Koenigsegg, bu yıl ilk seri üretim modeli CC8S'in 20. yaşını kutluyor. Kutlamaları daha eğlenceli bir hale getirmek için yeni bir modelle karşımıza çıkan İsveçli marka, retro tasarımlı bu aracında da ilginç bir özellik sunmayı ihmal etmemiş.
CC8S'i günümüze çok başarılı bir şekilde uyarlayan Koenigsegg, LED farlar ve stoplarla donattığı aracın görünümünü mümkün olduğunca sade tutmuş. Önde küçük bir hava girişi ve splitter, yanda deflektör, hava girişi ve klasik tasarıma sahip, tek bijonlu jantlar ve arkada, difüzör, merkezi yerleşime sahip egzoz ve seviye ayarlı spoiler gibi detaylar şık bir şekilde sunulmuş.
İç mekanı da karbon fiber koltuklar ve analog göstergelerle sade bir yapı sunan aracın tavanı sökülebiliyor. Kapıların da markanın imzası haline gelen dışarı-yukarı açılma karakteristiği korunmuş. Orta konsolu dokunmatik bir ekrandan ve bol karbon fiberden oluşan aracın en ilginç özelliğiyse sunduğu manuel şanzıman.
Aslında Koenigsegg'in diğer araçlarında karşımıza çıkan 9 ileri vitesli Lightspeed şanzımanla aynı olan ünite 6 ileri orana sahip. En farklı özelliğiyse manuel şanzımanın D konumuna alınıp otomatik olarak kullanılabilmesi.
Motorunu da Jesko ile paylaşan aracın 5 litre hacimli V8 ünitesi, daha küçük turbo beslemeler nedeniyle biraz daha az güç üretebiliyor. E85 yakıtla ulaşılan değerler 1.350 beygir güç ve 1.350 Nm tork. Ağırlığı da 1.350 kg'da tutulan modelden sadece 50 adet üretilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder