Audi'de işler farklılaşmaya başladı. Yeni nesil A5'i tanıtan Alman üretici aslında beklenenden çok daha büyük bir yenilikle karşımızda. PPC platformunu kullanan ilk otomobil olan A5 ailesi, sadece önceki nesil A5'in değil A4'ün de yerine piyasaya çıkıyor. Marka, tek sayıları artık içten yanmalı motorlarda kullanacak ve çift sayıları elektriklilere ayıracak.
Boyu 4.829 mm'ye, aks mesafesiyse 2.900 mm'ye ulaşan otomobilin tasarımı daha dikkat çekici bir hale gelmiş. Büyük ön panjur ve şık LED farlara sahip olan aracın ön tampon tasarımı ve çift çukura sahip kaput görünümü sportif duruyor. Jant çapları 20 inçe kadar ulaşırken kapı kolları sabit yerleşime sahip.
Tavanda yüzgeç anten kullanan Audi, bagaj kapağı ucunu bir spoiler şeklinde tasarlamış. Kısa bagaj kapaklı bir sedan gibi görünse de araç aslında bir liftback. Station wagon seçeneği de bulunan otomobilin her iki seçeneğinde de OLED stoplar bagaj kapağında birleşiyor. Wagon'un arkasında şık bir spoiler görmek de mümkün.
S Line paketinde agresif duran tamponlar kullanılan otomobillerin S5 seçeneklerinde petek desenli ön panjur, farklı renkte kaliperler, dörtlü egzoz çıkışı ve opsiyonel olarak S Line donanımında da alınabilen siyaha boyanmış kromajlı parçalar bulunuyor. Wagon, aynı zamanda hemzemin tavan raylarına da sahip.
Kokpit tasarımı konusunda BMW'nin izinden giden Audi, iyice incelttiği havalandırma ızgaraları ve fiziksel düğme bulunmayan orta konsolunu bu markayla paylaşıyor. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran haricinde ön yolcu konsolunda da bir ekran yer alabiliyor. Vites koluysa yerini selektöre bırakmış.
Liftback seçenekte bagaj hacmi 445 ile 1.299 litre arasında değişirken Avant gövdede bu değerler 476 ve 1.424 oluyor. Donanım seçeneğine göre metal pedal seti ve Bang & Olufsen ses sistemi sunabilen otomobilin koltuk ve aydınlatma kumandalarının sürücü kapısına alınmasıysa ilginç bir detay.
Kaputu altında tanıdığımız motorlara yer veren Audi, bütün içten yanmalı motorlarda 48 Volt hafif hibrit yardımcı ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sunuyor. 2 litre hacimli, benzinli motorun 150 ve 204 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunurken aynı hacimli Diesel motor 204 beygir gücünde. 3 litre hacimli V6 üniteyse 367 beygir gücünde. Motor seçeneğine göre araçlar önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.
Direksiyon üzerindeki tuşlar dokunmatik mi yada yarı dokunmatik/kapasitif tarzı dediklerinden mi? Her iki türlü de sıkıntılı bir durum zaten de merak ettim sadece
YanıtlaSilTek ünite altına alınmışlar ama dokunmatik özellikleri de var mı yoksa yeni Renault modelleri gibiler mi onu görmek için yakından görmek gerekecek.
SilMotor1 Türkiye YouTube kanalının ortadan kaybolması nasıl bir saçmalıklar silsilesidir anlamadık. Kanalın Hackerlara kaybedilmesinden tut, YouTube'un hala kanalı size teslim etmemesini anlamış değiliz. Nedir hala sorun bu kadar uzun sürdü bu mesele ?
YanıtlaSilBiz de bilmiyoruz valla. Hackleyen firma bizi bir de şikayet ettiğinden kapatmışlar. Daha saçma bir iş görmedim.
Sil