3 Haziran 2020 Çarşamba
Hyundai Santa Fe
Hyundai'de ilginç şeyler oluyor. 2018 yılında yeni nesline kavuşan Santa Fe bir kere daha yenilendi. Üstelik yapılan değişiklikler bir makyajın çok ötesine geçiyor. Aracın platformu bile 3. nesil modüler bir üniteye geçiş yapmış.
Çift katlı far tasarımını koruyan SUV, altta bulunan üniteleri daha yukarıya alırken panjuru da daha köşeli hale getirmiş. Siyah renkli gövde alt korumaları gövde rengine boyanan Santa Fe daha bol kromaj sunarak kalite hissini artırmaya çalışmış.
Yeni tasarıma sahip 20 inç çaplı jantlarına da kavuşan SUV, arkadan bakıldığında, uçları ok biçiminde uzatılmış stoplar, yeni tampon ve stoplar arasına eklenen ince ışık barıyla dikkat çekiyor. Makyaj öncesinde tampon kenarlarında yer alan aydınlatma grubuysa stoplar ve tampona eklenen şerit arasında dağıtılmış.
İç mekana geçildiğinde, tamamen dijital hale gelen gösterge paneli haricinde üst bölümde bir yenilik sunmayan ön bölüm görülebiliyor. Orta konsolsa tamamen yenilenmiş ve vites konsoluyla birleştirilmiş. Değişiklik sonucunda vites kolu da yerini düğmelere bırakmış.
20. yaşını kutlayan Santa Fe'nin kaputu altında bulunacak motorlardan ikisi hibrit, biriyse Diesel olacak.1.6 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli üniteye sahip hibrit seçeneklerden ilkinde 1.49 kWh kapasiteli batarya ve 60 beygir güç üretebilen elektrik motoru kullanılacak. Bu araç 230 beygir güç, 350 Nm tork üretebilecek.
Şarj edilebilir hibrit seçenekte ise 13.8 kWh kapasiteli piller ve 90 beygir güç üretebilen elektrik motoru görev yapacak. Aynı benzinli motorla birlikte güç 265 beygire çıkarken torkta bir değişim yok.
2.2 litre hacimli turbo Diesel üniteyse 202 beygir güç, 440 Nm tork üretebilecek. Sadece dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak bu araçta ıslak kavramalı, 8 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman görev yapacak.
Onur bey sizce artık bu Santa Fe Türkiyeye gelir mi?
YanıtlaSilEn son geleceğini söylemişti Hyundai. Standart hibrit seçenek, RAV4 seviyesinde bir fiyatlandırmayla başarıya ulaşabilir.
Sil