25 Şubat 2010 Perşembe
Porsche Cayenne
İlk fotoğraflarının basına sız(dırıl)masının hemen ardından Cayenne modellerinin bazı teknik verileri de su yüzüne çıkmaya başladı.
İlk nesil modellerden 4.8 cm daha uzun olan Cayenne'in aks mesafesi de 4 cm daha fazla. Serinin ağırlığında ortalama olarak 180 kg'lık bir düşme yaşanırken bu, motorların yakıt tüketimlerine olumlu olarak yansımış. Hatırlayacağınız üzere platform kardeşi Volkswagen Touareg de ortalama 200 kg hafiflemişti. Arka koltuk konforu da artırılan aracın bu koltukları artık ileri-geri kaydırılabilirken sırtlıklarının açısı üç kademeli olarak ayarlanabiliyor.
Benzinli motor gamının giriş modeli olan 3.6 litre hacimli v6 motoru Panamera v6'dan da tanıyoruz. 300 beygir güç üretebilen bu motor 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip ve ilk nesilde kullanılan kardeşinden ortalama %20 (9.9 l/100 km) daha az yakıt tüketiyor.
İkinci seçenek olarak karşımıza çıkan Cayenne S'te 4.8 litre hacimli bir v8 görev yapıyor. 400 beygir güç üretebilen motorun ortalama tüketimi olarak açıklanan 10.5 l/100 km, %23'lük bir azalmaya işaret ediyor.
Aynı motorun çift turbo beslemeyle donatılan versiyonunu kullanan Cayenne Turbo'da da %23'lük bir yakıt ekonomisi söz konusu. 500 beygir güç üretebilen motorun ortalama tüketimi 11.5 l/100 km.
Turbo Diesel motor seçeneği hala 3 litre hacimli bir v6 olsa da yakıt tüketimi ortalama 9.3 l/100 km'den 7.4 l/100 km'ye indirilmiş. CO2 emisyonu da kilometre başına 198 grama kadar düşürülen motor 240 beygir gücünde.
Serideki asıl yenilikse Cayenne S Hybrid modeli. Volkswagen Touareg Hybrid ile aynı sistemi kullanan aracın turbo beslemeye sahip benzinli motoru 3 litre hacimli bir v6. 333 beygir gücünde olan bu motor 47 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla toplamda 380 beygir güç, 580 Nm gibi etkileyici değerlere ulaşabiliyor. Performans açısından Cayenne S modeline oldukça yakın değerler sunan Cayenne S Hybrid'in ortalama yakıt tüketimiyse 8.4 l/100 km olarak açıklandı. 60 km/s sürate kadar sadece elektrik motorunu kullanarak hareket edebilen aracın benzinli motoru, doğru şartlarda 155 km/s sürate kadar olan hızlarda sistemden tamamen ayrılabiliyor.
Henüz opsiyonlarının fiyatları açıklanmamış olsa da serinin Almanya'daki satış fiyatları da belli oldu: Cayenne: 55.301 Euro, Cayenne Diesel: 59.596 Euro, Cayenne S: 72.686 Euro, Cayenne S Hybrid: 78.636 Euro ve Cayenne Turbo: 115.526 Euro. Bu fiyatlar eşdeğer motorla donatılmış bir Volkswagen Touareg'den yaklaşık 5.000 Euro daha fazla.
Porsche senden utanıyorum... tamam sen kar odaklı bir şirketsin, ürettiğin otomobillerden kar etmek zorundasın seni çok iyi anlıyorum ama bir şirket bu kadar da aç olmamalı.Yazıklar olsun o diesel motoru PORSCHE amblemi taşıyan bir araçta kullanmayı düşünen şirket yetkilisine ... bana da yazıklar olsun hala need for speed: porsche unleashed oynayıp bir gün inşallah 911 GT2 sahibi olurum dediğim için .
YanıtlaSil