4 Haziran 2020 Perşembe

Toyota Fortuner


Toyota'nın şu sıralar makyajladığı tek araç Hilux değil. Bu pick up modelle aynı temeller üzerine geliştirilen üç koltuk sıralı Fotuner da görsel değişikliklere uğradı. Üstelik kaput altında da yenilik var.

Yeni LED farlara ve daha küçük çaplı LED sis farlarına kavuşan otomobilin tamponu altına da ek gündüz aydınlatmaları yerleştirilmiş. Ön panjuru küçülen Fortuner'ın yenilenen ön tamponunda bulunan hava girişiyse büyümüş. Yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri donanıma eklenirken stopların iç tasarımları ve arka tampon tasarımı güncellenmiş.


İç mekanda da yenilikler sunan otomobilin orta konsolu tamamen yenilenmiş. Eskisinden daha düz bir yapı sunan bu bölüm haricinde vites konsolunda da farklılıklar yaşanmış. Bardaklıklar kapak altına alınırken havalandırma ızgaralarının tamamı yenilenmiş.

Kaputu altında, Hilux'ta da kullanılan 2.8 litre hacimli turbo Diesel motoru barındıran Fortuner da 204 beygir güç, 500 Nm torka kavuştu. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip aracın çekme kapasitesi de 3.1 tona yükselmiş.

Toyota Hilux


Toyota'nın popüler pick up modeli Hilux sonunda ihtiyacı olan makyajı gördü. Donanımında da zenginleştirme yapılan modelin kaputu altında da artık daha güçlü bir motor bulunuyor.


Önden bakıldığında daha güçlü bir görünüm kazandığı söylenebilecek Hilux'ın LED farları incelmiş ve ön panjuru büyümüş. LED sis farlarına da kavuşan araçta yeni jant ve gövde rengi seçenekleri sunuluyor. Ayrıca paketler arasına bir de Invincible donanımı eklenmiş. Bu donanımla birlikte araçta bol bol siyah renkli gövde korumasına kavuşuyor. Bu arada stopların da iç desenlerinin değiştiğini belirtelim.


İç mekana geçildiğinde burada büyük bir değişim olmadığı söylenebilir. Yenilenen bilgi eğlence sistemi ekranı haricinde gösterge paneli de elden geçirilmiş. 8 hoparlörlü JBL ses sistemi opsiyonlar arasına eklenirken ambiyans ışıklandırması da iç mekanı renklendirmiş.


2.4 litre hacimli turbo Diesel motor hakkında, daha az yakıt tüketmeye başladığı haricinde bir haber olmasa da 2.8 litre hacimli motor artık 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla alınabilen aracın farklı kabin ve çekiş sistemi sunan versiyonları da bulunuyor. Bazı pazarlarda 2.7 litre hacimli benzinli motor da sunuluyor.

3 Haziran 2020 Çarşamba

Hyundai Santa Fe


Hyundai'de ilginç şeyler oluyor. 2018 yılında yeni nesline kavuşan Santa Fe bir kere daha yenilendi. Üstelik yapılan değişiklikler bir makyajın çok ötesine geçiyor. Aracın platformu bile 3. nesil modüler bir üniteye geçiş yapmış.

Çift katlı far tasarımını koruyan SUV, altta bulunan üniteleri daha yukarıya alırken panjuru da daha köşeli hale getirmiş. Siyah renkli gövde alt korumaları gövde rengine boyanan Santa Fe daha bol kromaj sunarak kalite hissini artırmaya çalışmış.


Yeni tasarıma sahip 20 inç çaplı jantlarına da kavuşan SUV, arkadan bakıldığında, uçları ok biçiminde uzatılmış stoplar, yeni tampon ve stoplar arasına eklenen ince ışık barıyla dikkat çekiyor. Makyaj öncesinde tampon kenarlarında yer alan aydınlatma grubuysa stoplar ve tampona eklenen şerit arasında dağıtılmış.

İç mekana geçildiğinde, tamamen dijital hale gelen gösterge paneli haricinde üst bölümde bir yenilik sunmayan ön bölüm görülebiliyor. Orta konsolsa tamamen yenilenmiş ve vites konsoluyla birleştirilmiş. Değişiklik sonucunda vites kolu da yerini düğmelere bırakmış.

20. yaşını kutlayan Santa Fe'nin kaputu altında bulunacak motorlardan ikisi hibrit, biriyse Diesel olacak.1.6 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli üniteye sahip hibrit seçeneklerden ilkinde 1.49 kWh kapasiteli batarya ve 60 beygir güç üretebilen elektrik motoru kullanılacak. Bu araç 230 beygir güç, 350 Nm tork üretebilecek.


Şarj edilebilir hibrit seçenekte ise 13.8 kWh kapasiteli piller ve 90 beygir güç üretebilen elektrik motoru görev yapacak. Aynı benzinli motorla birlikte güç 265 beygire çıkarken torkta bir değişim yok.

2.2 litre hacimli turbo Diesel üniteyse 202 beygir güç, 440 Nm tork üretebilecek. Sadece dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak bu araçta ıslak kavramalı, 8 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman görev yapacak.

2 Haziran 2020 Salı

BMW 4 Serisi


Son günlerde sürekli modellerini makyajlayan, ayrıca araçları yeni donanım ve motor seçeneklerine kavuşturan BMW şimdi de 4 Serisi'nin ikinci nesliyle karşımızda. Üstelik beklediğimiz tasarım detayı da hayat bulmuş durumda.

