20 Nisan 2013 Cumartesi
Mercedes-Benz E Serisi L
Mercedes'in Çin pazarına özel modellerinden bazıları da diğer ülkelerde satılan araçların uzun aks mesafeli versiyonlarından oluşuyor. Bu otomobillerden birisi de makyajlanan E Serisi'nin daha uzun seçeneği.
Tasarımında bir değişiklik bulunmayan otomobilin boyu 5.019 mm'ye çıkarken 140 mm uzayarak 3.014 mm'ye ulaşan aks mesafesi arka koltuk diz mesafesinin uzamasını sağlamış.
E260 L BlueEFFICIENCY'de kullanılan dört silindirli ünite 204 beygir güç üretebilirken, v6 motorlardan E300 L'de kullanılan 245, E400 L'de görev yapansa 333 beygir gücünde.
Ford Escort
Ford'un efsanevi modeli Escort geri dönüyor. 2013 Şangay otomobil fuarında sergilenen sedan konsepti şimdilik sadece Çin pazarında satışı düşünülen bir araca işaret ediyor.
Markanın son yıllarda bütün modellerine uyguladığı altıgen ön panjura sahip olan konseptin aydınlatma grubunun tamamında LED teknolojisi kullanılmış. Agresif görünümlü bir kaputa sahip olan aracın büyük çaplı jantları ve ince yapılı yan aynaları şık görünüyor.
İç mekan tasarımı henüz sergilenmeyen otomobilin şişkin çamurlukları, kapıların alt kısımlarında kullanılan bombeli tasarım, şık kapı kolları, ucu küçük bir spoiler olarak şekillendirilen bagaj kapağı ve gizlenmiş B sütunları akıcı bir tasarım anlayışının ürünü.
Lamborghini Aventador LP 720-4 50° Anniversario
Lamborghini, 50. yaşını özel bir Aventador modeliyle kutluyor. Sadece 100 örneği üretileceği açıklanan 50° Anniversario görünümde olduğu gibi kaput altında da geliştirilmiş.
Aventador J konseptine göndermeler yapan aerodinamik kitinde agresif görünümlü splitter ve deflektörler, farklı yan etekler ve dev bir difüzör bulunan aracın jantları da gövdesinin alt kısmı gibi siyaha boyanmış. Üst kısmı sarıya boyanan aracın arka kısmında bulunan spoilerdeyse bir değişiklik yapılmamış.
İç mekanında da siyah ve sarı renk kombinasyonu dikkat çeken özel üretim Aventador'un koltuk ve kapı içlerinde baklava desenleri dikkat çekiyor.
6.5 litre hacimli v12 motoru 720 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 350 km/s.
19 Nisan 2013 Cuma
Volkswagen Cross Blue Coupé
Alman üretici Volkswagen'ın 2013 Şangay otomobil fuarında sergileyeceği crossover konseptinin ilk fotoğrafları internete düştü. Almanya'nın Range Rover Evoque'a cevabı olması beklenen aracın isminde Coupé uzantısı bulunsa da aslında beş kapıya sahip.
Küçük ve daha dinamik görünüme sahip bir CrossBlue olarak düşünebileceğimiz aracın köşeli hatları, mat metal parçaları, şişkin çamurlukları, çift egzoz çıkışı, LED aydınlatma grubu ve 22 inç çaplı jantları sportif bir görünüm sunarken kalın tutulan C sütunu konseptin bir Volkswagen olduğunu belli ediyor.
4.889 mm boya, 2.015 mm genişliğe ve 1.673 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.980 mm olarak açıklanıyor. Bagaj hacmi 537 litre olan konseptin arka koltukları yatırılarak hacim 1.101 litreye yükseltilebiliyor.
Sade görünümlü bir iç mekana sahip olan Cross Blue Coupé'de alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yatık tasarlanmış orta konsol, gövde rengine uyumlu ambiyans ışıklandırması, dijital göstergeler, büyük dokunmatik ekran, köşeli tasarıma sahip havalandırma ızgaraları, şık tasarımlı bir vites topuzu ve iç kısmında dijital göstergelere sahip havalandırma kumandaları yer alıyor.
Hibrit bir araç olan Cross Blue Coupé'de görev yapan 3 litre hacimli, benzinli v6 motor turbo besleme yardımıyla 300 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Elektrik motorlarından ön aksa yerleştirileni 55 beygir güç üretebilirken arka akstaki 115 beygir gücünde olan araç önden çekişli, arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak kullanılabiliyor.
Karma performans verileri 415 beygir güç ve 700 Nm tork olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeriyse 3 litre/100 km. Sadece elektrik motorlarını kullanarak 33 km menzile ulaşabilen aracın bu durumda maksimum sürati 120 km/s'te sınırlı. 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen 2.220 kg ağırlığındaki Cross Blue Coupé'nin maksimum süratiyse 236 km/s.
Rolls-Royce Ghost Alpine Trial Centenary Edition
Özel üretim Rolls-Royce Ghost modellerine bir yenisi katıldı. Markanın 1913 yılında tamamladığı 2.929 km uzunluğundaki Alpine Trial'ın 100. yılını kutlamak amacıyla üretilen otomobil bu olayın tekrarı sırasında da Alpler üzerinde yol alacak.
100 yıl önce Alpleri geçen Silver Ghost'ta olduğu gibi gövdesi mavi renge boyanan otomobilin kaputu metalik gri bırakılırken jantları siyah. İç mekanda özel bir ahşap kaplama kullanan üretici ön yolcu paneline parkurun topografik haritasını işlerken yine bu bölümde sunulan analog saatte ilk rallinin parkur süreleri işlenmiş.
18 Nisan 2013 Perşembe
Škoda Octavia 1.6 TDI DSG Elegance
Çek üretici Škoda'nın geçtiğimiz yıl tanıttığı Octavia modeli Türkiye'de satışa sunuldu. Basın tanıtımı sırasında fiyatları ve donanım seçenekleri de açıklanan araç Volkswagen'in MQB platformu üzerine geliştirilmiş.
Basın toplantısının ardından düzenlenen test sürüşü aktivitesinde, daha önce Volkswagen Golf tanıtımı sonrasında test etme şansı bulduğum platform, motor ve şanzıman üçlüsüyle karşılaştım.
Tasarımında sade fakat güçlü görünen çizgiler kullanılan Octavia'da keskin köşeler şık bir görünüm sağlamış. Elegance donanımında standart olarak sunulan LED gündüz farları, adaptif bi-xenon farlar ve LED stoplar görüşe olduğu kadar görünüme de etki ederken standart donanımda sunulan 16 inç çaplı jantlar biraz küçük kalmış. Neyse ki ekstra donanımda 17 ve 18 inç çaplı jantlar bulunuyor.
Aslında bir hatchback gövdeye sahip olan otomobilin bagaj kapağında bulunan uzun metal bölüm sedan gövde seçenekleri olan araçlara göz kırpar gibi. Arka cam sileceği Türkiye'de standart olarak sunulan aracın arka kapılarının C sütunu içerisine giren bölümünde Lamborghini Miura'yı hatırlatan çıkıntılar mevcut.
4.659 mm boya, 1.814 mm genişliğe ve 2.680 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin boyu ve genişliği bir önceki nesil modele göre artarken yüksekliğinde büyük bir farklılık bulunmuyor. Önde başarılı bir yaşam alanı sunan yeni Octavia'nın arka koltukları, uzayan aks mesafesiyle birlikte segmentinin üst sınırlarını zorlayan bir hacim sunmakta.
İşçilik kalitesi başarılı olan Octavia'nın kapı içlerinde sert plastik kullanılırken ön konsolun üst ve orta kısımlarında yumuşak plastik bulunuyor. Deri kaplı direksiyon simidi üzerinde müzik sistemi ve yol bilgisayarı kumandaları yer alırken simidin kalınlığı beğenimi kazandı. Deri ve metal görünümlü parçalarla kaplanan vites kolu ve el freni kolu da şık donanımlar arasında yer alıyor.
Açık renkli döşemelerle iç mekanı daha da ferah görünen otomobilin yaşam alanında kapaklı ve kapaksız birçok saklama gözü yer alıyor. Kullanışlılığı artıran bu gözlerden ön koltuklar arasında bulunanı üzerinde yatay ve dikey pozisyonu ayarlanabilen kol dayanağı da bulunuyor.
Volkswagen ailesinden tanıdığımız gösterge paneli yerleşimi tanıdık ve okunaklı olan Octavia'nın üç boyutlu grafiklere sahip yol bilgisayarı alışılmış bilgilerin yanında yağ sıcaklığı gibi veriler de sunuyor. Krom çerçeveleri ve köşeli tasarımlarıyla şık görünen havalandırma ızgaraları orta konsolda, dokunmatik ekranın hemen üzerinde yer alıyor. Bu ekranın ilginç bir özelliği de yolcuların elleri kendisine yaklaştığında bazı düğmeleri daha da detaylandırması.
Bu bölümün altında yer alan havalandırma sistemi kumandaları da Volkswagen grubundan tanıdık. Vites konsolunun ön bölümünde kapaklı göz, merkezi kilit, Start/Stop ve ESP düğmeleri yer alırken vites kolunun arkasında bardaklık ve açık gözler bulunuyor. Çift bölgeli klimaya sahip Octavia'nın başarılı özelliklerinden birisi de arka koltuk yolcuları için sunulan havalandırma ızgaraları.
Göstergelerinde beyaz ve mavi renkler kullanılan otomobilin orta konsolunda yer alan düğmeler farklı bir renk olan yeşille aydınlatılmış. Škoda markasının logosunda da gördüğümüz renk iç mekana ilginç bir hava katmış. Farklı olarak sınıflandırılabilecek bir başka donanımsa yolcuların ayak bölümlerini aydınlatan ışıklandırma.
Dört hoparlör ve yine dört tweeter ile tamamlanan ses sisteminde USB ve Aux soketleriyle birlikte SD kart yuvası da sunuluyor. Bu yuva, CD değiştiriciyle birlikte soğutma fonksiyonu bulunan torpidonun içerisine yerleştirlmiş.
Škoda'nın önem verdiği noktalardan birisi de araçlarının bagaj hacmi. Yeni nesil Octavia'da tam boy stepne ile birlikte bile 568 litre hacim sunabilen bagaj da bu geleneği sürdürmüş. Yan kısımlarında büyüyebilen gözlere sahip olan bagajda kancalar ve şapkalık altına yerleştirilen filelerin haricinde çift taraflı kullanılabilen zemin de bulunuyor. Arka koltukların katlanmasıyla hacim 1.530 litreye ulaşırken buraya arka kol dayanağının gerisinde yer alan küçük kapaktan da ulaşılabiliyor.
Dinamik sürüşle konforu başarılı bir şekilde harmanlayan Octavia'da ortadan bir çentik daha sert ayarlı süspansiyon sistemi ve 205-55/16 ölçülerinde lastik-jant kombinasyonu sunulmakta. Sistemi zorlamaya fırsat olmasa da yol üzerinde bulunan bozuklukların iç mekana iletilirken rahatsızlık verici ses ve titreşimlere dönüşmediği gözlemlenebiliyor.
Daha önce Volkswagen Golf'te deneme imkanı bulduğum 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ikilisi bu araçta da uyumlu çalışıyor. 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen motor yüksek performans isteyenler için güçsüz kalsa da araç hantal değil. Fren pedalı bırakıldığında aracın ilerlemesi ve yokuş kalkış desteğiyle Volkswagen Polo testi sırasında eleştirdiğim konulara çözüm bulan DSG hızlı ve sarsıntısız geçişleriyle çok başarılı olsa da ilk harekete başlamadan önce motorun devirlenmesi temelde manuel bir şanzıman olduğunu belli ediyor.
1.320 kg ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 194 km/s. Test sırasında sürekli trafikte yol alsak da ışıklarda Start/Stop'un devreye girmesi sayesinde ortalama yakıt tüketimi 6.8 litre/100 km'yi geçmedi.
Ambition ve Elegance isimli iki donanım paketine sahip olan yeni nesil Octavia'nın üç farklı motor seçeneği sunuluyor. 1.2 litre hacimli benzinli motor Ambition paketiyle 45.490 TL'lik etikete sahipken aynı donanım paketine sahip, 140 beygir güç üretebilen 1.4 TSI 51.190 TL'ye alıcı bekliyor.
Testimize konuk olan 1.6 TDI, Ambition paketiyle 53.740 TL'ye alınabilirken Elegance paketiyle fiyat 61.240 TL'ye yükseliyor. 2013 yılının ikinci yarısına kadar sadece turbo Diesel motorla sunulan DSG içinse 4.250 TL'lik fark isteniyor.
Tamamen standart donanımlara sahip olan test aracımızda bulunan Elegance paketine ulaşmak için ödenen 7.500 TL içerisinde Ambition'a ek olarak adaptif bi-xenon farlar, LED gündüz aydınlatması ve stoplar, far yıkaması, alarm, viraj aydınlatması, lastik basınç kontrol sistemi, far ve yağmur sensörleri, dokunmatik ekranlı ses sistemi, arka kapılarda 2 hoparlör ve 2 tweeter, görsel desteğe sahip arka park yardımcısı, cruise control, bel destek ayarlı ön koltuklar, kararan iç dikiz aynası, elektrikli olarak katlanabilen yan aynalar, çift bölgeli klima, ayak aydınlatmaları ve arka cam güneşliği bulunuyor.
Organizasyon sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
17 Nisan 2013 Çarşamba
Mercedes-Benz Concept GLA
Alman üretici Mercedes, BMW ve Audi'nin ardından kompakt SUV pazarına adım atmaya hazırlanıyor. GLA Serisi ile araziye çıkacak olan marka bu aracın konsept halini Çin'de sergileyecek.
Geniş yan etekler, büyük ön panjur, çift bombeli kaput, genişletilmiş çamurluklar, çift dalgalı kapılar, 20 inç çaplı jantlar, siyah renkli yan etekler ve kromajlı tampon korumalarıyla dinamik bir görünüm sunan otomobilin tavanının hem ön hem de arkasında LED sis farları bulunurken aydınlatma grubunun tamamında aynı teknoloji kullanılmış.
4.38 metre boya, 1.97 metre genişliğe ve 1.57 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 2.70 metre olarak açıklandı.
İç mekanının ana hatları A ve B Serisi modellerle benzerlik gösterse de kullanılan malzemelerde farklılıklar bulunuyor. Kalın dikiş ipliklerine sahip deri döşeme ve içten ışıklandırılmış metal parçaların yanında ön panelde şeffaf plastik kullanıldığı görülüyor. Dört adet tekli koltuğa sahip olan konseptin ortasından geçen şaft tüneli de havada asılı duruyormuş gibi görünüyor.
Kaputu altında A Serisi'nden alınan 2 litre hacimli benzinli motor bulunan konsept turbo besleme sayesinde 211 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan GLA'nın şanzımanı da 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik bir ünite.
Volvo S60 Polestar
Volvo'nun geçtiğimiz yıl konsept versiyonunu sergilediği S60 Polestar'ın seri üretim modeli de tanıtıldı. Öncelikle Avustralya pazarına özel 100 adetlik sınırlı üretime girecek olan otomobil göreceği ilgiye göre diğer pazarlarda da satışa sunulacak.
Tasarımı konsept modeli andıran araç R-Design paketli S60 modellerine daha yakın bir görünüm sunuyor. Sportif tasarımlı ön tampon, yeni yan etekler, arka tampon altına eklenen difüzör ve bagaj kapağı üzerinde bulunan ince spoiler aerodinamik değişiklikleri tamamlarken siyaha boyanan 19 inç çaplı jantlar ve aynalar sportif görünümü sürdürüyor.
Yenilenen egzoz sisteminde daha geniş çıkışlar bulunan otomobilin iç mekanına geçildiğinde şeffaf üst kısımlı vites topuzu, armalı yan etekler ve sınırlı üretim plakası eklenen direksiyon simidi dikkat çekiyor.
Brembo imzası taşıyan fren sisteminde önde 336, arkadaysa 302 mm çaplı diskler görev yapıyor. Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru 350 beygir güç, 500+ Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip.
1.684 kg ağırlığa sahip olan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
16 Nisan 2013 Salı
BMW X1 sDrive16i
Daha önce xDrive20d modelinin test yazısı sırasında sadece 2 ve 3 litre hacimli motorlarla donatılması ve bu ünitelerin korkunç vergi oranlarıyla boğuşması yüzünden potansiyelini kullanamadığını belirttiğim X1 sonunda küçük hacimli motoruna kavuştu.
Fiyatı 39.900 Euro seviyesinden başlayacağı açıklanan araçta kullanılan 1.6 litre hacimli benzinli motor 143 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak olan 1.495 kg ağırlığa sahip araç 0'dan 100 km/s sürate 9.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 200 km/s olarak açıklanıyor.
Switzer P700 M5
BMW'nin sportif sedan modeli M5'in üzerinde çalışma yapan firmalar arasına Switzer da katıldı. Görünümde farklılık sunmayan üretici kaput altında dikkate değer güç artışı yakalamış.
Yenilenen egzoz sistemiyle sesi de değişen araçta yakında yeni jantlar ve güçlendirilmiş fren sistemi sunulacağı açıklanırken çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorun gücü 700 beygire, torkuysa 867 Nm'ye ulaşmış. Modifikasyon işleminin maliyetiyse 6.995 Dolar.
Rolls-Royce Ghost LWB FAB1 Edition
Rolls-Royce, meme kanseri araçtırmalarına verdiği desteği bir Ghost modeliyle gösteriyor. Özel organizasyonlarda göreceğimiz otomobil İngiltere'de isteyenlere kiralanabilecek.
Cam çerçeveleri, ön panjuru ve kaputunda metalik gri rengin hakim olduğu aracın geriye kalanı pembeye boyanmış. Kromajlı jantların da ortasını bu renkte sunan firma uzun aks mesafeli Ghost'un önünde bulunan Spirit of Ecstasy'yi aydınlatmış.
İç mekanda krem ve pembe renkli deri döşeme dikkat çekerken 9.2 inç büyüklüğünde çift ekrana sahip eğlence sistemi, ahşap tepsiler ve şampanya soğutucusu donanıma eklenmiş. Yün paspaslara sahip olan aracın arka kapıları içerisinde pembe şemsiyeler bulunurken kapı işiklerinde de FAB1 logoları dikkat çekiyor.
15 Nisan 2013 Pazartesi
Renault Laguna
Renault'nun büyük hatchback modeli Laguna'ya hafif bir makyaj geldi. Donanımında da yenilikler bulunan otomobilin asıl farklılığıysa yeni şanzımanı.
Hafifçe rötuşlanan ön tamponuna LED aydınlatmalar eklenen otomobilde yeni tasarım 16 ve 17 inç çaplı jantlar da sunulmakta. İç mekanda tasarım anlamında bir yenilik olmazken orta konsolun üzerinde bulunan ekrandan yeni nesil R-Link kumanda edilebiliyor.
Kaputu altında bir yenilik olmayan otomobilin en büyük sürpriziyse 1.5 litre hacimli turbo Diesel motorla birlikte sunulmaya başlanan 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman.
Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Fransız üretici Peugeot Pikes Peak'e geri dönüyor. Efsanevi tırmanma yarışını 1988 ve 1989 yıllarında 405 T16 ile kazanan firma 2013 yılında şansını Sébastien Loeb pilotajında deneyecek.
Aracının unlimited kategorisinde yarıştığı, standart 208'den çok farklı olan görünümünden anlaşılıyor. Karbon fiber gövdesiyle ağırlığı düşürülen otomobilde dev splitter, geniş yan etekler, büyük hava yarıkları, difüzör ve 908'den alınan spoiler dikkat çekiyor. 4.5 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.3 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.695 mm olarak açıklandı.
Merkezi oturma pozisyonuna sahip aracın iç mekanı boydan boya takla kafesiyle çevrelenirken dijital gösterge tablosu bu kafesin kollarından birisine tutturulmuş. Karbon fiber yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri gibi donanımlara da sahip olan otomobilin çıplak iç mekanında ek olarak sadece önemli kumandalara yer verilmiş.
Çift turbo besleme sayesinde 875 beygir güç üretebilen 3.2 litre hacimli v6 motoru bu gücü dört tekerleğe 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla aktarıyor. 0'dan 100 km/s sürate 1.8 saniyede ulaşabilen yarış aracı 200 km/s sürate sadece 4.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati olan 240 km/s'i 7 saniyede görüyor.
875 kg toplam ağırlığa sahip olan otomobilde kullanılan fren sistemi, önde 380, arkadaysa 355 mm çaplı, karbon seramik fren disklerine ev sahipliği yaparken 18 inç çaplı jantlar magnezyum alaşımdan üretilmiş.
Mitsubishi Concept G4
Japon üretici Mitsubishi, Asya pazarlarına yönelik tasarladığı yeni küçük sedan modelinin konsept halini Çin'de tanıtacak.
Mavi renkli aydınlatma grubu ve ön panjuru saymazsak seri üretim versiyonuna yakın bir tasarıma sahip olan araçta ön ve arka tamponların altında, yan eteklerde ve bagaj kapağı üzerinde aerodinamik kit parçaları dikkat çekiyor.
Henüz teknik detayları açıklanmayan otomobilde 1.2 litre hacimli benzinli motor ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) sunulmakta.
Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S
İngiliz üretici Aston Martin pistlere ilginç bir araçla çıkıyor. Markanın dört kapılı modeli Rapide'in geçtiğimiz aylarda tanıtılan daha sportif versiyonu Rapide S temelli otomobilin ilginç bir iddiası var.
Nürburgring'de yarış turu tamamlayacak ilk 0 karbon emisyonlu otomobil olacak araçta görev yapan motor benzin, hidrijen veya bu ikisinin karışımını yakıt olarak kullanabiliyor. Toplam 3.5 kg kapasiteli dört adet karbon fiber tanka sahip olan otomobilde bu tüpler bagaja ve sürücünün yanına yerleştirilmiş.