BMW'nin ilk SUV modeli X5 ve daha sportif görünümlü kardeşi X6 makyajlandı. Diesel motorlarını koruyan ikili artık şarj edilebilir hibrit motorla da alınabilirken iç mekanlarda yaşanan değişiklik büyük kardeşe göndermeler yapıyor.
Ön bölümlerine bakıldığında panjurlarının büyümediği görülen ikilinin LED farları incelmiş. Daha köşeli tasarıma kavuşan tamponlar, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri ve M60i'ye eklenen M yan aynaları diğer dikkat çeken detaylar, Ucu kesik anteni de kullanmayan başlayan ikilinin arka bölümlerinde yaşanan yeniliklerse farklılaşıyor.
X5'nın arkasına bakıldığında sadece egzoz çıkışlarında makyaja gittiği görülen BMW, X5'in LED stoplarını yenilemiş. Bu modelin reflektörleri aşağıya çekilirken arka tampon, korumasıyla birlikte yeniden şekillendirilmiş. Egzoz çıkışları da yenilenerek değişim tamamlanmış.
İç mekana geçildiğinde ikiliye X7 tasarımının uygulandığı görülebiliyor. Direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve vites koluna sahip olmayan ara konsol bu araçtan alınırken ön yolcu konsolunda yer alan aydınlatma sonunda model ismi bulunuyor. Fiziksel düğme sayısının azalması ve orta konsol havalandırma ızgaralarının incelmesi de bu aracınkiyle aynı.
Tamamı dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araçların 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motorlarından Diesel olanı 286 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt hafif hibrit sistemse 20 beygir güç, 200 Nm tork yardımı yapıyor. Aynı hacme sahip benzinli üniteyse 380 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor. Hafif hibrit sistemin verileriyse değişmiyor.
Aynı hafif hibrit sistem 4.4 litre hacimli V8 motorda da sunuluyor. Bu ünite 530 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. Şarj edilebilir hibrit seçenekte de 313 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen 3 litre hacimli benzinli motoru kullanan BMW, elektrik motorundan da 197 beygir güç, 280 Nm tork almış. 29.5 kWh kapasiteli bataryalarsa 100 km üzerinde elektrikli kullanım menzili sunabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder