3 Eylül 2016 Cumartesi
Shelby GTE
Shelby'nin Ford Mustang temelleri üzerine geliştirdiği modellerin sayısı artmaya devam ediyor. Standart seçeneklerin üzerine en az performans katan araçlardan olsa da taşıdığı isim, GTE'ye başarı getirebilecek gibi görünüyor.
Dışarıdan bakıldığında özel logolar ve karbon fiber aerodinamik paketiyle tanınabilen otomobilin opsiyonları arasında daha kuvvetli bir fren sistemi ve farklı son dişli oranları sunuluyor. Shelby iç mekan için de daha kaliteli deri döşeme ve logolar sunmakta.
Hem 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli hem de 5 litre hacimli v8 motor için kitlere sahip olan GTE'nin ilk motorla ulaşabildiği güç 340 beygirken ikinci üniteyle 462 beygir elde edilebiliyor.
2 Eylül 2016 Cuma
Mercedes-AMG GLC43 4MATIC Coupé
Mercedes ve AMG ikilisinin sunduğu seçenekler gün geçtikçe çeşitleniyor. GLC'nin AMG logolu modelinin ardından GLC Coupé ailesine de aynı formül uygulandı ve araç çok daha sportif bir hale getirildi.
Daha dinamik bir görünüme sahip ön tampon, elmas desenli ön panjur, kromajlı splitter, basamak görevi de gören daha geniş yan etekler, 19 inç çaplı jantlar, küçük bir difüzör, spoiler ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi görsel değişiklikleri tamamlıyor.
Adaptif süspansiyon ve elden geçirilen direksiyon sistemi gibi donanımlara sahip olan aracın iç mekanında metal pedal seti, karbon fiber görünümlü kaplamalar, sportif koltuklar, farklı zemine sahip göstergeler, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve kırmızı renkli emniyet kemerleri gibi donanımlar dikkat çekiyor.
Önde 360, arkadaysa 320 mm çaplı fren diskleri sunan GLC43 4MATIC Coupé, 19.8 derece yaklaşma, 20.8 uzaklaşma açısı ve 300 mm su geçiş yüksekliği de sunabiliyor. Ayrıca aracın çekme kapasitesi 2.460 kg.
Kaput altında, çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir v6 motor bulunuyor. 367 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen ünite dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.9 saniye olarak açıklanırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Porsche Macan Turbo
Porsche'de performans isteği bitmek tükenmek bilmiyor. Markanın küçük SUV modeli Macan'ın en güçlü modeli olan Turbo, opsiyonel olarak sunulan bir modifikasyon paketiyle artık eskisinden de hızlı.
21 inç çaplı jantlarla alınabilen otomobilde 10 mm alçaltılmış sportif şasi kullanılırken güçlendirilmiş fren sisteminde önde 390 mm çaplı diskler ve 6 pistonlu kaliperlere görev verilmiş. Sport Chrono paketiyle birlikte gelen performans kitinde sportif egzoz sistemi de sunuluyor.
Macan Turbo'nun çift turbo beslemeye sahip, 3.6 litre hacimli v6 motoru üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında 440 beygir güç, 600 Nm tork alınabilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 272 km/s.
Toyota Pixis Joy
Toyota'nın popüler Kei Car ailesi Pixis giderek büyüyor. Epoch ve Mega'nın ardından ortaya çıkan Joy, üç farklı seçeneğiyle bu küçük otomobillerden hoşlananları cezbetmeye çalışacak.
Tamamında yuvarlak farlar ve büyük ön panjur kullanılan otomobillerden Joy C, kardeşlerinden 30 mm daha yüksek yapısıyla hafif arazi şartlarında kullanıma daha yatkın. 15 inç çaplı jantlara sahip olan modelde siyah renkli gövde altı korumaları da bulunuyor.
Joy F isimli seçenek en sade tasarıma sahip versiyon olarak dikkat çekerken Joy S'te kullanılan sportif gövde kiti, daha sert süspansiyon sistemi ve Momo imzalı parçalarla zenginleştirilmiş.
Modern bir iç mekan tasarımına sahip olan otomobillerde anahtarsız giriş ve çalıştırma, üç kollu direksiyon simidi, orta konsol üzerine yerleştirilmiş büyük dokunmatik ekran, bitişik tasarıma sahip ön koltuklar, dijital göstergeli otomatik havalandırma sistemi ve orta konsola eklenen vites kolu dikkat çekiyor.
