27 Şubat 2010 Cumartesi
TECHART Concept One
2010 Cenevre otomobil fuarına en iyi hazırlanan modifikasyon firmalarından birisi olan TECHART, organizasyon süresince Porsche Panamera Turbo temelli konsept otomobili Concept One'ı sergileyecek.
Görünümü oldukça değişen otomobilin yeniden tasarlanan ön tamponunda bulunan hava yarıkları büyürken LED gündüz farları ve alt kısımdaki splitter da unutulmamış. Üzerine ek havalandırma yarıkları açılan kaput ve genişletilen çamurluklar, 22 inç çaplı jantlarla birlikte sportif görünümü pekiştiriyorlar. Çamurluklarının arka kısımlarında havalandırma delikleri bulunan otomobilin arka ksımı da oldukça değişik bir şekil almış. Alt kısmına büyük bir spoiler eklenen bagaj kapağının tasarımı hafifçe makyajlanırken stop lambaları ve tampon tasarımı da yenilenmiş.
İç mekanı neredeyse tamamen baştan yaratılan otomobilin siyah ve beyaz renklere bezenmiş yaşam alanında her türlü lüks düşünülmüş. Ön koltukların arkasına tepsiler eklenirken eğlence sisteminin 10.2 inç büyüklüğündeki ekranı tavana gizlenmiş.
Fren, egzoz ve süspansiyon sistemlerini modifiye eden TECHART motoru da standart halinde bırakmamış. Yapılan modifikasyon çalışmalarının ardından çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli motor 650 beygir güç üretebilir hale gelmiş.
Renault Twingo
Renault'nun, Avrupa'dan Japonya'ya kadar birçok pazarda satılan miniği Twingo küçük bir yenileme operasyonundan geçirildi.
Trend ve Dynamique versiyonları artık üretilmeyecek olan otomobilin Rip Curl donanım seviyesi Dynamique'in yerine geçiyor. En lüks seçenek olan Initial'de yeni deri döşemeler ve ön konsol rengi kullanılmaya başlandı.
Look donanım paketi ekstra ücret karşılığında alınabilen otomobilde yeni döşeme renkleri ve dış mekan için yeni çıkartmalar sunulmakta.
Motorlarında bir performans artışı olmayan aracın üç motoru için emisyon düşürme çalışmaları yapılmış. 75 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli benzinli motorun CO2 emisyon oranı kilometre başına 114 grama indirilirken aynı motorun 100 beygir güç üretebilen modelinde değer 132 gram. 133 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli modellerdeyse 160 gram/km'lik oran açıklandı.
Hofele A8
Yeni Audi A8 henüz sadece birkaç ülkede piyasaya çıkmış olsa da modifikasyon şirketleri ellerine geçirebildikleri modeller için performans kitleri hazırlamaya başladılar.
Hofele Design tarafından hazırlanan gövde kitinde yenilenen tasarımıyla ön tampon oldukça dikkat çekiyor. Ön çamurlukların arkasına büyük hava kanalları açılırken tasarımları yenilenen yan eteklerin arka çamurluk tarafında kalan bölümünde de hava emiş yarıkları bulunuyor. Arka tamponun alt kısmında yeni egzoz sisteminin dört çıkışı ve bir difüzör dikkat çekiyor.
Aracın süspansiyon sistemini yeni bir seviye ayarlayıcıyla donatan Hofele mühendisleri bu sayede yerden yüksekliği standart bir versiyona oranla 80 mm kadar azaltabiliyorlar. Sunulan 20 veya 22 inç çaplı jantlarla birleştirildiğinde bu donanım, aracın sportif görünümüne de katkıda bulunuyor.
Fren sistemi de modifiye edilen aracın ön aksında 6 pistonlu kaliperler görev yaparken diskler ekstra ücret karşılığında seramik olanlarla değiştirilebiliyorlar.
Otomobilin kaputu altına baktığımızdaysa 4.2 litre hacimli v8 motorun hem benzinli hem de turbo Diesel versiyonunun güç kazandığını görüyoruz. Benzinli versiyon 400 beygir güç, 475 Nm tork üretirken turbo Diesel versiyonda güç 395 beygire, torksa 880 Nm'ye yükseltilmiş. Araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleriyse FSI motorlu versiyon için 5.3, TDI motorlu versiyon içinse 5.2 saniye.
Ferrari 599 GTB Hybrid
Porsche'nin Diesel modellerine bir türlü alışamayan otomobilseverleri bir kötü haber daha bekliyor. Hibrit bir Ferrari.
Aslına bakarsanız bu aracın geliş haberi sanıldığı kadar kötü değil zira aracın 6 litre hacimli v12 motoruna dokunulmaması halinde çok daha yüksek performans sunabilen bir 599 GTB modeliyle beraber olacağız.
Kinetik enerji geri kazanım sistemi (KERS) ile donatılacağı kesin olan otomobilin bu şekilde topladığı enerjiyi, Formula 1 araçlarında olduğu gibi direksiyon üzerinde bulunan bir düğme yardımıyla ekstra performansa çevirmesi bekleniyor.
Bunun haricindeki bilgilerse tamamen spekülasyondan ibaret. Söylentilerden birisi, aracın 100 beygir güç ve 150 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip olacağı yönünde. Toplam ağırlıkta 100 kg'lık bir artışa neden olan bu motorun ürettiği güçse bu dezavantajı kapamaya yetecek derecede.
Otomobilin resmi teknik verilerini 2010 Cenevre otomobil fuarında öğrenebileceğiz.
Koenigsegg Agera
2010 Cenevre otomobil fuarında süperspor otomobil geçidi devam ediyor. Pagani, NOVITEC ROSSO, Mercedes ve Hispano-Suiza derken şimdi de sıra İsveçli üretici Koenigsegg'de.
CCX modelinin geliştirilmiş bir versiyonu olan Agera, LED teknolojisi kullanan far ve stopları, küçük sabit arka spoileri ve önde 19, arkada 20 inç çaplı siyah renkli jantlarıyla oldukça dikkat çekici bir otomobil. Gövdesinin tamamı karbon fiber ve kevlardan üretilen otomobilin tavanı, istendiğinde çıkarılıp bagajda bulunan yerine koyulabiliyor.
İç mekanı alüminyum ve karbon fiber kaplamalar, deri ve Alcantara döşemeler ve sportif koltuklarla dikkat çeken aracın kapıları da CCX modelinde olduğu gibi yukarıya doğru açılıyor.
Kaputun altına bakacak olursak aracın 4.7 litre hacimli v8 bloğu kullandığını görebiliriz. Kompresör besleme yardımıyla 911 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebilen motor, boş ağırlığı 1290 kg olarak açıklanan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.1 saniyede ulaştırabiliyor. 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 8.9 saniye alan aracın maksimum süratiyse 395 km/s.
Dudak uçuklatan teknik verilere sahip aracın fren sistemi de oldukça güçlü. Tamamı seramikten üretilen disklerden ön aksta görev yapanlar 392 mm çapa sahipken arka disklerin çapı 380 mm.
NOVITEC ROSSO RACE 848
İşte NOVITEC'in Ferrari modifikasyonuyla uğraşan kolu NOVITEC ROSSO'dan etkileyici performans verileri sunan bir 599 GTB Fiorano daha.
Aracın sade görünümünün altında dikkatlice yapılmış aerodinamik modifikasyonlar yatıyor. Ön tamponun altına eklenen ince splitter, yan eteklerin yeni şekilleri, arka çamurluğun önünde bulunan hava yarığının biraz daha büyütülmesi ve arka tamponun altına eklenen büyük difüzör bu modifikasyonların tamamını oluşturuyor. Bunların yanında görsel değişime de önem veren firma yetkilileri çift tonlu gövde boyası ile önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar kullanmışlar.
Sadece 3 örneği üretilecek olan otomobilin iç mekanı müşteriye göre özel olarak şekillendirilirken kaplama ve döşemelerin tamamının rengi veya malzemesi değiştirilebiliyor.
Motor kaputunun altında yapılan modifikasyonlar sonrasında, geçtiğimiz sene tanıtılan SUPERSPORT Bi-Kompressor modelinden bile daha güçlü bir araç yaratmayı başarabilen NOVITEC ROSSO mühendisleri amaçlarına ulaşabilmek için 6 litre hacimli v12 motoru yine çift kompresör beslemeyle donatmış. Gücü 848 beygire, torkuysa 842 Nm'ye ulaşan otomobilin 0-100, 0-200 ve 0-300 km/s deparları sırasıyla 3.4, 9.6 ve 23.7 saniye sürüyor. Aracın maksimum süratiyse 345 km/s olarak açıklandı.
Motor performansı bu derece yüksek olan bir otomobilin fren performansının da yükseltilmesi gerektiğinin farkında olan mühendisler aracı yeni bir fren sistemiyle donatırken ön aksta 405 mm çaplı karbon seramik diskler ve 6 pistonlu kaliperler kullanmışlar.
Yol tutuşun daha da iyileştirilmesi için süspansiyon sistemi de modifiye edilen otomobil artık daha alçakta dursa da bir düğme yardımıyla ön aks 40 mm'ye kadar yukarıya kaldırılabiliyor.
Pagani Zonda Tricolore
Pagani, Zonda Cinque'yi yeterince özel bulmayan bir sürücü için üretilecek olan Tricolore'yi tanıttı. Burada kullandığım "Bir sürücü" lafı hatalı değil, zira araçtan sadece bir adet üretilecek. İtalya'nın, 50. yaş gününü kutlayan hava akrobasi takımına atıfta bulunan bu otomobil Zonda Cinque temelleri üzerine geliştirilmiş.
Gövdesi siyah ve koyu maviye boyanan otomobilin yan kısmında açık mavi bir şerit bulunurken ön kısımda İtalya bayrağının yeşil, kırmızı ve beyaz renkleri iki şerit halinde arkaya doğru uzuyor. Jantları altın renkli olan otomobilin fren kaliperleri de mavi renge boyanmış. Gövdesinin tamamı karbon fiberden üretilen otomobilin farlarının altına LED teknolojisi kullanan gündüz farları eklenmiş.
İç mekanda mavi, beyaz ve siyah rengin kullanıldığı otomobilin bu bölümü, deri döşemeler ve karbon fiber kaplamalarla oldukça dikkat çekici bir hale gelmiş.
Mercedes'in AMG divizyonu tarafından üretilen 7.3 litre hacimli v12 motoru 678 beygir güç, 755 Nm tork üretebilen otomobil 1.200 kg'da tutulan ağırlığı sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşırken 0'dan 200 km/s sürate ulaşması sadece 9.6 saniye sürüyor. Direksiyon arkasında bulunan kulakçıklardan da kontrol edilebilen yarı otomatik bir şanzımanla donatılan aracın maksimum süratiyse 350 km/s.
Bu arada merak eden otomobil severler için aracın fiyatının 1.3 milyon Euro olduğunu belirteyim.
26 Şubat 2010 Cuma
Mercedes-Benz SLS AMG F1 Safety Car
2010 sezonunda Formula 1'de yarışacak olan takımların birer birer açıklanmasının ardından organizasyonun kullanacağı "Safety Car" da gün yüzüne çıktı. Yakın geçmişteki diğer örnekleri gibi bir Mercedes yıldızına sahip olan otomobil artık bir SLS AMG.
Üzerine yapıştırılan çıkartmalar haricinde tavanında ve arka plakalığında bulunan ışıklardan da rahatça tanınabilen aracın ek olarak takılan ışıklarının tamamı LED teknolojisine sahip. Plakalıkta kullanılan 700 adet LED ampulü aracın sis ve yağmurlu havalarda rahatça görülebilmesini sağlarken bu kısmın rengi, o anda uyulması gereken bayrağın rengine dönüşebiliyor.
Aracın üst kısmında ön ve arka kısmı daha kolay görebilmeye yarayan kameralar bulunurken bu kameraların görüntüleri içeride bulunan iki LCD ekrana aktarılıyor. Bernd Mayländer tarafından kullanılacak olan otomobilde Pete Tibbetts yolcu koltuğunda oturacak.
Aracın iç mekanına geçildiğindeyse değişikliklerin daha yoğun olduğu fark ediliyor. Deri ve Alcantara kaplı direksiyon simidi 370 mm çapındayken yarış koltukları 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerlerine sahip. Orta konsoluna bir LCD ekran eklenen aracın iki koltuğunun arasına da değişik bayrakları temsil eden renkli düğmeler sıralanmış.
Motor olarak standart SLS AMG'nin 6.2 litre hacimli v8 ünitesini kullanan otomobil sahip olduğu 571 beygir güçle şimdiye kadar "Safety Car" olma görevini üstlenmiş en güçlü otomobil durumunda.
Hispano-Suiza
Franko-Hispanik marka geri dönüyor! 20. yy. başlarında ürettiği otomobillerle dikkatleri üzerine çeken marka 2010 Cenevre otomobil fuarında Audi R8 v10 temelli otomobilini sergileyecek.
5 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.25 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin bilgisayar çizimleri oldukça vahşi görünümlü bir tasarımla karşı karşıya olduğumuzu belli ediyor.
Tamamen karbon fiberden üretilen gövdesi otomobilin ağırlığını aşağıya çekerken çift kompresör beslemeyle donatılmış 5.2 litre hacimli v10 motor, ürettiği 750 beygir gücüyle performans beklentilerine cevap veriyor.
0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.4 saniye olarak açıklanan otomobilin maksimum süratinin 330 km/s civarında olması planlanıyor. 150 beygir daha fazla güç üretebilen bir hibrit versiyonunun da üretilmesi düşünülen otomobilin fiyatınınsa yaklaşık 700.000 Euro olacağı açıklandı.
BMW Z4 GT3
BMW Z4'ün pist yarışları için tasarlanmış modelinin teknik verileri 2009 yılı sonunda yayınlanmıştı.
Potansiyel müşterilerini daha fazla bekletmek istemeyen BMW şimdi de aracın ilk resmi fotoğraflarını basınla paylaştı.
GT3 kurallarına uygun olması için daha geniş bir gövdeye, dev bir spoilere ve sabit tavana sahip olan otomobilde görev yapan 4 litre hacimli v8 motor 480 beygir gücünde.
İlk yarışına 2 Mayıs 2010'da, FIA GT3 Silverstone ayağında çıkacak olan otomobilde yarış için ayarlanmış ABS'nin yanında klima da ekstra donanım olarak sunuluyor.
Ford F-Serisi Super Duty
Tanıtımı 2009 yılının sonunda yapılan F-Serisi Super Duty pick up modellerinin teknik verileri de açıklandı.
6.2 litre hacimli, benzinli v8 motoru 385 beygir güç, 551 Nm tork üretebilen araç hem normal kurşunsuz benzinle hem de E85 ile çalışabilmekte.
Aracın 6.7 litre hacimli v8 turbo Diesel motoru 390 beygir güç ve tam 1.000 Nm tork üretebiliyor. Bu motor da hem normal mazotla hem de B20 biyo Diesel ile çalışabiliyor.
Benzinli motor, bir önceki yıl piyasada olan benzinli motora oranla %15 yakıt tasarrufu sağlarken turbo Diesel motorda bu oran %25'e kadar çıkabiliyor.
12.000 kg'a kadar (chassis cab) çekme kapasitesine sahip olan araçların maksimum yükleme kapasitesi de (chassis cab) 5.778 kg.
Lotus Evora 414E Hybrid
Lotus'un dört kişilik coupé modeli Evora, 2010 Cenevre otomobil fuarında hibrit bir versiyona kavuşacak. Henüz konsept aşamasında olan otomobilin benzinli motoru Proton Hybrid Concept'te de görev yapıyor.
Her biri arka tekerleklerden birine güç veren iki elektrik motoruyla donatılmış olan otomobilin benzinli motoru 1.2 litre hacimli ve 48 beygir gücünde. Elektrik motorlarının her biri 207 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobilin isminde bulunan "414" rakamı da bu motorların toplam gücünü gösteriyor.
17 kWh kapasiteli pilleri yardımıyla sadece elektrik motorlarıyla 56 km menzil sunabilen otomobilin hibrit kullanımda menzilinin 480 km civarında olması bekleniyor. Aracın 0-60 mil/s (96 km/s) hızlanmasının 4 saniyenin altında bir sürede tamamlandığı da verilen bilgiler arasında.
Otomobilin en ilginç özelliklerinden biriyse sürücü ve yolcularına yaşattığı his. Tek vitesli olsa da 7 ileri vitesli bir otomobilin sürüş karakteristiklerini kopya edebilen otomobilde direksiyon simidinin arkasında vites değiştirme kulakçıkları bile bulunuyor. Hayali vites değişimlerini simüle edebilen araç ayrıca vites küçültülerek kullanılabilen bir motor frenini de taklit edebiliyor.
His işini şansa bırakmayan Lotus mühendisleri yolcuların ve çevredeki yayaların kulak zevkini de düşünüp aracı dört değişik ses tonu yayabilecek şekilde programlamış. İlk iki ton v6 ve v12 motorları taklit ederken diğer ikisi daha fütüristik tonlar olarak belirlenmiş.
Ford Figo
Üretimine 2009 yılında başlanan Ford Figo'nun resmi teknik verileri sonunda açıklandı.
Hindistan'da üretilen otomobil Asya-Pasifik ve Afrika pazarları için geliştirilmiş. Yedi gövde ve iki iç mekan rengi sunan otomobilde MP3 çalar ve iPod bağlantısı gibi donanımlar sunulurken yol bilgisayarı sadece kalan yakıtla ne kadar yol alınabileceğini gösteriyor.
İlk etapta bir benzinli bir de turbo Diesel motorla üretilen aracın 1.2 litre hacimli benzinli motoru 71 beygir güç üretebilirken 1.4 litre hacimli turbo Diesel motor 69 beygir gücünde. Her iki motor seçeneğinde de 5 ileri vitesli manüel şanzıman sunulmakta.
TECHART GTStreet R
TECHART, 911 Turbo ve Turbo S modelleri için hazırladığı gövde kitini tanıttıktan bir hafta sonra yine 911 Turbo temelleri üzerine geliştirdiği GTStreet R modelinin üzerindeki sır perdesini kaldırdı.
Teknik olarak 997.1 kasa kodlu 911 Turbo bazında üretilen GTStreet R modeli ile aynı olan otomobilin görünümü makyajlanmış. Tasarımı tamamen yenilenen ön tamponun alt kısmına karbon fiber splitter eklenirken LED gündüz farlarının şekilleri değiştirilmiş.
Yan kısmına geçtiğimizde aracın aynalarının karbon fiber parçalarla dekore edildiğini görüyoruz. Yan etekleri de yenilenen otomobil için sunulan jantlar 19 veya 20 inç çaplı.
Tasarımın en çok değiştiği yerse arka kısım. Arka camın üzerine bir spoiler eklenen aracın motor kaputu tasarımı değiştirilmiş. Alt kısmına havalandırma ızgarası eklenen kaputun üzerinde, açısı ayarlanabilen dev bir spoiler bulunuyor. Arka tamponun da tasarımı tamamen yenilenirken bu parçanın altına yeni bir difüzör ve yenilenmiş egzoz sisteminin dört çıkışı eklenmiş.
Otomobilin iç mekanına geçildiğinde özel deri döşemeler, kırmızı renkli dikişler, alüminyum pedallar, karbon fiber kaplamalar ve "GTStreet R" logoları baktığınız her yerde dikkatinizi çekiyor.
Araçta görev yapan çift turbo beslemeye sahip Boxer motor 660 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye süren otomobilin maksimum sürati 345 km/s olarak açıklandı.
Bu otomobili yaratırken standart Porsche 911 Turbo'nun fren ve süspansiyon sistemini de modifiye eden firma, aracın yerden yüksekliğini 25 mm azaltırken ön aksa, yüksekliğini 60 mm kadar artırabilen hidrolik bir sistem eklemiş.
Volkswagen Cross Golf
Şubat ayının ortasında, 2010 Cenevre otomobil fuarında yenilenen Cross Polo'yu sergileyeceğini duyuran Volkswagen şimdi de aynı fuarda bu aracın büyük kardeşi Cross Golf'ün makyajlanan versiyonunu tanıtacağını duyurdu.
Altı, standart Golf modellerininkinden 20 mm daha yüksek olan aracın ön ve arka tamponlarının alt kısımlarında bulunan koyu plastik ve metalik renkli korumalar, yanlarda bulunan siyah korumalarla birlikte hafif arazi şartlarında aracın alt kısmında meydana gelebilecek çizikleri önlüyor. 17 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin tavan rayları ve yan ayna korumaları metalik gri renkte.
İç mekanına geçildiğinde çift renkli koltuk döşemeleri dikkat çeken aracın konsoluna da siyah ve gri renkler hakim.
İlk etapta üç benzinli ve iki Diesel motor seçeneğine sahip olacak olan otomobilin benzinli motorlarının tamamı TSI teknolojisine sahip. Bu motorlardan 1.2 litre hacimli olanı 105 beygir güç üretebilirken 1.4 litre hacimli ünitenin 122 ve 160 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunuyor.
Turbo Diesel motor seçenekleri 105 beygir güç üretebilen 1.6 ve 140 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli ünitelerle sınırlı olan aracın 1.2 litre hacimli benzinli motoru haricinde kalan bütün seçenekleri için çift kavramalı yarı otomatik şanzıman (DSG) seçeneği sunuluyor.
Honda CR-Z Mugen
Honda'nın CR-Z'nin Modulo donanımına sahip versiyonunun tanıtımının hemen ardından Mugen de kendi CR-Z versiyonunu tanıttı.
Ön plakalık yanlarına dikey olarak yerleştirilmiş LED gündüz farları, yeni tasarlanan ön tampon, yeni yan etekler, 17 veya 18 inç çaplarında sunulan jantlar, alt kısmına difüzör yerleştirilmiş arka tampon, büyük arka spoiler ve üçgen şeklinde çıkışa sahip olan egzoz sistemi aracın dış mekanında dikkat çeken unsurlar.
Fren, süspansiyon ve egzoz sistemleri modifiye edilmiş olan otomobilin iç mekanında da özel paspaslar, yeni vites topuzu, karbon fiber muhafazaya sahip iç dikiz aynası ve orta konsol üzerine eklenen göstergeler dikkat çekiyor.
25 Şubat 2010 Perşembe
Honda CR-Z Modulo
Honda, Japonya'da Şubat ayında piyasaya sürdüğü hibrit coupé modeli CR-Z'nin daha sportif görünümlü Modulo versiyonunu da tanıttı.
Baklava desenli ön ızgara, 17 inç çaplı jantlar, altına bir splitter eklenmiş ön tampon, yan eteklerin üzerine eklenen siyah şeritler, metalik gri renkli yan ayna korumaları ve alt kısmı yeniden tasarlanan arka tampon aracın dış mekandaki yenilikleri.
İç mekana geçildiğinde ekstra ücret karşılığında alınabilen Recaro koltuklar ile pedallar, kapı içleri, ön yolcu ayak boşluğu ve hoparlörlerin çevresine eklenen mavi renkli aydınlatma dikkat çekerken yol tutuşun iyileşmesi için süspansiyon sistemi de modifiye edilmiş.
BMW Concept 5 ActiveHybrid
BMW 5 Serisinin hibrit motorla donatılan konsept modelinin 2010 Cenevre otomobil fuarında tanıtılacağıacağı açıklandı.
Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli benzinli motoru 306 beygir güç üretebilen otomobilin elektrik motoru 54 beygir gücünde. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan aracın performans verileriyse henüz açıklanmadı.
Chevrolet Aveo
2010 Detroit otomobil fuarında Aveo RS konseptini sergileyen Chevrolet, 2010 Cenevre otomobil fuarında bu aracın seri üretime hazır sedan versiyonunu tanıtacak.
Konsept modelin sportif görünen ön yüzünü aynen alan sedanın yan çizgisi de oldukça güçlü bir etki bırakıyor.
İç mekanına geçildiğinde orta konsolun Cruze modelinden esintiler taşıdığı görülüyor. Direksiyon simidi de bu araçta kullanılanla aynıyken büyük devir göstergesi yanında bulunan dijital göstergeler bu otomobile özel.
Motoru hakkında henüz bir açıklama yapılmamış olan otomobilin konsept versiyonunda turbo beslemeyle donatılan 140 beygir gücündeki 1.4 litre hacimli ünite kullanılıyordu.
Porsche Cayenne
İlk fotoğraflarının basına sız(dırıl)masının hemen ardından Cayenne modellerinin bazı teknik verileri de su yüzüne çıkmaya başladı.
İlk nesil modellerden 4.8 cm daha uzun olan Cayenne'in aks mesafesi de 4 cm daha fazla. Serinin ağırlığında ortalama olarak 180 kg'lık bir düşme yaşanırken bu, motorların yakıt tüketimlerine olumlu olarak yansımış. Hatırlayacağınız üzere platform kardeşi Volkswagen Touareg de ortalama 200 kg hafiflemişti. Arka koltuk konforu da artırılan aracın bu koltukları artık ileri-geri kaydırılabilirken sırtlıklarının açısı üç kademeli olarak ayarlanabiliyor.
Benzinli motor gamının giriş modeli olan 3.6 litre hacimli v6 motoru Panamera v6'dan da tanıyoruz. 300 beygir güç üretebilen bu motor 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip ve ilk nesilde kullanılan kardeşinden ortalama %20 (9.9 l/100 km) daha az yakıt tüketiyor.
İkinci seçenek olarak karşımıza çıkan Cayenne S'te 4.8 litre hacimli bir v8 görev yapıyor. 400 beygir güç üretebilen motorun ortalama tüketimi olarak açıklanan 10.5 l/100 km, %23'lük bir azalmaya işaret ediyor.
Aynı motorun çift turbo beslemeyle donatılan versiyonunu kullanan Cayenne Turbo'da da %23'lük bir yakıt ekonomisi söz konusu. 500 beygir güç üretebilen motorun ortalama tüketimi 11.5 l/100 km.
Turbo Diesel motor seçeneği hala 3 litre hacimli bir v6 olsa da yakıt tüketimi ortalama 9.3 l/100 km'den 7.4 l/100 km'ye indirilmiş. CO2 emisyonu da kilometre başına 198 grama kadar düşürülen motor 240 beygir gücünde.
Serideki asıl yenilikse Cayenne S Hybrid modeli. Volkswagen Touareg Hybrid ile aynı sistemi kullanan aracın turbo beslemeye sahip benzinli motoru 3 litre hacimli bir v6. 333 beygir gücünde olan bu motor 47 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla toplamda 380 beygir güç, 580 Nm gibi etkileyici değerlere ulaşabiliyor. Performans açısından Cayenne S modeline oldukça yakın değerler sunan Cayenne S Hybrid'in ortalama yakıt tüketimiyse 8.4 l/100 km olarak açıklandı. 60 km/s sürate kadar sadece elektrik motorunu kullanarak hareket edebilen aracın benzinli motoru, doğru şartlarda 155 km/s sürate kadar olan hızlarda sistemden tamamen ayrılabiliyor.
Henüz opsiyonlarının fiyatları açıklanmamış olsa da serinin Almanya'daki satış fiyatları da belli oldu: Cayenne: 55.301 Euro, Cayenne Diesel: 59.596 Euro, Cayenne S: 72.686 Euro, Cayenne S Hybrid: 78.636 Euro ve Cayenne Turbo: 115.526 Euro. Bu fiyatlar eşdeğer motorla donatılmış bir Volkswagen Touareg'den yaklaşık 5.000 Euro daha fazla.
Ventross Nissan GT-R
Vorsteiner'ın Japon otomobillerini modifiye eden kolu olan Ventross, Nissan GT-R için hazırladığı aerodinamik kiti tanıttı.
Ön ızgaraların boşlukları artık baklava biçimli telle kaplı olan otomobilin yeni ön tamponunun altına bir splitter eklenmiş. Yan etekleri aşağıya doğru uzatılan otomobilin arka tamponu altında bulunan difüzör de büyütülmüş. Arka tamponla birlikte yenilenen parçaların tamamı karbon fiberden üretilirken opsiyonel olarak sunulan jantların çapları 20 inç.
Vorsteiner C63 AMG
Vorsteiner, Mercedes C63 AMG için ürettiği küçük bir aero paket tanıttı.
Ön tamponun altına eklenen splitter, bagaj üzerine eklenen küçük spoiler ve arka tamponun altına monte edilen difüzörden oluşan pakette bulunan ürünlerin tamamı özel enjeksiyon yöntemleriyle üretilmiş karbon fiberden oluşmakta. Bu sayede standart karbon fiberden daha hafif olan parçalar ayrıca %30 daha rijit.
Bu paketin yanında yedi ayrı renk seçeneğine sahip V-101 model tek parça dövme jantlarla da donatılan otomobilde bu jantların 19 veya 20 inç çaplı versiyonları kullanılabiliyor.
Porsche Cayenne
Volkswagen'in yeni Touareg modelini 2010 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceğini açıklamasının ardından aynı haberin, platform kardeşi Porsche Cayenne için de geçerli olduğu bildirildi.
Başarılı satış rakamlarına ulaşan Cayenne'in ön yüzünde yapılan tasarım değişikliğiyle hava emiş ızgaraları daha aşağıda konumlandırılarak aracın daha kompakt görünmesi sağlanmış. Arka kısmı üst sınıf bir station wagonu andıran aracın iç kısmı da oldukça değişmiş.
Orta konsolu yolculara doğru çıkık tasarlanmış olan aracın ön koltukları arasında kalan alan, yukarıya doğru eğik tasarlanmış. Alt kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidine sahip olan aracın koltuklarının her iki yanında bulunan tutamaklarsa aynen korunmuş.
Kardeşi Touareg ve kuzeni Panamera gibi baz modelinde 3.6 litre hacimli bir v6 motor görev yapacak olan aracın hibrit modeli de bulunacak. S ve Turbo modellerinde kullanılacak olan 4.8 litre hacimli v8 motordaysa henüz bir değişiklik yok.
G-POWER Storm
İşte BMW'nin bir M7 modeli üretmesini isteyenleri ilgilendiren bir haber. Almanya merkezli modifikasyon şirketi G-POWER, BMW'nin 760i ve 760 il modellerini temel alan büyük sporcusunu tanıttı.
Önden bakıldığında LED gündüz farlarına sahip tamponu ve üzerinde ek havalandırma delikleri olan karbon kevlar kaputu ile dikkat çeken otomobilin yan kısmına geçildiğinde 22 inç çaplı jantlar, genişletilmiş çamurluklar, tasarımı değiştirilen yan koruma çıtaları ve yeni yan etekler dikkat çekiyor. Arka kısımda da yenilenen tamponla birlikte dört çıkışlı egzoz sistemi ve küçük bagaj üstü spoiler sportif görünümü pekiştiren detaylar arasında bulunuyor.
İç mekanda karbon fiber kaplama paketi, yeni direksiyon simidi, alüminyum pedal seti ve yeni bir gösterge paneli dikkat çekerken aracın fren ve süspansiyon sistemleri de modifikasyondan nasiplerini almışlar.
Standart modellerden 30 mm daha alçak olan aracın çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motoru 725 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilmekte. 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen dev sedanın 0'dan 200 km/s sürate ulaşmasıysa 11.9 saniye sürüyor. Maksimum sürati 345 km/s olarak açıklanan otomobilin performans verileri gerçekten de etkileyici.
Sadece 10 örneği üretilecek olan aracın kısa aks mesafeli modelinin fiyatı 365.000 Euro olarak açıklanırken uzun aks mesafeli versiyon için 375.000 Euro talep ediliyor.
Irmscher Peugeot 3008 RC Line
Opel modelleri üzerine yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanınan Alman firma Irmscher, Peugeot 3008 için geliştirdiği gövde kitini 2010 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceğini açıkladı.
Krom kaplı ön panjurla dikkatleri ilk bakışta üzerine çeken otomobil altına koruma yerleştirilen yeni bir ön tampona ve yine yeni bir motor kaputuna sahip. 19 inç çaplı jantlarla donatılmış olan aracın yan etekleri de yeniden tasarlanırken bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenmiş.
İç mekanının büyük kısmı deri kaplanan otomobil için alüminyum pedal seti de sunuluyor.
24 Şubat 2010 Çarşamba
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo, 2010 Cenevre otomobil fuarında MiTo modelinin TCT (Twin-Clutch Transmission) adlı çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılmış versiyonunu sergileyeceğini duyurdu.
135 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen 1.4 litre hacimli, turbo beslemeli motorla birlikte sunulacak olan 6 ileri vitesli şanzıman Start&Stop sistemine de sahip. Bu motorla maksimum 208 km/s sürate ulaşabilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması da 8.2 saniye sürüyor.
Diğer MiTo modellerinde bulunan ve aracın sürüş karakterini kontrol etmeye yarayan DNA sistemine de sahip olan araçta direksiyon arkasında vites değiştirmeye yarayan kulakçıklar bulunacak.
Bu şanzımanla birlikte MiTo modellerinde Blue&Me-TomTom adlı entegre navigasyon sisteminin de tanıtılacağı açıklandı.
Hyundai i-flow
Hyundai, iki hafta önce bir eskizini tanıttığı hibrit konsepti i-flow'un ilk fotoğrafını basınla paylaştı.
Oldukça fütüristik çizgilere sahip olan otomobilin dalga formlu tasarımı dikkat çekerken 0.25 Cx değere sahip hava sürtünme katsayısı etkileyici bir değer.
İç mekanında, sadece dokunuşla değil uzaktan yapılan el hareketleriyle de kontol edilebilen bir ekrana sahip olan otomobilde kullanılan hibrit sistemin içten yanmalı motoru 1.7 litre hacimli bir turbo Diesel.
Henüz özellikleri açıklanmayan bir elektrik motoruna sahip olan otomobilin 100 km mesafede tükettiği mazot miktarı ortalama 3 litre. Aracın CO2 emisyonuysa kilometre başına 85 gram olarak açıklandı.
Fiat 500
Fiat'ın 2010 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceği yenilikler Punto Evo Abarth, 500c Abarth ve Bravo ile sınırlı kalmayacak. İtalyan üretici, bu araçların yanında 500 modelinin 0.9 litre hacimli TwinAir motorla donatılmış versiyonunu da tanıtacak.
Turbo beslemeyle donatılmış olan iki silindirli motor 85 beygir güç üretebilmekte. Kilometre başına yaydığı CO2 miktarı 95 gram olan motorun aynı gücü üretebilen dört silindirli bir motora oranla %30 daha az yakıt tükettiği açıklandı.
İlerleyen aylarda 105 beygir güç üretebilen modeli de tanıtılacak olan motorun bir de 65 beygir güç üretebilen atmosferik beslemeli versiyonu bulunacak.
Fiat Punto Evo Abarth
Fiat'ın resmi modifikasyon markası Abarth bu aralar oldukça meşgul. 2010 Cenevre otomobil fuarında Fiat 500c Abarth modelini sergilemeye hazırlanan markanın aynı mekanda sergileyeceği ikinci yenilik Punto Evo'nun Abarth versiyonu olacak.
Önceden de tahmin edebildiğimiz gibi görünümü Grande Punto Abarth'ı andıran aracın haşin görünümlü jantları eski modelinkinden farklı. Ön ve arka tamponlarda bulunan hava yarıkları sportif görünümü pekiştirirken arka difüzör, bagaj kapağı üstü spoiler, çıkartmalar ve çift çıkışlı egzoz sistemi görünümü tamamlıyor.
Turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motoru 165 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşırken maksimum sürati 213 km/s. Start&Stop sistemiyle donatılan otomobilin 180 beygir güce sahip bir Esseesse versiyonunun da üretileceği açıklandı.
100 km mesafede kaydedilen ortalama yakıt tüketim miktarı 6 litre olarak açıklanan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımı 142 gram.