10 Temmuz 2020 Cuma
Subaru Crosstrek
Subaru'dan yeni bir haber var. Avrupa pazarlarında XV adıyla satılan Crosstrek hafif bir makyaj gördü. Asıl yenilikse Crosstrek Sport isimli versiyonun kaputu altında bulunan motor seçeneği.
Makyajı ön bölümde yoğunlaşan otomobilde yeni panjur deseni kullanılmış. Ayrıca tamponun siyah renkli korumalarının da şekli değiştirilmiş. 17 inç çaplı jantlar farklı bir tasarıma kavuşurken ön çamurlukların korumaları da daha köşeli hale getirilmiş.
İç mekanın ana hatlarında bir değişim bulunmuyor. Bununla birlikte yeni koltuk döşemeleri ve konsolda da görülebilen farklı renkli dikiş iplikleri gözlerden kaçmıyor. Aracın donanımını da zenginleştiren Subaru, EyeSight sistemine eklemeler yapmış.
Asıl yenilik olan Crosstrek Sport isimli aracın kaputu altına 2.5 litre hacimli Boxer motor yerleştiren Subaru bu motordan 185 beygir güç, 238 Nm tork alabiliyor. Bu motor sadece CVT ile sunulsa da 154 beygir güç, 196 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli ünite manuel şanzımanla da tercih edilebiliyor. Araçların tamamında dört tekerlekten çekiş sistemi standart.
Ares Panther ProgettoUno
Geçtiğimiz yıl konsept hali tanıtılan ve modern De Tomaso Pantera olarak anılan Panther ProgettoUno üretime geçiyor. 21 örneği bulunacak otomobilin başlangıç fiyatı 615.000 Euro olarak açıklandı.
80'li yılların dikkat çeken tasarım detaylarından kapaklı farları geri getiren otomobilde bu üniteler LED teknolojisi kullanıyor. Sivri burun yapısı, hemzemin kapı kolları, ince kollu jantlar, kapıların arkasındaki hava girişleri, geniş çamurluklar, dörtlü egzoz çıkışları ve dev hava çıkışlarına sahip kaput agresif dururken stopların Chevrolet'den alınması ilginç olmuş.
Gövdesi karbon fiberden üretilen otomobilin iç mekanında da bu malzeme bolca kullanılmış. Deri ve Alcantara gibi döşemeler de konsol üstü dahil bir çok yerde göze çarpıyor. Dijital gösterge paneli ve Daniel Hertz ses sistemi gibi detaylar dikkat çekerken Lamborghini'den alınan parçalar da gözden kaçmıyor.
Lamborghini demişken, aracın Huracán temelli olduğunu söyleyelim. Hatta 5.2 litre hacimli V10 motor da bu modelden alınmış. 650 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.1 saniyede ulaşabilen otomobil 325 m/s maksimum sürate ulaşabiliyor.
9 Temmuz 2020 Perşembe
Audi Q4 Sportback e-tron Concept
Audi'nin Q4 konseptlerine bir yenisi eklendi. Geçtiğimiz yıl standart versiyonu tanıtan Audi şimdi de aracın Sportback kasasını ortaya çıkardı. Dış görünüş değişse de altyapı ve performans tanıdık.
Q4 Sportback konseptinin ön görünümü kardeşininkinden farklı değil. Farklı ön panjur dokusu ve tamponda kullanılan gri renkli eklemeler değişiklikleri oluşturmuş. 22 inç çaplı jantların tasarımını değiştiren Audi şişkin çamurluklarla elde ettiği güçlü omuz çizgisini de korumuş.
Asıl farklılıksa aracın arka bölümünde. Tampona yine gri renkli eklentiler yapan Alman marka çok bölmeli stopları da aynen kullansa da daha hafif bir açıyla alçalan tavanın devamına eklenen yatık bagaj kapağı camı ve bu parçayı ikiye bölen spoiler yenilikler olacak göze çarpıyor.
İç mekanını Q4 konseptiyle paylaşan otomobilin motorları da bu araçtan tanıdık. Bir çift elektrik motoruyla donatılan konsept dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Arkada yer alan ünite 204 beygir güç, 310 Nm tork üretebilirken öndeki 102 beygir güç, 150 Nm üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 180 km/s'te sınırlanırken 82 kWh kapasiteli bataryalar 450 km menzil sunabiliyor. Tek motorlu versiyonunsa 500 km menzin sunabileceği söyleniyor.
Cupra el-Born
Seat'ın geçtiğimiz yıl sergilediği konsept otomobili el-Born gerçeğe dönüştü. Markanın sportif kardeşi Cupra'nın armasını taşıyan elektrikli otomobil neredeyse hiçbir değişikliğe uğramadan seri üretime alınacak.
Tasarıma bakınca konsept aracın hemen her detayını görmek mümkün. Sadece ön bölümde panjurumsu bir oluşum içerisine "Cupra" yazısı ekleyen marka şık jantlar ve her köşede görülebilen bakır renkli detaylarla farklılaşmış.
İç mekanda da konsepti kopyalayan Cupra bu bölümde de bakır renkli trim parçalarına yer vermiş. tablet görünümlü, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın haricinde ara konsolun büyük bir kayar kapağa kavuştuğu görülebiliyor.
Elektrik motoru konusunda detay vermeyen Cupra aracın 0'dan 50 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabildiğini belirtti. Dinamik şasi kontrolüne de sahip olan otomobil arkadan itişli ve 77 kWh kapasiteli bataryaları da 500 km menzil sunabiliyor. Bu arada konsept halinde aracın 204 beygir güç üretebildiğini hatırlatalım.
Lamborghini Sián Roadster
Lamborghini'den bir süredir beklediğimiz haber sonunda geldi. Markanın çılgın görünümlü hiper otomobillerinden Sián, üzeri açılan seçeneğine kavuştu. 19 örneği üretilecek modelin bütün bu örnekleri satılmış durumda.
Aslında modelin tasarım özellikler hakkında çok konuşmaya gerek yok. Genel anlamda sabit tavanlı kardeşiyle aynı duruşa sahip modelin arka kısmında daha da yatık bir kaput ve koltukların arkasına eklenen takla kemerleri değişimin tamamını oluşturuyor.
İç mekan tasarımı da değişmeyen Sián Roadster'da yine bir Lamborghini yol otomobilinde kullanılan en güçlü motor kullanılıyor. 6.5 litre hacimli V12 motoru 785 beygir güç üretebilen aracın 48 Volt hafif hibrit ünitesi, şanzımana eklenen bir elektrik motoru sunuyor. 819 beygir güç üretebilen model 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 350 km/s'in üzerinde.
Toyota Corolla Cross
Toyota'dan ilginç haberler gelmeye devam ediyor. Nisan ayında Yaris Cross ile B-SUV segmentine yeni bir oyunu kazandıran üretici şimdi de aynı kürü Corolla'ya uyguladı. İşte karşınızda Corolla Cross.
İsmini taşıdığı otomobile hiç benzemeyen Corolla Cross'un duruşu daha çok küçük bir RAV4'ü andırıyor. Dik yerleşime sahip ön panjur, ince uzun LED farlar, şişirilmiş çamurluklar, küçük spoiler, yüzgeç anten ve yatık stoplar modelin tasarım özellikleri arasında. C sütununda kalınlaşan krom çıta 17 veya 18 inç çaplı jantlar ve yan bölümde göze çarpan siyah gövde korumaları da diğer detaylar.
4.460 mm boya, 1.825 mm genişliğe ve 1.620 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 2.6400 mm olarak açıklanıyor. TNGA platformunu kullanan otomobilde dört köşede disk frenler bulunsa da arkada torsiyon çubuklu bir süspansiyon sistemi mevcut.
İç mekanı Corolla'dan alınmış gibi duran araçta tanıdık direksiyon simidi, gösterge paneli ve orta konsol üst bölümü bulunuyor. Farklı renklerde döşemeler seçmeye izin veren Toyota vites kolu önünde, Corolla armalı kardeşlerininkinden daha geniş bir depolama hacmi de sunmuş.
Kaputu altında iki motor seçeneği sunulan Corolla Cross'un 1.8 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli ünitesi 140 beygir güç, 175 Nm tork üretebiliyor. Aynı hacimli motora sahip hibrit versiyonsa 122 beygir gücünde. Her iki araçta da sürekli değişken oranlı otomatik şanzıamn (CVT) kullanılmış.
Lexus LS
Lexus, en büyük sedan modeli LS'i makyajladı. 2017 yılında yeni nesline kavuşan otomobilin görünümünde büyük yenilikler olmasa da segmentin gerekliliği olan konfor seviyesi artırılmış.
Tasarımında neredeyse hiçbir şey değişmemiş gibi duran otomobilin LED farları daha basit bir gruplama ya sahip ve yeni tamponda yer alan hava girişleri de daha küçük. Ön panjursa dev boyutlara sahip olmaya devam ediyor. Ön çamurluklarına hava çıkışları eklenen LS'te yeni jantlar ve alt kısmı hafifçe elden geçirilmiş arka tampon kullanılıyor.
İç mekan tasarımında da ufak tefek yenilikler yapan Lexus yeni direksiyon simidinin arkasına farklı grafiklere sahip bir dijital ekran yerleştimiş. Bilgi-eğlence ekranıysa artık dokunmatik ve önde oturanlara daha yakın konumlandırılmış. Lexus, adaptif süspansiyon sistemini yeniden ayarlamış ve ses izolasyonunu da artırmış.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli bir v6 motor kullanılan otomobil 415 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan LS 500'den daha az yakıt tüketmesini isteyenlerse LS 500h isimli hibrit aracı seçebilir. 360 beygir gücündeki model yine 3.5 litre hacimli motora sahip.