18 Aralık 2020 Cuma

Pagani Huayra Tricolore

Pagani, yeni sınırlı üretim Huayra modeliyle bir taraftan insanın ağzının suyunu akıtıyor, diğer taraftan cüzdanları boşaltıyor. Sadece üç örneği üretilecek olan Tricolore, vergiler hariç 5.5 milyon Euro seviyesinden başlayan fiyatıyla göz yaşartıyor.

Dışarıdan bakıldığında, Frecce Tricolori'nin lacivert rengine sahip karbon fiber gövdesi ve İtalya bayrağının renkleriyle kolayca tanınan otomobilde bazı tasarım değişiklikleri de mevcut. Örneğin ön tamponun yanlarına hava çıkışları ekleyen Pagani, spoiler ve difüzörü yeniden tasarlamış. Aracın jantları da bu versiyona özel ve türbin şekilli.

Aracın en dikkat çekici donanımıysa hava araçlarında hava basıncını ölçerek hava hızını veren Pitot tüpü. Ön bölüme eklenen bu donanım, iç mekana eklenen yeni göstergeyle birlikte çalışıyor ve otomobilin hızını Mach cinsinden gösteriyor. Ayrıca koltuklarda da dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri standart olarak sunuluyor.

Tepeye eklenen hava girişi yardımıyla daha rahat hava alan 6 litre hacimli V12 motoru AMG imzalı ve çift turbo beslemeli olan otomobil, 840 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman da yerini koruyor.

Ford P1


McLaren ardından Ford da bir P1'e kavuştu. A.B.D. merkezli üreticinin sanal yarış takımı Fordzilla, takipçilerin yorumlarına sadık kalınarak tasarladığı sanal yarış otomobilini kanlı canlı bir şekilde tanıttı.

Henüz hangi oyunda kullanılacağı belli olmayan otomobil büyük ihtimalle Forza veya Gran Turismo'da görülecek. Bunun yanında Fordzilla'nın iRacing'de yarıştığını da hatırlatalım. Otomobilin teknik verileri ve kullandığı hayal edilen motorsa henüz kesin değil.

Görünümü, bu tür konseptlerden beklediğimiz gibi uçuk olan otomobil o kadar alçak ki neredeyse çamurlukların üst çizgisiyle tavan aynı düzlemde yer alıyor. İnce yapılı LED aydınlatma grubu hem ön hem de arkada etkileyici görünürken aerodinamik tasarımlı dev jantlar olmazsa olmazlardan.

Klasik LeMans otomobillerinin modern bir yorumu gibi görünen konseptin aerodinamik paketi, özellikle arka bölümde çok dikkat çekici. Ön bölümde bir splitter ve yanlarda geniş yan eteklere sahip modelin spoiler ve difüzörü gözden kaçacak gibi değil.

Aracın savaş uçaklarını andıran yapısıyla dikkat çeken kabini bir fanusun içerisinde yer alıyor. Modern ve sade kokpitte neredeyse hiç düğme yer almıyor. Oval sayılabilecek direksiyon simidiyse göbeğinde küçük bir ekran barındırıyor.

17 Aralık 2020 Perşembe

Jaguar Vision Gran Turismo SV


Jaguar, Gran Turismo konseptlerini sevmiş gibi görünüyor. 2019 yılında Vision Gran Turismo Coupé ile karşımıza çıkan İngiliz üretici şimdi de bu modelin geliştirilmiş hali olan GT SV ile oyuna konuk oluyor.

Diğer Gran Turismo konseptlerinde olduğu gibi çok geniş ve alçak yapıya sahip olan otomobil, ön bölümüne dev bir splitter, arkaya da çok daha büyük bir spoiler entegre edilmiş bir VGT Coupé konseptine benziyor. Dev jantların içerisinde elektrik motorları görünen model ince yapılı LED aydınlatma grubuna sahip.

İç mekanını da önceki konseptten alan otomobil, oval bir direksiyon simidi, büyük pedallar ve gövdeyle bütünleşik tasarlanmış koltuklara sahip. Dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ile hem tavan hem de yan bölümleri içerisine alarak yukarıya doğru açılan kabin yapısı savaş uçaklarını andırıyor.

Konseptin dört elektrik motoru bulunuyor ve bunlar toplamda 1.903 beygir güç, 3.360 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak yaklaşık 1.7 saniye sürüyor ve maksimum sürat 410 km/s olarak açıklanıyor. 200 km/s'te ulaşılan 483 kg'lık yere basma kuvvetiyse 861 mm uzayan gövde ve aerodinamik paketin getirileri.

16 Aralık 2020 Çarşamba

Lamborghini SC20


Lamborghini'nin tek örnek canavarlarına bir yenisi eklendi. SC20 isimli model, çılgın tasarımına rağmen aslında bir yol otomobili. Aracın temellerindeyse, tasarımından da biraz olsun anlaşılabileceği gibi Aventador var.

Aslında SC20'nin tasarımını anlatmak gereksiz. Sivri köşeler, büyük hava girişleri, ilginç görünen 20 ve 21 inç çaplı jantlar ve hem camsız hem de tavansız tasarım kendisini yeterince belli ediyor. Arka tamponu yerine ilginç tasarımlı bir difüzöre kavuşan otomobilin spoileri manuel açı ayarına sahip. Çift egzoz çıkışıysa farklı görünüm sunan LED stopların arasına alınmış.


Kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin iç mekanı Aventador izleri taşısa da detaylarda kullanılan renkler ve farklı desenler kendisini belli ediyor. Sabit kafalıklı koltuklarsa aracın sahibinin verdiği ölçülere sadık kalınarak üretildiğinden sırtlık ayarına da sahip değiller. Ayrıca orta konsolda kullanılan dokunmatik ekran da büyümüş.

Kaputu altında 770 beygir güç, 720 Nm tork üretebilen 6.5 litre hacimli V12 motoru barındıran SC20, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımanın geliştirilmiş bir versiyonuna sahip.

Hennessey Venom F5


2014 yılından beri farklı konseptlerle tanıtılan Venom F5'in seri üretim seçeneği, markanın 30. yıl kutlamaları için hazır. Aslında seri üretim lafı bu otomobil için biraz iyimser zira araçtan 24 adet üretilecek ve fiyatı da vergiler ve opsiyonlar hariç 2.1 milyon Dolar olacak.

Aracın dış görünümü son konseptinkinden çok farklı değil. Karbon fiber gövdesi yumuşak hatlara sahip olan modelde arkaya doğru uzayan LED farlar, önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar, Birçik hava giriş ve çıkışıyla alçak tasarımlı spoiler ve uzatılmış difüzör bulunuyor. Pist paketiyle spoiler ve splitter büyütülürken dörtlü egzoz çıkışının LED stoplar arasına alınması dikkat çekici.

Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan kabin sade ve sportif. Üst kısmı kesilmiş direksiyon simidinde birçok kumanda yer alan otomobil küçük bir dijital gösterge ve dokunmatik ekrana sahip. İnce ara konsol, vites konsoluna dönüşürken hem ince yapılı karbon fiber koltukların arkasında hem de koltukların iki yanında cepler bulunuyor. Ayrıca torpido gözü de yolcunun ayaklarının altına alınmış.

Kabinden görülebilen motora ulaşmak için karbon fiber kapağın sökülmesi gerekiyor. Bu sayede gözler önüne serilen 6.6 litre hacimli V8, çift turbo beslemeye sahip ve E85 ile 1.842 beygir güç, 1.617 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman bu değerleri arka aksa iletiyor.

500 km/s'in üzerinde bir maksimum sürat hedefleyen Hennessey, Venom F5'in 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabileceğini söylerken 4.7 saniyelik 0-200 km/s ve 8.4 saniyelik 0-300 km/s hızlanmaları da çok etkileyici. Son olarak otomobilin 0-400 km/s deparının 15.5 saniyede tamamlandığı belirtiliyor.

14 Aralık 2020 Pazartesi

Porsche 911 GT3 Cup


Porsche 911 modellerine bir yenisi eklendi. Alman üretici, pistler için hazırladığı GT3 Cup'ın yeni neslini tanıttı. Aracın yol versiyonununsa önümüzdeki haftalarda ortaya çıkması bekleniyor.

992 ailesinin genişleyen gövdesine sahip olan otomobilin ön bölümünde yeni hava çıkış ve girişleri yer alıyor. Yol otomobilinde de yer alacak bu detaylar haricinde genişletilmiş çamurluklar ve arka çamurluklar önüne eklenen hava girişleri dikkat çekiyor.

Arka bölümü eskisinden 28 mm daha geniş olan otomobilin bu kısmı oldukça sade bir tasarım sunuyor. Üstten sabitlenen dev spoiler, merkezi egzoz çıkışları, büyük difüzör ve kaput üzerinde yer alan sabit spoiler yol aracında da yer alacak. Camları polikarbon panellerle değiştirilen otomobilin gövdesinin %70'i alüminyumdan üretilmiş.

İç mekanda da değişim yaşayan otomobil artık çok daha büyük bir dijital gösterge paneline sahip.Üst bölümü kesilmiş direksiyon simidiyse çok daha küçük. Büyük bölümü karbon fiber olan kabinde kumandaların çoğu direksiyon üzerinde. Yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri de standart donanımda.

Kaputu altında atmosferik emişli, 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor bulunan otomobil 510 beygir güç, 470 nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla donatılan otomobilin yarıştığı seriye göre üç farklı egzoz sistemi seçeneği bulunuyor.

Bugatti 35 Type D


Son zamanlarda Chiron'un özel seri seçenekleriyle yetinen Bugatti'den ilginç bir konsept geldi. Üdelhoven Studios isimli Alman tasarım firması tarafından ortaya çıkarılan otomobil seri üretilmeyecek olsa da farklı duruşuyla çok dikkat çekiyor.

1920'li yıllarda üretilen Bugatti Type 35'e bol bol gönderme yapan tasarımı çok sade tutulan otomobilde far bile bulunmuyor. Markanın ünlü ön panjuru ve 8 kollu jantlarıysa yine klasik dokunuşlar. Egzoz çıkışları sağ ön tekerleğin arkasına alınan araçta kapı, tavan veya cam bulunmuyor.

Yan etekler ve arkada yer alan büyük difüzöre bakıldığında modern bir tasarım olduğu anlaşılan aracın arka kısmında ince yapılı LED stoplar da dikkat çekiyor. Açıkta yer alan süspansiyon sistemi haricinde lastikler üzerinde çamurluk bulunmaması da dikkatlerden kaçmıyor.

İç mekanı az da olsa Chiron'dan esintiler taşıyan otomobilin bu bölümünde deri döşeme, ahşap kaplama ve karbon fiber yüzeyler görülebiliyor. Sabit kafalıklı sportif koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, motor özellikleri açıklanmayan aracın en azından hafifliği sayesinde dinamik olacağına işaret ediyor.