2 Eylül 2016 Cuma
Škoda Kodiaq
Škoda'nın uzun süredir merakla beklenen SUV modeli Kodiaq sonunda tanıtıldı. Markanın dev boyutlu aracı, diğer Škoda modelleri gibi segmentinde yer alan en pratik araçlardan birisi olma amacı güdüyor.
Vision S isimli konsept halinde de olduğu gibi köşeli hatlara sahip bir tasarım anlayışı benimseyen Kodiaq, yüksek yapılı burun kısmında çift parçaya bölünmüş LED farlar sunuyor. Üst bölümleri düzleştirilmiş çamurluklar, kapıların alt bölümünde sunulan şişkin yapı ve kalın D sütunları güçlü görünümü korurken kalın siyah renkli gövde altı korumaları arazide boya çizilmelerinin önüne geçiyor.
4.697 mm uzunluğa sahip olan SUV, 17, 18 ve 19 inç çaplı jantlarla sunulurken en hafif seçeneğin ağırlığı 1.452 kg. Aracın genişliği 1.882 mm olarak açıklanırken yükseklik 1.676 mmve aks mesafesi 2.791 mm. 5 koltuklu kullanımda bagaj hacmi 720 litre olarak açıklanırken iki koltukla bu hacim 2.065 litreye ulaşıyor.
5 ve 7 kişilik seçeneklere sahip olacak Kodiaq'ın iç mekanı da sade bir tasarım anlayışı benimsemiş. Volkswagen ailesinin diğer modellerine aşına olanlara yabancılık çektirmeyecek olan yaşam alanında tanıdık direksiyon simidi ve gösterge paneli görülürken orta konsolda, dikey olarak yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları arasına eklenen dokunmatik ekran ve havalandırma kumandaları gözden kaçmıyor.
Kaputu altında da ailenin tanıdık güç ünitelerine yer veren Škoda bu otomobilinde 1.4 ve 2 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli Diesel motorları kullanmış. 1.4 TSI motorun 125 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklerinde 200 ve 250 Nm tork elde edilebilirken 2 litre hacimli motor ilk etapta sadece 180 beygir güç, 320 Nm tork üretebilecek şekilde satılacak.
2 litre hacimli Diesel motorun 150 beygir güç, 340 Nm tork ve 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen iki seçeneği bulunurken motor ve donanıma göre araçlarda 6 ileri vitesli manuel, 6 veya 7 ileri vitesli DSG şanzıman alınabilecek. Aracın önden ve dört tekerlekten çekişli versiyonları da seçilebilecek.
selamlar. 1.6 tdi ya da yeni gelecek 1.5 tdi olacak mı? ülkemiz için en kritik nokta sanırım
YanıtlaSilGelmeyecek. Şimdilik.
SilBence epey bi gelmez 1600 dizel otomatik . Gelecek olsa tiguan satışa çıkalı epey oldu getirirlerdi. Bence bu kasa için en ideal kombinasyon 1.4 150ps olan verisyon dizel için boşuna hava parası ödemeye gerek yok .
SilFiyat olarak ne kadar olur tahmini ?
YanıtlaSilBirde Onur abi 1600cc'yi aşmıyacak (ötv çokmuş aşınca)şekilde aile kullanımına 80bin tl yi aşmayacak bir araç önerirmisin bana.
80bine octavia focus astra jetta gibi bagajı geniş arabaların sıfırını rahatlıkla alabilirsin
SilKoşarak honda bayisine git ve bi tane civic paketlet :) şaka bi tarafa yeni kasa geleceğin için yapılan indirimleri kaçırmamak adına acele etsen iyi olur hem fullünü 80den daha ucuza alırsın üste birazda paran cebinde kalır
SilSeat leon tdi nanuel advanced+sunroof
SilAlkantara spor koltuklar full led farlar led ambiyans aydınlatma 17 inç spor jantlar 6.5 inç media plus 74000 peşin.
Kia cerato ve kardeşi Hyundai Elentraya bak derim dizel full+fullü 83 ceratonun elentranın 86bin. Demekki 80bine bi alt paketleti çok rahat alırsın.
SilSahibindene gir ikinci el s60lardan bütçene uygun olanı seç önce o şehirdeki volvo servisinden araç için oluru al sonra arabayı al . Tüplüdür zaten yakıtı sıkıntı yapmaz. Arka diz mesafesi ve bagajı dardır biraz ama piyasada ki en güvenli arabalardandır ki bu aile arabası için en lazım şeydir bence. Hayırlı olsun .
SilOnur abi bende arkadaşla aynı durumdayım 70-80 bin tl arası bende senin fikrini merak ediyorum.
SilHazır Leon makyajlanmışken eskilerinin fiyatları düşüşe geçecektir. Bence kaçırmamak gerek. Bu arada yan tarafta artık canlı görüşme yapabileceğimiz bir platforma link attım. Gelin, konuşalım :)
SilSüperbin Suv'da ki gölgesi bence bu değil daha güzel olabilirdi. Yetinin makyaj yemeden önce , ilk çıktığı hali gibi önü biraz pörtlek olmuş. İçi de aynı şekil de orta taraf boş olduğu için Süperb kadar güzel değil fakat yinede genişliği ve kendine has bir klası mevcut. Prestij paket dgs 150ps veriyonu 120bin tl olsa hemen gider alırdım ama vermezler tabi o fiyata . 130-140k gibi bir şey bekliyorum açıkçası. Ateca da böyle bir durum yokken neden Kodiaqın içini dışını değiştirmişler bu kadar anlamadım . Oysa Ateca Leonnun hem iç hem dış kopyasıydı. Atecanın da kaç paraya geleceği belli değil ve 2017 ilk çeyrek de geleceği kesinleşti. Kodiaqda muhtemelen ocak gibi gelir.
YanıtlaSilAteca style 1.6 tdi manuel 83000
Sil1.0 tsi manuel reference 74000
Aynen. Fiyatı uygun olsa alınır ve daha güzel olabilirdi.
SilPrestij+Dsg+150beygir Süperb şuan 115.000 tl bu araç için fazladan bi 10kda benden olsun hadi etti mi 125 bin . Satışa çıkar çıkmaz alırım . Crv hoş güzel ama manuelden sıkıldım otomatiğide çok pahalı ve tasarımı artık eskidi. Ama dediğin gibi kardeş 130 140 isterlerse sıkıntı.
SilCrvci arkadaş ben cev ve x-traili çok iyi bilirim seni çok iyi anlıyorum. Yıllarıdır 2010model passat aracıma biiniyorum uzun süredirde değiştirmeyi planlıyorum. Geniş olsun olmuşken suv olsun değince emin olun çok az seçeneğiniz kalıyor qashqai dar x trail de tipsiz gelince geriye bir tek crv kalıyor seçenek olarak ama onunda içi tipsiz onuda kabul edelim fiyatı yüksek. Bu sonuçta sıfır süperb almaya karar verdim geniş güzel bi araç ama baktım ateca geldi demekki kodiaqıda yakında tanıtacaklar ve getirecekler beklemeye başladım ve eğer süperbin fiyatına çok fazla koyarak satmazlarsa alacağım.
SilFiat Freemont ile Škoda Fabia çiftleşmiş de Kodiaq çıkmış ortaya. Klas değil kalas bence. Engin
YanıtlaSilKlas suvlara örnek verebilirseniz seviniriz engin ekselansları.
Sil140000 lira para verip Maserati Levante ya da Bentley Bentayga prestiji isteyen DH ölücüleri yine burada anlaşılan.
SilSkodanın elinde ki malzeme yani tasarım felsefesi bu siz ne bekliyordunuz ki? Sonuçta fabianın büyük dedesi neye benzeyecek? Suv dediğiniz dal gibi incd olmaz kalas gibi kalın olur . Vag grubunu sevmem ama bu tasarım iyi bence Grand Cherokee havasıda yok değil .
SilBu araç skoda yerine seattan gelmeliydi. Atecanın hacminde bir araç skodadan gelmeliydi. İşte malesef skodanın koca götlü araba işi bizde felsefesi.
SilBakıyorum da uzmanlar toplanmış yine. Kim ne yazmış o da belli değil. Herkes adsız. Volkswagen grubunun her modelde aynı çizgiyi kullanma inadı yüzünden bu araç da böyle olmuş işte. Adamlar sırf marka imajının ekmeğini yemek için model çıkarıyorlar. 3 yıl sonra bakıyosun satmamış hooop kaldırdık. Sonra alan adam elden çıkarmak için akla karayı seçiyor. Popülist yaklaşımla model türetirsen olacağı bu.
SilKlas SUV için örnek isteyen bi arkadaş olmuş. Sana elbette ki Volvo XC60, Totota Land Cruiser, Range Rover örnekleri verecek değilim. Benzer fiyat aralıklarında konuşmak gerekirse Nissan x-Trail, Honda CR-V, Toyota RAV4, hatta Hyundai Tuscon'un olduğu yerde bu arabayı olsa olsa "Abi Skoda da VW grubu araç, kalite aynı amblem farklı." diye kendini avutup serviste de kendini öptürmekten zevk alacaklar alır.
