25 Nisan 2023 Salı

Mercedes-Benz E Serisi


Mercedes'in belki de en önemli modeli olan E Serisi, W214 kodlu yeni nesline kavuştu. Otomobil ilk olarak sedan kasayla tanıtılmış olsa da station wagon da yakında ortaya çıkacak. İki kapılı seçeneklerse CLE adıyla satılacak.

Boyu 4.949 mm, aks mesafesiyse 2.961 mm olan sedan sanki modern özelliklere kavuşmuş makyajlı bir model gibi duruyor. Ön bölümde hem üst hem de alt kısmında gündüz aydınlatmaları olan LED farları standart olarak sunan otomobilde dinamik LED ünitelerse opsiyonel olarak alınabiliyor. Çapları 21 inçe kadar çıkan jantlar gibi ön panjur ve tamponları da donanım seviyesine göre farklı görünüm sunan E Serisi'nin önden bakınca EQ armalı kardeşlerine benzemeye başladığı söylenebilir.

Çerçevesi aydınlatılabilen ön panjurunun da yardımıyla hava sürtünme katsayısı 0.23'e kadar indirilebilen otomobilde kapı kolları da gövdeye hemzemin duruyor. Ucu küçük bir spoiler şeklinde biten bagaj kapağı, iç desenleri marka amblemi şeklinde olan LED stoplar ve bu parçaların üzerine çekilen kromajlı çıta bölümün dikkat çeken unsurları arasında.

Asıl değişimi iç mekanda yaşayan E Serisi'nin bu yeniliği de bir sürpriz değil. Fiziksel düğmelerden arındırılan orta konsolda yer alan büyük dokunmatik ekran ve ön yolcu konsolunda görülen dokunmatik ünite yine Mercedes-EQ modellerine göndermeler yapıyor. Dokunmatik tuşlara sahip direksiyon simitlerinin arkasında yer alan ve diğer birçok Mercedes modelinde kullanılıyormuş gibi görünen gösterge paneliyse 3 boyutlu olarak izlenebiliyor. 

Kokpitin üst çizgisine uygun olarak tasarlanan havalandırma ızgaraları ve çok kapsamlı bir ambiyans ışıklandırması paketine kavuşan E Serisi'nin donanımına 21 hoparlörlü Burmester ses sistemi de eklenebiliyor. İlginç donanımlardan bir diğeri de selfie kamerası. Bu kamera konferans aramaları için de kullanılabiliyor.

Az da olsa büyüyen boyutlar ve uzayan aks mesafesi sayesinde arka diz, ön ve arka baş ve omuz mesafelerinde artış yaşanan E Serisi'nin bagaj hacmi de 540 litre olarak açıklanıyor. Adaptif süspansiyon sistemiyle donatılabilen otomobilin 4.5 dereceye kadar yönlendirilebilir arka aksı, dönüş çapını 90 cm'ye kadar azaltarak arkadan itişli modellerde 10.8, dört tekerlekten çekişli modellerde 11.1 metreye indiriyor. Bu arada güncellenen aktif park yardımcısı da modeli daha hızlı bir şekilde park edebiliyor.

E Serisi'nin 23 beygir güç, 205 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruyla desteklenen motorlarıysa tanıdık. 2 ve 3 litre hacimli, benzinli ve Diesel motorlara Türkiye gibi motor hacminden vergi alan ülkelerde 1.5 litre hacimli, benzinli ünite de eşlik edecek. Önceden olduğu gibi şarj edilebilir hibrit versiyonları da bulunacak olan E Serisi'nin elektrikli seçeneği olma şerefiyse zaten EQE'ye verilmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder