2 Kasım 2025 Pazar

Daihatsu Kayoibako-K ve K-Vision


Küçük otomobilleriyle ünlenen Daihatsu'dan iki konsept daha geldi. Aslında bir ticari araç olarak tasarlanan ilginç isimli Kayoibako-K konseptinin kamp için uygun bir seçeneği de sergilenirken bir Kei car olan K-Vision yakında seri üretime geçme potansiyeline sahip.

Ön camı neredeyse ön tampon seviyesine kadar uzanan Kayoibako-K'nin kamp versiyonunda alt kısmı siyah renkli tamponlar, farklı jantlar ve araziye daha uygun lastikler kullanılıyor. Yan yanalar ve kapı alt korumaları da siyah renkte sunulan modelin LED stopları arka tampona alınmış.

Bagaj kapağında ince bir cam bulunan otomobilin kamp versiyonunda port bagaj üzerine açılabilen çadır ve buraya ulaşmak için kullanılan merdiven gibi aksesuarlar mevcut. Sağ tarafında çift kapı bulunan konseptin sol tarafındaysa geriye doğru kayarak açılan tek kapı kullanılmış.

İç mekanı basit bir tasarım sunan konseptte sadece sürücü koltuğu kullanılmış. 3.4 metrenin altında kalan boyuna rağmen geniş iç mekan sunan otomobilin kokpitinde çok az düğme bulunurken direksiyon simidi de uçaklardan alınmış bir parçaymış gibi duruyor. Dijital gösterge paneliyse aslında bir telefon.

3.395 mm boyuyla yine bir kei car olan K-Vision konseptiyse motor kaputu olarak gösterilecek bir parçaya sahip. Birçok kei kardeşinden daha yuvarlak hatlı tasarıma sahip olsa da köşeli olmaktan çok da kurtulamayan otomobilde dört kolu jantlar ve kayar arka kapılar kullanılıyor. Far ve stopların tasarımlarıysa birbirinin aynısı.

İç mekanda kullanılan açık renkli döşemeler ve bol cam alan sayesinde ferah bir yaşam bölümü sunulurken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran gibi modern donanımlar unutulmamış. İki kollu direksiyon simidi ve düz bir zemin sunan dört kişilik otomobilin vites selektörü de orta konsol altında bir çıkıntı olarak yer alıyor.

Araçların kapuları altıyla ilgili detaylı bilgi paylaşmaktan kaçınan Daihatsu, Kayoibako-K konseptinde elektrik motoru kullanıldığını doğrularken K-Vision'da hibrit bir ünite kullanıldığı belirtildi. İlginç şekilde araç standart bir hibrit olsa da dışarıya elektrik verme fonksiyonunun da bulunduğu belirtildi.

Honda Super-N


Honda'dan ilginç haberler gelmeye devam ediyor. N-One temelleri üzerine geliştirilen minik elektriklisi Super-N'in prototip halini sergileyen Japon üretici motor gücü ve batarya hakkında bilgi vermese de araçta vites geçişlerini taklit eden ve içten yanmalı motor sesi çıkaran sistemler bulunacağını belirtti.

Kei car boyutlarını koruyan otomobil köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. Yuvarlak LED farlar siyah bir maskeyle çevrelenirken sportif olarak tanımlanabilecek tamponda hava girişleri görülebiliyor. Tavan, yan aynalar ve spoiler haricinde jantların kolları da siyaha boyanmış.

Kırmızı renkli kaliperler ve genişletilen çamurlukla dinamik görünümü pekişen modelin yan etekleri de genişletilmiş. Arkadaya beyaz renkli LED stoplar, logo yerine gelen Honda yazısı ve tamponun alt bölümüne kadar ulaşan bagaj kapağı görülebilyor. Bu bölümde merkezi yerleşime sahip dik tasarımlı sis farı da bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde geniş plastik yüzeyler öne çıkıyor. Dijital gösterge paneli ve çok büyük olmayan dokunmatik ekran haricinde bol bol fiziksel düğme sunan otomobilde iki kollu direksiyon simidi ve üç renkli döşemelerle yükseltilmiş yan desteklere sahip ön koltuklar kullanılıyor. Orta konsolun altında yer alan vites selektörü de iç mekanı ferahlaştıran bir detay.

Mitsubishi Elevance


Bu yıl Tokyo'da konsept tanıtan Japon üreticilerin arasına Mitsubishi de katıldı. Markanın son yıllarda kullandığı tasarım anlayışını yansıtan bir SUV olan Elevance, dört elektrik motoru ve hacmi açıklanmayan benzinli motoruyla arazide zorlanmadan hareket edebilecekmiş gibi duruyor.

Çift renkli gövdesi daha ilk bakışta heybetli duran otomobilin çok parçalı farları ve hafifçe sivriltilen burun kısmı güçlü görünümü pekiştirmiş. Ön tampon altında yer alan gümüş renkli bölüm ve büyük jantların ek parçaları tasarımı biraz daha kalabalık hale getirmiş. C sütunu önüne eklenen kanat için de aynı şey söylenebilir.

Gizli kapı kollarına sahip olan konseptin yan aynaları yerine kameralar yerleştirilmiş. Büyük bölümü cam olan kapılardan arkada olanlar geriye doğru açılıyor ve aracın B sütunu bulunmuyor. Arka bölümdeyse spoiler, yan panellerin arkasından gelip birbirine bağlanan LED stoplar ve yine gümüş renkli eklere sahip tampon dikkat çekiyor.

Elevance'ın arkasına bir de karavan bağlayan Mitsubishi bu üniteyi de otomobilin hatlarında ve renginde sunuyor. Hatta arazi sürüşlerine uygun olması için bu bölümde de yüksek taban ve aynı lastik-jant kombinasyonu tercih edilmiş. Karavan içerisinde bir çift yatak, mutfak, katlanır masa ve sandalyelerle portatif duş bulunuyor.

Kullanılan açık renkli döşemeler ve bol cam yüzey sayesinde ferah bir iç mekana sahip olan konsptin ön konsolunda dijital gösterge paneli, yan ayna görüntülerini yansıtan ekranlar ve dokunmatik ekran görülebiliyor. Zemini tamamen düz bir tasarım sunan modelin ön koltukları arkaya dönebilirken toplamda üç koltuk sırası ve 6 kişilik kapasite sunuluyor.

Subaru Performance-E STI ve Subaru Performance-B STI


Bu yıl Tokyo'da karşımıza çıkan konseptler arasında bir çift Subaru da bulunuyor. Elektrikli araçlara geçiş konusunda çok hızlı olmayan Japon üreticiler bu sefer tüketicilere konsept konusunda bile alternatif sunuyor. Subaru standında yer alan STI armalı konseptler iki dünyanın da yüzünü güldürecek özelliklere sahip. Teknik verilerse her iki araç için de paylaşılmadı.

Sivri burun yapısına sahip olan Performance-E konseptinde ince farlar ve tamponda geniş bir hava girişi gözden kaçmıyor. Kaputa hava çıkışı eklenirken tek bijonlu jantlarda aerodinamik çemberler kullanılmış. İnce yapılı yan aynalar ve gizlenmiş kapı kollarıysa aerodinamik yapıyı iyileştiriyor.

Söz aerodinamiden açılmışken çamurlukların arkasında yer alan kanatçıklar, çift parçalı ve orta bölümü bulunmayan spoiler, büyük difüzör ve ucu spoiler şeklinde tasarlanan bagaj kapağı bu konuda araca yardımcı oluyor. İnce yapılı LED stoplar aydınlatmalı Subaru yazısıyla birbirine bağlanmış.

Sedan gövdeli güncel STI modellerinin aksine bir hatchback olan Performance-B konseptiyse seri üretime daha yakın. Geniş hava giriş ve çıkışlarına sahip kaput, splitter, tek bijonlu jantlar, semi slick lastikler genişletilmiş çamurluklar, merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı, dev spoiler ve difüzör bu aracın öne çıkan detaylarından.