Bütün araçlarda 660 cc hacimli benzinli motor kullanılırken Joy S'te bu ünite turbo beslemeyle güçlendirilmiş. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) ve önden çekiş sistemi standart donanımda.
Hennessey HPE400 Focus RS
Daha çok modifiye ettiği büyük v8 motorlarla kendisinden söz ettiren Hennessey Performance bu sefer gözünü, Avrupa'da da çok popüler olan bir araca çevirdi. Ford Focus RS üzerinde yapılan çalışma dikkat çekici performans sunmuş.
Diğer araçlarında olduğu gibi bu otomobilde de görsel değişiklikleri minimumda tutan firma Hennessey logoları haricinde dış görünümü değiştiren bir donanım sunmamış. Yapılan modifikasyon işlemi sonucunda turbo beslemeye sahip, 2.3 litre hacimli motor 405 beygir güç, 576 Nm tork üretebilir hale gelmiş.
Škoda Kodiaq
Škoda'nın uzun süredir merakla beklenen SUV modeli Kodiaq sonunda tanıtıldı. Markanın dev boyutlu aracı, diğer Škoda modelleri gibi segmentinde yer alan en pratik araçlardan birisi olma amacı güdüyor.
Vision S isimli konsept halinde de olduğu gibi köşeli hatlara sahip bir tasarım anlayışı benimseyen Kodiaq, yüksek yapılı burun kısmında çift parçaya bölünmüş LED farlar sunuyor. Üst bölümleri düzleştirilmiş çamurluklar, kapıların alt bölümünde sunulan şişkin yapı ve kalın D sütunları güçlü görünümü korurken kalın siyah renkli gövde altı korumaları arazide boya çizilmelerinin önüne geçiyor.
4.697 mm uzunluğa sahip olan SUV, 17, 18 ve 19 inç çaplı jantlarla sunulurken en hafif seçeneğin ağırlığı 1.452 kg. Aracın genişliği 1.882 mm olarak açıklanırken yükseklik 1.676 mmve aks mesafesi 2.791 mm. 5 koltuklu kullanımda bagaj hacmi 720 litre olarak açıklanırken iki koltukla bu hacim 2.065 litreye ulaşıyor.
5 ve 7 kişilik seçeneklere sahip olacak Kodiaq'ın iç mekanı da sade bir tasarım anlayışı benimsemiş. Volkswagen ailesinin diğer modellerine aşına olanlara yabancılık çektirmeyecek olan yaşam alanında tanıdık direksiyon simidi ve gösterge paneli görülürken orta konsolda, dikey olarak yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları arasına eklenen dokunmatik ekran ve havalandırma kumandaları gözden kaçmıyor.
Kaputu altında da ailenin tanıdık güç ünitelerine yer veren Škoda bu otomobilinde 1.4 ve 2 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli Diesel motorları kullanmış. 1.4 TSI motorun 125 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklerinde 200 ve 250 Nm tork elde edilebilirken 2 litre hacimli motor ilk etapta sadece 180 beygir güç, 320 Nm tork üretebilecek şekilde satılacak.
2 litre hacimli Diesel motorun 150 beygir güç, 340 Nm tork ve 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen iki seçeneği bulunurken motor ve donanıma göre araçlarda 6 ileri vitesli manuel, 6 veya 7 ileri vitesli DSG şanzıman alınabilecek. Aracın önden ve dört tekerlekten çekişli versiyonları da seçilebilecek.
1 Eylül 2016 Perşembe
Citroën Cxperience
Fütüristik konseptlerden bahsedilince aklımıza gelen ilk markalar arasında olan Citroën bu yıl da Paris otomobil fuarını boş geçmeyecek. Fransız üreticinin organizasyonda tanıtacağı konsept hibrit motor düzeneğine sahip.
Yuvarlak hatlarla keskin çizgileri birleştiren bir görünüm sunan Cxperience'ın ön bölümünde panjurun yanlara doğru ikiye ayrıldığı görülebilirken aktif havalandırma kapaklarına sahip tamponun iki yanında üç boyutlu tasarıma sahip LED aydınlatma elemanları yer alıyor.
22 inç çaplı jantlarla donatılan aracın çamurluklarının çevresi siyah renkli plastikle kaplanırken yan aynalar yerine kameralar kullanılmış. Ön çamurlukların arkasında küçük kanatçıklar kullanan Citroën, B sütunu bulunmayan konseptinin arka kapılarını geriye doğru açılır şekilde tasarlamış.
4.85 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.37 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi tam 3 metre. Cam tavanla birleşen bagaj kapağı camıyla farklı bir görünüm sunan konseptin yuvarlak hatlı arka kısmında da LED stoplar ve tampona açılmış yarıklar olarak karşımıza gelen egzoz çıkışları görülebiliyor.
Geniş iç mekanda vücudu saran ve dev kafalıklara sahip koltuklar dikkat çekerken çift parçalı cam tavan bu bölümü daha da ferah hale getirmiş. Sade görünümlü kokpitte kareye yakın bir şekil sunan direksiyon simidinin yanında büyük bir head up display, dijital göstergeler ve dev bir dokunmatik ekran yer alıyor.
Kaputu altında 150 ile 200 beygir arasında güç ürettiği açıklanan bir benzinli motor barındıran aracın 107 beygir gücündeki elektrik motorunu kullanarak ulaşabildiği menzil 60 km. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan Cxperience'ın benzinli motoru gücünü ön aksa aktarırken elektrik motoru arka aksı kumanda ediyor.
Hyundai i10
Kia'nın yeni nesil Rio ile Paris'te boy gösterecek olması kardeş firma Hyundai'yi çalışma masasına göndermişe benziyor. Kia'nın B segmentinde sunacağı yenilik, Hyundai'ye A segmentinde makyaj olarak geri dönmüş.
Yenilenen ön tamponunda yer alan daha büyük ön panjurun deseni de farklı olan makyajlı i10'da LED gündüz farları, ayrı birer birim olarak panjurun üst köşelerine alınmış. Sis farlarıysa yuvarlak şekillerini korusalar da boyutları küçülmüş.
Yeni jant seçenekleri ve kromajlı kapı kolları haricinde dikkat çekici bir farklılık sunmayan yan bölümün ardından gelinen arka kısımda yeni arka tampon dikkat çekiyor. Orta bölümü siyah olarak bırakılan parçanın her iki yanında yer alan sis farları da artık yuvarlak.
Çift renkli iç mekan sunmayan devam eden i10'un orta konsolunda dokunmatik ekran dikkat çekerken bu bölümde kullanılan düğmeler de yenilenmiş. Yan ve perde hava yastıklarıyla donatılan minik hatchback dijital ekranlı havalandırma sistemi kumandası da sunuyor. Kaza ve şeritte kalma uyarıları sunan otomobilde Apple CarPlay ve Android Auto yazılımları da bulunuyor.
Kia Rio
Paris otomobil fuarının yaklaşmasıyla birlikte organizasyonda göreceğimiz yeniliklerin ortaya çıkması da hızlandı. Bu araçlardan birisi olan Kia Rio, son zamanların trendine uymuş ve büyüyerek karşımıza çıkmış.
4.065 mm boya, 1.725 mm genişliğe ve 2.580 mm aks mesafesine kavuşan Rio'nun yüksekliğiyse 1.450 mm'ye gerilemiş. Eskisinden daha köşeli hatlara sahip olan otomobil daha dik bir ön bölümle ilk bakışta dikkat çekiyor. İncelen farlar ve sportif bir görünüm sunan ön tampon 4. nesil Rio'nun önemli detayları arasında yerlerini almış.
Yeni jantlar dışında yan bölümde özel detaylar bulunmazken arkaya geçtiğimizde de daha dik bir yapının bizleri karşıladığı görülebiliyor. Yan tarafında deflektörler bulunan ince spoiler, LED stoplar, daha köşeli tampon ve bu bölümde yer alan siyah kısım içerisinde görülebilen reflektör/sis farı ikilisi yeni otomobilin farklılıkları.
İç mekanı, beklendiği gibi yeniden tasarlanan otomobilde daha sade bir gösterge tablosu kullanılırken direksiyon simidi daha sportif bir görünüm sunuyor. Yukarıya alınan orta konsol dokunmatik ekranı aynı zamanda orta konsoldan ayrı bir yapıya kavuşurken geriye kalan kumanda birimleri de diğer Kia modelleri örnek alınarak yenilenmiş.
Henüz teknik verileri açıklanmayan Rio'nun bu özellikleri Paris otomobil fuarına daha da yaklaştığımız günlerde bizlerle olacak.