18 Nisan 2013 Perşembe
Škoda Octavia 1.6 TDI DSG Elegance
Çek üretici Škoda'nın geçtiğimiz yıl tanıttığı Octavia modeli Türkiye'de satışa sunuldu. Basın tanıtımı sırasında fiyatları ve donanım seçenekleri de açıklanan araç Volkswagen'in MQB platformu üzerine geliştirilmiş.
Basın toplantısının ardından düzenlenen test sürüşü aktivitesinde, daha önce Volkswagen Golf tanıtımı sonrasında test etme şansı bulduğum platform, motor ve şanzıman üçlüsüyle karşılaştım.
Tasarımında sade fakat güçlü görünen çizgiler kullanılan Octavia'da keskin köşeler şık bir görünüm sağlamış. Elegance donanımında standart olarak sunulan LED gündüz farları, adaptif bi-xenon farlar ve LED stoplar görüşe olduğu kadar görünüme de etki ederken standart donanımda sunulan 16 inç çaplı jantlar biraz küçük kalmış. Neyse ki ekstra donanımda 17 ve 18 inç çaplı jantlar bulunuyor.
Aslında bir hatchback gövdeye sahip olan otomobilin bagaj kapağında bulunan uzun metal bölüm sedan gövde seçenekleri olan araçlara göz kırpar gibi. Arka cam sileceği Türkiye'de standart olarak sunulan aracın arka kapılarının C sütunu içerisine giren bölümünde Lamborghini Miura'yı hatırlatan çıkıntılar mevcut.
4.659 mm boya, 1.814 mm genişliğe ve 2.680 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin boyu ve genişliği bir önceki nesil modele göre artarken yüksekliğinde büyük bir farklılık bulunmuyor. Önde başarılı bir yaşam alanı sunan yeni Octavia'nın arka koltukları, uzayan aks mesafesiyle birlikte segmentinin üst sınırlarını zorlayan bir hacim sunmakta.
İşçilik kalitesi başarılı olan Octavia'nın kapı içlerinde sert plastik kullanılırken ön konsolun üst ve orta kısımlarında yumuşak plastik bulunuyor. Deri kaplı direksiyon simidi üzerinde müzik sistemi ve yol bilgisayarı kumandaları yer alırken simidin kalınlığı beğenimi kazandı. Deri ve metal görünümlü parçalarla kaplanan vites kolu ve el freni kolu da şık donanımlar arasında yer alıyor.
Açık renkli döşemelerle iç mekanı daha da ferah görünen otomobilin yaşam alanında kapaklı ve kapaksız birçok saklama gözü yer alıyor. Kullanışlılığı artıran bu gözlerden ön koltuklar arasında bulunanı üzerinde yatay ve dikey pozisyonu ayarlanabilen kol dayanağı da bulunuyor.
Volkswagen ailesinden tanıdığımız gösterge paneli yerleşimi tanıdık ve okunaklı olan Octavia'nın üç boyutlu grafiklere sahip yol bilgisayarı alışılmış bilgilerin yanında yağ sıcaklığı gibi veriler de sunuyor. Krom çerçeveleri ve köşeli tasarımlarıyla şık görünen havalandırma ızgaraları orta konsolda, dokunmatik ekranın hemen üzerinde yer alıyor. Bu ekranın ilginç bir özelliği de yolcuların elleri kendisine yaklaştığında bazı düğmeleri daha da detaylandırması.
Bu bölümün altında yer alan havalandırma sistemi kumandaları da Volkswagen grubundan tanıdık. Vites konsolunun ön bölümünde kapaklı göz, merkezi kilit, Start/Stop ve ESP düğmeleri yer alırken vites kolunun arkasında bardaklık ve açık gözler bulunuyor. Çift bölgeli klimaya sahip Octavia'nın başarılı özelliklerinden birisi de arka koltuk yolcuları için sunulan havalandırma ızgaraları.
Göstergelerinde beyaz ve mavi renkler kullanılan otomobilin orta konsolunda yer alan düğmeler farklı bir renk olan yeşille aydınlatılmış. Škoda markasının logosunda da gördüğümüz renk iç mekana ilginç bir hava katmış. Farklı olarak sınıflandırılabilecek bir başka donanımsa yolcuların ayak bölümlerini aydınlatan ışıklandırma.
Dört hoparlör ve yine dört tweeter ile tamamlanan ses sisteminde USB ve Aux soketleriyle birlikte SD kart yuvası da sunuluyor. Bu yuva, CD değiştiriciyle birlikte soğutma fonksiyonu bulunan torpidonun içerisine yerleştirlmiş.
Škoda'nın önem verdiği noktalardan birisi de araçlarının bagaj hacmi. Yeni nesil Octavia'da tam boy stepne ile birlikte bile 568 litre hacim sunabilen bagaj da bu geleneği sürdürmüş. Yan kısımlarında büyüyebilen gözlere sahip olan bagajda kancalar ve şapkalık altına yerleştirilen filelerin haricinde çift taraflı kullanılabilen zemin de bulunuyor. Arka koltukların katlanmasıyla hacim 1.530 litreye ulaşırken buraya arka kol dayanağının gerisinde yer alan küçük kapaktan da ulaşılabiliyor.
Dinamik sürüşle konforu başarılı bir şekilde harmanlayan Octavia'da ortadan bir çentik daha sert ayarlı süspansiyon sistemi ve 205-55/16 ölçülerinde lastik-jant kombinasyonu sunulmakta. Sistemi zorlamaya fırsat olmasa da yol üzerinde bulunan bozuklukların iç mekana iletilirken rahatsızlık verici ses ve titreşimlere dönüşmediği gözlemlenebiliyor.
Daha önce Volkswagen Golf'te deneme imkanı bulduğum 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ikilisi bu araçta da uyumlu çalışıyor. 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen motor yüksek performans isteyenler için güçsüz kalsa da araç hantal değil. Fren pedalı bırakıldığında aracın ilerlemesi ve yokuş kalkış desteğiyle Volkswagen Polo testi sırasında eleştirdiğim konulara çözüm bulan DSG hızlı ve sarsıntısız geçişleriyle çok başarılı olsa da ilk harekete başlamadan önce motorun devirlenmesi temelde manuel bir şanzıman olduğunu belli ediyor.
1.320 kg ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 194 km/s. Test sırasında sürekli trafikte yol alsak da ışıklarda Start/Stop'un devreye girmesi sayesinde ortalama yakıt tüketimi 6.8 litre/100 km'yi geçmedi.
Ambition ve Elegance isimli iki donanım paketine sahip olan yeni nesil Octavia'nın üç farklı motor seçeneği sunuluyor. 1.2 litre hacimli benzinli motor Ambition paketiyle 45.490 TL'lik etikete sahipken aynı donanım paketine sahip, 140 beygir güç üretebilen 1.4 TSI 51.190 TL'ye alıcı bekliyor.
Testimize konuk olan 1.6 TDI, Ambition paketiyle 53.740 TL'ye alınabilirken Elegance paketiyle fiyat 61.240 TL'ye yükseliyor. 2013 yılının ikinci yarısına kadar sadece turbo Diesel motorla sunulan DSG içinse 4.250 TL'lik fark isteniyor.
Tamamen standart donanımlara sahip olan test aracımızda bulunan Elegance paketine ulaşmak için ödenen 7.500 TL içerisinde Ambition'a ek olarak adaptif bi-xenon farlar, LED gündüz aydınlatması ve stoplar, far yıkaması, alarm, viraj aydınlatması, lastik basınç kontrol sistemi, far ve yağmur sensörleri, dokunmatik ekranlı ses sistemi, arka kapılarda 2 hoparlör ve 2 tweeter, görsel desteğe sahip arka park yardımcısı, cruise control, bel destek ayarlı ön koltuklar, kararan iç dikiz aynası, elektrikli olarak katlanabilen yan aynalar, çift bölgeli klima, ayak aydınlatmaları ve arka cam güneşliği bulunuyor.
Organizasyon sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
benim merakla beklediğim araçlardan birisiydi. geçtiğimiz hafta vatanında inceleme fırsatı bulup çok beğenmiştim, türkiye fiyatları birazcık yüksek kalsa da sınıfında oldukça iddialı bir araç.
YanıtlaSilher ne kadar çizgileri fotoğraflardan eski ve alışıldık gelse de yakından inceleyince rahatsız etmiyor. kolay eskiyecek bir tasarım hilesine sahip olmaması iyi bile olmuş.
merakla sw versiyonunu beklemeye devam.
merhaba sw side en yakın zamanda gelecektir sizce i30 cw mi yosa yeni octawia sw mi ?
YanıtlaSilEn zengin donanım paketlerinde Hyundai'nin üstünlüğü var. Fiyatlarının aynı seviyede olduğunu düşünürsek benzinli motorlar için Octavia, Diesel içinse Hyundai diyebilirim.
SilGüzel inceleme , Elinize sağlık . Takibe devam .
YanıtlaSilyazı da araç da süper. yalnız sorularım var:
YanıtlaSil1) arka süspansiyonlar bağımsız mı yoksa kilo atılması için torsiyon mu var bunda da?
2) diğer yazılarda otomatik park yardımcısında, sürücü sürüş modlarından ve anahtarsız sürüş sisteminden bahsedilmiş, fakat skoda'nın sitesinde bu donanımlardan bahsedilmemiş bile. bu donanımlar standart mı opsiyonel mi yoksa yoklar mı??
Şimdiden teşekkür ediyorum
Öncelikle teşekkürler.
Sil1- Arka aksta torsiyon çubuğu var bu araçta.
2- Basın bülteninden kopyala yapıştır yapınca böyle oluyor işte. Donanımların tamamı (Hatta cam tavan da) opsiyonel. Bazılarıysa şu an için sunulmuyor. Yaz aylarından itibaren opsiyon listesine eklenecek.
peki benzinlisinde de mi torsiyon? golf'te yanlış bilmiyorsam tsi'lar arkada bağımsız süspansiyona sahip
Sil1.8 T haricinde tamamı torsiyon çubuklu şu anda.
SilAgamemnon abi, 1.4 tsi 140 bg olan motor VW Golf ile aynı ve araç Golf'ten 100 kg daha hafif ama Türkiye ve Almanya Skoda Sitesi'ndenki teknik verilerde 0-100 km hızlanması Golf'ün ki ile aynı 8.4 gözüküyor. Ancak İngiltere Skoda Sitesi'nde Octavia 0-100 km 8.1 gözüküyor. Hangisi doğru acaba ? 100 kg daha hafif olması performansı etkilemez mi ? Veya Octavia 140 bg manuel vites olduğundan mıdır nedir ? Bizi aydınlatırsan sevinirim.
YanıtlaSilMarkalar arasında bulunan farklar şanzıman oranlarıyla oynanarak elde edilebilir. İngiltere ve Avrupa Birliği'nin ölçüm şartları farklı. Arada 75 kg fark var. Bu da ülkeler arasında yer alan farkı açıklayabilir.
Silvw grubun en ideal c seg sedanı.net
YanıtlaSilAgamemnon hocam, golf 7 içinde benzer inceleme yapmıştınız. konfor ve motor açısından iki aracı karşılaştırabilirmisiniz?
YanıtlaSilAçıkçası golf 7 bundan bir miktar daha pahalı. Farklı klasmanın araçları olmasına rağmen insanın aklında daha az paraya golf 7 kalitesinde aynı şasi, aynı teknoloji ve aynı motor ve kocaman bir bagaj hacimli bir aracı tercih etmek sanki daha mantıklı gibi geliyor.
Bu iki aracı karşılaştırmak doğru olur mu?
Aslında az da olsa farklı amaçlara hizmet ediyor bu iki araç ama Türkiye gibi verginin astronomik olduğu ülkelerde haliyle insanlar ihtiyaca göre değil "her ihtimale karşı" bir araç arayışı içerisindeler.
SilMantık çerçevesinde bakıldığında Octavia, Golf'ten çok daha makul bir araç. Teknik olarak hiçbir farklılığı olmadığı gibi bagaj ve iç hacim daha büyük. İç mekanda bazı parçalar Golf'te daha kaliteli olsa da bunun yolculara doğrudan bir katkısı yok.
adamlar sanki türkiye'ye özel üretmiş. çocuklu bir aile ekonomik olarak ulaşabiliyorsa bu model çok uygun. o bagaj oyuncak, giysi ve diğer ıvır zıvırla dolar abi. çocuk arabası var daha ohoo buşver golf'ü.
YanıtlaSilMerhaba, DSG şanzımanın ilk viteslerde devirlenme eğiliminde olduğunu, bunun da manuel özelliğinden kaynaklandığını yazmışsınız. Ben dsg değil de powershift bir araç kullandım, aynı prensipli yanılmıyorsam, onda da gözlemledim bunu. Yani yarım debriyaj gibi bir şey yapıyor değil mi?
YanıtlaSilPeki bu yarım debriyaj gibi bir hareketse eğer, şanzıman uzun vadede şehir içi trafikte (özellikle de ben sürekli yokuş yukarı dur kalklar yapılan bir trafiğe her gün giriyorum) sorunlar çıkartır mı görüşünüz nedir?
Sırf dsg'den korktuğum için tork konvertörlü araca yöneldim. Boşuna vesevese mi yapmışım acaba?
Teşekkür ederim.
Evet, Powershift de aynı prensiple çalışıyor. Focus 1.6i sedan testimde o şanzıman hakkında da yazmıştım.
SilYarı otomatik şanzımanlar bu özelliklerinden dolayı çok ağır akan trafikte avantaj sağlayamıyor. Tam otomatik şanzımanlar fazladan gaz vermeye ihtiyaç duymazken bu üniteler aracı harekete geçirmeden önce motoru gereksiz devirlendiriyor.
Uzun süre sonunda bu şanzımanlarda karşılaşılacak ilk sorun da manuellerde olduğu gibi balata aşınması oluyor. Yeni nesillerde gördüğümüz, ayak frenden çekildiğinde harekete başlama fonksiyonuyla birlikte daha da çabuk aşınacak balatalar.
Merhaba,inceleme için teşekkürler. Bir aile otomobili almak istiyorum ancak 1.4 TSI 140'lık motorun DSG'li versiyonu Türkiye'de satılacak mı? Bilginiz varsa iletebilirseniz çok sevinirim. Eğer Türkiye'ye gelecekse tahminen ne zaman gelir. Son soru ise 55-60 bandında Skoda 1.4 TSI Elegance mı yoksa Golf 1.4 TSI 122 Highline mı tercih ederdiniz.
YanıtlaSilTSI 140 yılın ikinci yarısından itibaren gelecek. 2014 model yılıyla beraber satışına başlanacaktır. Fiyatını test yazısında belirttim zaten.
SilBenim büyük bagaj gibi bir ihtiyacım olmadığından en kompakt aracı alırdım paranın yettiği. Tabi Golf 1.4 TSI 122 Highline fiyatına Octavia 1.4 TSI 140 Elegance alınabiliyorsa işler değişir. Performans öncelikli benim için.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilMuhteşem bir araç olmuş... sadece kalitesinde biraz şüpelerim vardı ama görünce... kalite çokk artmış. Sizce tipik bi düşünce babası vw dururken skodaya binilmez yoksa bu düşünce değiştimi???
YanıtlaSil1.6 TDI performasını nasıl buldunuz...??
Türkiye marka imajına aşırı önem veren bir ülke olduğundan düşünceleri değiştirmek zor fakat aracın daha başarılı olacağı kesin.
SilTDI'ın performansı düşük. Volkswagen'in 1.6 litre hacimli motorunu güçlendirmesi gerekiyor acilen. Rakipleri 130 beygir güç, 320 Nm'ye ulaşmışken çok güçsüz kalıyor.
Daha önce sorulan Benzinli mi Diesel mi? sorusuna cevabım da bu nedenle benzinli. Açık şekilde daha performanslı bir araca daha düşük fiyata sahip olmak daha mantıklı geliyor bana.
severek takip ediyoruz abi
YanıtlaSilbende bu aracı test ettim ve sipariş verdim. nasipse ay sonu teslim edecekler. sizin tavsiyeniz üzere 17" jant istedim ve bluetooth istedim. bence sınıfındaki en yakın rakibi jetta dan çok çok üstün bir araç. ben çok beğendim. ayrıca performansa gelince evet belki çok performanslı bir araç değil belki ama hızlanmaları gayet başarılı. 200 km hızı çok rahat buluyor ama bu hızı geçmek zorlaşıyor. bu hız da benim gibi düşünen ve bu aracı isteyen insanlar için gayet yeterli diye düşünüyorum. iç hacmine ve konforuna gelince gayet başarılı bir araç. dsg vitesi ile oynadığınızda bir önceki versiyonlarından ve jettadaki vitesten daha akıcı daha rahat kullanabiliyorsunuz. dsg de birazcık değişiklik olduğunu fark ettiriyor bu durum. virajlarda hızlı bir şekilde kullandım kayma yapmıyor. araçtaki esp vs sistemlerin hemen devreye girdiğini görüyorsunuz. ancak aracın arka suspansiyonun bağımsız olmaması stabilize yollarda birazcık arkada ses yapıyor ancak önde bunu hissetmiyorsunuz. rakiplerine baktığımızda gayet başarılı bir araç. golf ü fiyatı ile eleştirmeyeceğim çünkü yeni gelen saçma sapan civic dizel e 64 bin TL istemeleri bu araçların ne kadar ucuz olduğunu gösteriyor bence. civic üstelik manuel vites. evet agamemnon teşekkür ediyorum güzel bir yazı olmuş. teşekkürler.
YanıtlaSilOnur Bey, çok bilgilendirici bir siteniz var. Öncelikle teşekkürler. Size bir sorum olacak. Octavia ile Jettayı karşılaştırırsanız, hangisi ön plana çıkar. Benzinli. TSİ için tabi. Şimdiden elinize sağlık.
YanıtlaSilBen teşekkür ederim.
YanıtlaSilTürkiye sedan pazarı olduğundan Jetta daha bol bulunsa da aynı platform, motor ve şanzımanı kullanan Octavia'nın daha büyük bagaj hacmi ve çok da farklı olmayan üretim kalitesiyle öne geçmesi mümkün. En azından aracı mantığıyla alan birisi için durum böyle.
İç mekan plastik kalitesinde ufak tefek farklılıklar olsa da 122 beygir Jetta yerine 140 beygir Octavia alınması daha mantıklı.
Çok teşekkür ederim. 1.2 TSİ ile elegance donanım şu anda satışta değil. 1.4 motorla da biraz bütçeyi zorluyor. Ama Skoda müşteri hizmetleri yılın 2. yarısında 1.2 tsi+elegance donanımın satışa sunulacağını söyledi. Bakalım ne olacak.
SilDeğerli zamanınızı ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler.
Rica ederim.
Silbu araba kıvamını bulmuş. hatta golf 7 yi jetta yı sorgular hale getirmiş. tek eksiği var oda kasası . bu skoda neden yapmaz buna hatchback bir kasa. şöle daha bir eşit şartlarda yarışsın golfle. youtube da buldum saffet beyin videosunu(saffet in garajı). koca skoda grubu başkanı mr. Vahland la avrupa asya buhranını konuşuyor deniz gökçe misali. soraydın cıkacak mı hatchbaki. olursa lansman ne zamana...
YanıtlaSilVolkswagen grubunun içerisinde bu şekilde yer alması planlanmış Çek markanın. Şu haliyle Golf ve Jetta arasında bir köprü oluşturuyor.
SilGolf, Leon ve A3 gibi birçok modelin arasına bir de Octavia'yı atıp pazardan daha da çalmak istemiyorlar büyük ihtimalle.
aksine daha da kazanırlar. a3 golf ya da leonda bulamadıgını skoda da görüp alır belki müşteri. misal iç tasarım olarak leondan iyi , fiyat olarakta bir nebze golf ve a3 den iyi sayılır.sonuç olarak yine kazanacaklar...
YanıtlaSilAraç sayısı olarak kazanan yine onlar olur da Ar/Ge maliyetleri çıkar mı meçhul. B segmentinde Polo, A1, Fabia ve Ibiza dörtlüsünü sunup C'de üçte kalmalarının bir nedeni vardır.
SilOğuşlargroup Skoda 'da satış danışmanlarının beni aydınlattığını hatta bu araca hayran bıraktığını söyleyebilirim Bazı mekanların havası vardır tartışılmaz sıcak samimi ve güvenilir gelir Oğuşlargroup Skoda böyle bi yer diyebilirim . Araçlara geilnce 'Sürüş bahsini tek kelimeyle anlatmam gerekse kesinlikle konfor kelimesini kullanırdım çünkü Octavia’nın en büyük numarası konfor. Tabi böylesine ciddi rahatlığın götürüsü dinamizm oluyor. Golf’ün rahatlık ve dinamizm arasında yakaladığı pürüzsüz denge Octavia’da konfora doğru kaymış durumda. Çok tepkili yahut eğlendirici bir sürüş bekliyorsanız yanlış yerdesiniz. Fakat aradığınız şey safi konfor ise başka yere bakmanıza gerek yok. Ön kısmı iyi tutunuyor ki çok zorlarsanız arkası usulca kopmaya başlıyor. Elbette üç harfliler (ESP, ABS, TCS, RTE) sayesinde güvenlik adına her şey gayet yolunda gidiyor. Dediğim gibi, en büyük beklentiniz konfor ise içiniz rahat olabilir. Ve karar; Aile kurup beş çocuk yapmak istiyorum çünkü; İç mekanı çok ferah ve geniş ayrıca genel kalite düzeyi hiç fena değil, Alışması ve birlikte yaşaması çok kolay, aşırı konforlu ve pratik bir otomobil, Fiyatına karşılık sundukları yüz güldürüyor.
YanıtlaSilben 3 aydır 1.6 dsg elegance kullanıyorum hiç pişman değilim.tavsiyemdir.
YanıtlaSilSelamlar,
YanıtlaSilBu araçta ESP var mı? Kendilerinin ESC dediği şey ESP ile aynı mı?
Evet, ESC, ESP'nin Volkswagen grubundaki adı.
SilSayın hocam 75-78 bin tl ye kadar çıkabileceğim sıfır bir sedan araba arıyorum. 2-3 haftadır internetden olsun memleketimde olan (hepsi yok) bazı bayilerde bazı modellere baktım ama kafam dah da karıştı.
YanıtlaSilŞu 3-4 model arasında kaldım.
Skoda Octavıa 1.6 TDI CR 105 PS DSG --78.400 tl (ancak bu şansızaman da wv grubundakiyle aynı olunca ve jetta da dsg den çok çekenleri duyunca otomatik vites sevdasından iyice soğudum manulınıde alabilirim)
Jetta 1.6 TDI 105 PS Comfortline 77.400 TL (aslında gönlüm otomatik vitesinden yana ancak şikayetvar ve jetta forum sayfasında çoğu kişinin dsj şansıman hakkındaki veryansınlarını okudukdan sonra vazgeçtim diyebilirim)
Opel Astra Yeni sedan 1,6 lt CDTI ECOTEC 110 HP Start&stop,6ileri manuel sport modeli 74.947 tl
Honda yeni civic sedan 1.6 Executive Eco Smart (Otomatik) Benzin/LPG 76,655
biz aile olrak 4 kişiyiz. biri 8 biri de 1 yaşında kızlarım var ileriye dönük geniş ve ferah bir araba istediğimdem sedan istiyorum ve bagaj hacmininde geniş olması bizim için çok iyi olur. Sizin tecrübelerinize istinaden hangi arabaya yönelmemi önerirsiniz sayın hocam?
Bütün seçenekler güçsüz kalmış. Honda güçlü ama o da hem Diesel değil hem de bagaj hacmi olarak başarısız.
SilAslında benzinli de düşünülüyorsa Toyota Corolla 1.6 benzinli bile düşünülebilir. Honda ile başabaş özelliklere sahip ama arka koltuklarda sunulan hacim çok daha geniş ve motor daha güçlü.
Gerçi ben bu segmentte Hyundai Elantra'ya da bakın derim. Onun da bagaj hacmi çok geniş değil ama hem donanım konusunda çok başarılı hem de 6 ileri vitesli şanzımanı tam otomatik bir ünite. Ayrıca 128 beygir güç üretebilen motoru da bu segmentte otomatik şanzımanla sunulan en güçlü motor.
Teşekkür ederim sayın hocam. en son jetta ve suberb ve octavıa arasında gelip gitmekteyim. yeni jetta manuel 79+4bin tl de led far paketi =83 bın tl gelıyor. suberb suan eylul ayında takas ındırımı var 2 bın tl onunda elegance manuel olanı 83 bin tl dek gelıyor. octavıa dsg elegance dızel paketıde 78 tl dek gelıyor. suberb D sınıfı passat ayarı bir arac diğerleri c segmendtinde. acaba nasıl bir karar versem bilemedim.Bu karasızlık adamı öldürüyor.
SilFiyat/Fayda oranı en iyi olan Superb tabi ama zevkler ve renkler tartışılmaz.
SilOnur Bey merhaba.
YanıtlaSilİncelemenin üzerinden uzun sayılabilecek bir süre geçtiğinin farkındayım ama mazur görün.Ailemizde şu an tüplü astra hb ve benzinli jazz mevcut. Allah izin verirse ailemiz 3 kişilik olacak. Daha geniş araca ihtiyacımız olacağı inancı, model yenileme isteği ile araç sayısını teke düşürüp yeni bir araç alma niyetimiz var.
Sadece ben astra ile yılda en az 25000 km yol yapmaktayım. Memlekete çok uzağız (1300 km) dolayısıyla uzun yol konforu önemli, yakıt herkesin malumu o yüzden dizel tercih ediyoruz, aracı eşim de kullanacağı için otomatik olmazsa olmaz. Çabuk vadede araç değiştirme fikrinde olmadığımız için ailemiz daha da genişlediğinde :) ihtiyacımızı karşılasın istiyoruz. Sakin süreriz beygir koşturma derdinde değiliz.
Rakiplerine baktığımız zaman Corollaların performansı çok kötülenmiş ve bagajı ortalamanın üstünde değil, Civic bagaj anlamında tatmin edici değil ve dizeli yok, astranın otomatiği konforsuz, focusun bagajı küçük ve otomatiği hakkında çok fikrim yok, pahalı modellerin yenisine gücümüz yetmez, pahalı aracın özellikle eski modellerinin masraf anlamında çok can yakacağını düşünüyorum. Aslında geniş olur diye suv de baktım biraz ama çoğu özellikle bagaj anlamında c segmentinden daha başarılı değil ve dizel otomatik seçeneği (kuga pahalı, nissana güvenmiyorum, captivanın yenisi bile gelmeyecek, rav4, crv, forester vs benzinli ) çok kısıtlı. Ayrıca özellikle uzun yolda sedan daha konforlu olur düşüncesindeyim, suv almış olsam çoğu kişinin yaptığı gibi neredeyse araziye hiç girmeyeceğim. Bu anlamda da tavsiyelerinize açığım. Aslında şu ana kadar neredeyse octavia’yı tarif ettiğimin fakındayım ama en büyük tedirginliğim dsg :( yukarıda bu konuyla ilgili cevabınız var ama tekrar yorumlamanızı rica ediyorum zira 2014 model araçlarında da eskiye benzer problemler yaşadıklarını yazanlar olmuş, uzun süre kullanabilir miyiz bu şanzımanı sorusu kafamdaki en büyük soru. Onun haricinde octavianın ciddi şekilde motor sesi hariç yalıtım sorunu olduğu iddia edilmekte,aracın konforu idare eder mi? normal mi? zayıf mı? bize muhtemelen mevcut araçlarımızdan daha konforlu hissettirecektir fakat esas soru değer mi? bir de superb’i octavi’ya tercih ettirecek bariz üstünlük var mıdır özellikle konfor açısından? vereceğiniz cevap ve ayırdığınız zaman için şimdiden teşekkür ederim.
DSG'nin sorun yaratmayan modellerinde tipik yarı otomatik şanzıman sorunları olması kaçınılmaz. Bu tip şanzımanların debriyaj balataları manuellerden daha çabuk aşındıklarından zamanla silkeleme gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor. Bazı modellerdeyse elektronik problemler oluşmuş ki bunların düzelmesi bazen aracı durdurup tekrar çalıştırmaya bakarken bazen daha ciddi problemler çıkabiliyor. Bize verilen test araçları yepyeni olduğundan sadece normal çalışma durumunda nasıl performans gösterdiklerini anlatabiliyorum.
SilOctavia'nın motor gürültüsü rahatsız edecek seviyelerde değil. Zaten Volkswagen'in motorları genelde sessiz olduğundan Skoda gibi markalarda daha az izolasyon kullanılması sorun yaratmıyor.
Octavia ve Superb arasındaki fark Jetta ile Passat arasında olduğu kadar. Yani büyük sayılabilir. Özellikle iç mekan büyüklüğü çok farklı.
Düşünülen modeller arasında hiç station wagon olmaması üzücü. Maksat iç mekan ve bagaj büyüklüğüyse SUV modellerinden bile daha başarılı olanlar var sonuçta. Yarı otomatik şanzıman istemeyenler için Hyundai i30 CW makul bence. Hem tam otomatik şanzıman hem de turbo Diesel motora sahip. Ayrıca kardeşi Cee'd de düşünülebilir farklı bir tasarım isteyenlere.
Cevabınız için çok teşekkür ederim Onur Bey. İşin aslı stationlar kullanışlı olmasına rağmen malesef piyasa algısı ile araç tercih eden geniş kitleler gibi benim de ilk tercihim değil malesef, fakat değerlendirmek faydalı olacak dediğiniz gibi. İlgiyle takip ediyoruz sağlıcakla kalın.
YanıtlaSilBen teşekkür ederim.
SilMerhaba Onur Bey. 2015 skoda octavia 1.4 tsi style paket almak uzereyim. Daha önce skoda superb ile ilgili soruma cevap vermistiniz. Ama otomatik sanzimanli superb fiyati bizi aştı. Octaviada ise süspansiyon ve izolasyon konusunda eleştiriler mevcut. Açıkçası bu konular lafama takılıyor. Ben de benzinlisi olmadigi icin dizelini test ettim. Gercekten iceri gelen ses fazla geldi. Suspansiyonlar ise golfe gore daha sert gibi. Ancak bu arac dizeldi ve 2013 modeldi. 2015 model olanlarda bir iyilestirme soz konusu mudur? Benim baktigim arac ise benzinli acaba fark olur mu? Diger secenegim ise vw cc 1.4 tsi 2013 model. Yakiti konusunda fikrinizi merak ediyorum. Onerilerinizi bekliyorum saygilar
YanıtlaSilFacebook'tan cevapladım sanırsam bu soruyu :)
Sil