RAV4'ten uzun olan yeni SUV, 1.860 mm genişliğe ve 1.650 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesiyse 2.850 mm olarak açıklandı.

İç mekanını da konsept haliyle paylaşan araçta büyük dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli haricinde üst kısmı bulunmayan direksiyon simidi de opsiyonel olarak alınabilecek. Ara konsolu çift katlı olan otomobilin arka bölümünde düz bir zemin ve açılabilir cam tavanla karşılaşılıyor.

Tek motorlu önden ve çift motorlu dört tekerlekten çekişli olarak sunulacak bZ4X ailesinin düşük güçlü seçeneği 204, yüksek güçlüsüyse 218 beygir beygir gücünde. Araçların 0-100 deparları sırasıyla 8.4 ve 7.7 saniyede tamamlanıyor. 71.4 kWh kapasiteli bataryalarla menziller 500 ve 460 km olarak açıklanıyor. Şarj hızıysa AC'de 6.6 kW, DC'de ise 150 kW.

Rolls-Royce Ghost Black Badge


Her modeli özel üretim olan bir marka için Rolls-Royce'un bolca özel versiyon tanıttığı söylenebilir. İşte son yıllarda İngiliz markanın biraz daha dinamik araçlarına verdiği Black Badge isminin Ghost gövdesinde hayat bulmuş şekli.

İstenilen renkte veya renklerde alınabiliyor olsa da markanın bu araca özel olarak sunduğu siyah gövde rengiyle daha oturaklı olan otomobilin bu özelliği; "Seri üretim otomobiller arasında en koyu siyah" olarak belirtilmiş. Boyanın toplam ağırlığının 45 kg olduğunu da belirtelim. Karbon fiberden üretilen 21 inç çaplı jantlar da bu araca özel.

İç mekanı diğer bütün Rolls-Royce modelleri gibi kişiselleştirilebilen otomobilde standart olarak daha bol siyah döşeme ve karbon fiber trim parçaları sunuluyor. Bu versiyonun iç mekanında sunulan en büyük değişiklikse vites kolu üzerinde yer alan "Low" butonu. Ayrıca daha sportif sürüş için havalı süspansiyon körükleri de büyütülmüş ve virajlarda yana yatma eğilimi azaltılmış.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 6.75 litre hacimli V12 motoru barındırmaya devam eden aracın gücü 600 beygire, torkuysa 900 Nm'ye yükselmiş. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi korunmuş. 0'dan 100 km/s'e 4.7 saniyede ulaşabilen büyük sedan, Low butonuna basıldığında daha derinden bir egzoz sesi çıkarırken vites değiştirme süreleri de yarıya iniyor.

28 Ekim 2021 Perşembe

Mercedes-AMG SL


Son zamanlarda yaşanan yeni model atağının ardından Mercedes ürün gamının en yaşlı aracı konumuna gelen SL sonunda yeni nesline kavuştu. Markanın ünlü modeli artık AMG armasıyla ve birkaç ilginç özellikle alınabilecek.

4.705 mm boyuyla eskisinden 74 mm daha uzun olan otomobilin aks mesafesi de 115 mm uzamayla 2.700 mm'ye ulaşmış. Bu arada SL'in AMG-GT Roadster modelinin de yerine geçtiğini belirtelim. Önden bakıldığında Panamericana panjur ve CLS'yi andıran LED farlarıyla agresif duran otomobilde sportif hava girişleriyle dikkat çeken bir ön tampon kullanılmış.

Çapları 21 inçe kadar büyüyebilen jantlar, hemzemin kapı kolları ve cam altlarına sabitlenen yan aynalar da dinamik görünümü pekiştirmiş. Ön çamurluklarda yer alan bölümler ve arka tamponda görülen hava çıkışlarıysa sahte. Şık yan etekler, küçük difüzör, uzayabilen splitter ve yükseklik ayarlı spoiler, aracın aerodinamik paketini oluşturuyor.

İlk etapta bütün örnekleri, kare biçimli, dört egzoz çıkışıyla sunulacak olan otomobil kumaş tavana dönüş de yapmış. Eskisinden 21 kg daha hafif olan yeni tavan 50 km/s sürate kadar açılıp kapatılabiliyor. Üstelik bu işlem sadece 15 saniye sürüyor.

İç mekana geçildiğinde arkada da iki koltuk bulunduğu görülen otomobil uzun süre sonra tekrar 2+2 düzeninde alınabilecek. Türbin görünümlü havalandırma çıkışları, Burmester ses sisteminin metal hoparlör kapaklarıyla uyum içerisinde görünürken dokunmatik kumandalara sahip direksiyon simidi ve karbon fiber trim parçaları donanımda yer alıyor.

Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranı da donanıma katan Mercedes, bu ikilinin güneşten etkilenmemesi ve sürücü tarafından görülebilmesi için önlemler almış. Gösterge panelinin yanlarına korumalar ekleyen Alman üretici dokunmatik ekranı da 32 dereceye kadar hareket edebilir hale getirmiş.

Gelelim kaput altına. İlk etapta sadece çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 ünitelerle alınabilecek SL ailesinde bu motor 476 ve 585 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip. AMG 55 ve 63 olarak anılan ikilinin maksimum tork değerleriyse sırasıyla 700 ve 800 Nm. 0-100 km/s deparları 3.9 ve 3.6 saniye olarak açıklanırken maksimum süratler 295 ve 315 km/s. Araçlarda 9 ileri vitesli MCT şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

26 Ekim 2021 Salı

Range Rover



Son dönemde birçok modelinin yeni nesil örneklerini tanıtan Land Rover şimdi de ailenin en lüksü Range Rover’ın üzerindeki sır perdesini kaldırdı. Kaput altında bazı güzel yenilikler sunan aracın tasarımıysa tanıdık.

