McLaren güzel haberlerle karşımızda. 2017 yılında tanıtılan 720S'in yerine geçecek olan aracı tanıtan İngiliz üretici, büyük değişimlerden çok aynı temeller üzerine daha performanslı bir araç geliştirmeye odaklanmış.
Genel tasarıma bakıldığında ana hatlarında bir değişim olmadığı görülebilen otomobilin aerodinamik yapısında ufak tefek yenilikler var. Tamponlar ve yan hava girişleri makyajlanan otomobilin jantları da yeni tasarımlarına kavuşmuş. Arkadaysa egzoz çıkışlarının ortada gruplanması ve motor kapağının arka bölümünün farklı hava çıkışlarına kavuşması haricinde büyük bir yenilik yok.
İç mekan için de değişimin sınırlı olduğu söylenebilir. Otomobilin genel hafiflemesine katkıda bulunan karbon fiber koltuklar sabit kafalık ve sırtlıklara sahip. Daha geniş bir dijital gösterge paneli kullanan aracın dokunmatik ekranıysa daralmış. Bu ekran çevresinde sunulan kumandalar da yeniden tasarlanmış.
Coupé seçeneğinin çıplak ağırlığını 1.281 kg olarak açıklayan McLaren DIN verisi olaraksa 1.389 kg veriyor. Spider seçenekteyse aynı noktada ağırlıklar 1.326 ve 1.438 kg olarak sabitlenmiş. Bu ağırlıkların, aracın en hafif opsiyonları tercih edildiğinde geçerli olduklarını hatırlatalım. Ayrıca karbon seramik fren disklerinin de standart olarak sunulduğunu atlamayalım.
Kaputu altında yine 4 litre hacimli, çift turbo besleyeme sahip bir V8 barındıran model 750 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla coupé seçenek 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede, 200 km/s'eyse 7.2 saniyede ulaşıyor. Spider seçenek için her iki değere de 0.1 saniye ekleyen McLaren araçların maksimum süratini 332 km/s olarak açıkladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder