22 Mart 2019 Cuma

Kia KX5


Kia'nın Çin'e özel hazırladığı SUV modellerine bir yenisi eklendi. KX5 isimli araca yakından bakınca aslında bizlerin de yakından tanıdığı Sportage'ı görmek mümkün. Bununla birlikte iç mekanın bile ciddi şekilde değiştiğini söyleyebiliriz.

Ana hatları Sportage ile aynı olsa da ön bölümde kullanılan bol kromaj ve ince yapılı LED farlar bambaşka bir duruş sağlamış. Jantların tasarımına dokunmayan Kia arka bölümde de LED stopların iç desenlerini yenileyip kromajlı süslemeler kullanmış.


İç mekanda kardeşinden çok farklı görünen otomobilde 10.25 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, dijital gösterge paneli ve dokunmatik kumandalara sahip havalandırma sistemi gibi yenilikler bulunuyor. Ayrıca orta konsol altında yer alan göz de kapaklı hale getirilmiş.

Kaput altında yer alan ünitelerse tanıdık. 1.6 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor 177 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor ve 7 ileri vitesli, çift kavramalaı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. 2 litre hacimli, benzinli motorsa 165 beygir güç, 203 Nm tork üretebiliyor ve 6 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla geliyor.

21 Mart 2019 Perşembe

Porsche Cayenne Coupé


Porsche Cayenne ailesi genişliyor. Üstelik bu sefer yeni bir gövde seçeneğiyle. Cayenne Coupé, son yıllarda BMW X6, Mercedes GLE Coupé ve Audi Q8'e ev sahipliği yapan segmenti daha da kalabalıklaştırmaya geldi.


Önden bakıldığında standart Cayenne ile aynı göründüğü söylenebilecek otomobilin tavanı 2 cm daha alçak. Arkaya doğru alçalmaya devam eden bu tavan standart olarak camdan üretilirken karbon fiber de opsiyon olarak alınabiliyor. Yatık bagaj kapağı camının üzerinde sabit, altındaysa aktif spoiler barındıran modelin arka plakalığı da tampona alınmış. Jant çaplarıysa 22 inçe kadar büyüyebiliyor.


İç mekanda daha alçak oturma pozisyonu sunan Cayenne Coupé'nin ön bölümde sunduğu özellikleri kardeşinden de tanıyoruz. Arka koltukları 30 mm alçaltılan modelin bagaj hacmi 622 litre olarak açıklanırken Cayenne Turbo Coupé'de bu değer 600 litreye iniyor.


Kaputu altında iki motor seçeneği bulunan aracın 3 litre hacimli V6 ünitesi 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilen standart Cayenne Coupé'nin maksimum sürati 243 km/s. 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motorla donatılan Turbo, 550 beygir güç, 770 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s hızlanması 3.9 saniyede tamamlanan aracın maksimum sürati 286 km/s.

Mercedes-Benz GLC Coupé


Mercedes'in hafifçe makyajladığı modeller arasına GLC Coupé de katıldı. Kaputu altında yenilikler bulunan modelin AMG logolu versiyonları için biraz daha beklememiş gerekecek.

Kardeşi GLC'nin ardından yenilenen ön görünümü, yeni farlar, farklı bir panjur ve tamponla dikkat çeken otomobilde yeni jant ve gövde rengi seçenekleri de sunuluyor. Arka bölümde iç tasarımı değişen LED stoplar, küçük bir difüzör ve yeni egzoz çıkışları görülebiliyor.


İç mekana geçildiğinde de değişikliklerin az olduğu söylenebilir. Yeni direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, daha geniş bilgi-eğlence ekranı ve daha büyük bir dokunmatik kumanda paneli donanıma katılmış.

Kaput altında yer alan 2 litre hacimli motorların tamamı turbo beslemeye sahip. Benzinliler 197 ve 258 beygir güç üretebilirken Diesel üniteler 163, 194 ve 245 beygir güç, 360, 400 ve 500 Nm tork üretebiliyor.

