29 Ekim 2021 Cuma

Mazzanti Evantra Pura


2012 yılından beri kendisinden haber almadığımız Mazzanti geri döndü. Sınırlı üretim modeli Evantra'yı fabrikasından çıkarmaya devam eden İtalyan üretici, bu modelin tasarımında bir yenilik sunmasa da kaput altında güncelleme var.

Dış görünümünde bir yenilik sunmayan otomobilin arkadan menteşeli kapılarını açıp iç mekanına geçildiğinde farklılıklar göze çarpıyor. Göbeğinde dijital ekran bulunan direksiyon simidinin arkasında küçük bir dijital gösterge paneli yer alırken orta konsolun tamamı dikey bir dokunmatik ekrandan oluşuyor. Vites kolu, yerini selektröre bırakırken el freninin tasarımı da yeni.

90 kg hafifleyen otomobilin ağırlığı 1.290 kg'a inmiş. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantların arkasında görev yapan fren sisteminde 380 ve 360 mm çaplı diskler görev yapıyor. Kaliperlerse önde 6, arkadaysa 4 pistonlu.

Asıl farklılığı kaput atlında yer alan otomobilin Corvette'te de kullanılan 7 litre hacimli V8 motoru yerini, yine Corvette'in kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli V8 ünitesine bırakmış. 760 beygir güç, 910 Nm tork üretebilen ünite gücünü arka aksa 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla aktarıyor. Maksimum sürati 360 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.9 saniye sürüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder