15 Nisan 2013 Pazartesi
Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Fransız üretici Peugeot Pikes Peak'e geri dönüyor. Efsanevi tırmanma yarışını 1988 ve 1989 yıllarında 405 T16 ile kazanan firma 2013 yılında şansını Sébastien Loeb pilotajında deneyecek.
Aracının unlimited kategorisinde yarıştığı, standart 208'den çok farklı olan görünümünden anlaşılıyor. Karbon fiber gövdesiyle ağırlığı düşürülen otomobilde dev splitter, geniş yan etekler, büyük hava yarıkları, difüzör ve 908'den alınan spoiler dikkat çekiyor. 4.5 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.3 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.695 mm olarak açıklandı.
Merkezi oturma pozisyonuna sahip aracın iç mekanı boydan boya takla kafesiyle çevrelenirken dijital gösterge tablosu bu kafesin kollarından birisine tutturulmuş. Karbon fiber yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri gibi donanımlara da sahip olan otomobilin çıplak iç mekanında ek olarak sadece önemli kumandalara yer verilmiş.
Çift turbo besleme sayesinde 875 beygir güç üretebilen 3.2 litre hacimli v6 motoru bu gücü dört tekerleğe 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla aktarıyor. 0'dan 100 km/s sürate 1.8 saniyede ulaşabilen yarış aracı 200 km/s sürate sadece 4.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati olan 240 km/s'i 7 saniyede görüyor.
875 kg toplam ağırlığa sahip olan otomobilde kullanılan fren sistemi, önde 380, arkadaysa 355 mm çaplı, karbon seramik fren disklerine ev sahipliği yaparken 18 inç çaplı jantlar magnezyum alaşımdan üretilmiş.
ne guzel olmus bu ya :)
YanıtlaSilbu spoylırı dayıma şahin'i için önercem
YanıtlaSilkar küremek için ideal..
YanıtlaSilbu arabayi kullanmayi birakin canli görme sansimiz bile cok az ama eger bunu sony play station da gran turismo serisinde kullanirsa düzgün bir direksiyon seti ile sürme sansimiz olabilir. tipki gt2 deki efsanevi suzuki escude de oldugu gibi :).
YanıtlaSil