Daha da sadeleşmiş bir görünümle karşımıza çıkan büyük SUV heybetinden bir şey kaybetmemiş. LED farlar ve ön panjuruyla bir Range Rover olduğunu belli eden otomobilin farklı versiyonlarında farklı tampon tasarımları ve çapları 23 inçe kadar çıkan jantlar kullanılmış.

Elektrikli olarak yükselen kapı kollarını bu modele de ekleyen Land Rover asıl yenilikleri arkada sunuyor. İlginç bir tasarıma sahip LED stoplar özellikle geceleri, aracı tanımayı kolaylaştıracak kadar farklı görünüyor. Çift anten de ilginç bir detay olarak sayılabilir. Bütün sütunlarla birlikte yan aynaların da siyah renkte alınabilmesi, modeli daha zarif göstermiş.

2.997 mm’lik aks mesafesiyle 5.052 mm’lik boya sahip olan Range Rover’ın uzun aks mesafeli seçenekleri bu değerlere 20 cm eklemiş. Yerden yükseklikse 295 mm. 34.7 derece yaklaşma, 27.7 derece askı ve 29 derece uzaklaşma açıları sunabilen otomobilin su geçiş yüksekliği de 900 mm.

Çok kaliteli duran iç mekanda dijital gösterge paneli ve bir tableti andıran dokunmatik ekran kullanılan Range Rover ailesinde havalandırma kumandalarının ekrana alınmadığını görebiliyoruz. Metal ve ahşap trim parçalarıyla deri döşemeler iç mekanın lüks havasını pekiştirirken üç koltuk sırası, uzun aks mesafeli seçeneklerin kullanışlılığını artırıyor. Kullanışlılık demişken yine çift parçalı olarak açılan bagaj kapağının ardında 7 koltuklu araçlarda 312, 5 koltuklu kullanımdaysa 725 litre bagaj hacmi sunulmakta. İki kişilik kullanımdaysa hacim 2600 litrenin üzerine çıkıyor. Yolcuların müzik zevkini de düşünen Range Rover’larda kullanılan Meridian ses sistemleri 15 hoparlör ve 400 Watt çıkış gücünden 35 hoparlör ve 1600 Watt çıkış gücüne kadar uzanan seçeneklere sahip. 

Gelelim kaput altına. 3 litre hacimli turbo dizel motorun 250, 300 ve 350 beygir üretebilen versiyonlarını sunan Range Rover, bütün ünitelerde hafif hibrit sistem kullanmış. Motorlardan alınan torksa 600, 650 ve 700 Nm. Hafif hibrit sistemi aynı hacimli benzinli ünitelerde de kullanan araç bu motorlardan 360 ve 400 beygir güç, 500 ve 550 Nm tork alabilmiş. 4.4 litre hacimli V8 motorsa çift turbo beslemesiyle 530 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor ve büyük gövdeyi 4.6 saniyede 100 km/s sürate çıkarabiliyor.

Yine 6 silindirli, benzinli motorları kullanan iki şarj edilebilir hibrit seçenek de sunan araç bu ikiliden 440 ve 510 beygir güç, 620 ve 700 Nm tork alabilmiş. 31.8 Kwh’lik kullanılabilir kapasite sunan piller 100 km’ye kadar menzil sunabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve birçok moda sahip dört tekerlekten çekiş sistemi bütün Range Rover’larda standart olarak sunuluyor.

Chevrolet Corvette Z06


2019 yılında 8. nesliyle karşımıza çıkan Chevrolet Corvette'in daha performanslı seçenekleri de yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Ortadan motorlu hale gelmesi sonrasında daha etkileyici teknik verilere kavuşan aracın Z06 versiyonu da yeni nesline kavuştu.

C8.R yarış aracını andıran bir burun kısmına sahip olan otomobilde daha agresif hava girişleri kullanılmış. Önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar ve 95 mm genişlemiş çamurluklar modeli daha güçlü göstermiş. Yan hava girişleri ve eteklerde de farklı bir tasarım izlenmiş. Arka tamponu da farklılaşan otomobilin dörtlü egzoz çıkışı da ortaya alınmış.

Opsiyonel olarak sunulan aerodinamik paketle birlikte gelen karbon fiber deflektörler ve daha büyük spoiler yol tutuşu iyileştirirken görünümü de daha sportif hale getiriyor. Soğutma sistemleri elden geçirilen modelin güçlendirilen Brembo frenleri de önde 370, arkada 380 mm çaplı disklere ve önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperlere sahip.

İç mekana geçildiğindeyse birçok yerde kullanılan karbon fiber trim parçaları, daha yüksek yan desteklere sahip koltuklar ve Z06 armaları gözlerden kaçmıyor. Üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve metal pedal seti bu modelin standart donanımında.

Kaputu altında LT6 olarak adlandırılan 5.5 litre hacimli, V8 motor barındıran Corvette Z06, 680 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. 8.600 d/d'da başlayan kırmızı çizgiye sahip olan ünite gücünü arka aksa 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla aktarıyor.