Li Xiang One


Her gün bir yenisi ortaya çıkan Çinli markalara bir yenisi katıldı. Ülkenin elektrikli ve hibrit araçlara sağladığı kolaylıklar sayesinde bu tür otomobil üretme konusuna eğilen yeni markalar büyük pazar pastasından pay almaya çalışıyor.


Genel anlamda heybetli bir duruşa sahip olduğu söylenebilecek büyük SUV, ince yapılı LED farların büyük ön panjur üzerinde birleşmesiyle farklı bir duruşa kavuşmuş. Geniş yan cam yüzeyleri bir Volvo XC90'ı andıran otomobilin arkasında da ince uzun LED stoplar bulunuyor. Bu arada modelin 5.020 mm boya, 1.960 mm genişliğe ve 1.760 mm yüksekliğe sahip olduğu belirtilebilir.


Üç koltuk sırasına sahip iç mekanı da sade duran otomobilin ön bölümünde boydan boya uzanan üç büyük ekran dikkatlerden kaçmıyor. Orta konsolda yer alan kumandalar da dördüncü bir ekrana yerleştirilmiş. Üç kollu direksiyon simidi, cam tavan ve deri döşeme de standart olarak sunulmuş.


Kaputunun altında yer alan 1.2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor sadece pilleri şarj etmek için kullanılırken bu ünite sayesinde modelin 700 km menzile sahip olduğu söyleniyor. Araç, 330 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor.

18 Mart 2019 Pazartesi

Bentley Continental GT V8


Bentley, Continental GT ailesinin sekiz silindirli motorla donatılmış seçeneğini tanıttı. İlk olarak A.B.D. pazarına sürülecek olan otomobilin görünümü de performansı da W12 seçeneği aratmıyor.


Tasarımında bir yenilik sunulmayan V8 seçenekler de diğer Continental GT modelleri gibi kişiselleştirilebildiğinden görünümde sadece birkaç farklılık kalıyor. Bunlar V8 armaları ve dörtlü egzoz çıkışları olarak sıralanabilir. Aynı durum iç mekan için de geçerli.


4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motoru 550 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanını W12 ile paylaşıyor. 0-100 km/s hızlanması coupé için 4, convertible içinse 4.1 saniyede tamamlanıyor.

Cadillac CT5


Sedan modellerin sayısı gün geçtikçe azalsa da Cadillac, bu araçların geleceği olduğunu düşünüyor. ATS ve CTS modellerinin yerine geçecek CT5'i tanıtan A.B.D. merkezli üretici bu otomobili, ilk etapta iki motor seçeneğiyle sunuyor.

Çok kısa tutulan bagaj kapağı nedeniyle bir liftback gibi görünen modelde kullanılan ince yapılı aydınlatma grubu Escala konseptine göz kırpıyor. Aşağıya doğru uzayan gündüz aydınlatmaları yeni nesil Peugeot modellerini hatırlatırken dörtgen egzoz çıkışları tamponun altında sportif duruyor.


İç mekanı henüz detaylandırılmamış olsa da bu kısımda büyük kardeş CT6'dan dokunuşlar bulunacak olan otomobilin donanımının zengin olması kimseyi şaşırtmayacak.

Kaputu altında 2 ve 3 litre hacimli benzinli motorlar kullanılacak olan araçta ilk ünite tek, ikincisiyse çift turbo beslemeye sahip olacak. İlk motor 241 beygir güç, 350 Nm tork üretirken ikincisi 340 beygir güç, 542 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman da standart donanımda bulunacak.

17 Mart 2019 Pazar

Toyota Corolla Hybrid Passion e-CVT


Yeni nesil Toyota Corolla bizlerle. Sedan seçeneğinin üretimi yine Türkiye'de yapılan otomobil sonunda heyecan uyandırabilecek bir tasarıma kavuştu. Bağımsız arka süspansiyon sistemine de sahip olan yeni modelin en önemli özelliğiyse hibrit motorla da donatılabiliyor olması. İşte bu üniteye sahip aracın incelemesi.