4 Haziran 2011 Cumartesi
BMW 1 Serisi
Alman üretici BMW, en küçük modeli olan 1 Serisi'ni yeniliyor. 2004 yılından beri üretimde olan E81 yerini ilginç biçimde daha da çirkin bir araca bırakıyor.
7 Serisi'ni andıran bir ön kısım ve Volkswagen Polo'dan alınmış gibi duran stoplara sahip olan yeni 1 Serisi modellerinde kullanılan yuvarlak hatlar korunurken özellikle önden bakıldığında araç alçaltılmış bir X1'e benziyor.
İç mekanı çok daha şık olan otomobilin küçük çaplı sportif direksiyon simidi, iki adet dairesel göstergeden oluşan panel, ambiyans ışıklandırması ve geniş orta konsolda kullanılan malzeme kalitesi büyük kardeşleri aratmezken iDrive için sunulan ekran artık çok daha büyük.
Aks mesafesi 2.69 metreye ulaşan otomobilin iç hacmiyle birlikte bagajı da büyümüş. Kaza önleme sistemi, tabela okuyucu ve internet bağlantısıysa ileri teknoloji opsiyonlar arasında yerlerini almış.
Motor seçenekleri hakkında gelen ilk bilgilerse sevindirici. Benzinli motor seçenekleri turbo beslemeye sahip ve 1.6 litre hacimli olan 1 Serisi'nin bu motorunun 136 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonları bulunacak. 2 litre hacimli turbo Diesel modelse 116, 143 ve 184 beygir gücünde üç versiyonla alınabilecek. Bu ünitelerin tamamında 6 ileri manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzıman tercih edilebilecek.
Ayrıca ilerleyen aylarda, tanıtımı X1'de yapılan 2 litre hacimli, turbo beslemeli motorun da değişik güç seviyeleriyle araçta yer alması bekleniyor.
3 Haziran 2011 Cuma
Volkswagen Golf GTI Reifnitz
Volkswagen'in Wörthersee araçları kalabalıklaşıyor. Daha önce Golf R Cabriolet ve GTI Cabriolet'yi tanıtan firma şimdi de GTI'in çok daha güçlü bir versiyonuyla sahnede.
Beyaz, mavi ve kırmızı renklerin kullanıldığı gövdesinde daha sportif yapılı tamponlar, karbon fiberden üretilmiş ön splitter, yan etekler ve arka difüzör, ek hava girişli motor kaputu ve yeni egzoz çıkışları dikkat çeken aracın fren ve süspansiyon sistemi elden geçirilmiş.
İç makana geçildiğinde daha da büyük değişimler geçirdiği görülen aracın arka koltukları iptal edilip buraya yuvarlanma kafesi yerleştirilmiş. Bagaj kısmına güçlü bir ses sistemi eklenen aracın deri-Alcantara döşemeli sportif koltuklarında özel GTI amblemleri bulunuyor. Ön konsolunda beyaz ve mavi renkler dikkat çeken GTI Reifnitz'in vites topuzu, pedal seti ve paspasları da yenilenmiş.
Bu kadar değişiklik size yetmiyorsa kaputun altında bulunan ünite sizi mutlu edecektir. 2 litre hacimli standart GTI bloğunu kullanan aracın yenilenen turbo beslemesi, intercooler ve egzoz sisteminin ardından üretebildiği güç 370 beygire, torksa 480 Nm'ye ulaşmış.
Audi R8 GT Spyder
Audi'nin süperspor otomobil ailesi genişliyor. Roadster model Spyder ve daha da sportif versiyon GT'nin ardından bu iki aracın birleşimi de piyasaya çıkıyor.
Tasarımı, birleşimi olduğu araçları yansıtan otomobilde ek deflektör, büyük spoiler ve daha büyük boyutlu difüzör gibi aerodinamik detayların yanında hafifletilmiş 19 inç çaplı jantlar ve karbon seramik fren diskleri de dikkat çekiyor.
İç mekanda özel paspaslar, karbon fiber kaplamalar, beyaz zeminli göstergeler, Alcantara döşemeler ve toplam 31.5 kg ağırlık tasarrufu sağlayan yarış koltukları sportif görünümü pekiştiriyor. Aracın toplam ağırlığı R8 Spyder'ınkinden 85 kg daha düşük.
5.2 litre hacimli v10 motoru 560 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanı ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 317 km/s olarak açıklandı.
BMW M3 Carbon Edition
BMW'nin Çin pazarına özel üretilen M3 modellerine bir yenisi eklendi. 111 örneği bulunacak olan Carbon Edition teknik anlamda bir yenilik sunmazken görsel olarak farklılıkları bulunuyor.
İsminden de anlaşılabileceği gibi gövdesi üzerinde bolca karbon fiber bulunan aracın tavanı, ön splitter ve arka difüzörü, motor kaputu üzerinde bulunan havalandırma geliklerinin çerçeveleri ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler bu malzemeden üretilmiş.
İç mekanda da karbon fiber kaplamalar dikkati çekerken ön yolcu konsolunda aracın sınırlı üretim olduğunu belgeleyen bir plaka bulunuyor. 19 inç çaplı jantları siyaha boyanan aracın gövdesi üzerinde modele özel grafikler kullanılırken deri kaplı koltuklar üzerinde beyaz bir şerit kullanılmış.
420 beygir güç üretebilen, 4 litre hacimli v8 motorunda bir yenilik bulunmayan otomobilin 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanı da standart M3 modellerinden alınmış.
2 Haziran 2011 Perşembe
Volkswagen Golf GTI Cabriolet
Volkswagen'in Wörthersee yenilikleri arasında Golf Cabriolet modelleri öne çıkıyor. Gün içinde Golf R Cabriolet'yi tanıtan Alman marka şimdi de efsanevi GTI'ın üzeri açılabilen versiyonunu konsept olarak sergiliyor.
Golf R Cabriolet'nin aksine görünüşünde, standart Golf GTI'a göre ufak tefek değişiklikler bulunan aracın ön tamponunun alt ızgara kısmı daha sportif bir tasarıma sahipken daha da aşağıda bulunan splitter genişleyen çamurlukların üzerinde bulunan karbon fiber eklemelerle uyumlu bir şekil sunmakta. Yan etekleri de dışarıya doğru genişletilen aracın alt kısmını boydan boya kaplayan bu siyah şerit arka tamponda da kendisini gösteriyor.
Arka kısımda Golf GTI'dan farklı olarak basık tasarımlı çift egzoz çıkışı kullanılırken yine bu modelden farklı olarak jantlar 19 inç çaplı seçilmiş.
Golf R Cabriolet'de olduğu gibi üzeri açılmayan modeliyle aynı motora sahip olan aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünitesi 210 beygir güç üretebilmekte.
Volkswagen Golf R Cabriolet
Volkswagen'in Wörthersee Tour 2011 şovu Audi ve Škoda'nın ardından ana markanın bir modeliyle devam ediyor. Alman üretici, kısa süre önce tanıttığı Golf Cabriolet ile serinin en sportif modeli olan Golf R'ın genlerini birleştirdi.
Henüz bir konsept olan otomobil iki aracın mükemmel bir birleşimi. Yüzü, 19 inç çaplı jantları, çift çıkışlı egzoz sistemi ve sportif iç mekanıyla bir Golf R olan araç tavan sistemi ve yeni arka tarafıyla bir Golf Cabriolet.
Konseptte görülen ek donanımlarsa iç mekanda ve kapı eşiklerinde kullanılan karbon fiber kaplamalarla yine aynı malzemenin yan ayna muhafazalarında kullanılması olarak belirtilebilir.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 270 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen dört tekerlekten çekişli aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi "6 saniyenin altında" olarak açıklanırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Škoda Fabia RS 2000
Wörthersee Tour 2011 Volkswagen grubunun tanıtımlarıyla devam ediyor. Sahneyi açan Audi'nin ardından sıra ailenin Çek üyesi Škoda'da.
Fabia S2000'den alınan genişletilmiş çamurluklar ve beyaz renkli jantlar otomobilin sportif yönünü oldukça iyi belli ederken genişletilmiş ön ve arka tamponlar, üzerinde ek hava girişleri bulunan motor kaputu ve siyaha boyanmış krom parçalar bu etkiyi pekiştiriyor.
Koyulaştırılan aydınlatma grubuyla birlikte otomobilin dikkatleri en çok çeken yanı olan tavanından da bahsetmemiz gerekiyor. Tamamen iptal edilen tavanla birlikte A sütunu da kısaltılarak daha etkileyici bir görünüm yakalayan Škoda dört kapılı yapısını koruyan otomobilin camlarını da çerçevesiz üretmiş.
İç mekanında dört adet tekli yarış koltuğu ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle dikkat çeken RS 2000'in arka kısmında bulunan büyük spoiler ve küçük yan aynaları karbon fiberden üretilmiş.
Motoru hakkında detaylı bilgi verilmeyen araçta Volkswagen ailesinin turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli ünitesinin kullanıldığı belirtiliyor.
Sport Wheels Audi A4 Cabriolet
Alman firma Sport Wheels, üretimi durdurulmuş olan A4 Cabriolet modeli için geliştirdiiği modifikasyon kitini tanıttı. Görsel anlamda sade bir şıklık sunan aracın motoru da güçlenmiş.
Araç rengine boyanabilen 20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin süspansiyon sistemi de yenilenmiş. Yeni egzoz sistemi dört çıkışa sahip olan aracın arka tamponu da bu çıkışlara ev sahipliği yapabilmek için makyajlanmış.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru da güçlendirilen otomobil artık 260 beygir güç, 372 Nm tork üretebilmekte.
1 Haziran 2011 Çarşamba
Vilner Mini Cooper S
Rolls-Royce tarafından tasarlanan özel donanımlarıyla büyük ilgi gören Mini Cooper S Goodwood, Bulgar modifikasyon firması Vilner tarafından standart Cooper S modelinde de yaşatılabiliyor.
Mat gri üzerine siyah çizgilerle dikkat çekici bir görünüm kazanmış olan aracın siyaha boyanan jantları 18 inç çaplıyken far çerçevesi, kapı kolları, depo kapağı ve yan aynalar gibi krom kaplı parçalar da siyah renkli olarak sunulmakta.
Asıl değişikliği iç mekanda görülen aracın bu bölümünde baklava desenli deri döşeme, koltuklar, kapı içleri ve tavanda dikkat çekerken Nappa ve Alcantara gibi daha özel deri döşemeleri ön konsoldan direksiyon simidine, tavandan iç dikiz aynasının arkasına kadar hemen hemen her noktada görmek mümkün.
İç mekandaki plastik görüntüsünü sıkıcı bulan Vilner ön konsol, kapı içleri, koltuk arkaları, direksiyon simidi ve tavan tutamakları gibi parçaların üzerini gri renge boyamış.
Loder1899 Ford Focus
Üçüncü nesil Ford Focus trafiğe çıktığı günden beri modifikasyon firmalarının sevdiği araçlardan birisi konumuna geldi. Bu konumun kazanılmasında yüksek satış rakamlarının yanında turbo beslemeli motorların kolayca güçlendirilebilmesi de büyük rol oynuyor.
Loder1899 tarafından sunulan ve istenirse karbon fiberden de üretilebilen kitte far çerçeveleri, ön tampon altı splitter, yan etekler ve arka tampon altı difüzör bulunuyor. Süspansiyon sistemi 35 mm alçaltılan aracın jant seçenekleri 18, 19 ve 20 inç çaplı.