Bu detay tabii ki dev ön panjur. Öne doğru çıkıntı da yapan parça klasik BMW modellerine göndermeler yapsa da güncel araçta çok şık durduğunu söylemek zor. Bu arada ön bölümün, Mart ayında tanıtılan i4 konseptiyle aynı olması restlantı değil. LED farlar ve agresif tasarımlı ön tamponsa hoş duruyor.

Aynı şeyi yan ve arka görünüm için de söylemek mümkün. Çerçevesiz camlar ve çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jantlara sahip model eskisinden daha uzun ve geniş. Aks mesafesi de uzayan otomobilin iz genişlikleri de artmış. Ayrıca ana hatların, geçtiğimiz yıl ortaya çıkan konsept 4 Sierisi ile aynı olduğunu belirtelim.


Arkadan bakıldığında yatık cam ve bu parçayla aynı açıda uzayan bagaj kapağı sayesinde akıcı bir görünüm sunan 4 Serisi'nde donanım ve motor seçeneğine göre yuvarlak veya köşeli egzoz çıkışları bulunuyor. Yatay yerleşime sahip LED stoplar, ince spoiler ve yüzgeç anten de bu kısımda dikkat çeken detaylar.

İç mekanında büyük bir sürpriz sunmayan otomobilin ön paneli, platform kardeşi 3 Serisi'nden alınmış. Kaliteli bir görünüm sunan yaşam bölümü, uzayan aks mesafesi ve artan yükseklik gibi sebeplerden artık daha ferah. 440 litre hacimli bagaj da üç parçalı olarak katlanabilen koltuklar sayesinde genişletilebiliyor.


Tamamı turbo beslemeye sahip, 2 ve 3 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlarla donatılan 4 Serisi 184 beygirden 374 beygire kada güç sunabiliyor. Tork değerleriyse 300 ile 700 Nm arasında değişiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken motor seçeneğine göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş tercih edilebiliyor.

Diesel motorların tamamını ve 6 silindirli benzinli üniteyi 48 Volt hafif hibrit sistemle donatan BMW bu sayede hızlanmalarda 11 beygir ek güce sahip oluyor. Sistemin asıl amacıysa yakıt tüketimini aşağıya çekmek. Ayrıca Türkiye gibi pazarlar için 420i'nin 1.6 litre hacimli, 170 beygir güç üretebilen bir seçeneği de olacak.

Toyota GR Yaris RS


Toyota'dan ilginç bir haber geldi. Ocak ayında süper yaris modeli GR'yi tanıtan üretici şimdi de bu modele farklı versiyonlar ekliyor. Sadece Japonya'da satılması planlanan RS seçeneğiyse en çok dikkat çeken versiyon.

Dışarıdan bakıldığında modelin önceki araçtan bir farkı yokmuş gibi duruyor. Aynı agresif gövde kitine sahip olan otomobilin jantları 10 değil 15 kollu olurken fren kaliperleri de kırmızıdan griye dönmüş.


İç mekansa biraz daha sürprizli. Genel hatlar aynı kalsa da otomatik şanzımanın yeni vites kolu, direksiyon arkasına eklenen vites değiştirme kulakçıkları, çekiş modu selektörünün yok olması ve el freninin yerini alan elektronik fren kumandası bizlere bazı ipuçları veriyor.

Asıl değişiklikse kaput altında. Kardeşinin 272 beygir güç üretebilen ünitesini 1.5 litre hacimli, atmosferik emişli bir motorla değiştiren bu Yaris 120 beygir güç, 148 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemini de önden çekişe değiştiren otomobil bu nedenle çekiş sistemi kontrol butonunu da haybetmiş.


El freni kolu yerine de elektronik park freni düğmesi edinen araç bütün bu yenilikler sonucunda 150 kg hafifleyerek 1.130 kg'a kadar inmiş. Bu arada kullanılan şanzıman sürekli değişken oranlı (CVT) ve manuel moda alındığında 10 sabit oran sunuyor.

Geometry C


Geely'nin alt markalarından Geometry yeni modelini tanıttı. Geçtiğmiz yıl A ile başlayan serüvenini bu sefer bir SUV olan C ile devam ettiren elektrikli otomobil üreticisi yakında ürün gamını daha da genişletecek.

Temelleri sedan kardeşine dayanan model yükseltilmiş bir hatchback gibi görünüyor. LED aydınlatma grubu ve hemzemin kapı kolları dikkat çeken detaylar olarak aktarılabilirken C sütunu Opel modellerine göndermeler yapıyor. Siyah renkli gövde korumalarına sahip olan aracın karakter çizgileri de dikkat çekici.


4.432 mm boya sahip olan modelin genişliği 1.833 mm. 1.560 mm de yükseklik sunan C'nin aks mesafesi 2.700 mm olarak açıklanıyor. İç mekan görüntüleri henüz paylaşılmamış olan modelin bu bölümde A'dan çok farklı olmasını beklemek yanlış olur.

200 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen tek elektrik motoruna sahip olan otomobilin maksimum sürati 150 km/s'te sınırlanmış. Menzilse seçilecek batarya kapasitesine göre 400 ile 550 km arasında olacak.