Ha bir de eğer gözüm gönlüm açılsın mid-size SUV nasıl olur bi bakayım dersen Mazda CX-9, Honda Pilot, Nissan Murano, Toyota Highlander nasıl araçlar bi bak. Bilgi sahibi olmadığın konularda da benimle aşık atmaya kalkma. Engin.
"Satılmayıp 3yıl sonra hooop" kaldırılan vw modeli hangisi ?
SilMehmet Kaldır / Bursa .
Engin sen benim çoraplarımı em. O markaların hiçbiri klas değil. Skoda da değil zaten.
SilKlas olan marka değil aracın tasarımı zaten terbiyesiz herif. Bu andan itibaren bu tartışma benim için bitmiştir.
SilVW demedim. VW grubu dedim. Yine de örneklerle izah etmek gerekirse.
YanıtlaSilVW için:
2000lerin başında VW Lupo
2006-2010 VW Touran
2007-2010 VW EOS
VW ailesinden Seat için:
2009-2010 Seat Exeo
2004'ten 2015'e kaç tane sattığı bile belli olmayan Seat Altea
Skoda için:
2012-2014 Skoda Citigo
2000lerden 2010'lara Skoda Roomster
Çok yakında muhtemelen aynı kaderi paylaşacak olan yalnızca 2 motor seçeneği ile satışına devam edilen Skoda Yeti
Umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir Mehmet Bey. Engin.
Burada kastım üretim bandından inmesi değil. Türkiye'de satılmıyor olması benim için yeterlidir. Yeti'ye gelince 4 haneli satış rakamlarına bile zorla ulaşan bir aracı başarılı bulmamı beklemeyin lütfen. Jetta'nın neden o şekilde satıldığını ise benden iyi biliyorsunuz Mehmet Bey. Motor avantajını yitirince rakiplerinin 15bin civarı sattığı bir ortamda 4bini bulamadı 2016 itibariyle. Yani öyle ahım şahım sattığı da yok artık. Zaten kalite olarak da ahım şahım satacak bir araba değil.
SilGelelim tartışma konusu araca, son dönem vw grubunda en rahatsız olduğum şey olan her modelde aynı iç tasarımı boyutlara uyarlayıp servis etme gevşekliği bu modelde de bizleri şaşırtmamış. Nedir yani yakalanan yalancı premium hava bu şekilde mi sürdürülüp kullanıcıya servis ediliyor? Sonra, koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler hesabı vergi avantajını ve 1.6 ve altı motor hacmine sahip SUV, kompakt SUV ve Crossover eksiğini kullanmak o açıktan fayda sağlamak için üretildiği aşikar bir model. Şu aracı ne ABD'de ne Uzakdoğu Asya'da ne de Batı Avrupa'da satamazsınız. Göreceksiniz Türkiye'de de satamayacaklar. Bırakın Qashqai rakamlarını, Tuscon, Sportage, Rav4 rakamlarına dahi ulaşamayacaklar. Engin.
Türkiyede şuan en çok satılan araçlardan biri olan jettada 2 motor seçeneğiyle satılıyor . 2 motorla satılmadı hiç bir modelin kaldırılacağı anlamına gelmez ki Yeti kaldorılan yada kaldırılacak bir model değil tıpkı roomster gibi citigo gibi lupo , touran , eos gibi . Bunların hiç biri kaldırılan modeller değil sadece Türkiyede satışı yok . Seat exeo gibi bi ucube kaldırıldı üretimden sadece bu doğru bir örnek ki bu kadar geniş yelpazesi olan bir firmanın 1 modelin üretimini durdurması normaldir bir çok firma bunu yapıyor. Ama sizin 1 araç yüzünden , TR de satışı kalkan araçları ; "VAG grubu araçları çıkarıp kafasına esince kaldırıyor" demeniz yanlış. Yukarıda örnek verdiğiniz Suvların bir çoğu ülkemizde satılmıyor diye onlarıda üretimi duran araçlar sanmıyorsunuzdur umarım. Amacım Vw grubu savunmak değil nefret ederim hatta emisyon skandalından sonra yanına bile yaklaşmam ama yeni modellerle , emin adımlarla , 5 markayla gümbür gümbür dünyayı sallayan bir firma bu hooop deyince model kaldırmıyor yani .
YanıtlaSilMehmet Kaldır / Bursa .
Yanıtımı yanlışlıkla üste yapmışım. Saygılar.
SilEngin Bey haklısınız fakat benim söylemek istediğim nokta bu aracın qashqaiden , tuscondan farkı yok ki. Satış rakamlarını bi kenara koyalım , siz neden onları başarılı buluyor da skodanın başarısız olacağını düşünüyorsunuz ?
SilQQ reno ile hyundai kia ile ortaklık yapıyor bu otomotıv üreticilerinin para hırsı zaten kalite ve zerafeti öldürdü hepsi aynı halt birde bizim ağır vergiler işi iyice çıkılmaz hale getirdi. Benim kafam hala eskilerde kaldı önceden her markanın her modelinin farklı direksiyonu olurdu mesela şimdi mercedes b,ile a serisine s direksiyonu takar olmuş . Kalite ve Klaslık çizgisinin böylesine düştüğü otomotiv sektörüne bu kodiaqın girmesinde bence sorun yok . (maalesef) MEHMET Kaldır.
Direksiyon konusunda aynı şeyi bir kaç kez yazmak istedim ama yeri gelmedi vazgeçtim. Kesinlikle aynı düşünüyorum. Hele ki bu lanet VW grubu 10 yıl aynı zevksiz direksiyon simidini her modele koymayı marifet sanıyor. Aa diyosun Scirocco ne güzel araba, bakıyosun lanet saçma simit. Aa diyosun CC ne klas araba bakıyosun aynı direksiyon, aynı havalandırma kanalları. Tamam bu gözler Tofaş Doğan ile Ferrari F550 Maranello'nun aynı cam açma kapama butonuna sahip olduğunu da gördü ama bu adamların yaptığı da düpedüz kullanıcıyı aptal yerine koymak. Bir arabanın ruhu sadece dış görünüşten ibaret olmamalı. Ferrari olursun, Porsche olursun yakaladığın çizgiyi her modelinde tutturursun haliyle direksiyonun da marka haline gelir ama bu nedir Allah aşkına.
SilDiğer taraftan Renault-Nissan için global bir ortaklık tanımı doğru ancak Hyundai-Kia ortak değil tıpkı PSA gibi grup. Kardeşler yani.
Ben sektörde fiyatlandırma sokusunda en az suçu markalara veriyorum açıkçası. Bu vergi sisteminde VW'in üretimi nakliyesi reklamı ıvır zıvırıyla 95 bin lira fiyat biçtiği Passat 2.0 TDI SCR BMT 240 PS 4M Highline DSG'ye 215 bin lira ödemek zorundaysak, 26 bin liralık yani 8 bin euroluk polo 46 bine satılıyorsa fiyatlandırmada şirketlere kızmamak lazım. Koskoca arabayı kar marjıyla birlikte 8 bin euroya satıyorlar bir düşünün. Motoru, parçaları, lastikleri, elektronik aksamı ve diğerleri. Onlar da bilirler elbet kalite kokan araçlar yapmayı ama polo 100bin Golf 200bin olur bu sistemde.
skodanın çizgilerinde sürekli bi audi esintisi var, sanki audi için çizilip beğenilmeyen tasarımı çöpe atmayıp skoda'ya veriyorlar gibi. vw tembellikte zirve yapıyor; emisyonu çözemeyip sahteci yazılım üretmek, tasarıma üşenmek... her yol var adamlarda
YanıtlaSilanladığım kadarıyla bu araç tiguan ve touareg ikilisinin arasında cr-v sınıfında olacak. eğer öyleyse oldukça güzel iş çıkarmışlar derim ben.o sınıfta uygun fiyatlı suv'lar arasında bence en güzel tasarıma sahip.bu araç satılmazsa sadece vergi cenneti(!) ülkemizde satılmaz.sebebi de 1.6 dizelin manuelinin bile olmaması olur.
YanıtlaSil32 yorum var onur yok :D
YanıtlaSilHepsini okudum bomboş şeyler cevap verilecek ne var ki ? Araç tavsiyesi isteyen arkadaşlarda hiçbir kriter belirtmemiş onlarca hatta yüzlerce tavsiye yapılır onlara.
SilBelirtmiş adam işte 1600cc ve altı,70-80bin arası ne yapacaktı sonuçta tavsiye istiyor bilse zaten tavsiye istemez
Siltamam da onur cevap vermemıs kı zaten
SilTavsiye isterken de biraz daha kriter belirtilse olay daha kolay ilerler bence. Örneğin 80.000 TL'ye ben gider az kullanılmış sportif bir araç almaya bakardım ama arkadaşın iki çocuğu varsa bunu düşünmeyecektir büyük ihtimalle.
SilAracın 80bin gibi bit başlangıc fiyatı olacaktır.
YanıtlaSil95 bin başlangıç fiyatı olacak. Çek Cumhuriyetinde kodiaq-tiguan fiyat kıyaslaması göre.
YanıtlaSil