Şu anda sadece ülkemize ithal edilmeyen 2 litre hacimli turbo Diesel motor için güçlendirme kiti sunan firma geniş çaplı çift çıkışa sahip egzoz sistemi ve yazılım sayesinde bu motordan 195 beygir güç, 395 Nm tork alabilmiş.
STaSIS Audi S5 Cabrio Challenge
Audi'nin şık cabriolet modeli A5 Cabriolet'nin en sportif modeli S5 Cabriolet STaSIS Engineering tarafından modifiye edildi. Görsel olarak büyük bir yenilik sunmayan otomobilin motor gücünde ciddi artış var.
Opsiyonel olarak çift gövde rengiyle alınabilen aracın 20 inç çaplı jantlarıyla birlikte sertlik ve yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi yol tutuşu daha da iyileştirmek için sunulmakta. Egzoz sistemi de yenilenen otomobilin güçlendirilen fren sisteminde ön aksta 370 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle birlikte kullanılmış.
Kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 motoru 416 beygir güç, 501 Nm tork üretebilen araç 0'dan 96 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabiliyor.
KBR Passat CC
Alman firma KBR Motorsport Volkswagen Passat CC temelleri üzerine geliştirdiği modifikasyon çalışmasını tanıttı. Görünümünde büyük bir değişiklik bulunmayan otomobilin motoru güçlendirilmiş.
Özel gövde rengi, siyah ön panjur ve tavan haricinde yine siyah renkli 20 inç çaplı jantlar ve alçaltılmış süspansiyon sistemiyle dikkat çeken aracın bunlar haricinde görünüme yönelik değişikliği bulunmuyor.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru, yapılan modifikasyon işleminin ardından 260 beygir güç üretebilirken bu güç artışı, sportif egzoz sistemi sayesinde daha etkileyici bir motor sesi olarak da geri dönüyor.
31 Mayıs 2011 Salı
Audi A1 Clubsport Quattro
Wörthersee çılgınlığı bu sene de başladı. Bu yıl otuzuncusu düzenlenen organizasyonda Audi, küçük hatchback modeli A1'in süperspor otomobil performansı sunabilen bir versiyonunu tanıtacak.
Dışarıdan bakıldığında sahip olduğu gücü belli ettiği görülebilen otomobilin geniş hava girişli, sportif tasarımlı tamponu RS serisi Audi modellerini hatırlatırken kaput üzerinde bulunan hava çıkışları güçlü görünüme katkıda bulunuyor. Bu görünümü pekiştiren unsurlardan bir diğeriyse 60 mm genişleyen çamurluklar.
19 inç çaplı jantları jet motorlarının türbinlerini andıran aracın yan etekleri de genişiletilirken ön çamurlukların arka kısmına ek havalandırma çıkışları yerleştirilmiş. Karbon fiberden üretilen yan aynalar standart modelde görev yapanlardan küçük bir yapıya sahipken tavan karbon fiberden üretilmiş.
Arka kısımda, bagaj kapağının üst kısmına yerleştirilmiş dev spoiler dikkat çekerken yeni tasarım arka tamponun altına bir difüzör eklenmiş. Normalde arkada bulunan egzoz çıkışı aracın sol yanına alınırken jantların merkezi ve farların iç kısmında kırmızı rötuş boyası kullanılmış.
İç mekana geçildiğinde dört bir yanın Alcantara ile kaplandığı görülürken alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yarış koltukları, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, orta konsola eklenen üç yuvarlak gösterge ve şalterler sportif ayrıntılar olarak dikkat çekmekte. Arka koltuğu iptal eden Audi bu kısımda takla barı kullanırken kapı ve torpido gözünde kırmızı renkli çeki bantları bulunuyor.
Gelelim aracın kalbine. Turbo beslemeye sahip ve markanın birçok sportif konsept ve seri üretim modelinde görev yapan 2.5 litre hacimli motor 503 beygir güç, 660 Nm tork üretebilmekte. 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen 1.390 kg ağırlığındaki aracın 200 km/s'i görmesi 10.9 saniye alıyor. Bu arada konseptin maksimum sürati ilginç şekilde 250 km/s'te sınırlandırılmış.
VÄTH SLS AMG
Geçtiğimiz hafta roadster modeli tanıtılan Mercedes SLS AMG'nin coupé versiyonu üzerinde yapılan çalışmalarda bir yavaşlama görülmüyor. Alman firma VÄTH tarafından da modifiye edilen aracın görünümü çok değişmezken motor gücü artırılmış.
Karbon fiberden oluşan aerodinamik kitinde ön tampon altı splitter, fren soğutma deliklerine sahip yan etek ekleri ve yeni bir bagaj üstü spoiler bulunan aracın yeni jantları 20 inç çaplı. Süspansiyon sistemi 25 mm alçaltılan otomobilin yenilenen egzoz sistemine eklenen kapakçık yüksek devirlerde ses seviyesini daha da artırabiliyor.
İç mekana geçildiğinde isteğe bağlı olarak deri, karbon fiber veya ahşapla kaplanabilen direksiyon simidi dikkat çekerken yeni paspaslar ve 400 km/s'e uzanan hız göstergesi ile birlikte kapı içlerinde kullanılan deri döşeme de müşteriye sunuluyor.
6.2 litre hacimli v8 motoru, üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda 615 beygir güç, 680 Nm tork üretebilecek hale gelen otomobilin maksimum sürati 330 km/s'e ulaşırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.6 saniyeye inmiş.
29 Mayıs 2011 Pazar
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
2011 Frankfurt otomobil fuarında sergilenecek olan yeni otomobiller yavaş yavaş tanıtılmaya başlandı. Fuarda sazı eline alması beklenen Alman üreticilerden Mercedes, süperspor modeli SLS AMG'nin üzeri açılabilen modelinin basın tanıtımını gerçekleştirdi.
Tasarımında büyük bir sürpriz olmayan aracın ön ve arka görünümü coupé kardeşinden farksızken sabit bir tavan olmaması nedeniyle martı kanat kapılar da yerlerini alışılmış modellere bırakmış. 9 gövde rengiyle birlikte 8 iç mekan renk seçeneği bulunan otomobilin siyah, bej ve kırmızı olmak üzere üç adet branda renk seçeneği bulunuyor.
Standart ve AMG sportif süspansiyon seçeneklerinin yanında adaptif süspansiyon sistemini de opsiyonel olarak sunacak olan aracın iptal edilen metal tavanının neden olduğu zayıflığın telafi edilmesi için yapılan güçlendirme çalışmaları toplam ağırlığı sadece 40 kg artırmış. Coupé modelinde 178 litre olan bagaj hacmi 173 litreye gerileyen otomobilin bagajı, tavanın açık veya kapalı olmasından etkilenmeden aynı hacimle kullanım sunabiliyor. Tamamen elektrikli olarak 11 saniyede açılıp kapanabilen tavan bu işi 50 km/s sürate kadar gerçekleştirebiliyor.
İç mekan tasarımında da bir değişiklik olmayan aracın opsiyonel donanımında Bang & Olufsen marka ses sisteminin yanında AMG Performance Media isimli sistem bulunuyor. Elde edilen performans verilerini sürücüye yansıtan ve istendiğinde hafızaya da alabilen bu sistemde 0-100 km/s süresi, aracın aldığı G kuvvetleri, motor yağı, soğutma suyu ve şanzıman yağı sıcaklıkları, dört tekerleğin anlık hava basıncı, fren ve gaz pedalı pozisyonları, tur zamanı, çeyrek mil süresiyle motorun anlık olarak ürettiği güç ve tork değerleri görülebiliyor.
Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın ağırlık dağılımı %47-%53 olarak değişirken performans değerlerinde bir değişim olmamış. 6.2 litre hacimli v8 motoru 571 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen otomobil 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 317 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.